Θλάση και τα πάντα γύρω από αυτή: αίτια, αντιμετώπιση, πρόληψη

θλάση

Ως θλάση ορίζεται ο τραυματισμός των μυών και κατηγοριοποιούνται  στα έξης τρία ειδή:

  1. Θλάση πρώτου βαθμού (μικρή ρήξη των μυϊκών στοιχείων) ή αλλιώς και τράβηγμα. Στον υπέρηχο  υπάρχει ένα οίδημα στην περιοχή.
  2. Θλάση δευτέρου βαθμού (μερική ρήξη των μυϊκών στοιχείων, αλλά διατήρηση της συνέχειας του μυός). Αποτελεί την πλειοψηφία των θλάσεων.
  3. Θλάση τρίτου βαθμού (πλήρης διατομή του μυός) είναι ολική ρήξη.

Με την πρώτη ενόχληση του μυ θα πρέπει να διακόπτεται αμέσως η αθλητική δραστηριότητα ώστε να αποφευχθεί  μεγαλύτερος τραυματισμός. Συμβαίνουν πιο συχνά στη περιοχή που συνδέεται ο μυς με τον τένοντα και λιγότερο στην κύρια μάζα του μυός. Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το γεγονός πως ένα σημείο που έχει υποστεί θλάση έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να ξανά πάθει θλάση έπειτα από φυσική δραστηριότητα.

Αίτια :

  1. Άσκηση σε υγρό και ψυχρό κλίμα
  2. Ασυνήθιστη κόπωση των μυών
  3. Υπερβολική άσκηση
  4. Μειωμένη ελαστικότητα
  5. Λάθος εκτέλεση ασκήσεων

Συμπτώματα :

  1. Ανάπτυξη οιδήματος
  2. Τοπικός πόνος
  3. Τοπική ευαισθησία στη περιοχή
  4. Δυσκολία στη κίνηση των κοντινών αρθρώσεων
  5. Μελάνιασμα – αιμάτωμα

Αντιμετώπιση :

Ακούγεται συνηθισμένη και πολλές φόρες θεωρούμε ότι είναι κάτι απλό, ωστόσο χρειάζεται άμεση περιποίηση. Πρώτο βήμα είναι η ακινητοποίηση του μυ σε όρθια θέση και η τοποθέτηση πάγου για 20 λεπτά. Μέσα στο επόμενο 48ωρο πρέπει να τοποθετείται κάθε 3 ώρες περίπου ώστε να καταπολεμηθεί το οίδημα και το αιμάτωμα. Ένας ελαστικός επίδεσμος ή ένας νάρθηκας είναι επικουρικά σύνεργα. Κατά την τρίτη μέρα απαιτείται μασάζ τοπικά και εφαρμογή θερμών επιθεμάτων.

Αν ο γιατρός σας το κρίνει απαραίτητο, ίσως χρειαστεί φυσικοθεραπεία ή ακόμη και συρραφή του μυός μέσω χειρουργείου.

θλάση

Φάρμακα :

Τα κατάλληλα φάρμακα για μια θλάση και ελαφριά τραβήγματα είναι  η παρακεταμόλη ή ένα μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο. Για σοβαρές κακώσεις ο γιατρός μπορεί να χορηγήσει ένα αντιφλεγμονώδες ή παυσίπονο ή ακόμη και μυοχαλαρωτικό.

Διαβάστε επίσης  Σωματική χαλάρωση : Πως επιτυγχάνεται;

Πρόληψη:

  1. Διατάσεις πριν και μετά την εκτέλεση κάθε άσκησης.
  2. Τοποθέτηση ελαστικών επιδέσμων στους μυς που έχουν υποστεί θλάση στο παρελθόν.
  3. Επιλογή σωστού εξοπλισμού.
  4. Σωστή τεχνική εκτέλεση των ασκήσεων.
  5. Πρόληψη νατρίου, καλίου και μαγνησίου στις προβλεπόμενες ημερήσιες ποσότητες.

Κάθε μυϊκό πρόβλημα απαιτεί προσοχή και ψυχραιμία. Αν ο πόνος είναι έντονος και συνεχίζεται για αρκετές μέρες είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε γιατρό. Η παραμέληση ενός τέτοιου προβλήματος ίσως έχει αρνητικές συνέπειες μελλοντικά. Η σοβαρότητα της θλάσης εξαρτάται από το βαθμό της.  Αν θέλετε να αποφύγετε μια τέτοια εμπειρία είναι καλό να ασχοληθείτε με ένα πρόγραμμα μυϊκής ανάπτυξης – ενδυνάμωσης.

 

Φοιτήτρια στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών.
Απόφοιτη personal trainer - pilates instructor.
Μιλάει 7 γλώσσες, αγαπά τη γυμναστική, τον καλό καφέ, τα ζώα και την ποίηση.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αλ-Ούλα

Αλ-Ούλα: Μία πόλη-όαση στη Σαουδική Αραβία

Ένα ταξίδι στην Αλ-Ούλα είναι ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο.

Πόσο γρήγορα μπορεί να διαβάσει ένας άνθρωπος;

Τι είναι η ταχεία ανάγνωση; Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι