Η Αθηνά Μαξίμου είναι η Τιτάνια στο «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», ένα από τα πιο ερωτικά και ποιητικά έργα του William Shakespeare . Το “ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» σκηνοθετούν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, σε μια παράσταση που θα περιοδεύσει το καλοκαίρι σε ολόκληρη την Ελλάδα. Το εξαιρετικά δημοφιλές έργο θα παρουσιαστεί σε νέα μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και με πρωτότυπη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα.
Το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας»»είναι μια γιορτινή κωμωδία, ένα ερωτικό γαϊτανάκι που σοβαρολογεί χωρίς ποτέ να σοβαρεύεται. Είναι μια σπαρταριστή κωμωδία που όμως έχει σκοτεινό και βίαιο υπόβαθρο. Στο έργο αυτό που υμνεί την φύση και τον έρωτα, το όνειρο μπλέκεται με την πραγματικότητα, η φαντασίωση με τον εφιάλτη, η αγνή αγάπη με την ερωτική μανία. Ο μηχανισμός που πυροδοτεί τα πάντα είναι ο έρωτας. Ο έρωτας ανατρέπει την κοινή λογική, μεταμορφώνει, προκαλεί το χάος, πολιορκεί ανθρώπους και θεούς καθώς οι κρυφές επιθυμίες και τα ερωτικά απωθημένα κατευθύνουν τη μοίρα των προσώπων.
«Έλα, κοιμήσου στην αγκαλιά μου.
Πώς τυλίγει η μανόλια το αγιόκλημα με χάρη;
Πώς αρπάζεται με πόθο ο θηλυκός κισσός από τα κλώνια της φτελιάς;
Έτσι θα σε κρατήσω.
Ω πόσο σ´αγαπώ, λατρεία μου, πάθος μου,πόθε μου!»
-ΤΙΤΑΝΙΑ, ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ του Σαίξπηρ
(μετ.Γιώργος Μπλάνας)
Η Αθηνά Μαξίμου μας μίλησε για το ρόλο της,το “Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας”,τις απόψεις της για το θέατρο αλλά και για τη συνεργασία της με τον Αιμίλιο Χειλάκη.Άμεση, ήρεμη παρόλου που την βρήκαμε καθ οδόν με το πούλμαν για την επόμενη στάση της περιοδείας τους ,μας μίλησε τηλεφωνικά για όλα.
Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου
«Το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» πώς το αποκωδικοποιείτε;
«Το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»είναι ένα έργο που το γνωρίζουν όλοι , έστω και σαν τίτλο,από τα πιο γνωστά μετά το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».Οι θεατές διαλέγουν «το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»για την παραμυθένια του υφή.Οταν ήμουν στο λύκειο και θέλαμε να ανεβάσουμε μια παράσταση,»το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»ανεβάσαμε.Ευκολα κάποιος το θεωρεί θεατρικό παραμύθι.
Παρόλα αυτά όμως,»το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»είναι ένα πολύ δύσκολο έργο γιατί έχει πολλούς άξονες.Τέσσερις διαφορετικές ιστορίες.Η μια είναι η ιστορία των Αθηνών,όπου παντρεύεται ο Θησέας τη βασίλισσα των Αμαζόνων,την Ιππολύτη,η δεύτερη είναι η ιστορία των μαστόρων που ετοιμάζουν τη παράσταση για τον επικείμενο γάμο,η τρίτη τα ζευγάρια που μπλέκονται στο δάσος,όπου δύο νεαροί είναι ερωτευμένοι με το ίδιο κορίτσι και η τέταρτη είναι η ιστορία των ξωτικών.Είναι ένα μεγάλο γαϊτανάκι ερωτικών ανταλλαγών αλλά έχει τρεις διαφορετικούς άξονες.Η σκληρότητα του τι σημαίνει «ερωτεύομαι»,από την άλλη είναι το θέατρο μέσα στο θέατρο και τα ξωτικά που κατέχουν το ποιητικό κομμάτι του έργου.Δίνουν μια ποιητική αίσθηση.Ο κοινός άξονας κατ’ εμέ έχει να κάνει με το πόσο ο έρωτας θεωρείται κατοχή.Θέλουμε να κατέχουμε όσους ερωτευόμαστε.
Χιούμορ, φαντασία, παιχνίδι, φιλία, αγάπη, επιθυμία, όνειρο, ισότητα είναι λίγα από τα υλικά της παράστασης. Το «όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» αφυπνίζει τις συνειδήσεις των θεατών;
Το θέατρο είναι ένα εργαλείο που αφυπνίζει τις συνειδήσεις των θεατών και των ηθοποιών.Αυτος είναι ο πιο σημαντικός στόχος της τέχνης.Αναρωτιόμαστε από κοινού την ώρα της παράστασης για πράγματα που μας απασχολούν όλους.Υπαρξιακά, πολιτειακά, ερωτικά , ζητήματα φιλίας, κατοχής και χειρισμού του άλλου εν έτει 2019 που αφυπνίζουν τον θεατή.
Έχετε παίξει στην Επίδαυρο πολλές φορές σαν ηθοποιός. Ισχύει ότι είναι ιδιαίτερη η αίσθησή της στους ηθοποιούς; Με την έννοια ότι παίζετε θέατρο στον ίδιο χώρο που έπαιζαν και οι αρχαίοι.
Όλοι αυτοί οι χώροι έχουν μια μαγική ενέργεια.Η Επίδαυρος είναι η πιο καλά διατηρημένη και μπορεί να δεχθεί περισσότερο κόσμο.Ευχομαι σε λίγα χρόνια να μπορούν να γίνονται παραστάσεις και στο θέατρο του Διονύσου ,που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την Ακρόπολη.Υποδέχοταν 17.000 θεατές.Μόνο να σκεφτεί κανείς την ενέργεια του χώρου εκείνου.Πριν λίγες μέρες παίζαμε στους Φιλίππους ,στο Δίον,οι χώροι αυτοί σε καθηλώνουν.Πολλοί το ξέρουν βέβαια,αλλά ας το επισημάνουμε ότι όλα τα αρχαία θέατρα, έχουν δίπλα τους ένα Ασκληπιείο.Ενα ιατρικό κέντρο της τότε εποχής,ένα spa.
Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι το θέατρο είναι μέσα στα πλαίσια της ψυχικής υγείας.Έτσι λοιπόν στα Ασκληπιεία τους δεν νοουνταν να μην έχουν θέατρο.Το θέατρο είναι ένα θεραπευτικό μέσο, θεατής και ηθοποιός θεραπεύονται.
Φέτος, με το «όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» παίζετε σε όλη την Ελλάδα σε ασφυκτικά γεμάτα θέατρα. Είναι απόλαυση αυτό για εσάς;
Είναι πολύ μεγάλη ανταμοιβή του κόπου,της κούρασης,της δουλειάς που έχει κατατεθεί από εμάς.Ειναι πολύ μεγάλη χαρά να έρχεται ο κόσμος στις παραστάσεις της περιοδείας μας με «το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»
Ποια είναι η πρώτη φορά που παίξατε θέατρο; Τι θυμάστε από την παράσταση εκείνη;
Η πρώτη φορά ήταν στο νηπιαγωγείο.Ειχα μια κούκλα που όταν κατεβάζεις το φόρεμα ήταν η Κοκκινοσκουφίτσα και όταν το ανεβάζες ο Κάκος λύκος.Η νηπιαγωγός μου ,μου πρότεινε να παίξω κουκλοθέατρο για τους συμμαθητές μου και το ευχαριστήθηκαν.Το θυμάμαι μέχρι σήμερα.Ειναι ένα παιχνίδι το θέατρο,ένα παιχνίδι για μεγάλους.
Προτιμάτε να παίζετε αρχαίες τραγωδίες ή κωμωδίες;
Δεν προτιμάω τίποτα από τα δύο.Προτιμαω τις ομορφες συναντήσεις με τους ανθρώπους,τις συνεργασίες.Και τα δύο ,τογελιο και το κλάμα είναι απαραίτητα και θεραπευτικά.Ο άνθρωπος τα έχει ανάγκη όλα.Ειναι άγριο να στερούμε από τον εαυτό μας κάτι.
Αιμίλιος Χειλάκης. Μια σχέση ζωής. Μαζί όμως και στη σκηνή τα τελευταία χρόνια. Έχετε συνυπάρξει σε εξαιρετικές παραστάσεις, όπως η «Αντιγόνη», η «Ιφιγένεια εν Αυλιδι», τώρα το «όνειρο καλοκαιρινής νύχτας». Πώς είναι να σε σκηνοθετεί ο Αιμίλιος και να παίζετε μαζί;
Επαναλαμβανόμενο το τοπίο. Χρόνια συνεργαζόμαστε με τον Αιμίλιο Χειλακη και τον Μανώλη Δούνια. Πέρα από το ότι είμαστε σύντροφοι στη ζωή ,είμαστε και συνεργάτες.’Εχουμε το ίδιο πλάνο,ξέρουμε και συνεννοούμαστε πιο εύκολα με την ομάδα μας, είμαστε πια συγγενείς.
Ο Γιερζι Γκροτόφσκι μιλά για τον «άγιο ηθοποιό» , ο οποίος αφιερώνεται στην τέχνη, που θυσιάζει τον εαυτό του. Σήμερα οι ηθοποιοί έχουν προσωπικές φιλοδοξίες ή αφιερώνονται στη τέχνη τους;
Οι άνθρωποι οποία δουλειά κι αν κάνουν,έχουν τους λόγους τους και τον τρόπο τους. Έτσι κι αλλιώς όλα φαίνονται στη πορεία. Θέλω να γεράσω μέσα στη δουλειά αυτή. Μακάρι όλοι να αισθάνονται καλά μέσα στη δουλειά τους,στη ζωή τους .Θα ήθελα να έρχονται νεότεροι άνθρωποι ,να σκηνοθετούν και να καλούν την ηλικιωμένη πια Αθηνά Μαξίμου για να παίξει το ρόλο της Ανφισα στις τρεις αδερφές,που είναι μια γιαγιά.Δεν ξέρω τι κάνουν οι άλλοι συνάδελφοι. Είναι μια επιλογή.Το δικό μου όνειρο είναι να γεράσω μέσα στο θέατρο.
Εκτός από το «όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», τι άλλο υπάρχει στη ζωή της Αθηνάς Μαξίμου;
Ταξιδεύω από πόλη σε πόλη για «το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»Είμαι πολύ χαρούμενη που ο κόσμος μας ευχαριστεί που επισκεφτηκαμε τη πόλη τους για ακόμη ένα καλοκαίρι.Χαίρονται και εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ποιοτικές παραστάσεις για το κοινό.Η αγάπη του κόσμου μας δίνει κουράγιο για να συνεχίσουμε.
Ευχαριστούμε την κυρία Αθηνά Μαξίμου για το φωτογραφικό υλικό.
Περισσότερα για την παράσταση “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας”:
Η πιο ερωτική και κωμική παράσταση του καλοκαιριού, το “Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας” του William Shakespeare είναι εδώ με πρωταγωνιστές τον Αιμίλιο Χειλάκη, τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, την Αθηνά Μαξίμου και τον Μιχάλη Σαράντη.
Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα
Κλείσε το εισιτήριό σου εδώ:
τρέιλερ:
Στους κεντρικούς ρόλους ο Αιμίλιος Χειλάκης που αναλαμβάνει τον διπλό ρόλο του Θησέα και του βασιλιά των ξωτικών Όμπερον και ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης που θα ερμηνεύσει τον Πάτο, έναν από τους πιο αξιαγάπητους και κωμικούς χαρακτήρες του παγκόσμιου δραματολογίου. Τον ρόλο της βασίλισσας των ξωτικών Τιτάνιας θα ερμηνεύσει η Αθηνά Μαξίμου και τον εμβληματικό Πουκ ο Μιχάλης Σαράντης.
Στην παράσταση εμφανίζονται ακόμα ο Αλέξανδρος Βάρθης, η Λένα Δροσάκη, ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος και η Χριστίνα Χειλά- Φαμέλη στους ρόλους των νεαρών εραστών και οι Κρις Ραντάνοφ, Παναγιώτης Κλίνης, Τίτος Λίτινας, Μιχάλης Πανάδης και Κωνσταντίνος Μουταφτσής στους ρόλους των μαστόρων.
Λίγο πριν το γάμο του δούκα της Αθήνας Θησέα με την βασίλισσα των Αμαζόνων Ιππολύτη, τέσσερις νέοι καταφεύγουν στο δάσος της Αθήνας για να διεκδικήσουν το ερωτικό αντικείμενο του πόθου τους. Είναι η νύχτα του μεσοκαλόκαιρου – μια νύχτα που όλα μπορούν να συμβούν- οι πιο μύχιες σκέψεις και φαντασιώσεις τους σύντομα θα πραγματοποιηθούν. Στο μυθικό δάσος της Αθήνας έρχονται σε επαφή με τον κόσμο των ξωτικών: με τον βασιλιά Όμπερον που φιλονικεί με την Τιτάνια και τον Πουκ και ξεκινάει ένα παιχνίδι παρεξηγήσεων και μαγικών παρεμβάσεων. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν στο δάσος καταφθάνει μια ομάδα ερασιτεχνών θεατρίνων. Άνθρωποι και ξωτικά, πραγματικότητα και φαντασία γίνονται ένα κάτω από τον μανδύα του παραμυθιού και του ονείρου. Μέσα στο δάσος – ένα χώρο μαγεμένο, επικίνδυνο- οι φόβοι διογκώνονται, τα πάθη εκφράζονται ανεξέλεγκτα και άνθρωποι και θεοί γίνονται έρμαια του ερωτικού τους πάθους.
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα
Σκηνικά- Κοστούμια:Τέλης Καρανάνος – Αλεξάνδρα Σιάφκου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κίνηση: Αντωνία Οικονόμου
Βοηθός Σκηνοθετών: Δημήτρης Κακαβούλας
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Παίζουν:
Αιμίλιος Χειλάκης
Βλαδίμηρος Κυριακίδης
Αθηνά Μαξίμου
Μιχάλης Σαράντης
Αλέξανδρος Βάρθης
Λένα Δροσάκη
Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη
Κρις Ραντάνοφ
Παναγιώτης Κλίνης
Τίτος Λίτινας
Μιχάλης Πανάδης
Κωνσταντίνος Μουταφτσής
Παραγωγή: «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ» ΤΑΓΑΡΗΣ Μ. – ΔΕΜΕΣΤΙΧΑΣ. Γ Ο.Ε