Δημήτρης Βασιλειάδης: «Όσο πιο δύσκολος είναι ένας ρόλος τόσο μεγαλύτερη η πρόκληση για τον ηθοποιό»

Δημήτρης Βασιλειάδης @Λάμπρος Καζάν

Ο Δημήτρης Βασιλειάδης είναι από τους ηθοποιούς που σε σαγηνεύουν απλά και μόνο με το ταλέντο τους. Ο Δημήτρης Βασιλειάδης είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Ανδρέας Βουτσινάς». Διδάσκει κινησιολογία σε θεατρικά εργαστήρια ενώ παράλληλα κατασκευάζει θεατρικές μάσκες. Επίσης, έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη.

Ο Δημήτρης Βασιλειάδης διαθέτει έντονα εκφραστικά μέσα και αστείρευτη ενέργεια ενώ με την επιβλητική παρουσία του στο θεατρικό σανίδι απέσπασε θετικές κριτικές και αγαπήθηκε από το κοινό για τους ρόλους που υποδύθηκε. Τι να πρωτοπεί κανείς όταν μεταμορφώθηκε σε Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη στη «Φόνισσα» ή ως δαιμονισμένο γιο στον «Εξορκισμό»;

Ένας καλλιτέχνης με όλη τη σημασία της λέξης. Ο Δημήτρης Βασιλειάδης, παρά το απαιτητικό του πρόγραμμα, ξέκλεψε λίγο χρόνο από αυτό και μας τίμησε μιλώντας στο Maxmag μεταξύ άλλων για τη συνεργασία του με τη Βαρβάρα Δουμανίδου και το Θέατρο του Άλλοτε, για τον ρόλο του στις «Μάγισσες του Βάρντε» καθώς και για την κατασκευή θεατρικών μασκών, το DistortΜe.

Επιμέλεια συνέντευξης: Μαρία Αντωνίου

Advertising

Advertisements
Ad 14

Πως ήταν ο Δημήτρης ως παιδί; Ήσασταν πιο εξωστρεφής και η ψυχή της παρέας ή ήσασταν πιο συνεσταλμένος;

Ως παιδί ήμουν η ψυχή της παρέας μόνο για τους φίλους μου και αρκετά πειραχτήρι. Γενικά αρκετά κλειστός και ήσυχος, σχεδόν εξαφανισμένος! Δεν μου άρεσε ούτε να προκαλώ ούτε να τραβάω τα βλέμματα. Περνούσα αρκετές ώρες μόνος μου και περνούσα καλά, κάτι που έχω κρατήσει ακόμα και τώρα. Περνάω άπειρες ώρες με τον εαυτό μου και περνάμε πολύ καλά. Τα έχουμε βρει! Ευτυχώς!

Συμμετέχετε ως βασικό μέλος στις παραστάσεις του Θεάτρου του Άλλοτε αρκετά χρόνια. Πως ξεκίνησε η συνεργασία σας με την κυρία Βαρβάρα Δουμανίδου;

Είναι σίγουρο κάρμα! Αν δεν κάνω λάθος από το 2012. Δεν τους γνώριζα! Κάποια στιγμή είχα παρακολουθήσει το Άλλοτε ως θεατής και στο τέλος της παράστασης μίλησα με την Βαρβάρα και της είπα ελπίζω κάποια στιγμή να συνεργαστούμε. Νομίζω μετά από λίγο καιρό η Βαρβάρα έψαχνε ηθοποιό για την καινούρια παραγωγή και μέσω μιας κοινής μας γνωστής που με πρότεινε στην Βαρβάρα βρεθήκαμε για να μιλήσουμε. Τα υπόλοιπα τα ξέρετε!

Διαβάστε επίσης  Ανακαλύπτοντας τα Μυστικά της "Οιμωγής" με τον Στέφανο Αλεξιάδη

Στις «Μάγισσες του Βάρντε» υποδύεστε τον Jens Randulf, θέλετε να μας μιλήσετε για τον ρόλο σας;

Δύσκολος χαρακτήρας! Περίπλοκος! Μιλάμε για έναν παρανοϊκό άνθρωπο χωρίς κανένα ίχνος φυσιολογικών συναισθημάτων. Έναν άνθρωπο ο οποίος θα έκανε τα πάντα για να νιώσει απλά ότι έχει την εξουσία. Ο τρόπος που μιλάει που κινείται και οι απότομες αλλαγές συμπεριφοράς δείχνουν έναν άνθρωπο ο οποίος μέσα στο κεφάλι του πιστεύει ότι κρατάει στα χέρια του τον κόσμο. Ένας σαδιστής που θα βασανίσει και θα σκοτώσει μόνο και μόνο για να νιώσει κυρίαρχος, για να ξέρει ότι μπορεί να χειρίζεται το οτιδήποτε! Υπήρξε!

Δημήτρης Βασιλειάδης @Λάμπρος Καζάν

Οι άνδρες που βρίσκονταν στην εξουσία εκείνη την εποχή συμπεριφέρονταν βάναυσα και ταπεινωτικά στις γυναίκες. Πιστεύετε ότι εκείνοι οι άνδρες θα μπορούσαν να είναι πιο ευάλωτοι και ευαίσθητοι με το γυναικείο φύλο ακόμα και αν αυτά τα στοιχεία θεωρούνταν μείον για την ιδιοσυγκρασία τους;

Ούτε ευάλωτοι ούτε ευαίσθητοι θα μπορούσαν να είναι ή να νιώσουν! Δεν νομίζω ότι περνούσε κάτι τέτοιο από το μυαλό τους, ούτε πιστεύω ότι ξεχώριζαν φύλο. Οι άνδρες που βρίσκονταν στη εξουσία εκείνη την εποχή είχαν στο μυαλό τους μόνο την εξουσία. Κανένα συναίσθημα, περισσότερη εξουσία!

Advertising

Ο Jens Randulf είναι σκληρός, χειριστικός και αδίστακτος με τις γυναίκες του Βάρντε. Σας προβλημάτισε ως χαρακτήρας ή τον είδατε ως πρόκληση προκειμένου να τον φέρετε στα δικά σας μέτρα και να τον αποδώσετε όπως πρέπει;

Καθόλου δεν με προβλημάτισε! Ίσα ίσα όσο πιο δύσκολος είναι ένας ρόλος τόσο μεγαλύτερη η πρόκληση για τον ηθοποιό. Το πως θα τον αποδώσεις δεν έχει να κάνει μόνο με σένα αλλά και με τους συναδέλφους σου. Ότι πάρεις θα δώσεις! Στα δικά σου μέτρα δεν μπορείς να φέρεις κάτι. Αν το κάνεις αυτό απλά θα παίξεις τον εαυτό σου. Πρέπει να γίνεις κάποιος άλλος. Μόνο έτσι θα αλλάξεις.

Διαβάστε επίσης  Βάσω Μανωλίδου: μια μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου
Σε σκηνή από τις «Μάγισσες του Βάρντε» ως Jens Randulf @Λάμπρος Καζάν

Θα χρησιμοποιήσω μια φράση που είπε κάποτε ο Κάρολος Κουν: «Δεν κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας». Σίγουρα παρακολουθώντας την παράσταση βγαίνουμε πιο πλούσιοι σε συναισθήματα και ώριμοι στην ψυχή μας. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο πάνω σε αυτό;

Ότι ακριβώς νιώθουμε και παίρνουμε από το θέατρο είτε ως ηθοποιοί είτε ως θεατές το λέει αυτή η φράση!

Αφήνουμε τα γεγονότα του 1617 και τις «Μάγισσες του Βάρντε» και μεταφερόμαστε στο σήμερα. Οι γυναίκες έχουν πάρει πλέον τα ηνία στα χέρια τους. Παρόλα αυτά ακούμε κατά καιρούς για γυναικοκτονίες ή για κακοποιήσεις γυναικών. Κατά τη γνώμη σας θεωρείτε ότι η πατριαρχία θα μπορούσε να εκλείψει ώστε να γίνουν αλλαγές στη κοινωνία μας και η γυναίκα να είναι ισότιμη με τον άνδρα;

Καμία σχέση! Όποιος πιστεύει σήμερα ότι η γυναίκα δεν είναι ισότιμη με τον άντρα προφανώς ζει στο 1617. Πατριαρχία σημαίνει ότι οι άντρες κρατούν κατά κύριο λόγο την εξουσία. Κάτι που επίσης δεν νομίζω ότι συμβαίνει σήμερα. Δεν υπάρχουν γυναικοκτονίες ούτε ανδροκτονίες, υπάρχουν ανθρωποκτονίες. Όπως και η κακοποίηση ανθρώπου. Δεν θα σταματήσουν γιατί αναμεσά μας υπάρχουν πολλοί που ζουν στο 1617.

Υπήρχαν στιγμές στη καριέρα σας όπου φτάσατε στα άκρα για ένα ρόλο; Αν ναι, πως καταφέρατε να το διαχειριστείτε;

Στα άκρα φτάνεις όταν δεν μπορείς να ελέγξεις τον εαυτό σου. Αν δεν μπορείς να διαχειριστείς έναν ρόλο δεν είσαι ηθοποιός.

Advertising

Αν σας γινόταν πρόταση να πρωταγωνιστήσετε ή να σκηνοθετήσετε μία θεατρική παράσταση στην Αθήνα, θα υποκύπτατε στις γλυκιές «σειρήνες» της πρωτεύουσας;

Ναι προφανώς αλλά δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με την πόλη. Έχει να κάνει με το αν θα μου άρεσε η πρόταση. Έχω παίξει και έχω σκηνοθετήσει στην Αθήνα!

Διαβάστε επίσης  Βαρβάρα Δουμανίδου: «Το φως, το πραγματικό φως το βρίσκεις μόνο σκάβοντας στο σκοτάδι»

Άλλη μία καλλιτεχνική σας πλευρά είναι το Distort me. Δημιουργείτε χειροποίητες θεατρικές μάσκες και κάποιες από αυτές τις βλέπουμε και στις «Μάγισσες του Βάρντε». Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτή τη τέχνη;

Ήταν κάτι που ξεκίνησε εντελώς τυχαία χωρίς να γνωρίζω ή να έχω ασχοληθεί με αυτό και απλά πέτυχε!! Ξεκίνησα να φτιάχνω κάτι και είδα ότι τα χέρια μου πηγαίνουν μόνα τους. Δημιουργούν ότι έχω μέσα στο κεφάλι μου ακριβώς.

Ως καθηγητής κινησιολογίας πόσο εύκολο είναι για έναν ηθοποιό, εκτός του υποκριτικού ταλέντου, να «σπάσει» το σώμα του και να εκφραστεί μέσα από αυτό;

Καθόλου εύκολο! Και γι’ αυτό δεν βλέπουμε αρκετές παραστάσεις που έχουν να κάνουν και με την κίνηση. Είναι δύσκολο να εκφράσεις τα συναισθήματα σου μέσα από την κίνηση του σώματος σου. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ηθοποιών δεν ξέρει καν που και πως να σταθεί πάνω στην σκηνή.

Δημήτρης Βασιλειάδης @Λάμπρος Καζάν

Το βιογραφικό σας είναι πλούσιο από θέατρο. Η τηλεόραση και ο κινηματόγραφος είναι κάτι που σας ενδιαφέρει; Θα θέλατε να ασχοληθείτε;

Έχω ασχοληθεί με κάποιες ταινίες μικρού μήκους και διαφημιστικά. Φυσικά και με ενδιαφέρει! Αν έρθει ας καλώς ορίσει!

Advertising

Ποια είναι τα όνειρα σας για το μέλλον; Πως βλέπετε τον Δημήτρη σε μερικά χρόνια από τώρα σε επαγγελματικό επίπεδο;

Δεν μπορώ να σου απαντήσω δυστυχώς γιατί είμαι από αυτούς που κοιτάζω τι θα γίνει σήμερα! Το αύριο αν έχω την ευκαιρία θα το σκεφτώ αύριο. Επαγγελματικά απλά θα ήθελα να μπορώ να παίζω μέχρι τη στιγμή που δεν θα με καταπιεί η σκηνή.


Ευχαριστώ θερμά τον Δημήτρη Βασιλειάδη για τη συνέντευξη και για την παραχώρηση των φωτογραφιών.

 

Μπορείτε να βρείτε τον Δημήτρη Βασιλειάδη και το DistortMe στα ακόλουθα social media:

Facebook: Dimitris Vasiliadis

Advertising

Instagram: dimitriosvita

Facebook: DistortMe

Instagram: _distortme_

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

5 ιστορίες μουσικής απο τον Kazuo Ishiguro

5 ιστορίες μουσικής: αναπόφευκτο και λόγια που δεν υπόνονται φωναχτά

5 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Στο βιβλίο Nocturnes
Hikikomori στην εκπαίδευση

Το σύνδρομο Hikikomori στην εκπαίδευση

Το σύνδρομο Hikikomori (Ιαπωνικός όρος) στην εκπαίδευση αποτελεί μια