Ο Στέλιος Καλαϊτζής είναι ένας καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης που στην παράσταση “ο άνθρωπος ελέφαντας δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Ο άνθρωπος Ελέφαντας είναι μία από τις must see παραστάσεις της χρονιάς που μόλις ξεκίνησε! Αξίζει τη θέασή σας σε όλα τα επίπεδα!
Ο Στέλιος Καλαϊτζής γεννήθηκε στις 14 Μαίου του 1982 στην Νάουσα, και είναι ηθοποιός. Είναι απόφοιτος της ανωτέρας δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2006). Έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από τον ρόλο του ως Μανώλης, στην κοινωνική σειρά Mega “Κλεμμένα όν3ιρα (2011-)”, σε σκηνοθεσία των Δημήτρη Αρβανίτη, Θανάση Ιατρίδη, και Γιάννη Σπυρώνη. Την ίδια χρονιά, είχε ένα ρόλο στην σειρά του Ant1 “”Steps”. Tη σεζόν 2014-2015, συμμετέχει στην δραματική σειρά του Ant1 “Η Εκδρομή”, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Πανταζούδη.
Ο Στέλιος, έκανε το ντεμπούτο στην οθόνη το 2006, στην μικρού μήκους ταινία του Βασίλη Χριστοφιλάκη ”Νύφη”.
Στο θέατρο, έχει παίξει σε πολλές παραστάσεις, συμπεριλαβανομένων:
2011 California Dreamin’ του Βασίλη Κατσικονούρη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Ιορδανίδη στο Θεσσαλικό θέατρο (Ρόλος – Ντίνος)
2010 Καληνύχτα της Μαρίας Σκαφτούρα σε σκηνοθεσία και παραγωγή του ίδιου (Ρόλος – Γιώργος)
2009 Τα ορφανά του L.Kessler σε σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη στο Αγγέλων Βήμα (Ρόλος – Τριτ)
2009 Pinter’s People (Μονόπρακτα του Πίντερ) σε σκην. Μαρια Σάββα στο Θέατρο Αργώ
2007 Μάνα κουράγιο του Μ. Μπρεχτ σε σκην. Κ. Τσιάνου με το Εθνικό Θέατρο
2006 Η σονάτα του σεληνόφωτος Performance με Θ. ομάδα στην Σύρο
2004 Βακχες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θ.Κάλβου στην Κωνσταντινούπολη (Ρόλος – Οι δύο αγγελιαφόροι
Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου
«Ο άνθρωπος ελέφαντας» .Μιλήστε μας για την παράσταση. Ποια είναι για εσάς η πρόκληση της παράστασης;
Οι προκλήσεις της συγκεκριμένης παράστασης ξεκινήσαν απο την πρώτη ανάγνωση. Διαβάζοντας αντιμετωπίζεις αμέσως τις ιδέες που θα πρέπει να φωτιστούν στο έργο. Οι χαρακτήρες γίνονται σύμβολα ιδεών μια κοινωνίας που σίγουρα δεν εξαφανίζονται μέσα στο χρόνο. Μεγάλη πρόκληση είναι η δημιουργία ενός κόσμου που δεν μας είναι γνώριμος. Βικτωριανό Λονδίνο . Άλλη εποχή και άλλος τρόπος διαχείρισης στα κοινωνίκά φαινόμενα. Οι μάσκες που χρησιμοποιούμε – φοράμε – μεταμορφωνόμαστε ειναι για κάθε ηθοποιό πρόκληση. Θελέι ιδιαίτερη προσέγγιση η μεταφορά της υποκριτικής απο ένα καθαρό πρόσωπο σε αυτό του προσωπείου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια πως αν δεν υπάρχει πρόκληση για κάθε ηθοποιό για οποιαδήποτε έργο ίσως να μην υπάρχει και λόγος να είσαι μέρος αυτού.
Βικτωριανό Λονδίνο και σύγχρονη Ελλάδα . Υπάρχουν κοινά στοιχεία;
Υπάρχουν . Και πρέπει κάθε φορά να τα βρίσκεις όταν μελετάς και ενεργείς πάνω σε έργα εποχής. Αυτά τα στοιχεία συνδέουν το δικό σου τώρα με το τότε του ρόλου και της συνολικότητας του εκάστοτε εργου. Το βασικότερο κοινό στοιχείο είναι οι συμπεριφορές και αντιλήψεις των ανθρώπων του παλαιότερου και του σύχγρονου. Δεν θα μιλήσω τόσο για την διαφορετικότητα αλλα για την ατομικότητα αυτών. Είμαστε ακόμα και τώρα σε μια φάση που η ατομικότητα του καθενός ( στην περιπτωσή μας του Τζον Μέρικ γνωστού ως άνθρωπος ελέφαντας) έρχεται σε σύγκρουση με τις άλλες χωρίς να εκτιμάται , χωρίς να γίνεται σεβαστή και δυστυχώς χωρίς να την κατανοούμε. Εκτός κι αν η ατομικότητά μας έχει να κερδίσει κάτι από αυτήν.
Πόσο διάστημα σας πήραν οι πρόβες;
Οι πρόβες κράτησαν ένα διάστημα 3-4 μηνών στο συνολό τους. Με μια διακοπή ενδιάμεσα. Οι πρόβες ήταν ουσιαστικές και στοχευμένες υπο την καθοδήγηση του σκηνοθέτη ( και δασκάλου για μένα ) Κοραή Δαμάτη.
Αντιμετωπίσατε δυσκολίες; Πώς ανταπεξήλθατε;
Αυτή είναι μια φύση της δουλειάς μας. Να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες που θα βρούμε. Το χρονικό των προβών είναι η πηγή αυτού. Επειδή αναφερθήκαμε πριν για τις προκλήσεις που είναι συνήθως και οι δυσκολίες μιας παράστασης θα σταθώ επί της ευκαιρίας σε κάτι άλλο που νομίζω το αντιμετωπίζουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε – επιβιώνουμε- ζούμε από και μέσα από την τέχνη μας. Ο χρόνος μας είναι μια πολυτέλεια που πια την έχουμε χάσει. Σε μια εποχή που εν μέρη αναγκαζόμαστε να κάνουμε 3-4 η και 5 δουλειές θεατρικά τον χρόνο για να ζήσουμε απο αυτήν την δουλειά μας κάνει να είμαστε σε μια συνεχή κούραση , αναζήτηση την οποία πρέπει να την προσπερνάμε. Και το κάνουμε γιατί η αγάπη μας για την τέχνη μας , ξεπερνάει την σωματική ανάγκη μας.
Ποιος είναι ο ρόλος σας; Θα θέλατε να μας συστήσετε τους συνεργάτες σας και να μας μιλήσετε για το ρόλο που ενσαρκώνουν;
Τρεις οι ρόλοι μου στην παράσταση. Ο Ρος , μάνατζερ του ανθρώπου ελέφαντα. Αυτός που θα τον εκμεταλευτεί στο έπακρο σέρνοντας τον απο freak show σε freak show με μοναδικό σκοπό το κέρδος . Βλέπει και διαχείριζεται τον Μέρικ σαν ζώο του τσίρκου. Ίσως και χειρότερα. Ο Επίσκοπος , ο άνθρωπος της εκκλησίας. Αυτός που θα χρησιμοποιήσει την πίστη του Μερικ για να επωφεληθεί την δύναμη της διαφορετικότητας του. Κι ένα μικρότερος ρόλος , του νοσοκόμου Γουιλ. Αυτός που θα απολύθει απο το νοσοκομείο λόγω της συμεπριφοράς του απέναντι στον Μερικ .
Είμαι μέρος ενός θιάσου που είναι θα έλεγα κι ένας σημαντικός παραγοντας που ήθελα να ειμαι σε αυτήν την παράσταση . Ηθοποιοι και άνθρωποι που εκτιμώ και σέβομαι .
Τζων Μέρρικ (ο Άνθρωπος Ελέφαντας): Δημήτρης Καρατζιάς
Φρέντερικ Τριβς (ιατρός στο νοσοκομείο του Λονδίνου): Περικλής Μοσχολιδάκης
Κυρία Κένταλ (ηθοποιός), Σουβλίτσα: Μαρία Καβουκίδη
Καρλ Γκομ (Διευθυντής του Νοσοκομείου) / Ελεγκτής: Μιχάλης Καλιότσος
Άνδρας στο τσίρκο / Άγγλος Αστυνομικός, Σνορκ (νοσοκόμος): Αντώνης Καραθανασόπουλος
Δις Σάντουιτς / Σουβλίτσα: Σοφία Ρούβα
Είστε ηθοποιός αλλά και σκηνοθέτης. Τι σας αρέσει πιο πολύ να κάνετε;
Δεν νομίζω οτι θα μπορούσα να δώσω μια απάντηση που καλύπτει την ερώτηση. Βλέπω την υποκριτική και την σκηνοθεσία ως διαφορετικές προσεγγίσεις . Είτε στο μυαλό μου έιτε πρακτικά. Η βάση μου είναι η υποκριτκή. Αυτή σπούδασα στην σχολή του Εθνικού και με αυτήν πορεύομαι -παιδεύομαι όλα τα χρόνια . Η σκηνοθεσία ήρθε τα τελευταία χρόνια. Και πάντα με έργα που μου έχουν ανατεθεί. . Και με ικανοποιεί το γεγονός τα τελευταία χρόνια ωριμάζω καλλιτεχνικά και με αυτήν την ιδιότητα σκηνοθετώντας.
Γιατί να έρθει κάποιος να σας δει στη παράσταση;
Για την ίδια την ιστορία του Τζον Μέρικ. Μια ιστορία που είτε παραγματεύεται την διαφορετικότητα είτε την ατομικότητα. Για τον τρόπο που ο Κοραής Δαμάτης φώτισε αυτήν την ιστορία . Μεθοδικά και στοχευμένα.
Έχετε χόμπι; Αν ναι ποια είναι αυτά που σας κάνουν να χαλαρώνετε από το θέατρο;
Πράγματα που με χαλαρώνουν στον πολύτιμο χρόνο που διαθέτω είναι εκτός θεατρου σίγουρα το να περνάω χρόνο με ανθρωπους που αγαπώ. Η μαγειρική επίσης με ξεκουράζει. Και κάτι που τελευταία μου λείπει μιας και δεν έχω αυτήν την περίοδο την δυνατότητα είναι το bladesmithing ( κατασκευή λεπίδων ) . Αυτό είναι κάτι που κάνω σε περιόδους που έχω την ευκαιρία να ξεκουραστω.
Ποιο μήνυμα θα θέλατε να δώσετε στους αναγνώστες του maxmag;
Θα έλεγα ( και το λέω για να το ακούω κι εγώ ) να μην δίνουμε βαρύτητα σε όσα και σε όσους δεν μας πηγαίνουν μπροστά. Να διαβάζουμε περισσότερο και να προσέχουμε τον εαυτό μας και να τον φροντίζουμε .
Μια ευχή για τη νέα χρονιά;
Να πάθει ο καθένας αυτό που ποθεί .
Ευχαριστούμε πολύ την υπεύθυνη επικοινωνίας Χρύσα Ματσαγκάνη για το φωτογραφικό υλικό.