Η ζωή και το έργο της σπουδαίας Μάγιας Λυμπεροπούλου

Λυμπεροπούλου
Πηγή: Naftemporiki.gr

Στις 22 Ιουλίου 2021, έφυγε από τη ζωή η σπουδαία και καταξιωμένη ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου Μάγια Λυμπεροπούλου. Γεννήθηκε το 1940 στα Πατήσια και φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τελικά, όμως, στράφηκε στην υποκριτική. Η πρώτη της επαφή με το θέατρο είχε γίνει στο σχολείο της. Φοιτούσε στο Πιρς και είχε παρακολουθήσει τον «Ερρίκο τον 5ο» του Λόρενς Ολίβιε.

Φοίτησε στη σχολή του Καρόλου Κουν, κρυφά από τους γονείς της. Στα δεκαεννιά της χρόνια, δευτεροετής φοιτήτρια της σχολής, χρίζεται πρωταγωνίστρια από τον Κάρολο Κουν. Η παράσταση ήταν το «Ξαφνικά πέρσι του καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς. Όπως είχε δηλώσει η ίδια στη Lifo:

«Ο Κουν πάντα έπαιρνε νέους ανθρώπους και τους έδινε πρώτους ρόλους κατευθείαν. Αυτό δεν σημαίνει πως νομιμοποιούνταν ως πρωταγωνιστές. Στον πρώτο μου ρόλο, ιδέα δεν είχα. Στη δέκατη πρόβα έκλαιγα κι έλεγα «αφήστε με να πάω σπίτι μου». Μετά από πέντε χρόνια κατάλαβα γιατί ο Κουν στεκόταν στην κουίντα, είκοσι λεπτά μετά την έναρξη του έργου, και με κράταγε από τους ώμους.»

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το Θέατρο Τέχνης ήταν από τα σημαντικότερα κεφάλαια της ζωής της. Η Μάγια Λυμπεροπούλου έμεινε εκεί δώδεκα χρόνια περίπου και πρωταγωνίστησε σε πολλές παραστάσεις, ερμηνεύοντας περίπου 40 ρόλους. Στη συνέχεια, μετέβη στη Γαλλία για να παρακολουθήσει μαθήματα κινηματογράφου.

«Το Θέατρο της Πάτρας και το Θέατρο Τέχνης είναι οι δυο «τόποι» με τους οποίους είμαι άμεσα συνδεδεμένη, δυο κομμάτια της ζωής μου. Με χαρά μου είμαι εδώ. Και χαρά μου θα είναι αν, κάποια μέρα, γίνει και μια συμπαραγωγή μεταξύ τους», δήλωνε το 2002 στην εφημερίδα τα «Νέα».

Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, λίγα χρόνια αργότερα, αφοσιώθηκε στο θέατρο ως ηθοποιός, αλλά και από τη θέση του σκηνοθέτη. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας και άλλα θέατρα. Για τέσσερα χρόνια, είχε αναλάβει τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Η πρώτη παράσταση σε σκηνοθεσία της Μάγιας Λυμπεροπούλου ήταν «Η Μαρκησία ντε Σαντ» του Μισίμα.

Διαβάστε επίσης  Χριστίνα Ασλανίδη: Να παλεύουμε για τα όνειρα μας.
Λυμπεροπούλου
Πηγή: iefimerida.gr

Μια από τις σκηνοθετικές δουλειές της Μάγιας Λυμπεροπούλου που ξεχωρίζουν ανέβηκε το 2007.  Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσίασε μια δική της θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι «Οι δαιμονισμένοι». Ήταν ένα σπουδαίο εγχείρημα. Παρουσιάστηκε σε δύο τρίωρα μέρη και συμμετείχαν 22 ηθοποιοί.

Advertising

Η Μάγια Λυμπεροπούλου υπήρξε ένας άνθρωπος πλήρως αφοσιωμένος στο θέατρο. Σε συνέντευξή της στα “Νέα” το 2002, δήλωνε:

«Κάποια στιγμή, στην πρόβα, τους έλεγα, χωρίς ίχνος μελοδραματισμού, ότι κάθε ρόλος που παίζω είναι και ένα αντίο. Όχι ότι δεν θα ξαναπαίξω, αλλά δεν θα παίζω συστηματικά. Από κούραση. Πλησιάζει σιγά-σιγά. Έχω πλήρη επίγνωση. Αλλά, όπως ήρθαν τα πράγματα, μπορεί να μην είμαι πάνω στη σκηνή, αλλά δεν θα είμαι έξω από το θέατρο. Μπορεί να μεταφράζω, να έχω επαφή με τους νέους, να σκηνοθετώ. Να σκηνοθετώ, μπορώ και ξαπλωτή!».

Η τελευταία επιθυμία της σπουδαίας ηθοποιού Μάγιας Λυμπεροπούλου ήταν να γίνει πολιτική κηδεία και στη συνέχεια να αποτεφρωθεί.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Το πράσινο σημειωματάριο, το πείραμα της αυθεντικότητας

Στη λογική της Αμερικανικής σειράς του ’90, «Φιλαράκια» (Friends), το

Θεσσαλονίκη: Kids Love Cinema με «Αριστόγατες»

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συνεχίζει να μαγεύει μικρούς και μεγάλους