«Ας μιλήσουμε ανοιχτά», Μέμη Αναστασοπούλου

9 Αυγούστου 2022

Η Μέμη Αναστασοπούλου γράφει με αίμα καρδιάς στο βιβλίο της «Ας μιλήσουμε ανοιχτά». Επιτέλους, βλέπουμε μια ποίηση αναρχικά-υπαρξιακή, μεστή, με αλληγορία, σάρκα και πνεύμα. Η Μέμη Αναστασοπούλου συγκλονίζει με την πρώτη της αυτή ποιητική συλλογή. Τυχαίνει να  τη γνωρίζω προσωπικά ως ηθοποιό, τώρα την αντικρίζω για πρώτη φορά ως συγγραφέα . Είναι ένα πλάσμα κοινωνικό, δυναμικό και ευαίσθητο. Αιχμηρό μόνο εκεί που αυστηρός απαιτείται. Η Μέμη Αναστασοπούλου τολμά να τσαλακώσει την εικόνα της, να κοιτάξει κατάματα στον καθρέφτη επιτρέποντας σε όλους εμάς να δούμε τις αμυχές, τα ραγισμένα νύχια, τις ρυτίδες και τα εσωτερικά της  θραύσματα.

Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο, κάθεται, εσωτερικός χώρος και κείμενο που λέει "ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ XY THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΧΥΤΗΡΙΟ XYTHRIQ THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ XYT PIO ΧΥΤΗΡΙΟ XYTH THPIO ΧΥΤΗΡΙΟ IO ΧΥΤΗΡΙΟ XYTHP ΧΥΤΗΡΙΟ XYTHPI ΧΥΤΗΡΙΟ ΧΥΤΗΡΙΟ"
Παρουσίαση βιβλίου στο Χυτήριο, πηγή: facebook.com 

Ποίηση αναρχικά-υπαρξιακή

Διάφανη ποίηση ακριβώς όπως και στο ποίημα της «Διάφανο». Πόσο αλήθεια σπανίζει αυτή η γραφή; Παραδέχομαι ότι διάβασα τρεις φορές την πρώτη της ποιητική συλλογή όχι γιατί δεν την κατανόησα στην πληρότητα της, αλλά γιατί διαρκώς αναζητούσα να βρω τον εαυτό μου πίσω από τις μισόκλειστες γρίλιες του παραθύρου της. Γράφει:

«Κάθε που ο χρόνος χτύπα την πόρτα ,

τον υποδέχεται η ανισόρροπη ζωή μου°

χθες όμορφη, σήμερα συμπαθητική, αύριο αδιάφορη.

Και εκείνος φέρνει πάντα κάτι από σένα.»

Μέμη Αναστασοπούλου
Μέμη Αναστασοπούλου, συγγραφέας, ηθοποιός, πηγή: facebook.com

Αντίσταση και Αλτρουισμός

Υφολογικά, η Μέμη Αναστασοπούλου γράφει υπαρξιακά, όμως κατορθώνει, να συμπεριλάβει στη συλλογικότητα την αντίσταση και τον αλτρουισμό. Αυτό και αν είναι υπέρβαση , να  μία λέξη που βαθιά  τη χαρακτηρίζει. Όπως ακριβώς και στα ερωτικά της ποιήματα. Βόμβες αισθησιασμού, ακρωτηριασμοί και ανασυγκολλήσεις σώματος και ψυχής. Αυτή είναι η Μέμη Αναστασόπουλου, ρόδο και καρφί, μαύρο και κόκκινο, όπως και τα έντονα χρώματα της ποιητική της. Η ποιήτρια δεν θέλει να καθησυχάζει τους αναγνώστες αλλά να τους κάνει να ανησυχούν.

Διαβάστε επίσης  Βιβλιοθήκη της Χίου, ένα σπουδαίο μνημείο νεότερης ιστορίας

«Βρίσκει το ξημέρωμα το σώμα σου στην άδεια πλατεία.

Ένα καβαλέτο για τους περαστικούς να ζωγραφίσουν

την τύχη τους.

Μολύβι στα μάτια, κάρβουνο στα χείλη, στα μπράτσα

ένας ζαρωμένος ήλιος, στα μπούτια ένα δαγκωμένο μήλο..

Μικρό σώμα σε μεγάλο τάφο.

Τα πόδια σου όμορφα κάποτε , σαν τραγανό κεράσι

τώρα σάπια, τα τρώει το άσπρο σκουλήκι.

 

Μάλλον ονειρευόσουν θάλασσα, αλλιώς…

πως εξηγείται εκείνος ο αφρός στα χείλη;»

 

Μέμη Αναστασοπούλου
Πηγή: facebook.com

Εσωτερική Ελευθερία

Η Μέμη Αναστασόπουλου είναι μια μαχητική διανοούμενη, απαλλαγμένη από κάθε είδους στράτευση, πέρα από την πίστη της στην εσωτερική αλήθεια και ελευθερία. Ο τίτλος ξεκάθαρα το υποδηλώνει: «Ας μιλήσουμε ανοιχτά.» Αυτή η αλήθεια της, η καυστικότητα της, είναι η ιδιαίτερη σφραγίδα, το ανεξίτηλο αποτύπωμα που αφήνει η ποιήτρια στα πράγματα, στην τέχνη της. Εκεί, στην κορυφή του ποιητικού ουρανού της, η ποιήτρια Μέμη Ανασταστοπούλου μιλά ανοιχτά για όσα την πονάνε και όσα την γεμίζουν.

Το λέει ξεκάθαρα στο ποίημα της στη σελίδα  43.

«Έχω μια καρδιά

καμπάνα σε ξωκλήσι ερημικό

ασημένιο κουδουνάκι σε ποδήλατο παλιό,

παίρνει το φως του φεγγαριού

χλομιάζει και ονειρεύεται.

Έχω μία μικρή καρδιά

Και ένα κορμί αταξίδευτο

που δεν του πρέπει ο θάνατος.»

Η Χρύσα Νικoλάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών & αριστούχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (Master of Arts) με ειδίκευση στη Λογοτεχνία, του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Επίσης, κατέχει δίπλωμα μετάφρασης και υποτιτλισμού, DIPLOMA OF TRANSLATION(Βρετανικό Συμβούλιο). Έχει δημοσιεύσει μελέτες λογοτεχνικής θεματολογίας σε επιστημονικά-θεολογικά περιοδικά. Το 2020 εξέδωσε την δεύτερη ποιητική της συλλογή «Θαύματα κι Αερικά» (Εκδόσεις Δρόμων). Ασχολείται κυρίως με την κριτική της λογοτεχνίας .Τον Απρίλιο του 2019 εκδόθηκε το πρώτο της παραμύθι: «Το αγόρι και ο Δράκος», (εκδ. Άπαρσις) Το 2020 βραβεύτηκε με το Β΄ Βραβείο με το ποίημα της «Ιερομνήμονες» στον Θ΄ Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό της Αμφικτυονίας. Το 2019 έλαβε το Α΄ Βραβείο με το ποιητικό της παραμύθι «Ο Νικολιός, η Τύχη κι η Χαρά » από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ). Το 2021 εκδόθηκε η επιστημονική της μελέτη «Η Ορθόδοξη παράδοση στην ποίηση του Γιάννη Ρίτσου» (εκδ. Δρόμων). Αρθρογραφεί σε πολλά ηλεκτρονικά και έντυπα περιοδικά .Τον Μάιο του 2019 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ.). Το 2022 απέσπασε βραβείο και μετάλλιο στον 37ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Νosside με έδρα στην Ιταλία, με συμμετοχή 104 χωρών.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Το Ατίθασο Ρομπότ: Όταν η Τεχνολογία Συναντά τη Φύση

Η DreamWorks Animation καταφέρνει ξανά να μας εντυπωσιάσει με την
«Μπάουμγκαρτνερ», Paul Auster

«Μπαουμγκάρτνερ»: Το κύκνειο άσμα ενός μεγάλου λογοτέχνη

Το «Μπαουμγκάρτνερ» του Paul Auster, που μόλις κυκλοφόρησε από τις