Μετά τις καλοκαιρινές διακοπές οι εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ επιστρέφουν με καινουρια, άκρως ενδιαφέροντα βιβλία, Ελλήνων αλλά και ξένων συγγραφέων. Ας πάρουμε μια γεύση…
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΘΕΑΚΗ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ
Καλιφόρνια, δεκαετία του 1930. Η νεαρή Περσεφόνη Λυδάκη, κόρη Ελλήνων μεταναστών, είναι τρελά ερωτευμένη με τον Αντόνιο, γιο του αριστοκράτη αφεντικού της οικογένειάς της, Φερνάντο Λοπέζ. Ο Αντόνιο ισχυρίζεται ότι νιώθει το ίδιο, όμως, η απρόσμενη και απαράδεκτη συμπεριφορά του προς την Περσεφόνη θα βάλει ταφόπλακα στη σχέση τους και θα απομακρύνει την κοπέλα από την οικογένειά της και την πατρίδα της.
Στην εξορία της θα βρεθεί αντιμέτωπη με τη μοναξιά, τα μάταια όνειρά της, αλλά και τα τόσα παράδοξα που της επιφυλάσσει το πεπρωμένο της. Έρμαιο των καταστάσεων, βυθισμένη στον πόνο που προκαλεί η απώλεια αγαπημένων προσώπων, βλέπει τη μία ανατροπή μετά την άλλη να διαφεντεύουν τη ζωή της, κι αυτή ανήμπορη να αντιδράσει μετατρέπεται σε παθητικό θεατή των γεγονότων που σημαδεύουν τις μέρες και τις νύχτες της στην άλλη άκρη του κόσμου, στις Φιλιππίνες, εκεί όπου βρέθηκε άθελά της.
Άραγε, θα θελήσει η μοίρα να της δώσει την ευκαιρία να ξαναφτιάξει τη ζωή της και να βρει επιτέλους την πραγματική ευτυχία;
ΛΙΑΝ ΜΟΡΙΑΡΤΙ, ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΟΧΕΣ
Ο Σαμ και η Κλέμενταϊν έχουν μια υπέροχη αν και πολυάσχολη ζωή. Έχουν δύο κοριτσάκια, ο Σαμ μόλις ξεκίνησε τη δουλειά των ονείρων του και η Κλέμενταϊν, η οποία είναι τσελίστα, προετοιμάζεται για τη σημαντικότερη ακρόαση της ζωής της. Αν υπάρχει κάτι στο οποίο μπορούν να βασίζονται, αυτό είναι ο ένας στον άλλον.
Η Κλέμενταϊν και η Έρικα είναι φίλες από παιδιά. Μόνο μία ματιά είναι αρκετή για να συνεννοηθούν απόλυτα. Η σχέση τους, όμως, είναι σύνθετη. Έτσι, όταν η Έρικα τους προσκαλεί την τελευταία στιγμή σε μπάρμπεκιου με τους γείτονές της Τίφανι και Βιντ, η Κλέμενταϊν και ο Σαμ δέχονται αμέσως. Οι φανταχτερές προσωπικότητες της Τίφανι και του Βιντ θα είναι, αν μη τι άλλο, διασκεδαστικές.
Δύο μήνες αργότερα, η βροχή δε λέει να σταματήσει και η Κλέμενταϊν και ο Σαμ δεν παύουν να αναρωτιούνται: «Πώς θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχαμε πάει»;
Μπιλ Κουέιν, ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ
Γιατί δεν τα καταφέρνετε, παρόλο που κάνετε το σωστό; Διότι το κάνετε λάθος!
Το 2001, ο Μπιλ Κουέιν άκουσε την ιστορία μιας νέας επιχείρησης που δανείστηκε από επενδυτές και έχασε μέσα σε έξι μήνες 50 εκατομμύρια δολάρια! Ωστόσο, αυτοί οι επιχειρηματίες δεν κρύφτηκαν αλλάζοντας τα ονόματά τους (όπως θα έκαναν οι περισσότεροι), αντίθετα τόλμησαν να ζητήσουν από τους επενδυτές άλλα 50 εκατομμύρια δολάρια – και τα πήραν! Πώς το έκαναν; Για να το μάθετε, δεν έχετε παρά να διαβάσετε το Λάθος #1, «Αποδέχομαι την αποτυχία, αντί να την πλασάρω σαν εμπειρία».
Σε αυτό το εκπληκτικό βιβλίο θα ανακαλύψετε 20 λάθη που κάνετε στη ζωή σας. Από το «Ακούμε φτωχούς δασκάλους αντί να μαθαίνουμε από πλούσιους αγοραστές» και «Γινόμαστε οι χρυσοθήρες αντί να είμαστε το χρυσάφι», μέχρι το (αγαπημένο του Μπιλ) «Ζούμε αόρατοι αντί να διαφημίζουμε θετικά τους σκοπούς μας». Αυτό το βιβλίο απευθύνεται σε συνηθισμένους άντρες και γυναίκες που πιστεύουν ότι κάνουν το σωστό, αλλά αυτά τα «σωστά» απλώς δε φέρνουν τα αποτελέσματα που πραγματικά θέλουν – χρήμα, χρόνο, σχέσεις και προσωπική ελευθερία.
Και θα διαπιστώσετε το πιο πολύτιμο συμπέρασμα όλων – κάνετε αυτά τα λάθη ανέκαθεν! Γιατί; Επειδή οι δάσκαλοι, οι γονείς, οι πολιτικοί και τα αφεντικά σάς έλεγαν ότι πράξατε το σωστό. Δυστυχώς, έκαναν λάθος. Και κάνατε λάθος κι ΕΣΕΙΣ. Τώρα, δοκιμάστε να το κάνετε με τον σωστό τρόπο και δείτε πόση επιτυχία θα έχετε στη ζωή σας!
ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ, ΟΙ ΠΟΛΥΓΛΩΤΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ
Η Έλινορ ζει σ’ ένα μικρό χωριό στη νότια Σουηδία. Η ίδια γράφει στο προφίλ της σε μια ιστοσελίδα γνωριμιών: Είμαι τριάντα έξι ετών και ψάχνω για έναν τρυφερό, αλλά όχι και πολύ τρυφερό άντρα. Αλλά οι άντρες που συναντάει δεν είναι αυτό που ήλπιζε. Και ο έρωτας εξακολουθεί να είναι μακρινό όνειρο.
Ο Μαξ ονειρεύεται μια πολύγλωσση ερωμένη, μια γυναίκα που θα τον καταλαβαίνει σε όποια γλώσσα κι αν μιλήσει. Η αναζήτησή του τον φέρνει στην Ιταλία, όπου γνωρίζει μια μαρκησία στα όρια της οικονομικής κατάρρευσης.
Εκεί βρίσκεται και η Λουκρητία, μάρτυρας του έσχατου ξεπεσμού της γιαγιάς της σ’ ένα ερημωμένο παλάτσο, αντιμέτωπη με τη σκιά του κόσμου όπου είχε μεγαλώσει.
Ένα χειρόγραφο μπαίνει και βγαίνει από τη ζωή τους, φέρνοντάς τους κοντά, προκαλώντας αισθήματα αγάπης και μίσους, αφήνοντας ανεξίτηλα σημάδια πάνω τους.
Τρεις άνθρωποι κυνηγούν την αγάπη, σ’ ένα πανέμορφο μυθιστόρημα, βραβευμένο με το August Prize.
ΡΙΝΤΙΑΝ ΜΠΡΟΥΚ, ΣΥΜΒΙΩΣΗ
Τον σκληρό χειμώνα του 1946, στη μεταπολεμική Γερμανία, η Ρέιτσελ Μόργκαν καταφτάνει στα χαλάσματα του Αμβούργου μαζί με τον γιο της, Έντμουντ, τον μοναδικό που επέζησε από τη λαίλαπα του πολέμου. Εκεί σμίγει ξανά με τον σύζυγό της, Λιούις, Βρετανό συνταγματάρχη που συμμετέχει στην ανοικοδόμηση και αποκατάσταση της ρημαγμένης πόλης. Φτάνοντας, όμως, στο νέο της σπίτι, η Ρέιτσελ αιφνιδιάζεται από την τολμηρή απόφαση του συζύγου της: θα μοιράζονται το μεγάλο οίκημα με τους προηγούμενους ιδιοκτήτες του, έναν Γερμανό χήρο και τη δύστροπη κόρη του. Σε αυτή την τεταμένη ατμόσφαιρα, η εχθρότητα και ο θρήνος θα δώσουν σταδιακά τη θέση τους στο πάθος και στην προδοσία.
Μια βαθιά συγκινητική ιστορία για μια αγάπη που γεννιέται από το μίσος.
ΗΛΙΑΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ, ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
Πόσες αλήθειες μπορεί να κρύβει μια ιστορία μυθοπλασίας;
Noέμβριος 2015, Μασαχουσέτη, ΗΠΑ. Μαζί με τη διαθήκη της μητέρας της, η νεαρή φοιτήτρια Αγνή Μάρκου θα παραλάβει και ένα βιβλίο. Στις σελίδες του κρύβονται όλα τα μυστικά που η μητέρα της δεν τόλμησε ποτέ να της φανερώσει όσο ζούσε· μυστικά μιας ζωής που τη σημάδεψαν ασίγαστα πάθη, λυσσαλέοι έρωτες και ανεξιχνίαστα εγκλήματα.
Μέσα από την πένα του συγγραφέα Δημήτρη Αλεξιάδη, ενός άντρα που γνώρισε τη Θεοδώρα Μάρκου όσο λίγοι και τη μίσησε όσο κανένας άλλος, η Αγνή θα βρεθεί στην Αθήνα της δεκαετίας του ’90 και στα χρόνια της νιότης της μητέρας της. Όταν η μυστηριώδης ιστορία φτάσει στο τέλος της, το ταξίδι στην Ελλάδα θα φαντάζει επιτακτικό. Με την επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος οι σκοτεινοί ήρωες του βιβλίου θα αποκτήσουν σάρκα και οστά.
Μα όταν οι αλήθειες που φωλιάζουν μέσα σε μια θανάσιμη ιστορία είναι περισσότερες από τους μύθους, τότε οι ανατροπές αποδεικνύονται ολέθριες…
ΒΑΝΕΣΑ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΠΟ ΖΑΧΑΡΗ ΚΙ ΑΛΑΤΙ
Ένας διακεκριμένος επιστήμονας εξομολογείται. Ξετυλίγει θαρρετά τον μίτο της ύπαρξής του με ιδιαίτερο ζήλο και νοσταλγία, αγκαλιάζει όλα εκείνα που τον έθρεψαν και τον στοίχειωσαν, εκείνα που αγάπησε κι άγγιξε με τα δάχτυλά του. Αναμετριέται με θεριά και δαίμονες, δίνει φωνή σε όσους έφυγαν, για να στήσει από την αρχή τους σταθμούς της πολυτάραχης ζωής του.
Από την Ήπειρο του 1940, παραμονές της επίθεσης των Ιταλών του Μουσολίνι, στην Απελευθέρωση και στον Εμφύλιο, και σχεδόν ως την Ελλάδα τού σήμερα, με ενδιάμεσους σταθμούς σε Αθήνα, Ρώμη, Χαϊδελβέργη, η ζωή του Αντρέα, καθηγητή φιλοσοφίας, κυλά σαν το τρεχούμενο νερό, μέχρι τη μέρα που θα αλλάξει για πάντα το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν του.
Ένας απολογισμός δίχως τεφτέρια, μια βαλίτσα θύμησες χωρίς παραλήπτη και μια ζυγαριά που αψηφά κέρδη και χασούρες, έτσι όπως το έλεγε απλά, αλλά καθόλου αφιλοσόφητα, η γιαγιά Βένη: «Ζάχαρη κι αλάτι, παιδί μου, η ζωή του καθενός. Ποιου λίγο, ποιου πολύ, τι σημασία έχει; Ζάχαρη κι αλάτι η ζωή!»