Ο Ηρακλής Πουαρό του Kenneth Branagh έρχεται να λύσει ακόμη μία δύσκολη υπόθεση στο ‘Death on the Nile’, τη συνέχεια του ‘Murder on the Orient Express’, του οποίου η επιτυχία ήταν αρκετά μεγάλη για να εξασφαλίσει ένα sequel. Μετά από πολλές αναβολές, η δεύτερη ταινία του Branagh για φέτος μετά το υποψήφιο για Όσκαρ ‘Belfast’, επιτέλους κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες. Εκτός του πρωταγωνιστικού ρόλου, ο Kenneth Branagh αναλαμβάνει ξανά καθήκοντα σκηνοθέτη, έχοντας ξανά μαζί του τον Michael Green, σεναριογράφο του πρώτου φιλμ και άλλων επιτυχιών όπως των ‘Logan’ και ‘Blade Runner 2049’. Για αυτό το μυστήριο, ο σκηνοθέτης καλείται άλλη μία φορά να στρατολογήσει ένα ταλαντούχο cast με αρκετά ηχηρά ονόματα, πράγμα που καταφέρνει με τις Gal Gadot, Emma Mackey, Letitia Wright, Sophie Okonedo, Annette Bening και άλλους. Ανταποκρίνεται το ‘Death on the Nile’ στην επιτυχία του ‘Orient Express’ ή ο Kenneth Branagh κάνει μία τρύπα στο νερό;
Λίγο καιρό μετά τα γεγονότα του ‘Murder on the Orient Express’, o Ηρακλής Πουαρό πηγαίνει στην Αίγυπτο και καταλήγει στην γαμήλια κρουαζιέρα της Linett Ridgeway, μίας πλούσιας κληρονόμου που έχει παντρευτεί έναν απένταρο με το όνομα Simon Doyle. Η κρουαζιέρα βέβαια δεν πηγαίνει καλά, αφού ανάμεσά τους βρίσκεται η Jacqueline de Bellefort, πρώην φίλη της Linett και αραβωνιαστικιά του Simon, που έχει σκοπό να εκδικηθεί το ζεύγος για ότι της έκανε. Φοβισμένοι και οι δυο, αναθέτουν στον Πουαρό να παρατηρεί την κατάσταση, μέχρι που ο φόνος ξεσπάει και ο καλύτερος ντετέκτιβ του κόσμου αναλαμβάνει πάλι δράση.
Το ‘Death in the Nile’ τελικά είναι ένα αντάξιο sequel, καλύτερο από τον προκάτοχό του, κυρίως λόγω του Kenneth Branagh που τελειοποιεί εδώ το στυλ κινηματογράφησης που είχε εφαρμόσει στο ‘Orient Express’, κάνοντάς αυτή την ταινία να έχει περισσότερη ένταση και αγωνία, στοιχεία που δυστυχώς δεν ήταν τόσο έντονα στο παρελθόν. Επίσης η δράση του ‘Nile’ είναι αρκετά μειωμένη ως ανύπαρκτη, λόγω του ότι η ταινία είναι έτσι δομημένη ώστε να μην είναι απαραίτητη. Επίσης είναι ένα στοιχείο που στην πρώτη ταινία προσωπικά δεν μου δούλευε, οπότε δεν με πείραξε καθόλου. Όσο αφορά την πλοκή, παρόλο που αρκετά νωρίς μπόρεσα να προβλέψω τη λύση του μυστηρίου, το σενάριο συνεχώς πετούσε πράγματα σε όλη τη διάρκεια που με έκαναν να αμφιβάλλω για κάθε θεωρία που δημιουργούσα για την τελική έκβαση, κρατώντας την περιέργεια αμείωτη ως το τέλος. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει στο βιβλίο της Agatha Christie, όμως το σενάριο ρίχνει περισσότερο φως στο παρελθόν του Πουαρό και λέει κατά κάποιο τρόπο το origin story του.
Ερμηνευτικά ο Kenneth Branagh στηρίζει απόλυτα αυτές τις σεναριακές προσθήκες με αποτέλεσμα να αφήνει να φανεί περισσότερο η ανθρώπινη πλευρά του ντετέκτιβ και τα σημάδια που φέρει από διάφορες τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος. Η Gal Gadot φαίνεται πως συνεχώς βελτιώνεται κυρίως στις εκφράσεις του προσώπου. Παραμένει η δυσκολία στην απόδοση των διαλόγων που θέλει δουλειά ακόμη, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που πληγώνει το συνολικό αντίκτυπο που σου αφήνει η ταινία. Ένα από τα ερμηνευτικά highlights είναι η Emma Mackey του ‘Sex Education’. Aποδίδει άριστα τη συμπεριφορά που έχει κανείς όταν βρίσκεται σε έναν παρανοϊκό έρωτα σε έναν ρόλο που έχει πολλά συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα. Η Sophie Okondedo δίνει επίσης μία πολύ διασκεδαστική ερμηνεία στο ρόλο μίας blues τραγουδίστριας που όπως οι υπόλοιποι καλεσμένοι, συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των υπόπτων. Γενικά όλοι οι ηθοποιοί τα δίνουν όλα στις ερμηνείες τους, αλλά κατά τη γνώμη μου κάποιοι δεύτεροι ρόλοι όπως αυτός του Russsell Brand δεν χρειάζονταν γνωστούς ηθοποιούς να τους υποδυθούν. Αντ’ αυτού θα μπορούσε να δοθεί η ευκαιρία σε νεότερους ηθοποιούς να συμμετάσχουν, καταλαβαίνω όμως το concept όπου όλο το cast θα πρέπει να είναι top.
To ‘Death on the Nile’ είναι μία αξιόλογη προσθήκη στο σύμπαν του Πουαρό που έχει δημιουργήσει ο Kenneth Branagh. Ομολογουμένως είναι κάτι που έχει μέλλον, αφού το source material είναι τεράστιο σε ποσότητα και ο Branagh φαίνεται πως έχει τη θέληση να προσφέρει παραπάνω, αρκεί βέβαια το κοινό να αγκαλιάσει την προσπάθεια, κάτι που θα δείξει η κινηματογραφική ιστορία.