Το «Προσοχή: Πόθος» είναι το λιγότερο γνωστό αριστούργημα του Ανγκ Λι

Ανγκ Λι
Πηγή εικόνας: Τhecinemablographer.wordpress.com

Η σινο-αμερικανικής παραγωγής ταινία του Ανγκ Λι, «Προσοχή: Πόθος» (2007), πραγματεύεται το ζήτημα-ταμπού της καταπίεσης των Κινέζων από τους Ιάπωνες κατακτητές, κατά την περίοδο του Β’ Σινοϊαπωνικού Πολέμου (1937-1945). Ο Λι περιπλέκει τη σχέση μεταξύ «κατακτημένου» και «κατακτητή», βάζοντας την κεντρική χαρακτήρα, Ουόνγκ Τσία Τσι (Τανγκ Γουέι), μια κατάσκοπο της κινεζικής Αντίστασης, να ερωτεύεται παράφορα ένα βίαιο Ιάπωνα αξιωματούχο, τον κύριο Γι (Τόνι Λιούνγκ), ενώ η αποστολή της είναι να τον παρακολουθεί και τελικά να τον δολοφονήσει. Η Τσία Τσι πρώτα πιάνει φιλίες με τη γυναίκα του κύριου Γι (Τζόαν Τσεν) και τελικά ο κύριος Γι και εκείνη γίνονται εραστές, αλλά η σχέση τους γίνεται ολοένα και πιο σκοτεινή καθώς ο κύριος Γι αρχίζει να την υποψιάζεται, αλλά είναι ήδη πολύ ερωτευμένος μαζί της για να τη σκοτώσει. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την Τσία Τσι, η οποία αφενός μισεί τον κύριο Γι για τη σφαγή εις βάρος των συμπατριωτών της και αφετέρου είναι πια πολύ στενά συνδεδεμένη μαζί του και η ζωή της έχει αλλάξει σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορεί πλέον να φέρει σε πέρας την αποστολή της.

Πηγή εικόνας: Τhecinemablographer.wordpress.com

Η ταινία είναι προσεγμένη ως προς την πλοκή και το σενάριο και οι χειρονομίες των ηθοποιών είναι χορογραφημένες με ακρίβεια. Αυτό είναι σύνηθες στις ταινίες του Ανγκ Λι (βλέπε «Τίγρης και Δράκος», 2000), με τη διαφορά ότι εδώ δεν υπάρχουν μεγάλες σκηνές μάχης. Το «Προσοχή: Πόθος» εστιάζει σε πιο διακριτικές, αλλά γεμάτες σημασία κινήσεις. Το παιχνίδι mahjong στο σπίτι του κύριου Γι, για παράδειγμα, λειτουργεί σαν όχημα για διάφορες λανθάνουσες πιέσεις και μας υποδηλώνει τη συναισθηματική κατάσταση των χαρακτήρων, χωρίς να υπάρχει άμεση διήγηση. Οι χαρακτήρες, επίσης, σκιαγραφούνται μέσα από τις πράξεις τους. Ο κύριος Γι είναι αυστηρός και συχνά βίαιος και αυτό φανερώνει τη στρατιωτική του ανατροφή. Η Τσία Τσι είναι κατάσκοπος και έτσι έχει δύο προσωπικότητες, μία παθιασμένη και αποφασισμένη να θυσιάσει τη ζωή της για την Αντίσταση και μία στωική και αρμοστή σε μια κυρία. Οι άλλοι χαρακτήρες, όπως η κυρία Γι, ο Κουάνγκ Γιού Μιν (Γουάνγκ Λίχομ), κλπ., έχουν επίσης ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά είναι δευτερεύουσας σημασίας όσον αφορά την πλοκή.

Ανγκ Λι
Πηγή εικόνας: thepankou.com

Η ένταση της ταινίας κορυφώνεται σιγά-σιγά και έτσι από την αποστασιοποιημένη σχεδόν αρχή του φιλμ, φτάνουμε στο γεμάτο πάθος φινάλε. Σε αυτή την τελική φάση, ο Ανγκ Λι έχει δημιουργήσει μια πληθώρα από διηγηματικά νήματα που μπορούν να οδηγήσουν την ιστορία προς πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις. Ο θεατής είναι δύσκολο να μαντέψει ποιό θα είναι το τέλος της ιστορίας. Θα έρθει ο κύριος Γι αντιμέτωπος με την Τσία Τσι, αφού ανακαλύψει πως είναι πράκτορας των Κινέζων; Θα έχει, ύστερα από αυτή την τρομερή ανακάλυψη, το κουράγιο να την τιμωρήσει με θάνατο, ή μήπως ο έρωτάς του για εκείνη θα αντιστρέψει τους ρόλους και η Τσία Τσι θα πάρει τελικά την εκδίκησή της; Η ταινία μπορεί εύκολα να ερμηνευτεί και ως αλληγορία για τη σχέση μεταξύ Κίνας και Ιαπωνίας, μια σχέση άνιση και τελικά καταστροφική και για τις δύο χώρες.

Ανγκ Λι
Πηγή εικόνας: devour.asia

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ο Γιώργος Δήμος γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Σπούδασε Δημιουργική Γραφή και Φιλοσοφία στο Pratt Institute, στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, όπου και έζησε για 8 χρόνια. Το 2019 επέστρεψε στην Ελλάδα και από τότε εκδίδει συστηματικά άρθρα σε περιοδικά, κυρίως σχετικά με τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία και τη φωτογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

The Menu: Είναι τελικά αρκετό ένα απλό burger;

  To The Menu (2022) του Mark Mylod είναι μια σάτιρα που συνδυάζει μαύρη κωμωδία…

Κινηματογράφος

Οι Άγριες Μέρες μας: Ως πότε θα αλλάζουμε τον κόσμο;

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξέρεις την νέα ταινία του Βασίλη Κεκάτου, «Οι Άγριες Μέρες…

Κινηματογράφος

Identity: Ένα συναρπαστικό παζλ

Το Identity είναι αμερικανικό ψυχολογικό θρίλερ του 2003, σε σκηνοθεσία James Mangold και σενάριο Michael…

Κινηματογράφος

Float in Cinema – Το σινεμά βγαίνει στη θάλασσα!

Float in Cinema στην Αίγινα και το σινεμά βγαίνει στη θάλασσα! Ο Δήμος Αίγινας, σε…

Κινηματογράφος

Σινεμά και αυτοκίνητα: 10+1 ταινίες για σινεφίλ κάγκουρες

Με αφορμή την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του F1, επιστρέφουμε στις ταινίες που αξιοποίησαν με…

Κινηματογράφος

Το πένθος χτυπάει την πόρτα στο Bring Her Back

Οι Αυστραλοί σκηνοθέτες Danny και Michael Philippou, γνωστοί από το Talk to Me (2022), επιστρέφουν…

Κινηματογράφος

Ο Julian McMahon έφυγε από τη ζωή!

Ο Αυστραλό–Αμερικανός ηθοποιός Julian McMahon έφυγε από τη ζωή την 2 Ιουλίου 2025 στην Clearwater της…