Veronica Lake: Η «δημιουργία» και η περιεκτική σταδιοδρομία της…
Η ιρλανδο-γερμανικής καταγωγής Constance Frances Marie Ockelman (αργότερα ονόματι και Veronica Lake), γεννήθηκε στο Brooklyn της Νέας Υόρκης, το 1922. Μετά από το καθολικό σχολείο, την φημολογούμενη φιλοδοξία της στον χώρο της ιατρικής και συγκεκριμένα της χειρουργικής αλλά και οι συζητήσεις περί χρόνιας σχιζοφρένειας, δεν την απομάκρυναν λεπτό από την επερχόμενη λαμπερή καριέρα της στην υποκριτική. Εάν για αρχή δεν είχε στην κατοχή της τα φόντα για ένα μέλλον στο Hollywood, είχε σαφέστατα μια έμφυτη λάμψη και μια φυσική ομορφιά, προσόντα που δεν θα μπορούσαν παρά να επιταγχύνουν το εγχείρημα. Η σχετικά σύντομη αλλά υπέρλαμπρη καριέρα της, ξεκίνησε με ορισμένες μικροεμφανίσεις σε κινηματογραφικές παραγωγές των τελών του ’30 και την ανάδυση του ’40, κάνοντας το ντεμπούτο της και στην θεατρική σκηνή, υπό το όνομα Constance ή Connie Keane. Σύντομα, έπεσε στα μάτια ενός βοηθού σκηνοθέτη, του Fred Wilcox, ο οποίος συνεπαρμένος από την γοητεία και την σπίθα της, που δεν θα μπορούσε να λείπει από τον κινηματογραφικό χώρο της εποχής, έσπευσε να την μετατρέψει στην απόλυτη σταρ του χολυγουντιανού ’40 και η καριέρα της στην υποκριτική δεν άργησε να εκτοξευθεί στα ύψη. Όπως ήταν φυσικό, μια μεγάλη σταρ του σινεμά δεν θα μπορούσε παρά να υποστεί και ένα διακριτικό makeover στο ξεκίνημά της. Υπό το διάσημο όνομά της πλέον (Veronica Lake), που της δόθηκε από τον Wilcox, η εντυπωσιακή χαίτη που κατείχε εκ γεννετής και εντυπωσίασε την παραγωγή του «I Wanted Wings» το 1940 (που αποτελεί την πρώτη της συμπρωταγωνιστική συμμετοχή), έγινε από εκεί και έπειτα το σήμα κατατεθέν της. Εισέρχοντας στην -σημαντική για τον κινηματογράφο- δεκαετία του ’40, η Veronica Lake κάνει την εμφάνισή της ως μια φρέσκια παρουσία, δίνοντας έναν άλλο «αέρα» στις πρωταγωνίστριες της εποχής.
Εντυπωσιάζοντας με την εκθαμβωτική γοητεία της, το μπρίο και την διαφορετικότητά της, η Veronica Lake εισήλθε επισήμως στην ομάδα της Paramount και ξεκίνησαν μαζί μια πολυετή σταδιοδρομία που έληξε απότομα με το τέλος της δεκαετίας. Από το 1941 και ύστερα ακολούθησαν ποικίλες επιτυχημένες ταινίες («Sullivan’s Travels» του 1941, «This Gun For Hire» του 1942, «I Married A Witch» του 1942 ή το «The Hour Before The Dawn» του 1944) έως και το 1948 που ήταν και η τελευταία της συνεργασία με το στούντιο (με τις ταινίες «The Sainted Sisters» και «Isn’t it Romantic?»). Υπήρξε άλλη μια εκ των πολλών ηθοποιών της δεκαετίας που «ωρίμασαν» κατά την διάρκεια του συμβολαίου τους στο Hollywood και επαγγελματικά αλλά και εμφανισιακά. Μετά το γλυκόπικρο τέλος της συνεργασίας της με την εταιρεία Paramount, εμφανίστηκε στην ταινία «Slattery’s Hurricane» της 20th Century Fox το 1949, έκανε την μοναδική της κινηματογραφική εμφάνιση την δεκαετία του ’50 με την αμερικανο-μεξικάνικης παραγωγής ταινία, «Stronghold» με συμπρωταγωνιστή τον Zachary Scott και ύστερα η καριέρα της δεν άργησε να τελειώσει ολοκληρωτικά με την ταινία «Flesh Feast» το 1970, όντας πλέον και η ίδια σε μια αρκετά ώριμη ηλικία και αλλοιωμένη εικόνα από εκείνη που το κοινό της την είχε συνηθίσει (παρα ταύτα αξιοπρεπώς διατηρημένη).
Η ζωή της Veronica Lake, δεν σύναπτε εντελώς με την φήμη μιας λαμπερής πρωταγωνίστριας και τα «φώτα» της δόξας της δεν ήταν αρκετά για να φωτίσουν την σκοτεινή πλευρά της. Ο πρώτος της γάμος το 1940 ήταν με τον John S. Detlie (ο οποίος ήταν εξίσου μέρος του χώρου του σινεμά) και έληξε τρία χρόνια αργότερα ενώ της άφησε παρακαταθήκη ένα μεγάλο τραύμα μετά τον τραγικό θάνατο του ανήλικου γιου της, εξαιτίας της πρώιμης γέννησής του. Το 1944, ξεκινώντας μια νέα αρχή, ξαναπαντρεύτηκε και αυτή την φορά τον σκηνοθέτη Andre DeToth, με τον οποίο απέκτησε και ακόμη δύο παιδιά, έχοντας ήδη άλλο ένα από τον προηγούμενό της γάμο. Το 1952, τον εγκατέλειψε, όμως το 1955 μέχρι το 1959 έφτιαξε για μια τρίτη φορά την ζωή της με έναν σύντομο γάμο. Μετά την πτώση της καριέρας της, κατέφυγε στα μονοπάτια του αλκοολισμού και θα μπορούσε να πει κανείς και της κατάθλιψης, όπως άλλωστε και πολλοί που βίωσαν το τέλος της περιζήτητης υποκριτικής τους, απλά και μόνο με την λήξη ενός συμβολαίου, τους οποίους οι μεγάλες παραγωγές «πετούσαν σαν στυμμένη λεμονόκουπα». Σε μια από τις συνεντεύξεις της, ανέφερε με πικρία ότι μετά τον δεύτερο γάμο της, δεν είχε στενή επαφή με τα τρία παιδιά της έως και μηδαμινή. Παρακάτω αναφέρονται περιεκτικά μερικές από τις καλύτερες ταινίες που πρωταγωνίστησε…
I Wanted Wings (1941)
Σκηνοθεσία: Mitchell Leisen
Πρωταγωνιστούν: Ray Milland, William Holden, Wayne Morris
Βαθμολογία στο IMDb: 6,3/10
Η Lake, υποδύεται την «πέτρα του σκανδάλου» και εν προκειμένω την γοητευτική τραγουδίστρια Sally Vaughn, η οποία περιπλέκει την -ήδη περίπλοκη- ζωή των δύο εκ των τριών πρωταγωνιστών στρατιωτών. Μια ιστορία μυστηρίου, δράματος και ερωτικών ειδυλλίων, λαμβάνει χώρα στον στρατό της Αμερικής του ’40, υπό το «σκοτεινό» πέπλο του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου.
Sullivan’s Travels (1941)
Σκηνοθεσία: Preston Sturges
Πρωταγωνιστούν: Joel McCrea, Veronica Lake, Robert Warwick
Βαθμολογία στο IMDb: 7,9/10
Ένας επιτυχημένος σκηνοθέτης, με σκοπό να αποκτήσει ξανά το ενδιαφέρον του και την έμπνευσή του για την επόμενη ταινία του, αποφασίζει να «γευτεί» την ζωή ως φτωχός. Στον πολυτάραχο δρόμο του, θα τον ακολουθήσει μια αποτυχημένη στον χώρο του Hollywood ηθοποιός (υποδυόμενη από την Veronica Lake), διψασμένη και εκείνη για περιπέτεια.
The Glass Key (1942)
Σκηνοθεσία: Stuart Heisler
Πρωταγωνιστούν: Alan Ladd, Veronica Lake, Brian Donlevy
Βαθμολογία στο IMDb: 7,1/10
Ο Henry, βρίσκεται στην θέση του «δακτυλοδεικτούμενου» μετά την κατηγορία του για φόνο, από έναν γκάνγκστερ που γνώριζε στο παρελθόν. Στον γυναικείο πρωταγωνιστικό ρόλο, βρίσκεται η Veronica Lake, ενσαρκώνοντας την κόρη του υποψήφιου κυβερνήτη αλλά και την αρρωβανιστικιά του Henry, του οποίου η βοήθεια για την εκλογή του πατέρα της, είναι πλέον σημαντική. Ωστόσο, η Lake εμπλέκεται για ακόμη μια φορά σε ένα ερωτικό τρίγωνο, στο οποίο συμμετέχει και ο «αγαπημένος» συμπρωταγωνιστής της, Alan Ladd.
I Married A Witch (1942)
Σκηνοθεσία: René Clair
Πρωταγωνιστούν: Fredric March, Robert Benchley, Veronica Lake
Βαθμολογία στο IMDb: 7,1/10
Μια μάγισσα του 17ου αιώνα, μεταφέρεται στην καθημερινότητα της δεκαετίας του ’40, για να εκδικηθεί έναν πολιτικό και απόγονο εκείνου από τον οποίο είχε κάποτε υποστεί κακοποίηση και βασανιστήρια για την μαγική «φύση» της. Έκτοτε καταράστηκε το όνομά του για μια ολόκληρη ζωή, απειλώντας το ότι μια μέρα, ένας από τους άντρες των μετέπειτα γενιών του, θα παντρευτεί την λάθος γυναίκα.
The Blue Dahlia (1946)
Σκηνοθεσία: George Marshall
Πρωταγωνιστούν: Alan Ladd, Veronica Lake, William Bendix
Βαθμολογία στο IMDb: 7,2/10
Ένας πρώην πιλότος βομβαρδιστικού αεροπλάνου (Alan Ladd), αφότου αποφασίσει να κάνει έκπληξη στην σύζυγό του, ανακαλύπτει ότι τελικά θα του την κάνει εκείνη, όταν του φανερωθεί η εξωσυζυγική της σχέση. Όμως η έκπληξη μοιάζει να συνεχίζεται, με τον πρωταγωνιστή κατηγορούμενο για την δολοφονία της άπιστης γυναίκας του. Το νέο του ερωτικό ενδιαφέρον, αποτελεί η μυστηριώδης παρουσία της Joyce, υποδυόμενη από την Veronica Lake.
Κατέκτησε το πολυπόθητο αστέρι στο Hollywood Walk of Fame, συνεργάστηκε με άπειρα μεγάλα ονόματα της εποχής της και υπήρξε στο επίκεντρο για χρόνια και για όλους τους ευνόητους λόγους για τους οποίους κανείς δεν θα μπορούσε να πει ότι δεν κέρδισε την αναγνωρισημότητά της, με την αξία της. Επιπλέον υπήρξε σύμβολο του γυναικείου φύλου και περιζήτητη ηθοποιός για τους δημιουργούς ταινιών, αλλάζοντας την γυναικεία εικόνα στο κινηματογραφικό γυαλί και δίνοντας μια αίσθηση ανανέωσης για τις παραγωγές του ’40. Ήταν εκείνη η υπέρλαμπρη παρουσία, με την ατέρμονη τσαχπινιά και τα χρυσαφένια μακριά μαλλιά, από την οποία όλοι οι άντρες γοητεύονταν και όλες οι γυναίκες θαύμαζαν, αλλά ταυτόχρονα μπορούσαν να ταυτιστούν κατά έναν τρόπο, ύστερα και από την καμπάνια της για ασφαλέστερα χτενίσματα, με τα οποία μπορούν να πειραματιστούν οι γυναίκες που δούλευαν σε εργοστάσια.
I wasn’t a sex symbol; I was a sex zombie.
-Veronica Lake