Η τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα οι κοινωνικές πλατφόρμες δικτύωσης, αποτελούν αν όχι τον σημαντικότερο, έναν από τους πιο σημαντικούς διαύλους ανάπτυξης μιας εταιρείας τόσο στο digital marketing και τις ηλεκτρονικές αγορές, όσο και στην επικοινωνία της επιχείρησης με τους πελάτες της.
Γι’ αυτό και θα πρέπει να έχεις μια αποτελεσματική στρατηγική για το Digital Marketing, για να μπορείς να προσελκύσεις νέους πελάτες αλλά και να κρατάς επαφή μαζί τους, με απώτερο σκοπό την πώληση και την αύξηση των κερδών σου. Ζούμε σε ένα κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται και κύριο λόγο στην εκθετική μεταβολή του παίζει η τεχνολογία. Το διαδίκτυο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας, το smartphone μας προέκταση του χεριού μας. Συνεπώς η εστίαση στο διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι μονόδρομος για μια ανταγωνιστική επιχείρηση.
Τι μπορείς όμως να κάνεις για να βελτιώσεις το Digital Marketing της επιχείρησης σου;
Εστίασε πρώτα στα smartphones
Πολλοί επιχειρηματίες στις μέρες μας εξακολουθούν να εστιάζουν στη δημιουργία διαδραστικών ιστοσελίδων, χωρίς να δίνουν βάση στην εμφάνιση και χρήση τους μέσω κινητών τηλεφώνων.
Πλέον όμως τα κινητά τηλέφωνα κάνουν σχεδόν ότι και ένας υπολογιστής. Μάλιστα η χρήση τους ως φορητοί υπολογιστές έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετός κόσμος να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω κινητών.
Από την άλλη αρκετές επιχειρήσεις αγνοούν αυτό το γεγονός με φυσικό επακόλουθο να υποβαθμίζεται η ιστοσελίδα τους λόγο του γεγονότος ότι χάνουν αρκετούς χρήστες που έχουν πρόσβαση μέσω smartphones ενώ η ιστοσελίδα τους δεν είναι συμβατή με αυτά. Συνεπώς αν δεν έχεις φροντίσει το περιβάλλον να είναι φιλικό για τους χρήστες των κινητών, θα χάσεις πολλούς πελάτες προτού καλά καλά το καταλάβεις.
Σταμάτα να ενοχλείς τους πελάτες σου
Πολλές φορές οι επιχειρήσεις πλημμυρίζουν τους πελάτες τους με πληροφορίες, χωρίς να κατανοούν το πόσο ενοχλητικοί μπορούν να γίνουν.
Αν θέλεις λοιπόν να διατηρήσεις τους πελάτες σου, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το περιεχόμενο που τους αποστέλλεις είναι σύντομο, περιεκτικό και ενδιαφέρον. Ακόμη καλύτερα θα μπορούσες να παρακολουθήσεις το ποια είναι τα ενδιαφέροντα τους και για ποια πράγματα συζητούν, ώστε να ξέρεις τι να στείλεις. Σε αυτό έρχεται να σε βοηθήσει η google ξανά η οποία μέσω των digital marketing tools σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς όχι μόνο την επισκεψιμότητα στη σελίδα σου αλλά και τον τρόπο που κατανέμεται. Μπορείς να δεις ποιες αναρτήσεις σου προσέλκυσαν περισσότερο κοινό, με ποιες υπήρχε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, κτλ.
Βάσει αυτών των στατιστικών μπορείς να προσαρμόσεις το περιεχόμενο σου στις ανάγκες των πελατών αλλά και να προσελκύσεις κι άλλες κοινωνικές ομάδες δημιουργώντας νέες πελατειακές ροές στην επιχείρηση σου.
Χρησιμοποίησε σωστά τα social networks
Το Twitter, το Instagram, το Facebook, αλλά και τα Google+ και LinkedIn είναι οι καλύτεροι τρόποι για να βρίσκεσαι κοντά στους πελάτες σου και να τους ενημερώνεις για κάθε τι νέο, που αφορά την επιχείρηση σου.
Επιπλέον, ίσως είναι και ο πιο οικονομικός εως και ανέξοδος τρόπος για να προωθήσεις τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου, αλλά και για να εντοπίσεις τις ανάγκες τις αγοράς που αναφέραμε και προηγουμένως.
Ειδικά το Facebook αλλά και ορισμένες άλλες πλατφόρμες σου προσφέρουν ένα ειδικό περιβάλλον για τη διαχείριση του social media marketing της εταιρίας σου μέσω του οποίου μπορείς να διαχειριστείς τις διαφημιστικές σου καμπάνιες αλλά και να αναλύσεις διάφορα στατιστικά για την επιτυχία αυτών.
Δημιούργησε μια αυτοκρατορία από mail
Η διαφήμιση μέσω mail ποτέ δεν έβλαψε κανένα κι όσο κι αν θεωρείται ξεπερασμένη πάντα θα φέρει ορισμένα καλά αποτελέσματα με μηδαμινό κόστος. Συγκέντρωσε mail από τους πελάτες σου, δημιούργησε μια βάση δεδομένων στην οποία θα καταχωρείς κάθε νέο mail πελατών και μη. Χρησιμοποίησε μια απλή πλατφόρμα αποστολή μαζικών διαφημιστικών mail όπως το chipmunk και ανά τακτά διαστήματα κράτα τους πελάτες σου ενήμερους για προσφορές και νέες κυκλοφορίες των προϊόντων της επιχείρησης σου.
Προσοχή! Μην το παρακάνεις, ένα διαφημιστικό mail δεν αργεί πολύ να μπει στην κατηγορία των spam. Προσπάθησε τα mail σου να έχουν μια συχνότητα αλλά όχι τόσο συχνά. Το περιεχόμενο των mail σου να μην κουράζει, αντιθέτως να είναι ελκυστικό ώστε να προκαλεί τον αναγνώστη να κάνει το θεμιτό κλικ και να βρεθεί στην σελίδα σου.
Προσπάθησε να έχεις μια συνεχή βελτίωση της ιστοσελίδας σου
Δεν αρκεί απλά να εντάξεις κάποιο application για τα κινητά, αν η ιστοσελίδα σου δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Και επειδή ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή είναι απαραίτητο να φροντίζεις η ιστοσελίδα σου να είναι πάντα γρήγορη και λειτουργική.
Επιπλέον η διαδραστικότητα με τον χρήστη είναι εξίσου σημαντική. Οι τάσεις στην αγορά του διαδικτύου μεταβάλλονται αρκετά συχνά. Νέες εφαρμογές εντάσσονται καθημερινά με τις οποίες θα ήταν καλό να έχεις μια επαφή ώστε να μην μείνεις πίσω. Οπότε βρες έναν καλό web developer και μην λυπηθείς τα χρήματα, μιας και σίγουρα αυτή η κίνηση θα σου αποφέρει πολλά περισσότερα.
Ότι και να κάνεις θα πρέπει να θυμάσαι ότι μια αποτελεσματική ψηφιακή στρατηγική απαιτεί αρκετό χρόνο, ιδέες και φυσικά προσπάθεια, ενώ σίγουρα θα πρέπει πρώτα να καθορίσεις με σαφήνεια τους στόχους σου πριν κάνεις οποιαδήποτε κίνηση.