Γεωργία Βασιλειάδου: «Θέλω να φύγω με ζήτω και όχι με γιούχα»

Γεωργία Βασιλειάδου
Πηγή εικόνας: anemourion.blogspot.com

Η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια γυναίκα με «μπέσα», με πραγματική μαγκιά και «τσαγανό». Μεστή και ταλαντούχα ηθοποιός, αλλά και ώριμη σαν ύπαρξη, καθώς υπέμεινε σθεναρά πολλές κακουχίες στη ζωή της, κατάφερε με την δυναμικότητα της να επιβιώσει και να λάμψει. Χάρισε απλόχερα το γέλιο με τους ρόλους της ως «θεία από το Σικάγο», ως «καφετζού», ως «μαμή», επιβεβαιώνοντας τον τίτλο που της έδωσε ο Κώστας Χατζηχρήστος ως η «κωμικιά των κωμικών».

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν βαθιά συνειδητοποιημένη γυναίκα που στο τέλος της καριέρας της είπε πως θέλει να αποσυρθεί με ζήτω και όχι με γιούχα. Σπουδαία κουβέντα και ακόμα πιο σπουδαία συνειδητοποίηση.

Ήταν η βασίλισσα της κωμωδίας και αναμφισβήτητα ήταν μια γυναίκα με Γάμμα κεφάλαιο.


Η οικονομική ανέχεια των πρώτων χρόνων και η ενασχόληση με το τραγούδι

Γεωργία Βασιλειάδου
Πηγή εικόνας: newsbeast.gr | Η Γεωργία Βασιλειάδου σε νεαρή ηλικία.

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήρθε στο φως της ζωής την 1η Ιανουαρίου του 1897 στα Τουρκοβούνια, στην Κυψέλη. Υπήρξε μέλος μιας πολύτεκνης οικογένειας που αριθμούσε 10 παιδιά. Πολύ νωρίς, η Γεωργία Αθανασίου, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της, έχασε τον πατέρα της, που ήταν αξιωματικός του στρατού, σε ένα ατύχημα που είχε με το άλογο του. Ο θάνατος του πατέρα της, του στυλοβάτη της οικογένειας, τους στοίχισε πολύ. Η φτώχεια ήταν προ των πυλών, η μητέρα της οικογένειας έμεινε μόνη και έπρεπε να αντεπεξέλθει στις ανάγκες των παιδιών της, ενώ τα τελευταία έμειναν ορφανά από πατέρα και αβοήθητα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει το σχολείο και να βγει στην σκληρή βιοπάλη της ζωής η – μόλις 7 ετών – Γεωργία για να βοηθήσει την μητέρα της. Έτσι, βρήκε δουλειά στο κορνιζάδικο του θείου της, με μοναδική ασχολία της στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της το τραγούδι. Ίσως το τραγούδι να αποτελούσε ένα είδος «βάλσαμου» στη ψυχή ενός μικρού παιδιού που κλήθηκε να ενηλικιωθεί απότομα.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, όμως, χάνει και την μητέρα της. Τότε, η Γεωργία Βασιλειάδου έχασε την γη κάτω από τα πόδια της, καθώς έπρεπε να γίνει μάνα για τα 9 της αδέλφια, υπόθεση διόλου εύκολη. Συνέχισε την σκληρή δουλειά στο μαγαζί του θείου της, κυκλοφορούσε με τρύπια παπούτσια, καθώς έδινε προτεραιότητα στις ανάγκες των αδελφών της και πολλές φορές καβαλούσε λαθραία τον πίσω προφυλακτήρα του τραμ για να πάει στην δουλειά της, επειδή δεν είχε λεφτά για να κόψει εισιτήριο. Το τραγούδι, όμως, παρέμενε ένα βάλσαμο για την ταλαιπωρημένη Γεωργία…

Διαβάστε επίσης  Στρατής Μυριβήλης: Ένας συγγραφέας που αγάπησε πολύ τη ζωή
Πηγή εικόνας: timesnews.gr

Κάποια μέρα, περπατώντας ανέμελα στο δρόμο του θεάτρου Ολύμπια, άκουσε τον θίασο να κάνει πρόβες κάποια τραγούδια, καθώς στο θέατρο στεγαζόταν εκείνη την εποχή η Λυρική Σκηνή. Αυτό ήταν! Η νεαρή κοπέλα μπήκε μέσα, ζήτησε να περάσει από ακρόαση, τραγούδησε και τους άρεσε. Το «τσαγανό» της αυτό της χάρισε και το πρώτο πραγματικό της χαμόγελο. Από το 1922 και εξής η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν πια μαθήτρια του κλασικού τραγουδιού και συμμετείχε μάλιστα ως χορωδός στην όπερα του Βέρντι «Ο Ερνάνης».

Πολλοί λένε πως ήταν μια γοητευτική γυναίκα με βελούδινη φωνή. Και εκείνη το ήξερε, για αυτό προσπάθησε να καλλιεργήσει αυτό το ταλέντο που της χάρισε απλόχερα η φύση. Σπούδασε, λοιπόν, φωνητική και κλασικό τραγούδι στη Γεννάδιο Σχολή, το 1923, ενώ έγινε μέλος στη χορωδία του μελοδράματος. Η βελούδινη φωνή της γοητευτικής κοπέλας μάγευε τους δασκάλους της, οι οποίοι της υπόσχονταν πιο σοβαρούς ρόλους στη Λυρική. Τίποτα και κανείς δεν θα έμπαινε πια εμπόδιο στα όνειρα της και αυτό το απέδειξε όταν αρνήθηκε την απαίτηση της οικογένειας της να σταματήσει το τραγούδι. Έβαλε πια προτεραιότητα τις δικές της ανάγκες, άλλαξε το επίθετο της, διέκοψε τις σχέσεις με την οικογένειά της και ήταν πια ασταμάτητη!

Advertising


Γεωργία Βασιλειάδου: Η σχέση της με το θέατρο και η απόφαση να το εγκαταλείψει

Σχεδόν αμέσως, η Γεωργία Βασιλειάδου μεταπήδησε στο θεατρικό σανίδι και ξεκίνησε συνεργασίες με μεγάλα ονόματα της εποχής, όπως την Κυβέλη, τον Δημήτρη Μυράτ και την Μαρίκα Κοτοπούλη. Με την τελευταία συνεργάστηκε για πολλά χρόνια και στην ουσία ήταν το δεξί της χέρι στις παραστάσεις. Μετά από χρόνια, εντάχθηκε στο θίασο του Αιμίλιου Βεάκη και είχε πια κατοχυρώσει το όνομα της στους θεατρικούς κύκλους της εποχής. Εκείνο το διάστημα, η προσωπική της ζωή δεν συμβάδιζε με την επιτυχία που βίωνε στην επαγγελματική της ζωή. Μπορεί να είχε παντρευτεί με έναν έμπορο, όμως ο γάμος της διαλύθηκε σύντομα. Βέβαια, ο γάμος αυτός της χάρισε την μονάκριβη κόρη της, Φωτεινή, που γεννήθηκε το 1935. Για χάρη της κόρης της, σταμάτησε τα πάντα και αφοσιώθηκε στο μεγάλωμα της.

Διαβάστε επίσης  Φιλοποίμην Φίνος: Τα φιλμ της νοσταλγίας

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν μια μάνα που μεγάλωνε μόνη της το παιδί της, χωρίς καμία βοήθεια, σε μια κοινωνία βαθιά συντηρητική που θεωρούσε μια διαζευγμένη μητέρα, ανάξια λόγου. Πολλές πόρτες έκλεισαν, όπως αυτή του Εθνικού Θεάτρου, του οποίου οι ιθύνοντες ήταν αυτής της νοοτροπίας. Τότε ήταν που αηδίασε από αυτές τις συμπεριφορές και αποφάσισε να βάλει ένα πρόωρο τέλος στην καριέρα της και να αφοσιωθεί πλήρως στο παιδί της.

Η μοίρα, όμως, αλλιώς τα είχε γράψει για την Γεωργία Βασιλειάδου…

Πηγή εικόνας: ingr.gr

Γεωργία Βασιλειάδου: Η δεύτερη – πιο λαμπρή – καριέρα

Η καριέρα της στον κινηματογράφο ήταν λαμπρότερη και συνέβη κατά τύχη. Ενώ είχε σταματήσει να εργάζεται ως ηθοποιός, είχε κάποτε γνωρίσει την Σοφία Βέμπο, η οποία της είχε πει ότι θα την βοηθήσει. Και το έκανε. Συνεργάστηκαν στο θέατρο της και δημιούργησαν μια βαθιά σχέση φιλίας.

Advertising

Το 1939, όμως, έγινε το μεγάλο μπαμ. Τότε, την ανακάλυψε ο Αλέκος Σακελλάριος που έψαχνε μια λαϊκή γυναίκα, όχι όμορφη, η οποία θα ενσάρκωνε το ρόλο της κουτσομπόλας στο έργο «Τα κορίτσια της παντρειάς», που θα ανέβαινε στο θέατρο «Ιντεάλ». Ακολούθησε η καθολική αναγνώριση μέσα από την ταινία «Οι Γερμανοί Ξανάρχονται» (1948) και οι επιτυχίες «Η κυρά μας η Μαμή», «Η θεία από το Σικάγο», «Η Μαρίνα, ο Κλέαρχος και ο κοντός», «Η ωραία των Αθηνών», υπό την σκηνοθετική αιγίδα του Φιλοποίμην Φίνου.

Η ανιψιά μου κι εγώ είμαστε πάρα πολύ στενοχωρημένες γι’ αυτό που συνέβη, κύριε. Είμαστε very very… πώς το λέτε εδώ στην Ελλάδα; Χολοσκασμένες!

Από την ταινία Η θεία από το Σικάγο.


Το ατύχημα που της χάρισε τον τίτλο της ομορφότερης άσχημης του ελληνικού κινηματογράφου

Πηγή εικόνας: mixanitouxronou.gr

Η Γεωργία Βασιλειάδου πολλές φορές έλεγε: «Αν γινόντουσαν καλλιστεία για άσχημες τον τίτλο της Σταρ Ελλάς θα τον έπαιρνα εγώ και τον τίτλο της Μις Ελλάς η Ταϋγέτη Μπασούρη!».

Advertising

Ελάχιστοι γνωρίζουν πως η μεγάλη ηθοποιός ήταν πανέμορφη στα νιάτα της. Σύμφωνα, όμως, με τον Μάκη Δελαπόρτα και τα όσα αναφέρει στην σειρά βιβλίων του «Μεγάλοι Έλληνες Ηθοποιοί, Γεωργία Βασιλειάδου» η Γεωργία Βασιλειάδου είχε ένα ατύχημα στο πρόσωπο που την σημάδεψε για πάντα. Πιο συγκεκριμένα, κάποια μέρα περνώντας έξω από μια παλιά αποθήκη, δεν είδε μια αιχμηρή λαμαρίνα και έσκισε το μάγουλο της. Η λαμαρίνα ήταν σκουριασμένη, το μάγουλο της πρήστηκε, η πληγή δεν έκλεινε και ο γιατρός της είπε πως έπρεπε να γίνει αφαίρεση δέρματος, φοβούμενος μην εξελιχθεί η πληγή σε γάγγραινα. Η επέμβαση αυτή σε συνδυασμό με τις κακουχίες που είχε περάσει στη ζωή της, αλλοίωσαν σε μεγάλο βαθμό το πρόσωπο της.

Διαβάστε επίσης  Φραντζέσκο Τόττι: Το σύμβολο της Roma

Αυτό το συμβάν δεν της στοίχισε, καθώς καθιέρωσε την περσόνα της άσχημης στη δουλειά της με μεγάλη επιτυχία. Κάποτε ο Νίκος Τσιφόρος της είχε πει: «Βρε Γεωργία το σκέφτηκες ποτέ να κάνεις πλαστική προσώπου;» Και η Βασιλειάδου του απάντησε: «Κι εσύ σκέφτηκες ότι τότε οι κωμωδίες σου θα πήγαιναν στράφι;».

Χαρακτηριστικό είναι και ένα άλλο συμβάν που διαδραματίστηκε με τον Φίνο, όταν εκείνη είχε πάει όμορφα βαμμένη, χτενισμένη και πολύ περιποιημένη και εκείνος της είπε: «Tι είναι αυτά που έβαλες Γεωργία, θες να με καταστρέψεις;». Από τότε δεν ξαναεμφανίστηκε ποτέ περιποιημένη μπροστά του.


«Θέλω να φύγω με ζήτω και όχι με γιούχα»

Πηγή εικόνας:

Στο απόγειο της καριέρας της πήρε μια σημαντική απόφαση, απόρροια ίσως της ωριμότητας του χαρακτήρα της: να αποσυρθεί από το σανίδι. Είχε, μάλιστα, πει χαρακτηριστικά: «Θέλω να φύγω με ζήτω και όχι με γιούχα» και έτσι έκανε.

Advertising

Βέβαια, έκανε μια μικρή εξαίρεση για την σειρά «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» του 1975, όταν ήταν πια σε προχωρημένη ηλικία.

Μετά από αυτό, αποσύρθηκε στο σπίτι της στο Μαρούσι, ενώ έφυγε από την ζωή στις 12 Φεβρουαρίου του 1980, σε ηλικία 80 ετών και κηδεύτηκε στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.


Ακολουθεί ένα βίντεο με αποσπάσματα από ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε η Γεωργία Βασιλειάδου.

Advertising

 

Info

www.google.com/amp/s/www.newsbeast.gr/weekend/arthro/4102591/to-senario-tis-zois-tis-georgias-vasileiadoy-den-tha-to-egrafe-oyte-i-pio-eyfantasti-pena%3famp (Τελευταία προσπέλαση στις 3/3/2020)

iaitoloakarnania.gr/2016/11/georgia-vasiliadou-aschimi-star-tou-kinimatografou-katagogi-apo-ton-tryfo-xiromerou/. (Τελευταία προσπέλαση στις 3/3/2020)

apennyforyourthoughts.gr/politismos/afieromata/2199/ellinikos-kinimatografos-ke-i-tris-itan-yperoches/ (Τελευταία προσπέλαση στις 3/3/2020)

Advertising

www.mixanitouxronou.gr/georgia-vasiliadou-sofia-vempo-sinergates-sto-theatro-ke-ston-erota/ (Τελευταία προσπέλαση στις 3/3/2020)

el.m.wikipedia.org/ (Τελευταία προσπέλαση στις 3/3/2020)

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ιακωβίνοι και Γαλλική Επανάσταση

Οι Ιακωβίνοι ήταν πολιτική οργάνωση άρρηκτα συνδεδεμένη με την Γαλλική

Θηλασμός και γνωστική και κινητική ανάπτυξη

Tο παρόν άρθρο Συμβάλλει ο θηλασμός στη γνωστική και κινητική