Ο Θοδωρής Παπαθεοδώρου εκδίδει τα Εντιμότατα Λαμόγια, τη νέα προσθήκη από το Μεταίχμιο που προσθέτει στην αστυνομική του σειρά βιβλίων, υπογράφοντας πάντοτε με το ψευδώνυμο του Θάνου Δραγούμη. Πρόκειται για ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που εξελίσσεται με πρωταγωνιστές πολιτικά πρόσωπα, δημοσιογράφους, δικηγόρους και υψηλόβαθμα πρόσωπα της Εκκλησίας. Η πλοκή πραγματώνεται μέσα από τον αυτόματο συνειρμό που ακολουθεί τη δημοσιογραφία, την δικηγορία, την πολιτική και την Εκκλησία στην Ελλάδα: τη διαφθορά. Διεφθαρμένοι πολιτικοί που έχτισαν την καριέρα τους βασισμένοι στις πελατειακές σχέσεις με τους ψηφοφόρους τους, δικηγόροι-ρήτορες στα τηλεοπτικά παράθυρα, δημοσιογράφοι-μαριονέτες των κεφαλών της τηλεόρασης και κάποιος ιεροκήρυκας με πολλά χρυσαφικά στο λαιμό και ακίνητα. Μια ελιτιστική ομάδα ισχυρών ανθρώπων και οι μυστήριες σχέσεις τους με την Ρωσία.
Ποιος είναι ο συγγραφέας; Είχε πρωτοεμφανιστεί με το βιβλίο του Μαύρη Αυγή το 2013, υπογράφοντας με το γνωστό, πια, ψευδώνυμο του Θάνος Δραγούμης. Είχε προκαλέσει, ωστόσο, καθώς το βιβλίο πραγματευόταν ένα από τα πιο επίκαιρα θέματα εκείνης της περιόδου: την ανάδειξη της ακροδεξιάς. Δεν είχε αποκαλύψει το πραγματικό του όνομα, καθώς -παρόλο που σημείωνε ότι πρόκειται για φανταστικά πρόσωπα, ήταν σχεδόν ξεκάθαρο πως το μόνο που είχε αλλάξει στην ιστορία ήταν τα ονόματα. Πίσω από τα λογοτεχνικά ονόματα και το κοινοβουλευτικό κόμμα Χρυσός Πέλεκυς, λοιπόν, στην πραγματικότητα βρίσκονταν τα πραγματικά ονόματα των ηγετών της Χρυσής Αυγής, οι δραστηριότητές τους και η προσωπική πολιτική ιστορία τους. Επίσης, κάποια ελληνικά best-seller είναι δικά του, όπως οι Καβαφικοί Φόνοι, το Σαν Ταξιδιάρικα Πουλιά, οι Κόρες της Λησμονιάς και οι Ζωές του Ανέμου.
Ο Θοδωρής Παπαθεοδώρου δεν ακολουθεί, όμως, το συνηθισμένο μοτίβο του αστυνομικού συγγραφέα. Διαλέγει μεν ψευδώνυμο για να υπογράφει τα αστυνομικά του μυθιστορήματα, αλλά δεν πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο χαρακτήρας ή κάποιος ντετέκτιβ σε κάθε ιστορία, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο τη γραφή του ευέλικτη. Κι αυτό ακριβώς κάνει στα Εντιμότατα Λαμόγια. Το νήμα της πλοκής ξετυλίγεται απλά και κατανοητά. Ο Θάνος Δραγούμης γράφει σε απλή γλώσσα, η αφήγηση ακολουθείται εύκολα από τον αναγνώστη. Οι κύριοι πρωταγωνιστές είναι άσημοι άνθρωποι στον κύκλο της δημοσιογραφίας και της δικηγορίας, χωρίς καμία ιδιαίτερη δύναμη. Ο αφηγητής δεν είναι μόνο ένας. Η αφήγηση εναλλάσσεται συνεχώς με τους εμπλεκόμενους, ο αναγνώστης παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, ενόσω ο συγγραφέας αποκαλύπτει σιγά-σιγά σημαντικές πληροφορίες. Η πλοκή ανατρέπεται ραγδαίως προς το τέλος του βιβλίου.
Στο βιβλίο αυτό, ο συγγραφέας έχει προσθέσει όλα τα στοιχεία που έχουν στιγματίσει την ελληνική συνείδηση της κοινωνίας. Η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα, η διαφθορά που χαρακτηρίζει την ελληνική πολιτική σκηνή, η εκμετάλλευση της απελπισμένης φυγής ανθρώπων από μια χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη ζώνη, απέναντι στα πλούτη και τη συνεχή προστασία των διεφθαφμένων προσώπων της υψηλής κοινωνίας που μεθυσμένοι από απληστία και βασισμένοι στην αναξιοκρατία, προσπαθούν να στήσουν -μάλιστα και νόμιμα- επιχειρήσεις για μεγαλύτερα κέρδη. Επί πτωμάτων; Πάνω στην πλάτη των πολιτών; Ναι. Με τον τρόπο αυτό, ο Θάνος Δραγούμης αποδεικνύει πως τα πιο επίκαιρα προβλήματα, στην πραγματικότητα επαναλαμβάνονται και επαναλαμβάνονται αδιαλείπτως.
Οι σκηνές βίας είναι ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό του βιβλίου. Ο συγγραφέας δεν παραλείπει τις περιγραφές των αδίστακτων εγκλημάτων στολισμένες με ειρωνεία και επαγγελματισμό, αλλά ούτε καθιστά την ανάγνωση αδύνατη. Διατηρεί τα επίπεδα βίας σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο που ο αναγνώστης δεν ενοχλείται. Κλείνοντας το βιβλίο, ωστόσο, ο αναγνώστης δε θυμάμαι τίποτα απ’ όλα αυτά. Διακατέχεται από αισιοδοξία και αισθήματα δικαίωσης. Ο συγγραφέας φροντίζει τον αναγνώστη του: απονέμει δικαιοσύνη.
Μέσω QR code στο εξώφυλλό του βιβλίου δίνεται δώρο η αστυνομική νουβέλα (110 σελίδες) του Θοδωρή Παπαθεοδώρου με τίτλο Βαθιά λαρύγγια.
Η ευρηματική πλοκή του Θάνου Δραγούμη, η ξέφρενη δράση και η απολαυστική αφήγηση δημιουργούν ένα άρτιο αποτέλεσμα-Φίλιππος Φιλίππου, ΤΟ ΒΗΜΑ
Ένα γράψιμο που ο Ταραντίνο μπορεί και να το έκανε ταινία, καθώς η βία, ο κυνισμός και οι θανατερές ατάκες πέφτουν σύννεφο –Στέφανος Τσιτσόπουλος, ATHENS VOICE
Άρτια δομή, γρήγορη πλοκή, λόγος που ρέει, ανατροπές και κορυφώσεις που κρατούν την ανάσα του αναγνώστη-Δήμητρα Ρουμπούλα, ΕΘΝΟΣ
Περιγραφή από το οπισθόφυλλο
Είναι επικίνδυνο να είσαι έντιμος σε μια διεφθαρμένη εποχή.
Θεσσαλονίκη, 1998
Ο δημοσιογράφος Χρήστος Καρατζάς ξυλοφορτώνεται μέχρι θανάτου κι αιμορραγεί ακατάσχετα από την κομμένη μύτη του για να μην τη χώνει εκεί που δεν πρέπει. Ύστερα τα πράγματα παίρνουν τον συνήθη δρόμο τους: η έρευνα κωλυσιεργεί, η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο.
Αθήνα, 2010
Ο ειδικός εμπειρογνώμονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παύλος Ηλιάδης εξαφανίζεται από προσώπου γης ύστερα από ένα δείπνο μεταξύ εντιμότατων κυρίων: πολιτικών, δημοσιογράφων, πληρωμένων μπράβων και ρώσων επενδυτών. Έπεσε θύμα απαγωγής; Δολοφονήθηκε; Ή μήπως η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη;
Ο δικηγόρος Μίλτος Μαρνέρης προσπαθεί ν’ ανακαλύψει τα ίχνη του φίλου του μπαίνοντας σ’ έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Απέναντί του, σ’ ένα ανελέητο κυνήγι, ο Κρίστο ο Άγιος κι ο Πρόεδρος, εντιμότατα λαμόγια που κατασπαράζουν τα υπολείμματα μιας χώρας που ψυχορραγεί. Μοναδική του σύμμαχος η χυμώδης τηλεοπτική περσόνα και ερωμένη του υφυπουργού Οικονομικών Έλλη Καμπάνη που αλλάζει στρατόπεδο εν μία νυκτί με ένα και μόνο στόχο: ν’ αποδείξει πως η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται καυτό, σαν την ίδια.