Τα μεγαλύτερα πρόβληματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος παγκόσμιος αθλητισμός

Αναμφισβήτητα ο αθλητισμός, ως θεσμός αποβλέπει σε ανώτερους σκοπούς αγωγής και παιδείας και αποτελεί έναν τρόπο έκφρασης της ανθρώπινης σωματικής και πνευματικής ομορφιάς. Σήμερα ο αθλητισμός γοητεύει ένα πλήθος ανθρώπων και αποτελεί αγαπητό θέαμα. Όμως, αρκετές φορές γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από πολλούς, τόσο από οικονομική σκοπιά, όσο και πολιτική.

Χουλιγκανισμός

Ένα από τα μεγαλύτερα ¨αγκάθια¨ που ξεκίνησε από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα, μα δυστυχώς βλέπουμε να επεκτείνετε γενικά στον αθλητισμό, είναι η βία ή χουλιγκανισμός. Χουλιγκανισμός είναι μια ανάρμοστη και βίαιη συμπεριφορά μεταξύ ομάδων ή μεμονωμένων ανθρώπων που οδηγεί στη διαταραχή της τάξης και την πρόκληση ζημιών χωρίς όμως προφανή λόγο. Κάποια από τα κύρια αίτια που θα μπορούσαμε να πούμε πώς ευθύνονται για την πρόκληση βίας στον αθλητισμό θεωρούνται: Οικογένεια τα πρότυπα δηλαδή με τα οποία μεγαλώνει κάθε παιδί καθώς και τα προσωπικά του βιώματα. Σχολικό περιβάλλον τις προτεραιότητες τις οποίες θέτει η σχολική μονάδα ως θεσμός το πόσο δηλαδή προβάλει τον αθλητισμό ή πρωταθλητισμό όπως και τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να το πετύχει. Νεαρά άτομα που παίρνουν διάφορες ουσίες πριν μπουν στο γήπεδο. Άγχος και απουσία μακρόπνοων στόχων που έχουν ως αποτέλεσμα να περνάνε στη ψυχοσύνθεση των ανθρώπων πως αυτό που κάνουν αποτελεί λύση και τους κάνει να αισθάνονται όμορφα, κάτι σαν εκδίκηση. Αύξηση ανεργίας

Ντόπινγκ

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι το ντόπινγκ η αλλιώς η χρήση απαγορευμένων ουσιών. απαγορευμένες ουσίες είναι φάρμακα τα οποία προέρχονται από την ανδρική σεξουαλική ορμόνη, την τεστοστερόνη. Προάγουν την ανάπτυξη της μυϊκής μάζας και αυξάνουν τη μάζα των ιστών του σώματος που δεν περιέχει λίπος. Τα αναβολικά χρησιμοποιούνται στην ιατρική για θεραπευτικούς σκοπούς. Όμως γίνεται και καταχρηστική χρήση από αθλητές και άλλους που θέλουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και τη σωματική τους εμφάνιση. Η λήψη των αναβολικών χωρίς ιατρική επίβλεψη είναι επικίνδυνη από σωματικής και ψυχολογικής άποψης. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες που λαμβάνουν τα φάρμακα αυτά, παρουσιάζουν συνήθως αλλαγές στα σεξουαλικά τους χαρακτηριστικά. Παρά το γεγονός ότι τα αναβολικά προέρχονται από την ανδρική σεξουαλική ορμόνη, την τεστοστερόνη, εντούτοις έχουν τη δυνατότητα να καταστέλλουν την κανονική λειτουργία του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος. Στις γυναίκες οι ουσίες αυτές προκαλούν την ανάπτυξη ανδρικών σεξουαλικών χαρακτηριστικών και άλλα σοβαρά προβλήματα. Δυστυχώς παρατηρείται μια σημαντική αύξηση της χρήσης των αναβολικών από νέους και από έφηβους.

Διαβάστε επίσης  Πόσο καλά ξέρεις την Ελλάδα των eurobasket;
Advertising

Advertisements
Ad 14

Συμβόλαια

Αδιαμφισβήτητα ένα ακόμα μεγάλο ¨εμπόδιο¨ για το σύγχρονο παγκόσμιο αθλητισμό είναι τα τεράστια επαγγελματικά συμβόλαια τα οποία με τα υπέρογκα ποσά τους εκφυλίζουν το αθλητικό ιδεώδες και διαχωρίζουν τους ανθρώπους σε ¨τιμές¨, πχ ο τάδε πέρυσι κόστιζε τόσο περισσότερο από τον άλλο άρα αυτόν θα παζαρέψουμε άσχετα αν ο συγκεκριμένος είχε καλό μάνατζερ και το κυνήγησε περισσότερο κι ο άλλος ξέρει καλύτερο ποδόσφαιρο, επίσης δημιουργεί το αίσθημα ανταγωνισμού μεταξύ ανθρώπων πολλές φορές φίλων ή αίσθημα , κατωτερότητας.

ΜΜΕ και αθλητισμός

Δε θα μπορούσαμε να μη θίξουμε το θέμα τις επίδρασης της τηλεόρασης και του μάρκετινγκ εδώ έρχεται να προστεθεί ένας νέος όρος αθλητισμός μάρκετινγκ. Ο αθλητισμός marketing χωρίζεται σε τρεις τομείς. Η πρώτη είναι η διαφήμιση του αθλητισμού και των αθλητικών ενώσεων, όπως οι Ολυμπιακοί  Αγώνες, ισπανικά Football League και το NFL. Η δεύτερη αφορά τη χρήση των αθλητικών διοργανώσεων, τις αθλητικές ομάδες και μεμονωμένους αθλητές για την προώθηση διαφόρων προϊόντων. Το τρίτο είναι η προώθηση του αθλητισμού για το κοινό, προκειμένου να αυξηθεί η συμμετοχή. Στην πρώτη περίπτωση, η προώθηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον αθλητισμό.

 Στη δεύτερη περίπτωση, τα προϊόντα μπορούν, αλλά δεν χρειάζεται να έχουν άμεση σχέση με τον αθλητισμό. Όταν η προσφορά είναι για τον αθλητισμό γενικά, αθλητικές ομάδες ή αθλητικών εκδηλώσεων, με τη χρήση αυτού του είδους της στρατηγικής ονομάζεταιΜάρκετινγκ του Αθλητισμού“. Όταν η προσφορά δεν είναι για τον αθλητισμό, αλλά τα αθλητικά γεγονότα, αθλητέςομάδες ή ενώσεις που χρησιμοποιούνται για την προώθηση διαφόρων προϊόντων, η στρατηγική μάρκετινγκ είναι εκφρασμένο «Μάρκετινγκ μέσω του αθλητισμού». Όταν η προώθηση αυξάνεται για συμμετοχή στο ευρύ κοινό καλείται “Grassroots Sports Marketing”.

Διαβάστε επίσης  Pilates, μια εναλλακτική μορφή άθλησης

Για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών, οι επιχειρήσεις και οι ενώσεις χρησιμοποιούν διάφορους διαύλους, όπως χορηγίες των ομάδων ή αθλητών, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, διαφήμιση κατά τη μετάδοση διαφόρων αθλητικών εκδηλώσεων και γιορτών, και / ή διαφήμιση σε αθλητικούς χώρους. Είναι γνωστή η μέσωμάρκετινγκ οδός του αθλητισμού », η οποία θεωρεί σωστή την εμπορία του αθλητισμού μέσα από διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους, προκειμένου να προωθηθούν προϊόντα και να αποκτήσουν δημοσιότητα κατά τη διάρκεια μεγάλων αθλητικών γεγονότων σε όλο τον κόσμο, όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, οι Ολυμπιακοί Αγώνες , το Super Bowl ή τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.

Advertising

Ποια είναι όμως τα οφέλη αθλητισμού μάρκετινγκ; Ο αθλητισμός συνδέεται με παρορμήσεις μάρκετινγκ, συνδρομές, πωλήσεις, και αναγνώριση. Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν τα μεγαλύτερα οφέλη για τις εταιρείες, τους αθλητές, τις ενώσεις, τα πρωταθλήματα, και τα διευθυντικά στελέχη. Το καλά προγραμματισμένο, αποτελεσματικό μάρκετινγκ βοηθά να κατανοήσουμε τον πελάτη και την αγορά. Επίσης, οι ενημερωμένες αποφάσεις μάρκετινγκ συμβάλλουν στην αύξηση της εταιρείας, κλαμπ, ή την απόδοση του σωματείου. Λόγω της κατάστασης και της σημασίας στη ζωή των ανθρώπων, ο αθλητισμός θεωρείται μια κερδοφόρα και βιώσιμη πηγή μάρκετινγκ. Η εμπορία των προϊόντων μέσω του αθλητισμού, « μάρκετινγκ μέσω του αθλητισμού », είναι μια έννοια που έχει χρησιμοποιηθεί από τη δεκαετία του 1980, αλλά έχει επίσης αυξηθεί σε σημασία τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Λύσεις

Για όλα αυτά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω θα μπορούσαν να υπάρξουν διάφορες λύσεις όπως η Αξιοποίηση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων για την εκγύμναση όσο το δυνατόν περισσοτέρων ατόμων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης των αξιόλογων αθλητικών εγκαταστάσεων από όλους τους πολίτες παρά μόνον από συλλόγους του αγωνιστικού αθλητισμού. Όπου δεν επαρκούν ή δεν υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις να κατασκευαστούν τέτοιες που να είναι οικονομικές, εύχρηστες και με μικρό κόστος λειτουργίας και Αξιοποίηση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων για την εκγύμναση όσο τοδυνατόν περισσοτέρων ατόμων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η δυνατότηταχρήσης των αξιόλογων αθλητικών εγκαταστάσεων από όλους τους πολίτεςπαρά μόνον από συλλόγους του αγωνιστικού αθλητισμού.

Διαβάστε επίσης  Σοφία Καρυώτη: "Οι στόχοι πετυχαίνονται με πειθαρχία"

Ονομάζομαι Στατήρη Ειρήνη είμαι από ένα χωριό της Λάρισας 37 χρονών.Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου μου άρεσε να διαβάζω και να φτιάχνω διάφορα με το μυαλό μου κάτι σαν μικρές ιστορίες έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω να γράφω άρθρα.Βρήκα κάποια σελίδα έγινα μέλος και αυτό ήταν δε σταμάτησα ποτέ!Η θεματολογία μεγάλη.Το μόνο σίγουρο είναι ότι την αρθρογραφία την αγαπώ κι αν αγαπάς κάτι θα βρεις τρόπο να το πετύχεις.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αναζητώντας τον Τζιμ Μόρισον: ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Το ντοκιμαντέρ “Before the End: Searching for Jim Morrison” εξετάζει
Hanna Montana LA

Εφηβεία, σειρές και ταξίδια σε φοβερές πόλεις

Εφηβεία, Λος Άντζελες και Hannah Montana Το Λος Άντζελες δεν