Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών αποτελεί ζωτικό μέρος της εστίασης. Όπως κάθε άλλος κλάδος, εξελίσσεται διαρκώς, προσαρμόζεται και δέχεται επιθέσεις. Αποτελεί απόρροια της εποχής που ζούμε. Νέες τάσεις στα ποτά εμφανίζονται για να ανταποκρίνονται στις νέες προτιμήσεις των πελατών. Καινοτόμες γεύσεις, πρακτικές υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, νέες τεχνολογίες και υγιεινά υλικά συνδυάζονται και χαρίζουν απόλαυση.
Τα ποτά συμπληρώνουν το φαγητό, βελτιώνουν την ικανοποίηση των καταναλωτών και μια φιλόξενη ατμόσφαιρα δημιουργεί ένα μέρος όπου μπορούν να επικοινωνήσουν και να χαλαρώσουν. Οι μπαρτέντερς ακολουθούν τις τάσεις και προσθέτουν τον δικό τους χαρακτήρα στο σκηνικό.
1. Τα premium ποτά έναντι των απλών
Στη γλώσσα της αγοράς οι λέξεις ακριβό και φθηνό είναι απαγορευμένες. Η λέξη premium και απλό αντικαθιστά τις άλλες δύο κατηγοριοποιώντας τα προϊόντα. Πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον ακούγεται μια premium εμφιάλωση του αγαπημένου μας ποτού. Έτσι, οι παραγωγοί διαβάζοντας το μυαλό των καταναλωτών και τη δίψα τους για γόητρο, με μικρές παραλλαγές δημιουργούν ξεχωριστά ποτά. Μικρές παραγωγές και προσθήκη υλικών χαρακτηρίζουν αυτή την κατηγορία ποτών.
2. Κοκτέιλ με… διαθέσεις
Κατά τη δημιουργία μιας λίστας κοκτέιλ η αποτύπωση των υλικών στο χαρτί αποτελεί μια εύκολη διαδικασία. Η βάπτιση όμως του εκάστοτε κοκτέιλ απαιτεί προσοχή και φαντασία. Ολοένα και περισσότερο βρίσκουμε ξεχωριστά ελληνικά και ξένα ονόματα ή λογοπαίγνια που προκαλούν συναισθήματα πριν ακόμη τα δοκιμάσουμε. Έτσι παραπέμπουν σε διαθέσεις, καιρικές συνθήκες, αλλά και σκηνικά νοσταλγίας.
3. Κρασί σε ασκό, υπέρ της βιωσιμότητας
Τον τελευταίο καιρό αρκετοί επαγγελματίες στο χώρο του κρασιού δημοσιεύουν εικόνες και βίντεο παρουσιάζοντας κρασί σε ασκό. Τονίζουν εξ αρχής πως δεν πρόκειται για υποβάθμιση της ποιότητας αλλά για αντικατάσταση της συσκευασίας. Ένα γυάλινο μπουκάλι καταλαμβάνει περισσότερο χώρο και μεταφέρεται με μεγαλύτερη δυσκολία. Ο λόγος αυτής της αλλαγής είναι κυρίως το περιβάλλον, και ας παραδεχτούμε πως όντως βοηθάει. Μπορεί οι απόψεις να παραμένουν αμφιλεγόμενες και να υπονοούνται αρνητικά σχόλια, παρ΄όλα αυτά η αλλαγή είναι εδώ. Ίσως χρειαστεί χρόνο να αποδειχθεί αν το κρασί σε ασκό είναι όντως καλό.
4. Εναλλακτικά ποτά χωρίς αλκοόλ, μια τάση που ήρθε για να μείνει
Μιλάμε συχνά για ευεξία, υγιεινούς τρόπους ζωής, χαμηλές θερμίδες, διατροφή και δίαιτα. Οι τάσεις στα ποτά ακολουθούν τι καθημερινές επιλογές και προκαλούν το αίσθημα της ασφάλειας στον καταναλωτή με ποικίλες επιλογές. Χαμηλό αλκοόλ, υγιεινά υλικά και ποτά χωρίς αλκοόλ βρίσκονται πλέον σε κάθε μενού. Φρέσκα φρούτα, γεύσεις με εντάσεις, εναλλαγές στις υφές και χρωματιστές γαρνιτούρες δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα ποτά-κοκτέιλ με αλκοόλ.
5. Παρουσίαση κουλτούρας
Τα ποτά συχνά αντικατοπτρίζουν κουλτούρα και παραδόσεις, προσθέτοντας μια πινελιά πολιτισμού στην εμπειρία των καταναλωτών. Τοπικά αποστάγματα, χρησιμοποιούνται ως βάση σε πλήθος κοκτέιλ. Ακόμη υλικά και εντάσεις συνδυάζονται και παρουσιάζονται στα μενού με περιγραφές να παραπέμπουν στο τόπο παραγωγής τους. Με μια γουλιά καταναλωτές ταξιδεύουν σε μακρινές χώρες και γνωρίζουν πολιτισμούς.