Απληστία: η αόρατη σκλαβιά του ανθρώπου

27 Νοεμβρίου 2020
πηγή εικόνας: fonien.gr

Όπως έλεγε και ο Ινδός στοχαστής Μαχάτμα Γκάντι “Η γη παράγει αρκετά για να ικανοποιήσει τις ανάγκες κάθε ανθρώπου, όχι όμως την απληστία του”.
Η ανάγκη εκείνη για την απόκτηση όλων και περισσοτέρων αγαθών, την μη ικανοποίηση ποτέ για ότι και να έχει κερδίσει ο άνθρωπος. Την κοινωνική αξία και την αίσθηση της πανίσχυρης δύναμης είναι μερικά από τα γνωρίσματα για την  απληστία των ανθρώπων της εποχής μας. 

Απληστία:

Η απληστία είναι η υπερβολική αγάπη και η ανεξέλεγκτη λαχτάρα για τα χρήματα. Όσα και περισσότερα να κερδίσει κάποιος τόσα ακόμα θέλει. Αυτή η επιθυμία να κερδίζει όλα και πιο πολλά, ο εθισμός στην απληστία. Είναι η αμαρτία πού χρησιμεύει ως κίνητρο για να διαπραχθεί κάποια παράνομη ενέργεια ώστε να κερδίσει κάτι παραπάνω. Η απληστία χαρακτηρίζεται ως μία  παθολογική επιθυμία για το κέρδος καθώς ταυτόχρονα καλλιεργεί το αίσθημά της μη ικανοποίησης. Η ανεξέλεγκτη επιθυμία αυτών των  ανθρώπων για τον διακαεί πόθο για χρήμα, εξουσία, δύναμη τους κάνει να μην είναι ευτυχισμένοι. 

Άπληστος και ένστικτο:

Ο άπληστος λειτουργεί με γνώμονα το ένστικτο αυτοπροβολής. Τα θέλει όλα δικά του. Δεν έχει ηθικές αναστολές προκειμένου να αποκτήσει αυτό πού επιθυμεί. Πολλές φορές μπορεί να γίνει και αυτοσκοπός η απόκτηση πλούτου και εξουσίας. Ο εθισμός του ανικανοποίητου τον ρίχνει καθημερινά σε έναν αγώνα επιβίωσης σε ένα ανταγωνιστικό αδυσώπητο επιθετικό κυνήγι εξουσίας με πλήθος από αμετανόητες πράξεις. Τον άπληστο τον κυριεύει ο φόβος του θανάτου με αποτέλεσμα να έχει  εμμονή με την  συλλογή οικονομικών αγαθών ως αντάλλαγμα για την αιώνια ζωή. Η εγωπάθεια που χαρακτηρίζει έναν  άπληστο εξυπηρετεί ως μάσκα άμυνας για να  κουκουλώσει τις ανασφάλειες και την κακή αυτοεικόνα του.

Διαβάστε επίσης  Στωικισμός VS Πανδημίας: ένα εγχειρίδιο καλής ψυχολογίας

Αποφθέγματα:

  • Μπορείς πολύ εύκολα ν’ αποκτήσεις πέντε αρετές: την καλοσύνη, την μεγαλοψυχία, την γενναιοδωρία, την εντιμότητα, ακόμα και την σοφία, αν υπερνικάς μέσα σου μόνο ένα ελάττωμα: την απληστία Βέκσιν Ν.
  • Ο άνθρωπος είναι σκλάβος της απληστίας του Τσιφόρος Νίκος
  • Ο πλούτος γέννησε περισσότερους άπληστους ανθρώπους, παρά η απληστία πλούσιους Φούλερ Τ.
  • Όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα Ελληνική Παροιμία
  • Φτωχός δεν είναι εκείνος που έχει λίγα, αλλά εκείνος που ονειρεύεται πολλά Αγγλική παροιμία

 

Φθόνος:

Είναι το λιώσιμο της ψυχής και ο πόνος για κάθε καλό πού έρχεται στην ζωή του άλλου. Ο φθονερός άνθρωπος  είναι γυμνός από αγάπη και τραυματίζεται κάθε φορά πού βλέπει κάποιον συνάνθρωπο του να χαίρεται. Κάθε γεγονός πού δίνει χαρά στον συνάνθρωπο είναι για τον φθονερό αφορμή δυστυχίας. Είναι η ζήλεια πού συνοδεύεται από αίσθημα μίσους και κακίας για τους γύρω μας. Ο φθόνος είναι ένα από τα 7 αμαρτήματα και η παραδοχή πως κάποιος πού φθονεί έχει το αίσθημα του κατώτερου. Γι’ αυτό καλλιεργεί το αίσθημα του φθόνου για τον γείτονα, τον φίλο, το συνάδελφό γιατί τους θεωρεί καλύτερους και θέλει να τους ξεπεράσει.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Αποφθέγματα:

  • Η συμπόνια είναι ο πόνος για τη δυστυχία του άλλου, η ζηλοφθονία είναι ο πόνος για την ευτυχία του άλλου Κινέζικη σοφία
  • Ο φθόνος είναι παιδί της αλαζονείας, εργάτης της εκδίκησης, αρχηγός μυστικής επανάστασης και διαρκές βάσανο της αρετής. Ο φθόνος είναι βόρβορος της ψυχής, δηλητήριο κι υδράργυρος που φθείρει τη σάρκα κι αποξηραίνει τον μυελό των οστών Σωκράτης
  • Όπως από τη σκουριά ο σίδηρος, έτσι κι οι φθονεροί απ’ το χαρακτήρα τους κατατρώγονται Αντισθένης
  • Περισσότερο απ’ όλους τους αντιπροσώπους της ανθρώπινης φυλής επιδίδονται στο φθόνο οι ανίκανοι ποιητές Άγνωστος
  •  
Διαβάστε επίσης  Διαδικτυακός εθισμός: η ηλεκτρονική ηρωίνη

Απληστία και φθόνος δίδυμες “ψυχές”:

Η απληστία είναι ο εφευρέτης της αδικίας. Πάντα όσα και να κερδίσει ο άνθρωπος θα νοιώθει ότι αδικήθηκε. Πως του αξίζουν πολλά περισσότερα. Δεν βάζει τίποτα παραπάνω ακόμα και από την υγεία του μέχρι φυσικά να του χτυπήσει την πόρτα κάτι πού και όλα του τα πλούτη και να δώσει θα καταλάβει πως το παιχνίδι τελειώνει.

Ο φθόνος χαρακτηρίζεται από ένα σαράκι που τρώει τα σώθηκα του φθονερού ανθρώπου. Δεν μπορεί να διαχειριστεί πώς ο συνάνθρωπος του βρήκε μια άλλη δουλειά, πήρε άλλο αμάξι, έφτιαξε την προσωπική του ζωή. Ο φθονερός δεν θα παραδεχτεί πότε πώς φθονεί την χαρά και την σταδιοδρομία κάποιου γιατί με αυτόν τον τρόπο θα παραδεχόταν πώς νοιώθει και αισθάνεται κατώτερος. Είναι στοιχείο χαμηλής αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησής. Μπορούμε να παρουσιάσουμε τον φθόνο ως ένα άσχημο και γιγάντιο πράσινο τέρας.

Όταν απληστία και φθόνος γνωριστούν και αγαπηθούν τότε δημιουργείται το πιο άσχημο και αιμοβόρο τέρας. Πηγαίνουν χέρι χέρι και ο ένας είναι συνοδοιπόρος του άλλου. Η λαχτάρα τους για πλούτο και εξουσία τους κάνει να πιστεύουν πως είναι ατρόμητοι και αθάνατοι. Πολλοί  καταφέραν να κερδίσουν πλούτη μα τα πλούτη δεν κέρδισαν πότε τον θάνατο.

 Ο Στιβ Τζομπς είχε πει :  “Το να είσαι ο πλουσιότερος άνθρωπος στο νεκροταφείο δεν έχει σημασία για μένα”.

Advertising

Και είχε απόλυτο δίκιο.

 

 

Γεννημένη στην Θεσσαλονίκη. Η ανάγκη μου για να εκφράζομαι στην παιδική μου ηλικία με έσπρωξε στο γράψιμο και το διάβασμα. Ταξιδεύω και ονειρεύομαι με τα βιβλία. Δημιουργώ με την γραφή.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα; Διαφορετικές
Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Ο Ελλαδικός χώρος είναι ένα μεγάλο πανόραμα μυθικών και ιστορικών