Visual novel: Ένας εναλλακτικός τρόπος gaming

10 Δεκεμβρίου 2020

Ιαπωνία και Δύση

Τα τελευταία χρόνια η ιαπωνική κουλτούρα έχει διεισδύσει με πολύ δυναμικό τρόπο στην Δύση. H τεχνολογία, η γαστρονομία η λογοτεχνία αλλα και τα anime είναι ορισμένοι από τους τομείς οι οποίοι έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τα σύνορα της χώρα των σαμουράι. Σε αυτό άρθρο λοιπόν, θα επικεντρωθούμε σε μια ιδιαίτερη κατηγορία video game, το γνωστό στην Ιαπωνία «bijuaru noberu» ή «visual novel» (VN).

Visual novel, VN, games,otome, harem
Πηγή εικόνας: www.pcgamer.com

Visual novel και κονσόλες

Η διάδοση των «visual novel» στο δυτικό κόσμο ταυτίζεται με την κυκλοφορία της κονσόλας «Nintendo Ds». Ωστόσο, η εδραίωση τους έγινε με την κυκλοφορία του «PlayStation Portable» (PSP). Το παραπάνω είναι ο λόγος για τον οποίο ακόμη και σήμερα το PSP συνεχίζει ακάθεκτο να επιβιώνει στην Ιαπωνία.

 Τα χαρακτηριστικά ενός visual novel

Αρχικά, το «visual novel» όπως δηλώνει και το όνομα του, αποτελεί  ένα οπτικό μυθιστόρημα. Το παραπάνω υποδηλώνει ότι η πλοκή του βασίζεται σε ένα αφηγηματικό κείμενο, το οποίο συνδυάζεται με διάφορα οπτικοακουστικά μέσα. Τα «visual novels» είναι επηρεασμένα από την κουλτούρα των anime, το οποίο είναι ιδιαίτερα αισθητό στο σχέδιο – «art style» τους. Εξάλλου, όπως θα δούμε και παρακάτω πολλά «visual novels» μεταφέρθηκαν στην μεγάλη οθόνη ως «anime».

Advertising

Advertisements
Ad 14
Visual novel, VN, games,otome, harem
Πηγή εικόνας: 3rd-strike.com

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, τα VN είναι μία μορφή μυθιστορήματος στο οποίο ο παίκτης καλείται να πρωταγωνιστεί άλλοτε με άμεσο και άλλοτε με έμμεσο τρόπο. Η εξέλιξη της ιστορίας γίνεται μέσω του πεζού λόγου, ενώ παράλληλα ακολουθεί ηχητική περιγραφή του κειμένου αλλα και μουσική υπόκρουση. Επομένως, θα μπορούσαμε να  πούμε ότι είναι το αποτέλεσμα σύμπτυξης ενός μυθιστορήματος με ένα βιντεοπαιχνίδι. Το στοιχείο που χαρακτηρίζει τα «visual novel», εντοπίζεται  στην πλοκή που διαδραματίζεται σε κάθε ένα. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία σε κάθε παίκτη να επιλέξει την κατάληξη δηλαδή το τέλος της ιστορίας του παιχνιδιού.

Διαβάστε επίσης  ASUS Rog 7: κινητό για ...gamers

Τα «routes» και η εξέλιξη της πλοκής

Το παραπάνω γίνεται εφικτό με την ύπαρξη διάφορων «route», όπως ονομάζονται, δηλαδή ποικίλων  προορισμών που μπορεί να ακολουθήσει η ιστορία. Το κάθε «route» περιλαμβάνει διαφορετική εξέλιξη και κατάληξη του παιχνιδιού. Με αυτό τον τρόπο, ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ποιους χαρακτήρες θα προσεγγίσει περισσότερο. Ακόμη, σε πολλά VN ο παίκτης συμμετάσχει ενεργά στο παιχνίδι λύνοντας γρίφους ή παίζοντας διάφορα mini παιχνίδια. Τις περισσότερες φορές, η συμμετοχή του παίκτη αρκείται μόνο στις απαντήσεις και στις αποφάσεις που θα επιλέξει όταν θα του δοθεί η ευκαιρία.

Το τέλος ενός visual novel

Τα περισσότερα vn έχουν πάνω από δύο διαφορετικά τέλη, τα οποία διακρίνονται σε ένα καλό (good ending) και σε ένα κακό (bad ending). Οι κινήσεις που θα κάνει και οι αποφάσεις που θα επιλέξει να πάρει ο παίκτης μέσω του πρωταγωνιστή, είναι και αυτές που θα καθορίσουν  και το τέλος του «visual novel».

Visual novel, VN, games,otome, harem
Πηγή εικόνας: twitter.com

Κατηγοριοποίηση των visual novel

Η κατηγοριοποίηση τους δεν διαφέρει από εκείνη των  μυθιστορημάτων και  των βιντεοπαιχνιδιών. Για τους λάτρεις του μυστηρίου υπάρχουν vn στα οποία ο παίκτης προσπαθεί να επιβιώσει και ταυτόχρονα  να ανακαλύψει  τον δολοφόνο. Από την άλλη πλευρά, για τις πιο ρομαντικές ψυχές υπάρχουν vn στα οποία ο παίκτης μπορεί να επιλέξει από ένα πλήθος υποψηφίων, το άλλο του μισό. Τα τελευταία αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία, η οποία εντοπίζεται μόνο στα vn και ονομάζονται otome ή harem παιχνίδια.

Advertising

Otome και Harem παιχνίδια

Αρχικά, η βασική διαφορά μεταξύ των otome και των harem παιχνιδιών είναι ότι τα πρώτα απευθύνονται κυρίως στο γυναίκειο κοινό. Στόχος  του παιχνιδιού είναι να επιλέξει η πρωταγωνίστρια – παίκτης με ποιο υποψήφιο χαρακτήρα θέλει να έρθει πιο κοντά αλλα και τι κατάληξη θα έχουν. Αντίθετα, τα harem παιχνίδια απευθύνονται στον ανδρικό κατά κύριο λόγο κοινό. Σε αυτή την περίπτωση ο πρωταγωνιστής  είναι άνδρας και προσπαθεί να επιλέξει την ιδανική σύντροφο του.

Διαβάστε επίσης  E3 2018: η παρουσίαση της Sony
Visual novel, VN, games,otome, harem
Πηγή εικόνας: www.shindig.nz

 Visual novel και anime

Το «Steins;Gate», το «Fate/Stay Night», το «Clannad» και τo «Higurashi» είναι μερικά παραδείγματα «visual novel» τα οποία είχαν μεγάλη απήχηση και ως anime. Το «Steins;Gate» συνδυάζει επιστημονική φαντασία με ρομάντζο, το «Fate Stay Night» κατάφερε να δημιουργήσει ένα εξ ολοκλήρου δικό του σύμπαν και να επεκταθεί περαιτέρω και σε άλλες μορφές βιντεοπαιχνιδιών όπως το rpg παιχνίδι για κινητά «Fate/Grand Order». Το «Clannad» αφήνει μια γλυκόπικρη  αίσθηση  στους παίκτες ενώ το «Higurashi» αποτελεί μια ιστορία αναζήτησης του δολοφόνου και της αλήθειας.

Visual novel, VN, games,otome, harem
Πηγή εικόνας: www.altmaguk.net

Καταλήγοντας, τα «visual novels» γενικότερα είναι ένα είδος παιχνιδιού που έχει παγκόσμια απήχηση, κάτι που μαρτυρείται απο την δημιουργία αντίστοιχων παιχνιδιών και εκτός Ιαπωνίας. Τα VN έχουν δώσει μία διαφορετική προσέγγιση στο τρόπο του gaming. Περιλαμβάνουν πολλά είδη και για αυτό τον λόγο μπορούν να ανταποκριθούν σε όλα τα γούστα. Ο παίκτης αποφασίζει τι θέλει να κάνει στο παιχνίδι, και αυτό το στοιχείο από μόνο του είναι αρκετά δελεαστικό ώστε κάποιος να δοκιμάσει να παίξει έστω και μία φορά στην ζωή του ένα «visual novel». Κλείνοντας, παραθέτω ένα από τα αγαπημένα μου «visual novel», το «Danganronpa», για το οποίο θα αναφερθώ περαιτέρω στα επόμενα άρθρα.

Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Μόντρεαλ

Μόντρεαλ: Πολιτισμός, Φύση και Τέχνη

Το Μόντρεαλ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του  Καναδά και

ΔΕΠΥ, δυσλεξία και δυσαριθμησία: Γιατί εμφανίζονται μαζί;

Μια πρόσφατη μελέτη εξέτασε πόσο συχνά η ΔΕΠΥ, η δυσλεξία