
Τα τελευταία χρόνια σίγουρα θα έχεις παρακολουθήσει ομιλίες, σεμινάρια, ντοκιμαντέρ και διαβάσει άρθρα για την βιωσιμότητα, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και την ατομική υπευθυνότητα όλων μας απέναντι στο περιβάλλον. Ο πλανήτης φτάνει στα όριά του και μόνο αν αλλάξουμε τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής μας μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο για εμάς και τα παιδιά μας.
Οι ειδικοί λένε ότι μέχρι το 2050 στην θάλασσα θα υπάρχουν περισσότερα σκουπίδια από ψάρια. Αν όμως ενημερωθούμε, ευαισθητοποιηθούμε και δράσουμε αναλόγως μπορούμε να αλλάξουμε έγκαιρα αυτό το θλιβερό σενάριο. Ήδη πολλές εταιρίες έχουν κάνει βήματα προς ένα πιο βιώσιμο τρόπο λειτουργίας και παραγωγής των προϊόντων τους και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό έτσι ώστε να ακολουθήσουν περισσότερα brands αυτό το παράδειγμα σε συνδυασμό με sustainable packaging.
Σε αυτό το σημείο να κάνω ένα μεγάλο disclaimer: οι περισσότεροι σίγουρα θα γνωρίζετε για ενέργειες τόσο της Uniliver, όσο και της Nestlé οι οποίες σίγουρα δεν εναρμονίζονται με τη sustainable φιλοσοφία. Όμως, οφείλουμε να αναδείξουμε κάποιες φιλότιμες προσπάθειες προς το καλύτερο. Ειδικά όταν αφορά δυο τόσο μεγάλες και ισχυρές πολυεθνικές οι οποίες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον μέσω των προϊόντων τους εξαιτίας της τεράστιας απήχησής τους σε όλο τον κόσμο. Όλοι άλλωστε αξίζουμε δεύτερες ευκαιρίες αρκεί να τις αξιοποιούμε και να μην κάνουμε ξανά τα ίδια λάθη. Πάμε να δούμε λοιπόν με τι έχουν αντικαταστήσει τις πλαστικές συσκευασίες έξι αγαπημένα μας brands. Enjoy!
1. No Thinkin
Αν ψάχνεις τζιν με τέλεια εφαρμογή, τα οποία να κολακεύουν όλους τους σωματότυπους, τότε το No thinkin θα γίνει το νέο αγαπημένο σου ελληνικό μαγαζί! Η ιδιοκτήτρια Μιρκέτα Βιδάλη είναι πάντα up to date, παρακολουθεί εκθέσεις στο εξωτερικό και αναβαθμίζει συνεχώς την εταιρία ρούχων της. Έτσι λοιπόν το packaging των ρούχων είναι sustainable από ανακυκλωμένο πολυαιθυλένιο. Φυσικά το πετάμε στους μπλε κάδους για ανακύκλωση. Χαιρόμαστε πολύ όταν ελληνικές εταιρίες είναι κοινωνικά υπεύθυνες και αποτελεί σίγουρα έναν ακόμη λόγο για να τις στηρίζουμε και να τις αγαπάμε περισσότερο.

2. Colgate-Palmolive Co.
Οι περισσότερες συσκευασίες οδοντόκρεμας είναι πλαστικές και αλουμινένιες. Όχι όμως και η Smile for Good της Colgate. Το ανακυκλώσιμο σωληνάκι της αποτελείται από πολυαιθυλένιο υψηλής περιεκτικότητας (HDPE) και το κουτί της από ανακυκλωμένο χαρτί. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια μελέτης για αυτό το αποτέλεσμα.

«Θέλουμε όλοι οι σωλήνες οδοντόκρεμας – και τελικά όλα τα είδη σωλήνων – να πληρούν τα ίδια πρότυπα ανακύκλωσης που έχουμε επιτύχει» δήλωσε ο Noel Wallace, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Colgate-Palmolive. «Μπορούμε να ευθυγραμμιστούμε με αυτά τα κοινά πρότυπα για τους σωλήνες και να συνεχίσουμε να ανταγωνιζόμαστε όσον αφορά το περιεχόμενό τους».
Στην ίδια λογική ανήκει και η Colgate Bamboo Charcoal, η οδοντόβουρτσα από 100% φυσικό bamboo. H συσκευασία της είναι sustainable από ανακυκλωμένο χαρτόνι. Η οδοντόβουρτσα είναι βιοαποικοδομήσιμη, δηλαδή μπορείς να αφαιρέσεις τις τρίχες της βούρτσας και να κομποστοποιήσεις το προϊόν. Η eco–friendly οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα είναι μόνο η αρχή. Η Colgate-Palmolive Company έχει μειώσει τις απόλυτες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο 1/3 καθώς επίσης και τη χρήση νερού στο μισό. Στόχος είναι μέχρι το 2025 όλες οι συσκευασίες να είναι 100% ανακυκλώσιμες.
3. Nestlé

Τα περισσότερα συσκευασμένα τρόφιμα συσκευάζονται με πλαστικό γιατί είναι ανθεκτικό, ελαστικό και ελαφρύ. Η Nestlé έχει βρει την τεχνολογία συσκευασίας χαρτιού, στην οποία προστίθεται επίστρωση με βάση το νερό για στεγανοποίηση. Μάλιστα η αντικατάσταση αυτή δεν θα τους κοστίσει σε παραγωγικότητα. Προσαρμόζουν τον υπάρχοντα εξοπλισμό για να τυλίγει 300 και 500 μπάρες ανά λεπτό, δηλαδή με την ίδια ταχύτητα με την οποία τυλίγει με πλαστικό.
Χάρτινο περιτύλιγμα έχουν οι μπάρες Yes!, τη διαδικασία παραγωγής των οποίων μπορείς να παρακολουθήσεις εδώ.
Ακόμη, η Nestlé Japan σε μια προσπάθεια να μειώσει τη χρήση πλαστικού έχει λανσάρει ανακυκλώσιμες χάρτινες συσκευασίες για τα προϊόντα KitKat. Η Ιαπωνία είναι η μεγαλύτερη αγορά για KitKat και, σύμφωνα με αναφορές, περίπου 4 εκατομμύρια KitKat Minis πωλούνται σε όλη τη χώρα κάθε μέρα. Τα ιαπωνικά KitKat αντικαθιστούν την πλαστική συσκευασία με χαρτί Origami.

Η Nestlé έχει δεσμευτεί έως το 2025 να ανακυκλώνει ή να επαναχρησιμοποιεί το 100% των συσκευασιών της. Προωθεί την κυκλική οικονομία και, μέσω του Ινστιτούτου Επιστημών Συσκευασίας Nestlé, η εταιρεία θα εγκαινιάσει ένα αειφόρο ταμείο επιχειρηματικών συσκευασιών ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ για να επενδύσει σε νεοσύστατες εταιρείες που επικεντρώνονται στους παραπάνω τομείς.
4. Herbal Essences
Κάθε χρόνο 8 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού καταλήγουν στις θάλασσες. Ένα πλαστικό μπουκάλι χρειάζεται 450 χρόνια για να αποδομηθεί σε χιλιάδες μικρά κομματάκια πλαστικού και δεν θα εξαφανιστεί ποτέ. Υπολογίζεται ότι το 2050 θα υπάρχουν περισσότερα σκουπίδια στις θάλασσες, από ψάρια. Η Herbal Essences, στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, κυκλοφορεί τη συλλογή Beach Plastic. Οι συσκευασίες των προϊόντων αποτελούνται από ανακυκλώσιμο πλαστικό που έχει βρεθεί σε παραλίες ανά τον κόσμο.

5. Love Beauty and Planet
Ένα brand που αγαπάει το περιβάλλον και προσπαθεί να προστατέψει τον πλανήτη με τη μείωση του περιβαλλοντικού του footprint και τη υιοθέτηση του sustainable packaging. Όλα τα μπουκάλια είναι ανακυκλώσιμα και κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό. Θα παρατηρήσεις ότι τα διαφανή μπουκάλια του Love Beauty and Planet, δεν είναι τόσο διαφανή. Αυτό οφείλεται στην συσκευασία PCR , δηλαδή στο ανακυκλωμένο πλαστικό μετά από χρήση του καταναλωτή. Έχουν δεσμευτεί ότι μέχρι το 2021 και όλα τα καπάκια τους θα είναι PCR. Όλα τα προϊόντα είναι vegan και περιέχουν φυσικά και βιώσιμα συστατικά, όπως Muru Muru Butter, Organic Coconut Oil και Natural Shea Butter.Το Love Beauty and Planet αποτελεί την πρώτη μάρκα ομορφιάς που κυκλοφόρησε η Uniliver, η οποία πλέον ακολουθεί ένα σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης. Αυτό περιλαμβάνει μόνο ανακυκλώσιμες, reusable ή κομποστοποιήσιμες συσκευασίες μέχρι το 2025.

6. Vathos Apparel
Άλλο ένα αγαπημένο μας ελληνικό ethical brand. Το packaging του Vathos Apparel είναι eco-friendly, κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένο χαρτί. Ο ethical χαρακτήρας του επιβεβαιώνεται και στον τρόπο παραγωγής των ρούχων και επιλογής των υφασμάτων. Ακολουθούν τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα και επενδύουν σε 100% οργανικό πιστοποιημένο βαμβάκι και σε πιστοποιημένα χρώματα Global Organic Textile Standard. Έτσι καταφέρνουν να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερο impact στο περιβάλλον.
7. Laouta
Last but not least, άλλη μια ελληνική επιχείριση. Όλα τα προϊόντα Laouta περιέχουν 100% φυτικές πρώτες ύλες, είναι cruelty-free χωρίς χρωστικές, parabens, σιλικόνες και συντηρητικά. Οι συσκευασίες είναι όλες ανακυκλώσιμες ή βιοδιασπώμενες και ακολουθούν τη λογική του sustainable packaging. Plus, μυρίζουν όλα υπέροχα φυσικά!
Οι εταιρείες δεν αποτελούν σπόνσορα του άρθρου αλλά παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις που συνεισφέρουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ανθρώπου δεδομένου ότι χρησιμοποιούν πράσινες πρακτικές και sustainable packaging.
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το άρθρο
- Laoutashop, ανακτήθηκε από www.laoutashop.com, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- Love beauty and planet, ανακτήθηκε από www.lovebeautyandplanet.com, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- Herbalessences ,ανακτήθηκε από www.herbalessences.com, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- Nestle, ανακτήθηκε από www.nestle.gr, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- Colgate Bamboo Charcoal Soft Toothbrush, ανακτήθηκε από www.colgate.com, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- no_thinkin, ανακτήθηκε από www.instagram.com/no_thinki, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- Beach Plastic Bottle Argan Oil Shampoo, ανακτήθηκε από www.herbalessences.com, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020
- Vathos Apparel, ανακτήθηκε από https://vathosapparel.com/, τελευταία επίσκεψη 13/6/2020