Τι συνέβη με την ελληνική τηλεόραση και πήρε τον κατήφορο; Δύσκολο ερώτημα και η συζήτηση μεγάλη… Δεν υπάρχουν πια σειρές που να μαζεύουν την οικογένεια γύρω από την τηλεόραση όπως παλιά. Δεν υπάρχουν νέες ιδέες και το τηλεοπτικό κοινό κατέφυγε στο YouTube και κυρίως τις ξένες σειρές. Για να λέμε όμως και του στραβού το δίκιο δεν θα υπάρξουν ξανά σειρές όπως τα Εγκλήματα, το Παρά 5, το Είσαι το ταίρι μου. Φταίει μόνο η κρίση; Σίγουρα αποτελεί σημαντικό παράγοντα γι’ αυτό και σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για ελληνικές κωμικές σειρές που γνώρισαν την επιτυχία από το 2010 ως το 2016.
2011: Κλινική περίπτωση (MEGA)
Γενικά θεωρείται γνωστή σειρά αφού πρωταγωνιστής της είναι ο Γιάννης Μπέζος. Συμμετέχουν τρεις ηθοποιοί από τη σειρά Ευτυχισμένοι μαζί: ο Τάσος Γιαννόπουλος, η Ευαγγελία Μουμούρη και ο Γιώργος Δάμπασης. Επίσης, ανάμεσα στους πρώτους ρόλους συγκαταλέγονται η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και ο Τάσος Νούσιας, ο ξεπεσμένος χεβιμεταλάς. Η υπόθεση μιλά για τον Μάρκο Στάικο, μεγαλογιατρό του εξωτερικού. Εξαιτίας ενός χειρουργικού λάθους αποφάσισε να τα παρατήσει και να γυρίσει στο χωριό που μεγάλωσε. Εκεί θα συναντήσει τους πιο περίεργους κατοίκους με τις πιο παράξενες συνήθειες. Σίγουρα το δυνατό χαρτί της σειράς ήταν ο Γιάννης Μπέζος γι’ αυτό και αγαπήθηκε από τους τηλεθεατές!
2013: Μην αρχίζεις τη μουρμούρα (Αlpha)
Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές σειρές των τελευταίων ετών αφού η σειρά ξεκίνησε το 2013 και παίζεται ως σήμερα. Για την ακρίβεια τώρα διανύει τον τέταρτο κύκλο, ενώ ανακοινώθηκε πρόσφατα ότι θα συνεχιστεί και για πέμπτο κύκλο. Βέβαια, το τι συμβαίνει με τους κεντρικούς χαρακτήρες είναι περίπλοκο θέμα καθώς το cast έχει αλλάξει εν μέρει τρεις φορές. Η ιστορία βασίζεται στις ζωές τριών ζευγαριών (στην αρχή) που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους: της Βούλας και του Μηνά, της Μαρίνας και του Ηλία, της Βάσως και του Χάρη. Στο τέλος του δεύτερου κύκλου αποχώρησε το τελευταίο ζευγάρι και αντικαταστάθηκε από ένα άλλο -καθόλου πετυχημένο- , τον Νικήτα και τη Στέλλα. Στον φετινό κύκλο το προηγούμενο ζευγάρι αντικαταστάθηκε από άλλα δύο (Λένα – Σίμος, Νικολέτα – Διονύσης). Όπως καταλαβαίνετε, επικρατεί ένα χάος, αλλά χαλάλι της, γιατί η σειρά κατάφερε να κερδίσει την προσοχή και την αγάπη του τηλεοπτικού κοινού.
2014: Κάτω Παρτάλι (MEGA)
Ναι κυρίες και κύριοι! Το 2014 ο Λευτέρης Παπαπέτρου (επιτέλους) επέστρεψε με μια πρωτότυπη μαύρη κωμωδία που επρόκειτο να κεντρίσει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Σ’ ένα ξεχασμένο από το Θεό χωριό φτάνουν τρεις πρώην νεόπλουτοι Αθηναίοι. Εκεί θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με τους μυστηριώδεις κατοίκους και τα μυστικά που κρύβουν, αλλά και με τις χωριάτικες συνήθειές τους. Από τους ηθοποιούς ξεχώρισαν ξεκάθαρα η Νάντια Κοντογεώργη και ο Γιάννης Τσιμιτσέλης. Η σειρά προβλήθηκε για δύο κύκλους, αλλά κόπηκε λόγω κρίσης. Πολύ εφευρετικό και κακό χιούμορ ειδικά στον πρώτο κύκλο, μυστηριακό σενάριο και ταλαντούχοι ηθοποιοί αποτέλεσαν μερικά από τα υλικά αυτής της πετυχημένης συνταγής που ονομάζεται Κάτω Παρτάλι.
2014: Το σόι σου (Alpha)
Άλλη μια σειρά βασισμένη σε ξένη σειρά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν γνώρισε την επιτυχία στην ελληνική τηλεόραση. Το σόι σου προβλήθηκε το 2014 και συνεχίζεται ως σήμερα και το τι περιγράφει το δηλώνει και ο ίδιος ο τίτλος… Όλοι όταν βρισκόμαστε στα καθιερωμένα οικογενειακά τραπέζια παρατηρούμε ότι κάθε οικογένεια έχει τις ιδιατερότητές της. Αυτό μας παρουσίασαν η Λυδία και ο Σάββας χαρίζοντας μας πολλές στιγμές γέλιου. Η μεν οικογένεια Χαμπέα αναπαριστά την κλασική ελληνική οικογένεια που τα μέλη της μαλώνουν έτσι για να μην ξεχνιούνται. Από την άλλη, η οικογένεια Τριανταφύλλου θέλει να είναι σαν όλες τις άλλες οικογένειες. Το prestige όμως της αρχηγού Μίρκας Παπακωνσταντίνου δεν θα τους κάνει τη χάρη!
2015: Εθνική Ελλάδος (MEGA)
Η Εθνική Ελλάδος, η τελευταία σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη κατάφερε να αναδειχθεί από το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό. Πρόκειται για μία σειρά που πραγματεύεται τα προβλήματα στην Ελλάδα της κρίσης, κοινωνικά και οικονομικά. Την ανεργία, τον κοινωνικό ρατσισμό, την ενδοοικογενειακή βία. Ακόμα και τις φασιστικές αντιλήψεις που εδραιώνονται όλο και περισσότερο στα μυαλά των Ελλήνων. Καθηλωτικές υπήρξαν οι ερμηνείες των ηθοποιών που συνδύασαν την κωμωδία με το δράμα. Η Ελλάδα της κρίσης χρειάζεται πραγματικά τέτοιες παραγωγές και ιστορίες που να προβάλλουν τα προβλήματα, αλλά και την ισότητα.