Ζούμε σε μια εποχή “ινσταγκραμική”

"ινσταγκραμική" εποχή
Πηγή εικόνας: Sportime

Άραγε ποιος δεν έχει πειστεί να ανοίξει έναν προσωπικό λογαριασμό στο Instagram; Και αν δεν το έχει ήδη κάνει, σίγουρα ο πειρασμός δε θα αργήσει να του χτυπήσει την πόρτα. Πιστεύω -δικαιολογημένα- πως ζούμε σε μια “ινσταγκραμική”εποχή. Αλλιώς, αν ήταν βιβλίο σίγουρα θα είχε τίτλο: “Το Instagram στα καλύτερά του!” Διαφωνείς;

Το Instagram είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δημιουργήθηκε από δύο απόφοιτους του Πανεπιστημίου του Stanford, τους Kevin Systrom και Mike Krieger. Η πρώτη φωτογραφία αναρτήθηκε το 2010. Έκτοτε, η απήχησή του έχει εκτοξευθεί θεαματικά. Όλοι έχουμε παρατηρήσει πως το Ιnstagram καταπίνει σιγά σιγά το Facebook και διεκδικεί την κορυφή μεταξύ των social media. Πιστεύω πως σύντομα θα την κατακτήσει. Έχεις αναρωτηθεί γιατί το Instagram σημειώνει τόση μεγάλη επιτυχία;

To Instagram πλέον, είναι μια πλατφόρμα πολιτικής, κοινωνικής, πολιτιστικής προβολής και αχαλίνωτης διαφήμισης. Συμβάλλει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, στην κίνηση τη αγοράς και προσφέρει νέες μορφές ενασχόλησης επαγγελματικής ή μη, όπως η φωτογραφία, το marketing, το blogging κοκ. Η “ινσταγκραμική” εποχή σου προσφέρει μια νέα οπτική της πραγματικότητας που συναρπάζει. Άραγε είμαστε έτοιμοι να τη διαχειριστούμε;

Συν τοις άλλοις, προβάλλει μια αγγελικά πλασμένη, σχεδόν ουτοπική πραγματικότητα. Ο κόσμος κοινοποιεί μέσω του προσωπικού του λογαριασμού αμέτρητες φωτογραφίες. Φωτογραφίες με τον αψεγάδιαστο εαυτό του, με επιμελημένα τοπία, με μαγευτικά ταξίδια, με λιγουρευτικά πιάτα και με την “αξιοζήλευτη” καθημερινότητά του. Οι περισσότεροι ίσως επιθυμούν να προβάλλουν αυτό που θέλουν να είναι και όχι αυτό που πραγματικά είναι. Η έκθεση της ζωής μας και των προσωπικών μας στιγμών γίνεται αβίαστα, μόλις με ένα κλικ. Στην “ινσταγκραμική” εποχή, η δημοσίευση με ένα λογοτεχνικό βιβλίο σε κάνει τύπο “σοφιστικέ” και καλλιεργημένο. Η δημοσίευση σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο ή εξωτικό προορισμό σε κάνει  “λεφτά” και τύπο που κάνει τη μεγάλη ζωή. Μια ζωή, που η πλειοψηφία δεν μπορεί να κάνει. Η δημοσίευση με 500(+) likes σε αποθεώνει και νιώθεις πως το εξωτερικό σου μετράει πολύ! Τα 10.000(+) follow σε κάνουν διάσημο, influencer ή όπως αλλιώς θέλεις να αποκαλείσαι. Τα stories του Instagram σε διαφορετικά events και με διαφορετικές παρέες σε κάνουν κοινωνικό, δημοφιλή και καλοπερασάκια. Τι κρύβεται όμως πίσω από την οθόνη;

Διαβάστε επίσης  Feng sui και χρώμα στη διακόσμηση
Advertising

Advertisements
Ad 14
"ινσταγκραμική" εποχή
Πηγή εικόνας: Social Mind

Καίριος προβληματισμός στην “ινσταγκραμική” εποχή που ζούμε είναι η επίδραση της στη ψυχολογία μας. Αν μη τι άλλο, γεννά ή ενισχύει συμπλέγματα κατωτερότητας και μειονεξίας, συναισθήματα ζήλιας, άγχους, απληστίας, υπερκαταναλωτισμού, ανάγκη υπεροχής, επιδειξιομανίας και ηδονοβλεψίας. Όλα φαντάζουν τόσο ιδανικά κι εσύ δεν τα έχεις. Οι άλλοι όμως τα γεύονται. Εσύ γιατί να μη μπορείς; Δεν δέχεσαι να υστερείς, ακόμα κι αν γνωρίζεις μόνο τα μισά της ιστορίας που σου σερβίρεται.

Αν υπολογίσεις το μέσο χρόνο που ξοδεύεις στο Instagram αλλά και στα υπόλοιπα social media καθημερινά, ίσως ταρακουνηθείς και κάτσεις επιτέλους να σκεφθείς σοβαρά “Πού περνάω καλύτερα, στον κόσμο του Instagram ή στον πραγματικό κόσμο;” Μια ερώτηση που πρέπει να απαντήσουμε όλοι στον εαυτό μας.

 

 

 

Είμαι φοιτήτρια της Νομικής, ΑΠΘ. Πόλη μου είναι η Θεσσαλονίκη. Αναζητώ τη δημιουργικότητα και ψάχνω πάντα λόγους να ενθουσιάζομαι και να χαμογελάω! Από μικρή, λατρεύω να γράφω και μέσα από αυτό να εξωτερικεύω συναισθήματα και σκέψεις. Ελπίζω πολλοί από εσάς να ταυτιστείτε με τα άρθρα μου...

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα; Διαφορετικές
Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Ο Ελλαδικός χώρος είναι ένα μεγάλο πανόραμα μυθικών και ιστορικών