Τα εμπορικά σήματα ή αλλιώς λογότυπα, αποτελούν την οπτική ταυτότητα της κάθε εταιρείας. Έρευνες δείχνουν ότι ο μέσος άνθρωπος κατά τη διάρκεια της μέρας εκτίθεται σε πάνω από 5.000 λογότυπα και μηνύματα μάρκετινγκ! Γι’αυτό και ο στόχος των περισσότερων επιχειρήσεων είναι να δημιουργήσουν αξιομνημόνευτα λογότυπα.
Τα λογότυπα συχνά συνδέονται άμεσα με το προϊόν ή την υπηρεσία που αντιπροσωπεύουν. Όταν π.χ. βλέπετε τις «χρυσές καμάρες», η πρώτη σας σκέψη είναι πιθανώς ένα Big Mac και τηγανητές πατάτες.
Όταν βλέπετε το Google, σκέφτεστε αμέσως την αναζήτηση στο διαδίκτυο. Αυτή είναι η δύναμη ενός καλού λογοτύπου. Μπορεί να επηρεάσει και να προκαλέσει συγκεκριμένες αντιδράσεις για μια εταιρεία και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει.
Παρακάτω θα δούμε 9+1 από τα πλέον αναγνωρίσιμα λογότυπα που αποτελούν πλέον σημείο αναφοράς είτε παρέμειναν αναλλοίωτα, είτε αναβαθμίστηκαν με το πέρασμα των χρόνων.
1. Nike
Η Nike ιδρύθηκε το 1964, αλλά το εικονικό λογότυπο «swoosh» δεν δημιουργήθηκε παρά το 1971. Το 1971 η «Blue Ribbon Sports» επεκτάθηκε στην παραγωγή δικών τους υποδημάτων και άλλαξε το όνομά τους σε Nike. Η σχεδιάστρια Carolyn Davidson εμπνεύστηκε από την ελληνική θεά Νίκη, Nike. Δημιούργησε το «swoosh» που υποδηλώνει ταχύτητα και κίνηση και γεννήθηκε ένα από τα πιο εικονικά λογότυπα στην ιστορία. Με την ευκαιρία, η Davidson παρέλαβε συνολικά $35 δολάρια για το έργο της!
2. Coca Cola
Ιδρύθηκε από τον John Pemberton το 1886, ενώ το λογότυπο της Coca Cola δημιουργήθηκε από τον λογιστή του. Ήταν ένα απλό λογότυπο με την κύρια γραμματοσειρά του επίσημου χειρογράφου εκείνη την εποχή που ονομάζεται Spencerian.
Μετά από έναν σύντομο επανασχεδιασμό το 1890, που περιείχε καμπύλες, το αρχικό λογότυπο επέστρεψε και έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα του κόσμου!
3. Google
Κάθε μέρα εκατομμύρια άνθρωποι ανοίγουν το πρόγραμμα περιήγησης και βλέπουν αυτό το λογότυπο. Ως το επίκεντρο μιας ιστοσελίδας που συγκεντρώνει περισσότερες από 100 δισεκατομμύρια επισκέψεις το μήνα, η Google γνωρίζει ότι είναι μια διασκεδαστική εταιρεία και το πολύχρωμο λογότυπό της το αντικατοπτρίζει!
4. Apple
Κάποιοι λένε ότι ήταν εμπνευσμένο από το μήλο της βιβλικής ιστορίας του Αδάμ και της Εύας, άλλοι λένε ότι είναι ένας φόρος τιμής στον Isaac Newton. Ο Rob Janoff, ο σχεδιαστής, λέει μια πολύ πιο απλή ιστορία. Το δάγκωμα προστέθηκε ως «κλίμακα» και έτσι ώστε το μήλο να μην μοιάζει με κεράσι. Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι ένα εικονικό λογότυπο που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο!
5. Microsoft
Το τετράχρωμο λογότυπο της Microsoft αντιπροσωπεύει τα τέσσερα στοιχεία της εταιρείας. Το μπλε τετράγωνο αντιπροσωπεύει τα Windows, το κόκκινο αντιπροσωπεύει το Office, το πράσινο αντιπροσωπεύει το Xbox και το κίτρινο αντιπροσωπεύει το Surface.
6. Pepsi
Ο Caleb Bradham ίδρυσε την Pepsi Cola το 1893 και έφτιαξε το σχέδιο που θα γινόταν το λογότυπό τους το 1898. Ο σχεδιασμός παρέμεινε σε ισχύ μέχρι το 1962 με μόνο μικρές αλλαγές, μέχρι που αφαιρέθηκε το «cola» και έγινε απλά Pepsi. Από το 1971 έως το 2005 το λογότυπο εκσυγχρονίστηκε 5 φορές με κάθε φορά να γίνεται πιο λιτό.
7. eBay
Το πρόσφατο λογότυπο του eBay σχεδιάστηκε το 2012, αντικαθιστώντας το παλιό λογότυπο που τέθηκε σε λειτουργία όταν το «Web Auction» άλλαξε το όνομά του στο eBay το Σεπτέμβριο του 1997. Το νέο λογότυπο χρησιμοποιεί σχεδιαστικά στοιχεία όπως γράμματα zigzag και χρώματα, ώστε να μεταφέρει έντονη ενέργεια.
8. FedEx
Το FedEx είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα υποσυνείδητης διαφήμισης ανάμεσα στα λογότυπα. Εάν κοιτάξετε προσεκτικά το λευκό κενό μεταξύ του Ε και του Χ, μπορείτε να δείτε ένα βέλος. Είναι ένα υποσυνείδητο μήνυμα που αναφέρεται στις υπηρεσίες της FedEx, δηλαδή τη γρήγορη εξυπηρέτηση.
9. 3M
Το λογότυπο της Minnesota Mining and Manufacturing Company είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Δύο απλοί κόκκινοι χαρακτήρες σε μια γραμματοσειρά sans serif. Παρόλο που χρειάστηκε επτά δευτερόλεπτα για να δημιουργηθεί, έχει εξελιχθεί πολλές φορές από το 1906, με κάθε φορά να γίνεται όλο και απλούστερο.
10. The Olympics
Αναγνωρισμένοι σε όλο τον κόσμο από το 1912, οι πέντε συνδεδεμένοι δακτύλιοι του ολυμπιακού λογότυπου αντιπροσωπεύουν την ένωση των πέντε ηπείρων: Αμερικής, Ασίας, Αφρικής, Ευρώπης και Ωκεανίας, ενώ τα χρώματα του λογότυπου αντιπροσωπεύουν τις σημαίες όλων των χωρών που συμμετέχουν στους αγώνες.
Πηγή: www.bluleadz.com