Τουριστική Ανάπτυξη για την Ελλάδα! Τι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια; Από τη Ρία Βασιλείου

27 Απριλίου 2018
Ρία Βασιλείου
Πηγή εικόνας: https://www.pinterest.nz/pin/600878775255190990/

[punica-dropcap]Σ[/punica-dropcap]ύμφωνα με την Έλενα Κουντουρά η Ελλάδα βρίσκεται προ των πυλών, με σημαντική ανοδική πορεία  για τη φετινή τουριστική περίοδο του 2018. Αξιοσημείωτη δε, είναι η εξαιρετική πορεία των προηγούμενων ετών σε όλα τα τουριστικά μεγέθη.

Μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξή της, είχε επισημάνει το γεγονός ότι η Ελλάδα μπορεί να ανταποκριθεί θετικά στη μεγάλη ζήτηση και στις αυξημένες ροές, εφόσον έχει καταφέρει επιτυχώς την τελευταία τριετία να προσελκύσει νέες επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Εμβαθύνοντας στο θέμα, η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού κάνει λόγο για μια αύξηση της τάξεως , περίπου πάνω από 25.000 νέες κλίνες σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων άνω των 300 κλινών αντίστοιχα.

Συνεπώς η τωρινή χρονιά έχει ξεκινήσει ήδη πολύ δυναμικά.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Για το ρου της ιστορίας: To 1ο τρίμηνο του έτους (Ιανουάριος-Μάρτιος) παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 20%. Σημειωτέον σε πολλές περιοχές της Ελλάδας που δεν είχε σημειωθεί χειμερινή τουριστική κίνηση, η χώρα πέτυχε σημαντική άνοδο. Για παράδειγμα, στην Κρήτη υπήρξε μια μεγάλη αύξηση από την αρχή του χρόνου μέχρι το τέλος Μαρτίου με πάνω από 500.000 επισκέπτες τουρίστες.

 Επιπρόσθετα στην Κύπρο:

Τα έσοδα από τον τουρισμό για το 2017 έφτασαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, αφού ανήλθαν στα 2,639,1 δις. με τον Ιούλιο να βρίσκεται στην πρώτη θέση.

Τις δύο προηγούμενες χρονιές (2016, 2017) η χώρα σε σύμπραξη με τις Περιφέρειες, τα Επιμελητήρια και όλους τους ιδιωτικούς εμπορικούς και τουριστικούς φορείς, πέτυχε μία σημαντική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Συγκεκριμένα τους μήνες της άνοιξης (Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος), και του φθινοπώρου (Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος) υπήρξε σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Διαβάστε επίσης  Για τους απόλυτους φίλους. Από την Αφροδίτη Μ.
Advertising

Με γνώμονα λοιπόν, την εξέλιξη των προκρατήσεων, η Ελλάδα θα υποδεχτεί δύο εκατομμύρια επιπλέον τουρίστες για φέτος συγκριτικά με πέρσι (2017 – 30,1 εκατ.). Στόχος της χώρας είναι μέχρι το τέλος του έτους να φτάσει συνολικά σε άνοδο άνω του 10%.

Οπότε η χώρα συνεχίζει την προβολή και την προώθηση των ελληνικών προορισμών, επενδύοντας στα θεματικά προϊόντα και στην ενίσχυση των τουριστικών αγορών, ώστε να επιτύχει το deal της τουριστικής περιόδου. Γι’ αυτό το λόγο, ο ΕΟΤ συνεχώς προωθεί την Ελλάδα ως παγκόσμιο τουριστικό προορισμό για όλο το χρόνο.

Παρόλα αυτά, η επιμήκυνση της θερινής περιόδου δεν φτάνει. Συνεπώς ο τουρισμός 365 ημέρες το χρόνο είναι ο «πυρήνας» της Εθνικής-Περιφερειακής Τουριστικής Πολιτικής της Ελλάδας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα αναπτυχθεί ο τουρισμός και η τουριστική κίνηση θα διαχέεται ισόρροπα 365 ημέρες το χρόνο σε όλες τις περιοχές της χώρας. Μάλιστα στην Περιφέρεια Κρήτης και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει τεθεί σε εφαρμογή το πιλοτικό πρόγραμμα «Τουρισμός 365 ημέρες τον χρόνο» σε Κρήτη και σε Ρόδο για τη σεζόν 2018-2019. Παράλληλα η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αναδεικνύονται ως δυο από τους ευρωπαϊκούς προορισμούς τουρισμού πόλεως (city-break) για όλο τον χρόνο.

Αυτό σημαίνει ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης του τουρισμού είναι υψηλοί για τα επόμενα χρόνια και αυτό θα συντελεστεί με την εξής στοχοθεσία:

Advertising

  • Περισσότεροι τουρίστες και έσοδα.
  • Επενδύσεις και αναβάθμιση των υποδομών της χώρας.
  • Ενίσχυση της διαθεσιμότητας για να μπορέσει η χώρα να ανταπεξέλθει στην ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση χρόνο με το χρόνο και κυρίως στη ζήτηση που υπάρχει στις μονάδες υψηλών κατηγοριών.
Διαβάστε επίσης  Μία πόλη ορυχείο. Από τη Δώρα Ξούλου

Συμπερασματικά, η Ελλάδα έχει ενισχύσει όλα τα τουριστικά της μεγέθη, αφού την τριετία 2015-2017 έφερε νέες επενδύσεις. Ενώ παράλληλα οι διεθνείς όμιλοι διερευνούν νέες ευκαιρίες στον τουρισμό και το real estate. Με ανακοίνωση τους μάλιστα, επενδύουν στην ελληνική ξενοδοχειακή και τουριστική αγορά, διασφαλίζοντας τη συνέχιση των υψηλών ρυθμών τουριστικής ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια. Όλα αυτά συναποτελούν στη μετάβαση του ελληνικού τουρισμού σε μια νέα προσέγγιση, κατά τρόπο τινά βιώσιμη και με μεγάλους μελλοντικούς ρυθμούς ανάπτυξης για τον τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο.

Η στήλη #egrapsa φιλοξενεί κείμενα όσων νιώθουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν τις σκέψεις, τις απόψεις και τα συναισθήματά τους μέσω του γραπτού λόγου. Οι αναγνώστες μας σχολιάζουν την επικαιρότητα, διατυπώνουν τους προβληματισμούς τους και εκφράζουν τη δημιουργικότητα τους μέσα από μικρές ιστορίες.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Τα πραγματικά γεγονότα πίσω από τη σειρά φαινόμενο “Squid Game”

Η σειρά Squid Game έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, η οποία

Κάνναβη: Ο αντίκτυπος στην εργαζόμενη μνήμη

Ο αντίκτυπος της χρήσης κάνναβης Το παρον άρθρο με τίτλο