Αρκετοί είναι αυτοί που θεώρουν ότι η φωτογραφία μόδας (Fashion Photography) έχει θέση στον χώρο της διαφήμισης και μόνο. Ενώ υπάρχουν φωτογράφοι που έχουν πάρει λίγη από την μαγεία που προσφέρει ο χώρος της μόδας και δουλεύουν για αυτή. Η φωτογραφία όπως και η μόδα είναι δυο μορφές τέχνης που εξελίσσονται καθημερινά, από τις αρχές του 20ου αιώνα. Προσφέροντας μας ένα καταιγισμό από εικόνες του τότε μέχρι και σήμερα. Μέσα από όλα αυτά τα ερεθίσματα των περασμένων δεκαετιών πολλοί φωτογράφοι αποτυπώνουν το άρωμα του 30 με τον δικό τους τρόπο.

Η μόδα κάθε δεκαετίας έχει επηρεαστεί από τα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα που επικρατούσαν. Έτσι το κράχ του 1929 φέρνει οικονομική ύφεση και στην μόδα του 30. Οι περισσότερες φωτογραφίες μόδας που έχουμε
από τότε, προβάλουν την λάμψη του Χόλυγουντ, και αυτή την λάμψη επιδιώκουμε να αποτυπώσουμε σήμερα όταν έχουμε ένα 30’s θέμα.
Η επιλογή των ρούχων, του μακιγιάζ αλλά και του ίδιου του μοντέλου είναι δουλειά του στυλίστα. Όμως ένας καλός φωτογράφος θα πρέπει να γνωρίζει τη εξέλιξη της μόδας του 30. Όπως και βασικά στοιχεία του, ώστε να έχει πλήρη γνώση του concept και του ύφους της φωτογράφισης. Κάποια βασικά στοιχεία της μόδας των 30’s είναι τα σατέν υφάσματα σε λευκό και ροζ, η ανοιχτή πλάτη στα φορέματα και γενικότερα η βραδινή λάμψη των ηθοποιών. Η θηλυκότητα επιστρέφει, και η επαναφορά την μέσης επίσης. Η τεχνολογική ανάπτυξη φέρνει νέα υφάσματα. Και ενώ οι καθημερινές γυναίκες ντύνονται πιο απλά, τα περιοδικά μόδας προβάλουν πολυτελή ρούχα στις σελίδες τους.
Όλα αυτά τα στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση για έναν φωτογράφο που δεν έχει ως στόχο την πίστη αντιγραφή της δεκαετίας. Υπάρχουν χιλιάδες φωτογραφίες που αποτυπώνουν πίστα το 30’s τραβηγμένες από τότε. Ιστορικές λήψεις και άλλες πιο χαρακτηριστικές της δεκαετίας, κάνοντας ξεκάθαρο πως υπάρχουν για να δώσουν ώθηση και την ιδέα του 30 σε νέους φωτογράφους, να εμπνευστούν από αυτές.

Η φωτογραφία μόδας (Fashion Photography) δεν είναι για όλους τους φωτογράφους. Δύσκολα ένας φωτογράφος τοπίου, φωτογράφος γάμου ή φωτογράφος οποιασδήποτε παρόμοιας κατηγορίας μπορεί να γίνει εύκολα φωτογράφος μόδας. Προσπαθώντας να διαχωρίσω αυτές τις ειδικότητες ίσως έχω γίνει ήδη λίγο αντιπαθητική σε κάποιους, δεν είναι αυτός ο στόχος μου προφανώς. Ποσό εύκολο είναι για έναν φωτογράφο τοπίου που μέχρι τώρα αντιμετώπιζε το ανθρώπινο στοιχείο στο κάδρο του σαν αντικείμενο του χώρου, να μπορέσει να περάσει την ιδέα του σε ένα μοντέλο για ένα editorial μόδας. Προφανώς όχι αδύνατο αλλά αρκετά δύσκολο. Με προσπάθεια, εξάσκηση και ενημέρωση είναι εφικτό.