Το Prodeus είναι κυριολεκτικά ένα «Doom clone». Τουλάχιστον εξ’ όψεως. Υπήρχε κάποτε μία περιοδος που με αυτό τον όρο περιγράφονταν όλα τα First Person Shooters. Ήταν η χρυσή του εποχή που ξεκίνησε με την κυκλοφορία του Doom, το 1993 από την Id, και μας χάρισε διαμάντια όπως τα Heretic, Hexen και τελικά την σειρά Quake που άλλαξε για πάντα το ρου του genre. To Prodeus, προσπαθεί απροκάλυπτα να αναπαράγει τη ατμόσφαιρα των πρώτων δύο Doom. Εκμεταλλευόμενο τις βελτιστοποιήσεις που εισήγαγε το «Brutal Doom». Με αυτό το mod, το Doom απέκτησε περισσότερη ένταση, ταχύτητα και περισσότερο αίμα. Σίγουρα ο καταλληλότερος τρόπος να ξαναπαίξετε μετά από τόσα χρόνια.
Όπως είδαμε στο τελευταίο trailer του Prodeus, το αίμα ρέει και εδώ άφθονο. Τα συνήθη εργαλεία της καταστροφής δηλώνουν παρόντα. Ένας πακτωλός από μολύβι, plasma και πυραύλους, λούζει τις ορδές εχθρών που σας ορμούν. Θα έχετε την ευχαρίστηση να κρατήσετε (στα δυο σας χέρια) αυτόματα, διπλές καραμπίνες, miniguns και πολλά άλλα.
Οι βασικοί δημιουργοί του, Mike Voeller και Jason Mojica είναι βετεράνοι της Raven Software. Γνωρίστηκαν στο πολύ καλό Singularity ο οποίο δυστυχώς έμεινε στην αφάνεια. Υπόσχονται ότι όσο προχωράτε στο παιχνίδι θα διαπιστώνετε την διαφοροποίηση από το Doom, ενώ ενσωματώνουν δυνατότητες στην κίνηση του παίκτη που είναι αυτονόητες στα σύγχρονα FPS. Δηλώνουν επίσης ότι η επιλογή να χρησιμοποιηθούν χοντροκομμένα pixels, προκύπτει από αγάπη και σε διαφορετικά αριστουργήματα όπως το Metal Slug. Μη σας ξεγελούν όμως. Το πολύ καλό οπτικό αποτέλεσμα, προκύπτει σε συνδυασμό με μοντέρνες rendering και lighting τεχνικές.
Για την μουσική επιστρατεύτηκε ο Andrew Hulshult, αρχικά γνωστός από το «βαρύ» soundtrack που χάρισε στο remake του Rise of the Triad. Οι εξαιρετική του διασκευή στο soundtrack του Doom χρησιμοποιήθηκε στο Brutal Doom. Πρόσφατα, δουλειά του ακούστηκε και στο Doom Eternal. Επίσης, είναι ο συνήθης ύποπτος πίσω από την μουσική επένδυση παρόμοιων παιχνιδιών που αναπαράγουν την αισθητική της Id εκείνης της εποχής, όπως τα: Dusk, Amid Evil και Wrath. Αν και τα περισσότερα από τα παραπάνω παιχνίδια αντλούν έμπνευση κυρίως από το πρώτο Quake, το Prodeus στηρίζεται εμφατικά στο Doom. Θα καταφέρει όμως να είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό tribute;
Το καλό βιογραφικό των δημιουργών, αλλά και η εφαρμογή σύγχρονων προσεγγίσεων στο gameplay και πίσω από τα φαινομενικά ρετρό γραφικά, αυξάνει πολύ τις πιθανότητες να πάρουμε στα χέρια μας ένα ξεχωριστό προϊόν. Το Prodeus βρίσκεται σε Early Access από τις 10 Νοεμβρίου. Παρέχει επίσης εργαλεία για να δημιουργήσετε τα δικά σας επίπεδα, όντας γνήσιο τέκνο της modding κοινότητας. Δεν φαίνεται να υπάρχει μέριμνα ως τώρα για multiplayer, όμως θα μπορείτε να συγκρίνετε online τα hi-score σας με άλλους παίκτες στη λογική των παλιών Arcade games. Όλα τα σωστά συστατικά είναι εδώ. Περιμένουμε άρα με αγωνία την τελική έκδοση.