Πρόσφατα η Microsoft αποκάλυψε τις προδιαγραφές της επόμενης κονσόλας της, με την ονομασία Project Scorpio. Αν και ακόμη δεν έχουμε την πλήρη εικόνα του τι θα προσφέρει αυτή η κονσόλα, μόλις κυκλοφορήσει εκεί κοντά στα Χριστούγεννα, ξέρουμε ότι ο ανταγωνισμός με τις υπόλοιπες θα είναι μεγάλος. Η Sony με το Playstation 4 έχει κατακτήσει τα charts, με τους αποκλειστικούς τίτλους σαν αιχμή του δόρατος, και η Nintendo με το Switch δείχνει να ανακάμπτει από την άσχημη πορεία του Wii U. Αυτό εγείρει ένα σοβαρό ερώτημα. Θα μπορέσει το Scorpio να δώσει κάτι εξαιρετικό και μοναδικό, για να καλύψει το κενό του Xbox One; Ας δούμε πως θα μπορέσει να το κάνει αυτό, και τι μπορεί να κάνει η Microsoft για να βοηθήσει την κατάσταση.
Η κονσόλα της Sony βρίσκεται πολύ κοντά στο Xbox One. Το Scorpio έρχεται να ανοίξει αυτή την διαφορά. Θα είναι περίπου 4 φορές πιο ισχυρό από το απλό Playstation 4 και 1.5 φορές πιο ισχυρό από το Pro. Αυτό, τουλάχιστον σε θέμα προδιαγραφών θα το θέσει στην κορυφή, με εξαίρεση βέβαια τα PC. Το γεγονός αυτό έρχεται να διαλύσει τις όποιες ανησυχίες υπήρχαν, σχετικά με την απόδοση του One, και την κατώτερη ποιότητα που είχαν κάποιοι τίτλοι σε σχέση με το Playstation 4. Βέβαια αν σκεφτούμε την τιμή του Pro, και κάνουμε μια αναγωγή, βλέπουμε ότι το Scorpio μάλλον θα είναι είδος πολυτελείας. Ειδικά στην Ελλάδα.
Μια μεγάλη μάχη που πρέπει να κερδίσει η Microsoft είναι αυτό με τους ανεξάρτητους δημιουργούς. Η Sony έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, εκδίδοντας exclusives πολύ ποιοτικά, έχοντας στο πρόγραμμα και πολύ δυνατές κυκλοφορίες. Το πλεονέκτημα της Microsoft είναι ότι έχει σταθερές σχέσεις με εταιρίες όπως η Electronic Arts, η Bethesda, η Ubisoft. Κάτι που πρέπει να εκμεταλλευτεί και να προμοτάρει την κονσόλα της μέσα από δυνατές αποκλειστικότητες. Φυσικά τα στάνταρ exclusives όπως το Halo και το Gears of War είναι αυτονόητα ότι θα προωθήσουν την νέα κονσόλα. Με την μόνη προϋπόθεση να γίνει σωστή δουλειά, και όχι κάποια προχειροδουλειά επανέκδοσης ήδη υπαρχόντων τίτλων.
Στην περίπτωση της Nintendo, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο. Παραδοσιακά η Microsoft δεν θα είχε πρόβλημα απωλειών. Δεν στοχεύουν στο ίδιο κοινό, άρα θα έπρεπε να προσέχει περισσότερο την Sony. Αυ΄το όμως τελείωσε μαζί με την εποχή του Wii U. Το Switch είναι ένα απρόβλεπτο σύστημα με απρόβλεπτες προεκτάσεις. H Nintendo φαίνεται να κάνει μια επιστροφή στην mainstream κοινότητα, και αυτό σίγουρα θα αποτελέσει πρόβλημα για την MS. Η επιτυχία του The Legend of Zelda: Breath of the Wild και η προβλεπόμενη επιτυχία τνων Splatoon 2, Mario Kart 8: Deluxe και Mario Odyssey, δεν είναι τα μόνα προβλήματα. Οι εταιρίες φαίνεται να αγκαλιάζουν την Nintendo, παρά την χαμηλότερη δυναμικότητα της κονσόλας Switch. Αυτό έρχεται να ενισχυθεί από την είδηση ότι η Square Enix τείνει στο να φέρει τίτλους όπως το Final Fantasy VII, Kingdom Hearts III και Dragon Quest XI στο Switch παρά στο Xbox One.
Ένα πλεονέκτημα της Microsoft έναντι στην Nintendo είναι η εμπιστοσύνη των gamers. H Nintendo, με τα πειράματα του Wii U, έδωσε λιγότερο βάρος στα γραφικά και την online δυνατότητα. Αν η Nintendo δεν κάνει κάποια σοβαρή κίνηση προς τα εκεί, τότε η Microsoft μπορεί να πατήσει εκεί για να εξασφαλίσει τουλάχιστον την νίκη της απέναντι στην Nintendo. Σίγουρα το Xbox Live είναι ένα τεράστιο ατού της.
To Scorpio είναι πραγματικά ένα ρίσκο για την Microsoft. Όμως, το Xbox One έχει πέσει αρκετά σε σχέση με το Playstation 4 (και Pro), και από την άλλη δεν κατάφερε να γεμίσει το κενό που αρχίζει να γεμίζει αργά και σταθερά το Switch. Το Scorpio είναι η αιχμή του δόρατος για να χτυπήσει την Sony στον τομέα των γραφικών. Το μόνο που μένει να δούμε είναι τι περιεχόμενο θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του Scorpio. Γιατί κακά τα ψέματα, μπορεί τα specs της κονσόλας να είναι εκπληκτικά, και εκτός συναγωνισμού, όμως η απουσία προγραμματισμού exclusives είναι κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει την Microsoft. Η πιο σωστή κίνηση είναι το κλείσιμο κάποιων αποκλειστικών τίτλων, και παρουσίαση τους στην Ε3. Ο χρόνος θα δείξει τι μέλλει γενέσθαι.