Αξία που συνεχίζεται…
Μικρό αλλά θαυματουργό φαίνεται να είναι για μια ακόμη φορά το σουπερμίνι της Toyota. Ακολουθώντας την επιτυχημένη του 20ετή πορεία συνεχίζει να μας εκπλήσσει με την 4η γενιά. Ριζικά ανανεωμένο, με ειδοποιό διαφορά την καινοτομία του, αναμένεται να πάρει τα ηνία από το ήδη 8ετίας πρόγονό του στα τέλη του ερχόμενου καλοκαιριού.
Η Toyota φαίνεται να ξέρει τι κάνει, αφού κατάφερε να τονώσει τις πωλήσεις, προσθέτοντας στην γκάμα του Yaris μια υβριδική έκδοση που κατέχει πλέον μερίδιο 60% των πωλήσεών της.
Ο κινητήρας…
Με αφορμή τις προσδοκίες της Toyota ότι το νέο Yaris θα πωλείται κατά 80% στην υβριδική του έκδοση, έκανε και την ανάλογη παρουσίαση των πρώτων τεχνικών χαρακτηριστικών στην έκδοση αυτή. Μιλάμε για κινητήρα βενζίνης Hybrid Dynamic Force στα 1.5 λίτρα, με ισχύ 115 ίππων (15% παραπάνω από πριν). Ο νέος αυτός κινητήρας της Toyota έχει μεγαλύτερη ροπή και 40% μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Με το τελευταίο, καταφέρνει να καταναλώνει 20% λιγότερο καύσιμο.
Βέβαια η καινοτομία του κινητήρα, του νέου ιαπωνικού «μικρού», δε σταματά εδώ. Ο κινητήρας του συνδυάζεται με με ηλεκτρικό μοτέρ μπαταρίας ιόντων λιθίου 590V. Έτσι παράγει ισχύ 59 KW και ροπή 141 Nm, με την εταιρεία να υποστηρίζει ότι η τελική του ταχύτητα, στην ηλεκτρονική του μορφή, θα μπορούσε να φθάσει τα 130 χλμ/ώρα. Επιπλέον, φέρνοντας μια αξιοσημείωτη πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στην «πράσινη» εξέλιξη της αυτοκίνησης, θα μπορεί να κινηθεί κατά περίπου 80% χωρίς να εκπέμπει ρύπους, Τέλος, το νέο Yaris, θα διατίθεται και με τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.0 λίτρων και 1.5 λίτρων.
Όσο για το εσωτερικό…
Το εσωτερικό του νέου Yaris, ακολουθεί τη λογική της Corolla, με μία μεγάλη 10 ιντσών ελεύθερη οθόνη για το σύστημα infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Παράλληλα, διαθέτει πολλά συστήματα υποβοήθησης καθώς και HUD (Head Up Display) με πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης. Η καμπίνα είναι εμφανώς αναβαθμισμένη με την ποιότητα των υλικών να ξεχωρίζει σε προσεγμένες επενδύσεις των καθισμάτων, αλλά και των πλαϊνών των θυρών.
Όμορφο και ασφαλές…
Λανσαρισμένο με την πεποίθηση της ασφάλειας θα κυκλοφορήσει του χρόνου το νέο «μικρό» της Toyota. Θα είναι από τα ασφαλέστερα οχήματα σε όρους παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία του. Τα στελέχη της Toyota υποστηρίζουν ότι θα αποτελέσει πρότυπο ασφάλειας, υιοθετώντας τα ηλεκτρονικά συστήματα που γνωρίσαμε και στη νέα Corolla. Κι όμως το νέο ιαπωνικό «εργαλείο» φαίνεται να καινοτομεί για μια ακόμη φορά, με ένα αερόσακο, ο οποίος αναπτύσσεται κεντρικά σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα, ανεβάζοντας τον πήχη της ασφάλειας σε νέα επίπεδα. Έτσι, όπως είναι αναμενόμενο, περιμένουμε να μας κερδίσει και από κοντά, με την όπως πάντα «εύκολη» οδική του συμπεριφορά, εμπλουτισμένη πλέον και με έξτρα μέτρα ασφάλειας
Πηγές: