Στην εποχή μας τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι τόσο σπάνιο φαινόμενο, αντιθέτως τα συναντούμε σε πολλά διαφορετικά είδη. Όσον αφορά τα επιβατηγά οχήματα, γίνεται διάκριση μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή –που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρικό κινητήρα– και διαφόρων ειδών υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ρευματολήπτη, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρικό κινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Υπάρχουν και άλλα είδη οχημάτων που μπορούν επίσης να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Στους δρόμους κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά ποδήλατα, ημιφορτηγά και λεωφορεία. Όσον αφορά άλλους τρόπους μεταφοράς, η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται επίσης σε μηχανές σιδηροδρόμων, θαλάσσια οχηματαγωγά, πλοία και μικρά σκάφη.
Κάθε χρόνο πωλούνται περισσότερα ηλεκτρικά επιβατηγά αυτοκίνητα, τόσο οχήματα που τροφοδοτούνται αμιγώς από συσσωρευτή όσο και υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα με ρευματολήπτη. Πέρυσι, πωλήθηκαν στην Ευρώπη περίπου 150 000 νέα ηλεκτρικά οχήματα. Παρότι οι πωλήσεις αυξάνονται ταχέως σε ποσοστιαία βάση, εξακολουθούν να αποτελούν μικρό μέρος των συνολικών πωλήσεων, μόλις 1,2% το 2015. Εκτιμούμε επίσης ότι μόλις το 0,15% περίπου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι ηλεκτρικά. Ή, με άλλα λόγια, μόνο ένα στα 700 επιβατηγά αυτοκίνητα. Μια σημαντική χώρα που πρέπει να αναφέρουμε είναι η Νορβηγία, η οποία κατέχει τα πρωτεία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πέρυσι στη χώρα αυτή πωλήθηκαν περίπου 34 000 νέα ηλεκτρικά οχήματα . Aυτός ο αριθμός που αντιστοιχεί στο ένα πέμπτο του συνόλου των νέων αυτοκινήτων.
Η χρήση ορυκτών καυσίμων στις μεταφορές βλάπτει την ποιότητα του αέρα σε τοπικό επίπεδο και το κλίμα μας. Αυτό οφείλεται στις εκπομπές καυσαερίων διοξειδίου του άνθρακα και επιβλαβών ατμοσφαιρικών ρύπων, όπως οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων. Η οδική κυκλοφορία είναι επίσης μακράν η κυριότερη πηγή θορύβου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η υϊοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων τόσο από το κράτος όσο και από τους πολίτες, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ακόμη όμως και αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ορυκτά καύσιμα, το αστικό περιβάλλον μπορεί να επωφεληθεί από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα εάν ληφθεί υπόψη η μείωση της τοπικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης και των επιπέδων θορύβου.