
Από την ημέρα της γέννησης ενός ανθρώπου του δίνεται η δυνατότητα να ακούει. Ακούει ήχους, ρυθμούς, φωνές και μελωδίες από διαφορετικά πράγματα. Κατανοεί ποιες είναι οι φωνές ανθρώπων, πως κάνει ο ήχος μιας κόρνας και πως είναι το κελάηδισμα ενός πουλιού. Αυτά που αναφέρθηκαν προ λίγου είναι ήχοι που θα ακούει σε καθημερινή βάση από τα πρώτα του χρόνια. Έτσι είναι και οι ήχοι της μουσικής.
Η μουσική, ως τέχνη είναι ένα σύνολο ήχων που απαρτίζουν ένα κομμάτι. Ανάλογα το πως θα γραφτεί το κομμάτι και τι θα πρεσβεύει το κομμάτι, θα παρουσιάσει και το άτομο τα αντίστοιχα συναισθήματα. Για παράδειγμα, ένα κομμάτι που έχει ρομαντικό ύφος. Ο ακροατής θα αισθάνεται τρυφερότητα και θα αναπολεί αναμνήσεις που είχε βιώσει ρομαντισμό. Η μουσική σε γενικές άκρες μαγνητίσει τον άνθρωπο και τον ταξιδεύει σε μέρη που έχει πάει ή που θα ήθελε να πάει. Με αυτό τον τρόπο, ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να αποφεύγει την καθημερινότητα. Ωστόσο, η μουσική παιδεία δημιουργεί και έναν άνθρωπο καλύτερο, πιο ευαίσθητο, ώριμο και ευσυνείδητο.
Η μουσική στα παιδιά
Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία αντιδρούν στα ακούσματα της μουσικής. Τραγουδούν ένα κομμάτι που γνωρίζουν καλά ή κάνουν με ήχους τον ρυθμό και παράλληλα με αυτά χορεύουν ή τουλάχιστον κουνούν ελαφρώς το κεφάλι τους. Με αυτό το τρόπο τα παιδιά δείξουν τον ενθουσιασμό τους και παράλληλα ότι ψυχαγωγούνται. Σύμφωνα με έρευνες, όσα παιδιά άρχισαν να ασχολούνται με τη μουσική από μικρή ηλικία, παρουσίαζαν υψηλότερες και καλύτερες επιδόσεις στο διάβασμα. Σύμφωνα με επιστήμονες του Χονγκ Κονγκ παιδιά που στα 12 είχαν ήδη 6 χρόνια εμπειρίας, ήξεραν περισσότερες λέξεις συγκριτικά με τα υπόλοιπα παιδιά.
Άλλη, πιο εξειδικευμένη έρευνα, είχε γίνει στο πανεπιστήμιο της Κονκόρντια του Μοντρεάλ. Παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά που ξεκίνησαν να παίζουν μουσικό όργανο κάτω των 7 ετών εμφανίζουν διαφορετικές δομές στον εγκέφαλο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταλήξουν στο ότι η μουσική εκπαίδευση τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες. Ειδικοί μελέτησαν 36 μουσικών εκ των οποίων οι μισοί είχαν ξεκινήσει πριν από τα 7 του έτη και οι άλλοι μισοί αργότερα. Οι ερευνητές είδαν ότι οι πρώτοι ήταν πιο συγχρονισμένοι στις κινήσεις τους από αυτούς που ξεκίνησαν μετά τα 7. Τα παιδιά που ξεκινούν τη μουσική παιδεία πριν από τα 7 έτη έχουν πιο ανεπτυγμένες φυσικές, συναισθηματικές, κοινωνικές και πνευματικές δεξιότητες.

Λόγοι και οφέλη για να ξεκινήσει ένα παιδί τη μουσική
Η μουσική είναι ευρέως γνωστό ότι ημερεύει τα ήθη. Μπορεί να φέρει κοντά ανθρώπους και πολιτισμούς και να γαληνέψει τον πιο οξύθυμο ή στενοχωρημένο άνθρωπο στο κόσμο. Με το να έχει ένα παιδί από τα πρώτα χρόνια της ζωής του τη μουσική θα του δώσει κατά κύριο λόγο ευαισθησία. Σε συνδυασμό με αυτό, θα αναπτύξει την φαντασία του μαζί με τη δημιουργικότητα. Μέσα από τη μουσική, θα μπορέσει να δείξει και στον υπόλοιπο κόσμο το τι νιώθει και το τι ονειρεύεται. Στη τρυφερή περίοδο της ζωής τους είναι πολύ σημαντικά αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς θα είναι στην ενήλικη ζωή του ένας χαρούμενος και αισιόδοξος άνθρωπος.
Μαθαίνει να συγκεντρώνεται και να κάνει σιγά σιγά από μόνος του μια οργάνωση των σκέψεων του. Αυτά θα έρθουν σε συνάρτηση με την πειθαρχία που θα τον κάνουν ένα ώριμο και καλλιεργημένο παιδί. Αναπτύσσει παράλληλα και την μνήμη του, καθώς με την συνεχή εξάσκηση αρχίζει να θυμάται καλύτερα, χωρίς να του το επιβάλει κάποιος άλλος. Επιπλέον, το παιδί αυξάνει την κοινωνικοποίηση του. Εκτός από το σχολείο του, θα γνωρίσει και άλλα παιδιά που έχουν το ίδιο ενδιαφέρον, την μουσική.
Πηγές:
- Βάλτε τη μουσική στη ζωή του παιδιού σας, κάνει καλό! Δείτε γιατί! ανακτήθηκε από www.mothersblog.gr (τελευταία πρόσβαση 28/12/2014)
- Μουσική και παιδί: πώς επιδρά στο διάβασμα και στη συγκέντρωση ανακτήθηκε από www.alfavita.gr (τελευταία πρόσβαση 11/10/2019 στις 11:06)