Σάουνα, αξίζει να τη δοκιμάσεις;

Ως σάουνα ορίζουμε τη διαδικασία κατά την οποία εκθέτουμε το σώμα μας σε υψηλή θερμοκρασία για διάστημα 10-15 λεπτών και έπειτα το ψύχουμε μέσω ψυχρού νερού ή ακόμη και χιονιού.

Τα θετικά της σάουνας είναι αρκετά, ξεκινώντας από την απώλεια κιλών μέχρι και τη μείωση των πιθανοτήτων για έναν πρόωρο θάνατο. Θα τα εκθειάσουμε ένα – ένα παρακάτω.

Το πιο γνωστό χαρακτηριστικό της σάουνας θα λέγαμε ότι είναι η αποτοξινωτική της δράση. Ο ιδρώτας που παράγεται απομακρύνει τοξίνες και βαρέα μέταλλα «γυμνάζοντας» τους ιδρωτοποιούς αδένες. Αυτό, φυσικά, συνεπάγεται καθαρότερη και υγιέστερη επιδερμίδα, καθώς απομακρύνονται και οι ρύποι της ατμόσφαιρας που «κάθονται» στο δέρμα. Ταυτόχρονα, αυξάνεται η ροή του αίματος (βελτίωση αγγειακής λειτουργίας) και έτσι γίνεται καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων. Επίσης, αν ανήκεις στους καπνιστές τότε πρέπει να ξέρεις ότι η σάουνα θα σε βοηθήσει και να κόψεις το τσιγάρο ή αν δεν επιθυμείς αυτό, θα σε βοηθήσει να αποβάλλεις μεγάλη ποσότητα των τοξινών του τσιγάρου που ταλαιπωρούν το δέρμα σου.

Η νευρομυϊκή χαλάρωση είναι εξίσου σημαντική. Θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από πόνους αρθρίτιδας αλλά και γενικότερους μυϊκούς πόνους με την αύξηση της ροής του αίματος. Επίσης, η απελευθέρωση ενδορφινών λειτουργεί ως παυσίπονο. Αυτό, συμβάλλει και στη μείωση του στρες και στην ψυχολογική σου κατάσταση (ενδορφίνες = αίσθηση χαράς). Μετά από καιρό θα δεις διαφορά και στην ποιότητα του ύπνου σου, αφού θα νιώθεις πιο ήρεμος και πιο «καθαρός» από τοξίνες.

Από τα παραπάνω, συνεπάγεται το προφανές. Η σάουνα μπορεί να κάνει κάλο στην καρδιά σου μειώνοντας τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου. Βελτιώνεται η καρδιαγγειακή λειτουργιά και έτσι οι πιθανότητες εμφράγματος ή εγκεφαλικού μοιάζουν ελάχιστες.

Διαβάστε επίσης  Ερυθρά αιμοσφαίρια: Πως θα τα αυξήσουμε;

Σχετικά με την απώλεια κιλών, να θυμάσαι, πως η σάουνα μπορεί να σε βοηθήσει να αποβάλλεις περιττά υγρά αλλά και να κόψεις κακές συνήθειες που στηρίζονται στις τοξίνες μέσα σου ( π.χ. εθισμός στη ζάχαρη, στα τηγανιτά κλπ). Ωστόσο, πρέπει να συνδυάζεται με σωστή διατροφή και άσκηση για να έχεις σωστά αποτελέσματα.

Διαδικασία

Πριν μπεις στη σάουνα, πρέπει να κάνεις ένα ντουζ καθαριότητας με ζεστό νερό και να στεγνώσεις το σώμα σου με μια πετσέτα. Έπειτα εισέρχεσαι στο ξύλινο κουβούκλιο χωρίς ρούχα παρά μόνο με μια καθαρή πετσέτα τυλιγμένη γύρω σου. Δεν πρέπει να φοράς make up ή άλλα έλαια πάνω στο σώμα σου. Αν αισθανθείς δυσφορία πρέπει αμέσως να πας στο προθάλαμο όπου ειδικοί θα σου πουν τι να κάνεις.

Μετά το πέρας των 15 λεπτών, βγες και πάρε καθαρό αέρα για κάποια λεπτά. Έπειτα κάνεις κρύο ντουζ. Όσο πιο κρύο μπορείς να ανεχτείς. Ίσως να υπάρχει συγκεκριμένη πισινά με ανανεούμενο κρύο νερό στο όποιο μπορείς να κάτσεις κάποια λεπτά.

Αφού στεγνώσεις καλά το σώμα σου, ξάπλωσε 15 λεπτά στις ειδικές ξαπλώστρες. Το δέρμα σου πιθανώς να έχει κοκκινίσει και να νιώθεις υπνηλία.

ΟΧΙ στη σάουνα αν :

Υπάρχουν συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού που δεν πρέπει να κάνουν σάουνα. Είτε ανήκεις σε αυτές είτε όχι κάλο είναι να συμβουλευτείς πρώτα τον γιατρό σου σχετικά με τη σάουνα.

Σε αυτές τις ομάδες ανήκουν οι άνθρωποι με :

  • Άσθμα
  • Υψηλή / Χαμηλή πίεση
  • Ρευματισμούς
  • Στεφανιαία / Καρδιακή ανεπάρκεια
  • Νεφροπάθειες
  • Φλεγμονές
  • Γρίπη
  • Ίλιγγο

 

Φοιτήτρια στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών.
Απόφοιτη personal trainer - pilates instructor.
Μιλάει 7 γλώσσες, αγαπά τη γυμναστική, τον καλό καφέ, τα ζώα και την ποίηση.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ημιτελείς: το νέο βιβλίο της εκδότριας Χρυσοξένη Προκοπάκη

Το βιβλίο Ημιτελείς κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Στίξις τον Απρίλιο

Mostbet Durante Güzel Saati

Mostbet Durante Güzel Saatin Mostbet: Çevrimiçi Bahis Ve Casino Deneyiminizi