Remake παλιών εκπομπών της ελληνικής τηλεόρασης

Επειδή τις προηγούμενες εβδομάδες πέσαμε λίγο στα βαθιά και στα βαριά, είπα να το ελαφρύνω λίγο αυτή την εβδομάδα. Να κάνουμε ένα αθώο (;) throwback σε εκπομπές του παρελθόντος που είδαμε ξανά στις τηλεοράσεις μας φέτος ή προσφάτως. Μια ανασκόπηση λοιπόν στα επονομαζόμενα remake εκπομπών. Με αφορμή την επερχόμενη πρεμιέρα του Celebrity Game Night, είπα να θυμηθούμε μαζί εκπομπές που ενώ σημείωσαν επιτυχία στο παρελθόν, διεκόπησαν και επανήλθαν προσφάτως ανανεωμένες. Εκπομπές που διατήρησαν (σχεδόν) τον ίδιο τίτλο και την ίδια σκαλέτα, άλλαξαν όμως παρουσιαστή ο οποίος προσέδωσε τη δική του νότα, για να μην πω συγχορδία ( ένα ΡΕ ματζόρε, που είναι και επίκαιρο). Νιώθω ότι σας μπέρδεψα λίγο για αυτό προχωράω ευθύς αμέσως στην ανασκόπηση.

Celebrity game night

Όταν το 2013 το Hollywood Game Night έκανε πρεμιέρα στην Αμερική, η επιτυχία του ήταν τεράστια. Αναμενόμενο λοιπόν την επόμενη σεζόν να το δούμε και σε άλλες χώρες. Όπερ και εγένετο. Το 2014 το Mega παίρνει το format και βάζει στον τιμόνι της παρουσίασης την Σμαράγδα Καρύδη για δύο σεζόν. Δύο ομάδες, καθεμία αποτελούμενη από έναν παίκτη και τρεις επώνυμους καλεσμένους, ανταγωνίζονται προκειμένου να κερδίσουν ένα τελικό έπαθλο. Οι “δοκιμασίες” δεν είναι τίποτα άλλο από μία πιο τηλεοπτική εκδοχή παιχνιδιών που παίζουμε στο σπίτι με την παρέα μας. Αυτή η παρεΐστικη  ατμόσφαιρα, τα αστεία παιχνίδια και η πλάκα ανάμεσα στους παίκτες και την παρουσιάστρια είναι που έκαναν την εκπομπή εξαιρετικά επιτυχημένη.

Το 2018 το remake του remake γίνεται από τη συχνότητα του ΑΝΤ1 με παρουσιαστή τον Θοδωρή Αθερίδη και διαρκεί για 20 επεισόδια. Ευχάριστος και αυτός, με χιούμορ και μονίμως σε εγρήγορση δεν έκανε καθόλου άσχημη δουλειά. Το 2021 η εκπομπή επιστρέφει ξανά στο Mega με τη Σμαράγδα Καρύδη. Αυτή τη στιγμή λοιπόν βρισκόμαστε εν αναμονή της πρεμιέρας του remake (του νέου Mega) του remake (του ΑΝΤ1) του remake (του αρχικού Mega) που μάλλον θα είναι σαν το πρώτο remake. (Ελπίζω να ακολουθείτε τη σκέψη μου, έτσι;)

ΑΡΓΑ

Και μια και αναφέραμε τον Θοδωρή Αθερίδη, να θυμηθούμε άλλο ένα remake στο οποίο τον είδαμε το 2014. Πρόκειται για το remake του ΑΡΓΑ του Νίκου Μαστοράκη που παρακολουθήσαμε από τη συχνότητα του ACTION 24. Και λέω παρακολουθήσαμε γιατί αν και σε μικρό κανάλι, η εκπομπή είχε απήχηση. Ίσως όχι αυτή που θα μπορούσε να έχει αν βρισκόταν σε ένα μεγάλο κανάλι. Οι καλεσμένοι ήταν αρκετά ενδιαφέροντες και ο ίδιος ο Θοδωρής μπορούσε να κάνει μαζί τους μια όμορφη κουβέντα, πάντα παίζοντας κι αυτός και εκείνοι με τα περιβόητα anti-stress μπαλάκια του! Ο χαρακτήρας της εκπομπής εξομολογητικός και νοσταλγικός. Οι συζητήσεις ουσιαστικές, προσωπικές και χαλαρές ταυτόχρονα.

Διαβάστε επίσης  5 τηλεοπτικές παρέες με τις οποίες μεγαλώσαμε

Το ΑΡΓΑ είναι κι αυτή μια εκπομπή που είχε κάνει βόλτα στα κανάλια, με τον Νίκο Μαστοράκη παρουσιαστή. 1993 στο STAR, 1994 στον ΣΚΑΙ, 1995 στον ΑΝΤ1 και 2002 στο ALTER. Αν και όχι τόσες πολλές οι σεζόν του, ήταν μία εκπομπή ορόσημο στην ιδιωτική τηλεόραση. Βέβαια για να είμαστε ειλικρινείς, ορόσημο για την τηλεόραση ήταν ο ίδιος ο Νίκος Μαστοράκης. Με σημαντικό έργο ως δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός και σκηνοθέτης, με εμπειρία στην Αγγλία και την Αμερική άφησε το δικό του στίγμα που ήταν έντονο και ξεκάθαρο. Για όσους δεν γνωρίζετε λοιπόν, επέλεξα να σας δείξω ένα απόσπασμα από την πρώτη εκπομπή του remake του ΑΡΓΑ, με τους δύο άντρες να συζητούν για το παρελθόν και το παρόν. Οι υπόλοιποι που γνωρίζετε απολαύστε υπεύθυνα!

 Mega Star

Τη στιγμή που η δεκαετία του ’90 έχει μόλις χαράξει, η μουσική βιομηχανία αρχίζει να μπαίνει στην πιο εμπορική της εποχή. Η pop μουσική έχει πια την πρωτοκαθεδρία. Τραγούδια που παίζονται σε όλα τα ραδιόφωνα, δίσκοι (κασέτες και CD για την ακρίβεια) που πουλάνε σαν τρελοί και τραγουδιστές που γίνονται είδωλα. Κι εμείς, μικρά παιδιά που περιμένουμε το μεσημέρι του Σαββατοκύριακου να δούμε το video clip του αγαπημένου μας τραγουδιού στο Mega Star. Η εκπομπή έχει ήδη γίνει συνήθεια και εμείς περιμένουμε να δούμε αποκλειστικές συνεντεύξεις καλλιτεχνών, ειδήσεις και θέματα σχετικά με τη μουσική και το lifestyle αλλά και το αγαπημένο “TOP 10”, τη λίστα με τα αγαπημένα τραγούδια του κοινού κάθε εβδομάδα.

Η εκπομπή προβλήθηκε για 22 ολόκληρες σεζόν από το 1990 ως το 2011! Απίστευτο νούμερο για τα ελληνικά δεδομένα. Μακροβιότερη και πλέον χαρακτηριστική παρουσιάστρια ήταν η Ναταλία Γερμανού που ανέλαβε το 1992 και έφυγε το 2001 δίνοντας τη σειρά της στην Μπέτυ Μαγγίρα. Η εκπομπή όμως όλα αυτά τα χρόνια δεν υπέστη ουσιαστικό remake αφού οι σεζόν ήταν διαδοχικές.

Τη σεζόν 2020-2021, είδαμε το πρώτο remake της εκπομπής να επιστρέφει στη συχνότητα του Mega με τη Μαντώ Γαστεράτου και τον Αντώνη Δημητριάδη. Η εκπομπή αν και θυμίζει αρκετά την παλιά της μορφή, είναι διαφορετική. Και είναι διαφορετική γιατί και η μουσική βιομηχανία δουλεύει διαφορετικά πλέον. Σήμερα ξέρεις τι κάνει κάθε τραγουδιστής κάθε ώρα κάθε μέρας χάρη στα social media. Τα τραγούδια είναι διαθέσιμα ανά πάσα ώρα και στιγμή και οι επιλογές που έχεις αμέτρητες. Έτσι το remake του Mega Star αν και ευχάριστο, μοιάζει οριακά αχρείαστο, αφού η αποκλειστικότητα του υλικού και αναμονή του κοινού έχει χαθεί.

Ο τροχός της τύχης

1 Ιανουαρίου 1990, δεύτερη ημέρα λειτουργίας του καναλιού του Αμαρουσίου και στους δέκτες μας προβάλλεται μια διαφορετική εκδοχή της γνωστής κρεμάλας. Ένας τεράστιος χρωματιστός τροχός, λίγα φανερά γράμματα από λέξεις που κρύβονται, και τρεις παίκτες που προσπαθούν να τις βρουν. Οι παίκτες γυρίζουν τον τροχό, λένε ένα γράμμα που φανερά ή πιθανά βρίσκεται στη λέξη και αν είναι σωστοί, κερδίζουν το ποσό ή το δώρο που αναγράφεται στο κομμάτι του τροχού που τους έτυχε. Αυτός που θα συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ποσό πηγαίνει στον τελικό και δοκιμάζεται σε έναν τελικό γρίφο.

Διαβάστε επίσης  How I met your father: όσα ξέρουμε για τη νέα σειρά

Ο Γιώργος Πολυχρονίου (ο πιο χαρακτηριστικός  παρουσιαστής του παιχνιδιού) φροντίζει να κάνει πιο ευχάριστη τη διαδικασία δίνοντας ρυθμό και κάνοντας διάφορες ερωτήσεις και αστεία. Στο πλευρό του πάντα κάποιο μοντέλο ως βοηθός, με πιο γνωστή από όλες την Κρίστα Σταματοπούλου.

Το παιχνίδι άντεξε με διάφορες αλλαγές για 8 σεζόν. Ενώ όμως σημείωνε επιτυχία, το 1998 διακόπηκε.

Το 2015 το STAR αποφασίζει να κάνει το remake του και να βάλει στην παρουσίαση τον άγνωστο μέχρι τότε στην τηλεόραση, ραδιοφωνικό παραγωγό Πέτρο Πολυχρονίδη. Αν και οι διαφορές του με το αρχικό προϊόν δεν ήταν πολλές, ο ίδιος ο παρουσιαστής και τα κορίτσια που είχε ανά τις σεζόν δίπλα του το έκαναν αρκετά ευχάριστο και σύγχρονο. Από το 2020 στο πλευρό του βλέπουμε την γλυκιά Βάλια Χατζηθεοδώρου που αν και όμορφη, πιστεύω ότι θα γινόταν ακόμα πιο όμορφη, εάν οι ενδυματολόγοι έκαναν λίγο διαφορετικές επιλογές.

Παιχνίδια χωρίς σύνορα

Και μια και πιάσαμε τα παιχνίδια, δεν μπορώ να μην αναφέρω την αγαπημένη εκπομπή των παιδικών μου χρόνων. Τα Παιχνίδια Χωρίς Σύνορα (γαλλιστί Jeux Sans Frontières) ξεκίνησαν το μακρινό 1965. Ήταν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ραδιοτηλεόρασης (της γνωστής EBU που κάνει και τη Eurovision). Για δυόμιση περίπου ώρες παρακολουθούσαμε πόλεις διαφόρων χωρών της Ευρώπης να συναγωνίζονται σε ευρηματικά παιχνίδια. Παιχνίδια που περιλάμβαναν μεγάλες κατασκευές και πισίνες, αστείες στολές και απαιτούσαν ταχύτητα και συνεργασία ανάμεσα στους παίκτες. Όλα αυτά εν έτεσι (γιατί είναι πολλά) 1993 έως 1999 με τη συμμετοχή της Δάφνης Μπόκοτα και του Κώστα Σγόντζου αργότερα στη θέση των παρουσιαστών.

Το 2019 επιχειρήθηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο το remake των παιχνιδιών αυτών, υπό τον τίτλο Eurogames. Στην παρουσίαση βρέθηκε ο Θέμης Γεωργαντάς αλλά η προσπάθεια αυτή δεν στέφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία. Η προβολή των Eurogames αλλά και το κλίμα μεταξύ των ομάδων δεν θύμιζε σε τίποτα τα Παιχνίδια Χωρίς Σύνορα. Κι αυτό ίσως γιατί τα πρώτα ήταν πρόταση του ίδιου του Charles de Gaulle προκειμένου να προωθηθεί η ενότητα μεταξύ των λαών της μεταπολεμικής Ευρώπης. Και όπως καταλαβαίνετε, το κλίμα ήταν πολύ διαφορετικό!

Taxi

Για το τέλος άφησα το Taxi, ένα από τα φετινά τηλεπαιχνίδια του ΑΝΤ1. Το remake του Taxi Girl που προβαλλόταν 16 χρόνια πριν στο Mega. Τότε στο κυριολεκτικό τιμόνι της εκπομπής ήταν η Βίκυ Σταυροπούλου. Τώρα οδηγός του taxi έχει αναλάβει ο αγαπημένος στο κοινό Αλέξανδρος Τσουβέλας.  Όπως τότε, έτσι και τώρα, η εκπομπή είναι ο παρουσιαστής. Το χιούμορ, οι ατάκες και η πλάκα με τους παίκτες δίνουν χαρακτήρα στη εκπομπή. Πράγματα που γίνονται όμως φανερά, μόνο αν καταφέρεις να ξεπεράσεις τα “μαργαριτάρια” των παικτών.

Διαβάστε επίσης  Arrow: Μήπως θα έπρεπε να είχε ήδη σταματήσει;

Το remake που παρακολουθούμε για τη σεζόν 2020-2021 δεν διαφέρει σημαντικά από την αρχική έκδοση. Εύκολο, χωρίς περίπλοκους κανόνες, είναι ό,τι πρέπει για απόγευμα Σαββατοκύριακου. Δύο (συνήθως) παίκτες επιβιβάζονται στο ταξί πάντα ξαφνιασμένοι (!) που έπεσαν πάνω του και δηλώνουν πού πηγαίνουν. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις εύκολες έως και δύσκολες. Φυσικά έχουν το δικαίωμα να πάρουν βοήθεια και να κάνουν μέχρι 2 λάθη. Εάν όμως απαντήσουν λάθος πρέπει να αποβιβαστούν από το ταξί, ακόμα κι αν δεν έχουν φτάσει στον προορισμό τους.

Disclaimer

Σε αυτή τη σύντομη ανασκόπηση παρέλειψα τα παιχνίδια reality, καθώς και όλες τις εκπομπές που αποτελούν remake ξένων. Και εννοείται πως δεν έφτιαξα μια εξαντλητική λίστα με όλα τα remake που έχουμε κατά καιρούς παρακολουθήσει στην ελληνική τηλεόραση.  Τότε το κείμενο θα είχε έκταση μυθιστορήματος, όχι άρθρου!

Συμπέρασμα;

Ενόσω έψαχνα λοιπόν στοιχεία για τις εκπομπές πολλές ερωτήσεις επανέρχονταν στο μυαλό μου: γιατί είναι τόσα πολλά τελικά τα remake; Είναι θέμα εταιριών παραγωγής και στρατηγικής που επιλέγουν να ακολουθήσουν; Προκειμένου δηλαδή να έχουν μεγαλύτερο κέρδος, “κόβουν” δουλεία από το δημιουργικό κομμάτι και την οργάνωση παραγωγής; Είναι θέμα καναλιών και συνεργασιών; Εφόσον εντάσσονται δηλαδή σε ομίλους, διακινούν τα προϊόντα μεταξύ τους; Είναι απλά θέμα ευκολίας για όλους; Αφού σίγουρα ένα έτοιμο προϊόν δεν χρειάζεται χτίσιμο εξ αρχής αλλά προσαρμογή και εξασφαλίζει την αναμονή του κοινού.

Είναι δεδομένα ευκολότερο, λιγότερο κοστοβόρο (συνήθως) και με μικρότερο ρίσκο το remake μιας εκπομπής που είχε επιτυχία. Κι αυτό πάντα σε σχέση με την δημιουργία και παραγωγή ενός εξ ολοκλήρου καινούριου concept. Επιπλέον μία επιτυχημένη εκπομπή είναι το καταλληλότερο περιβάλλον για να δοκιμάσεις καινούρια πρόσωπα. Με δεδομένη (περίπου) την επιτυχία του concept, η απήχηση του προσώπου μπορεί να αξιολογηθεί λαμβάνοντας υπόψη έναν παράγοντα λιγότερο.

Επομένως το δύσκολο είναι να βρεθεί η χρυσή τομή. Η χρυσή τομή ανάμεσα στα ήδη επιτυχημένα προϊόντα και σε πρωτότυπο υλικό, νέους ανθρώπους και καινούριες ιδέες. Η χρυσή τομή που δεν αφορά μόνο εκπομπές αλλά και τη μυθοπλασία. Η χρυσή τομή που αφορά την τηλεόραση και κάθε μέσο.

Hello everyone! Είμαι η Άννα και στα 26 μου αποφάσισα να μην είμαι μία απλή couch potato. Αντί λοιπόν να στολιστώ από πάνω μέχρι κάτω με παγιέτες και στρας για να ξεφύγω από την απλότητα, είπα να μοιραστώ μαζί σας όσα βλέπω, ακούω, διαβάζω, μαθαίνω και δοκιμάζω. Αφού ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη Φιλολογία, βγήκα να το γιορτάσω (πράγμα που δεν σας ενδιαφέρει) και άρχισα να καταπιάνομαι με διάφορα πράγματα για τα οποία θα προσπαθήσω να σας μιλήσω (πράγματα που ελπίζω να σας ενδιαφέρουν). Πάντα με χιούμορ, σεβασμό και αγάπη προς όλους!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Χωρισμός

Χωρισμός: Να «παραιτηθώ» ή να «σκοτώσω»;

Χωρισμός, γιατί μας είναι τόσο δύσκολο να δώσουμε ένα τέλος
άλπεις

Ötztal: ένα ταξίδι όνειρο στις Αυστριακές Άλπεις

Οι Άλπεις, μοιάζουν σαν να έχουν βγει από Card Postal