Θεατρικές Προτάσεις για το μήνα Μάιο στην Κρήτη

Προτάσεις για ”θεατρικές” εξορμήσεις στην Κρήτη

ΡΕΘΥΜΝΟ

cabaretVICTOR , theGARAGE

''θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

Λίγα λόγια για το έργο…

Το μιούζικαλ Viktor und Viktoria παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη το 1933, αλλά γνωρίζει τη μεγάλη επιτυχία το 1982 στη μεταφορά του BlakeEdwards με τη JulieAndrews στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η υπόθεση μας μεταφέρει στο Παρίσι της δεκαετίας του 1930. Μία άνεργη σοπράνο κολορατούρα, για να επιβιώσει προσποιείται στη ζωή και στη σκηνή πως είναι άντρας που παριστάνει τη γυναίκα. Η μεταμόρφωσή της αυτή σε dragqueen της εποχής, της αποφέρει επιτυχία και αναγνώριση, αλλά και κωμικά μπερδέματα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η παράσταση cabaret VICTOR, με ασπρόμαυρο φόντο και αισθητική εποχής, ακολουθεί τον καμβά του αρχικού σεναρίου, ανατρέποντας όμως τις συμβάσεις και τοποθετώντας ταυτόχρονα κοινό και ηθοποιούς σε ένα καμπαρέ του 1930, όπου χορευτές και ηθοποιοί μας διηγούνται την ιστορία της Βικτώριας, αλλάζουν ρόλους, χορεύουν και τραγουδούν ζωντανά επί σκηνής.

* εξαιτίας της θεματολογίας του καμπαρέ, η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους κάτω των 15 ετών

Πληροφορίες

Μετάφραση-Διασκευή: Ελένη Δάγκα

Advertising

Σκηνοθεσία: Ελένη Δάγκα

Πρωτότυπη μουσική: Πρόδρομος Καραδελόγλου

Χορογραφίες: Ίρις Τούλα- Γουργιώτου

Σκηνικά-Κοστούμια: Επαμεινώνδας Κουρμούλης

Advertising

Φωτισμοί: Μαριάννα Κοντούλη

Με τους: Βαγγέλη Λιοδάκη, Βασιλική Μάρκου, Γιώργο Ξενικάκη, Ελεάνα Παπαχρήστου, Βίκυ Φανέλη

Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Χαβάκη

Χανιά: Σάββατο 13, Κυριακή 14 και Δευτέρα 15/05 στις 21.30, στο StudioOXONOY, Αγίας Κυριακής 29

Advertising

 

Ρέθυμνο: Πέμπτη 11/ 05, Σάββατο 20/ 05, Κυριακή 21/ 05, Δευτέρα 22/ 05, Κυριακή 28/ 05 και Δευτέρα 29/05, στις 21.30, στο χώρο του TheGarage(Δημοκρατίας 36)

 

Ηράκλειο: Σάββατο 27/ 05, στις 22.00, στη μουσική σκηνή ΝΥΝ και ΑΕΙ, Αρχιεπισκόπου Μακαρίου 17

Για πληροφορίες και κρατήσεις: 6987623792

 

3 ΑΔΕΛΦΕΣ \ ένα χρόνο μετά στο TheGarage

''θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

Advertising

 

«3 ΑΔΕΛΦΕΣ / ένα χρόνο μετά» είναι ο τίτλος της νέας απόδοσης – διασκευής του Ηρακλειώτη σκηνοθέτη Δημήτρη Φοινίτση επάνω στο αξεπέραστο δράμα του Ρώσου συγγραφέα Άντον Παύλοβιτς Τσέχοφ «Οι τρεις αδελφές».

Μετά την πολύμηνη προετοιμασία και τις επιτυχημένες παραστάσεις στο Ηράκλειο, η παράσταση επισκέπτεται το Ρέθυμνο,
το Σάββατο 6/ 05 στις 21.00, στο The Garage.

Λίγα λόγια για το έργο…
Ο μικρόκοσμος της νωθρής ζωής στην επαρχία, της αποκεντρωμένης και παρατημένης από το κράτος, καθώς και οι ολέθριες συνέπειες των καταθλιπτικών συνθηκών στις ψυχές των ανθρώπων είναι τα θέματα που θίγει ο μεγάλος Ρώσος συγγραφέας, Άντον Παύλοβιτς Τσέχοφ (1860 – 1904). Οι ήρωες οδεύουν αναπόφευκτα προς την ψυχική φθορά εάν δεν έχουν ήδη καταλήξει σε αυτήν. Η κλειστή, αδιέξοδη μονοτονία της επαρχιώτικης ζωής και οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες δεν αφήνουν περιθώρια για άλματα και αλλαγές. Άπαντες πνίγονται από έλλειψη σκοπού, αναζητώντας ένα κάποιο νόημα, γραπώνονται από τυχαίες λύσεις, απογοητεύονται, παραιτούνται και ανέχονται μελαγχολικά μια ζωή σχηματική, ανάξια για τη νοημοσύνη και την ευαισθησία τους.
Η Μόσχα, τόπος γέννησης των τριών αδελφών, είναι η πατρίδα, όπου ονειρεύονται να ξαναγυρίσουν και συμβολίζει την απόδραση και τη σωτηρία, που οι αναμνήσεις έχουν εξιδανικεύσει. Στο θεατρικό έργο «Τρεις Αδελφές» (1901) περιέχονται όλα τα στοιχεία της ασύγκριτης τεχνικής του Τσέχοφ: θέματα καθημερινά και τετριμμένα, σε συνδυασμό με μια υποτυπώδη πλοκή, μα φορτωμένη από όνειρα, νοσταλγία, ελπίδα, ενθουσιασμό, διάψευση, χιούμορ, μελαγχολία και στοχασμό. Η δραματική πύκνωση δεν σχηματίζεται από δράση, αλλά από σκέψεις που κρύβονται πίσω από λόγια, οδυνηρές σιωπές και κωμικούς υπαινιγμούς. Όλα αυτά τα στοιχεία φορτίζουν την ατμόσφαιρα και προβάλλουν ανάγλυφα την ιδιότυπη ποιητικότητα του ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής.
Χαμηλοί τόνοι, εσκεμμένες παύσεις και μία ατελεύτητη πλήξη που συμπληρώνει μοναδικά τα ανθρώπινα πάθη, τη μοναξιά και τα αδιέξοδα: αυτός είναι σε γενικές γραμμές ο τσεχοφικός κόσμος που αποτυπώνει αριστουργηματικά την ακινησία, την έλλειψη ουσιαστικής προόδου, την αναπόφευκτη αδράνεια η οποία επιμερίζει την καθημερινότητα και αναδεικνύει την απουσία συνολικού νοήματος. Ίσως, κανένας άλλος δεν τον φτάνει στην ανάλυση της αμοιβαίας απομόνωσης των ανθρώπων, αλλά και της -εκ των προτέρων- καταδικασμένης σε αποτυχία προσπάθειας για αλληλοκατανόηση. Oι ήρωες του Τσέχοφ μιλούν και σήμερα με την ίδια ένταση στις ψυχές των ανθρώπων, επισημαίνοντας το μέγεθος της φάρσας που ονομάζεται «ζωή».

Διαβάστε επίσης  Γράμμα σε ένα παιδί στο Θέατρο Αυλαία

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Η σκηνοθεσία τοποθετεί –χρονικά- το έργο ένα χρόνο μετά την Α΄ Πράξη στην άλλοτε πολύβουη κατοικία των Πραζόροφ και εστιάζει στην ακύρωση της προσδοκίας, βρίσκοντας την Όλγα, τη Μάσα και την Ιρίνα ολομόναχες, πλήρως αποκομμένες από τον κοινωνικό περίγυρο, να αναπολούν τα περασμένα –επισημαίνοντας, συνάμα, το αδιέξοδο της ύπαρξης και το ανεκπλήρωτο του έρωτα. Τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες με κοινή επιθυμία, την ευτυχία, συνθέτουν τη σύγχρονη τοπιογραφία της ερημιάς και της χαμένης επαφής. Η μελαγχολία της ύπαρξης αμβλύνεται με στοιχεία ιλαρότητας, «φωτογραφίζοντας» τα αποτελέσματα της παρατεταμένης διαβρωτικής πλήξης επάνω στον ψυχισμό του ανθρώπου. Με αμεσότητα και προσήλωση στην ανάδειξη της ουσίας του κειμένου, η παρούσα σκηνοθετική ανάγνωση επιχειρεί να καταργήσει τη διάσταση του «τέταρτου τοίχου» και να συνομιλήσει απευθείας με την αλήθεια των ερμηνευτών. Τα τραγούδια που ακούγονται χωρίς μουσική, δεν είναι άλλα από ρώσικα στρατιωτικά εμβατήρια, ως απόηχος του αυστηρού πλαισίου ζωής που επέβαλλε ο στρατηγός πατέρας στο γυναικείο πληθυσμό του σπιτιού.

Advertising

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Απόδοση – διασκευή – σκηνοθεσία: Δημήτρης Φοινίτσης
Σκηνικός χώρος – ενδυματολογική επιμέλεια: Κωστής Μακάκης
Μουσική διδασκαλία: Κωνσταντίνα Πάλλη
Βίντεο: Νικολάι Ντορόζκιν
Φωτογραφίες: Χρήστος Τσουμπλέκας
Επικοινωνία: Φανή Καλαθάκη

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Σοφία Δερμιτζάκη / Όλγα
Μικαέλα Κεφαλογιάννη / Μάσα
Ελένη Στρατάκη / Ιρίνα
Ακούγονται οι ηθοποιοί:
Γιωργής Τσαμπουράκης / Βερσίνιν
Αντώνης Περαντωνάκης / Τούζενμπαχ

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
κανονικό: 10 ευρώ, μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, κάρτα ανεργίας) 7 ευρώ

Για κρατήσεις: 698 762 3792 ή στο inbox του The Garage

Advertising

Η Κυρία Μαργαρίτα από το Θεατρικό Περίπλου

''θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

Από το Σάββατο 13 Μαΐου και για έξι παραστάσεις  η «Κυρία  Μαργαρίτα» θα «παραδίδει»  ένα διαφορετικό μάθημα στη σκηνή του Θεατρικού Περίπλου. Ένα μάθημα που μέσα από το ιδιαίτερο χιούμορ, την καυστικότητα, το αιχμηρό λεξιλόγιο και τελικά την αλήθεια της ηρωίδας του Roberto Athayde, έχει να πει πολλά… Για τη ζωή, το θάνατο, την εκπαίδευση, την εξουσία, την ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης. Η Κυρία Μαργαρίτα είναι εδώ για να θέσει ερωτήματα.Δεν επαναπαύεται, δεν ησυχάζει. Με έντεχνο τρόπο χρησιμοποιεί  την  «εξουσία»  που της δίνει η θέση του δασκάλου μέσα στην τάξη, για να θίξει τελικά όλες τις εξουσιαστικές τάσεις που κατοικούν σε κάθε εκδοχή της πραγματικότητας, στην οικογένεια, τη θρησκεία, την κοινωνία, την πολιτική… «Όλος ο κόσμος θέλει να είναι κυρία Μαργαρίτα… αυτή είναι η  μόνη αλήθεια…»… να το σημειώστε όλοι στα τετράδια σας μην τυχόν και το ξεχάσετε…!

Διαβάστε επίσης  Η τρικυμία του Σαίξπηρ στο θέατρο Άβατον

Η σκηνοθεσία της παράστασης είναι του Θωμά Καντιφέ. Το ρόλο της Κυρίας Μαργαρίτας ερμηνεύει η Μαρία Καντιφέ.

Κατάλληλο από 13 ετών και πάνω.

Advertising

Από 13 έως και 28 Μαΐου, κάθε Σάββατο και Κυριακή.

Ώρα έναρξης: 9.30μ.μ.

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 6945458516

Κουρμούλη 127, Ρέθυμνο

Advertising

 

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα από το Θέατρο του Νέου Κόσμου

''θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

To πολυβραβευμένο «Every Brilliant Thing» του Duncan Macmillan και του Johnny Donahoe που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έρχεται στην Κρήτη, την Τρίτη και την Τετάρτη 9-10 Μαΐου, στον Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου. Ένα έργο για την κατάθλιψη ή για το τι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε γι’ αυτούς που αγαπάμε. Σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και ελεύθερη προσαρμογή από την Ιόλη Ανδρεάδη και τον Άρη Ασπρούλη.

Η μαμά ενός επτάχρονου κοριτσιού κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. «Ήταν κάτι εντελώς ανόητο, κάτι που συμβαίνει όταν κάποιος δεν μπορεί με τίποτα να είναι ευτυχισμένος», της είπαν. Το κοριτσάκι θέλοντας να βοηθήσει τη μητέρα του ξεκινάει μια λίστα με κάθε υπέροχο πράγμα στον κόσμο για το οποίο αξίζει κανείς να ζει. Ενήλικας πια, έρχεται να διηγηθεί την ιστορία της, παρακινώντας το κοινό να παίξει τους υπόλοιπους χαρακτήρες της ζωής της.

Οι οδηγίες των συγγραφέων είναι σαφείς: μια άδεια σκηνή, ένας ηθοποιός αντιμέτωπος με το κοινό του, ένας μόνο φωτισμός, καμία σκηνική αλλαγή, ταύτιση του κειμένου με την ηλικία και τις εμπειρίες του ηθοποιού και πλήρης προσαρμογή των πολιτισμικών στοιχείων στη χώρα που το έργο παριστάνεται. Μόνο έτσι ανθίζουν όλα τα χρώματα αυτής της διαδραστικής και απογυμνωμένης θεατρικής εμπειρίας.

Advertising

Τρίτη & Τετάρτη 9 και 10 Μαίου στο Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου στις 21.15

Γενική Είσοδος – 12 Ε / Φοιτητές, Ανεργοι – 10 Ε / ΑΜΕΑ δωρεάν είσοδος

Θεατρικές Προτάσεις, Κρήτη

Το όνειρο  ενός γελοίου του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

''θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη
Η παράσταση που συγκινεί κι ενθουσιάζει κοινό και κριτικούς για 3η χρονιά, αποτελεί θεατρική προσαρμογή του πιο αισιόδοξου και φωτεινού έργου του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: «Το όνειρο ενός γελοίου». Πρόκειται για έναν ονειρικό μονόλογο με τον Δημήτριο Βερύκιο επί σκηνής υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τάκη Χρυσικάκου.

Advertising

Λίγα λόγια για το έργο…
Ένας άνθρωπος βαθειά μελαγχολικός και απελπισμένος, που έχει χάσει το νόημα της ζωής, αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Το βράδυ όμως που είναι έτοιμος να το κάνει και βρίσκεται με το περίστροφο στο χέρι, αποκοιμιέται… Το όνειρο που βλέπει, τον κάνει όταν ξυπνάει όχι μόνο να μην θέλει να πεθάνει αλλά να λαχταράει να ζήσει όσο γίνεται περισσότερο, αφού στον ύπνο του, τού φανερώθηκε η «Αλήθεια της Ζωής» με όλες τις λεπτομέρειες! Κι αυτή την Αλήθεια γυρίζει και κηρύττει παντού…

Διαβάστε επίσης  «Η Γελάδα» του Ναζίμ Χικμέτ στο θέατρο Altera Pars

Ένα έργο – διαμάντι που, ενσαρκώνει τη φιλοσοφία του μεγάλου Ρώσου κλασικού, ενώ δεν είναι υπερβολικό να πούμε πως αποτελεί ανατομία της ανθρώπινης ψυχής και συνοπτική ιστορία της κοινωνίας μας. Ένα κείμενο απλό και βαθύ, μεστό και αποκαλυπτικό που ο συγγραφέας θέλησε να αφήσει ως μια επιστολή – παρακαταθήκη στην ανθρωπότητα στη δύση της ζωής του, αφού γράφτηκε το 1877, τέσσερα μόλις χρόνια φύγει από αυτή τη ζωή.
Μέσα από την συνύπαρξη των αντιθέσεών του, ο Ντοστογιέφσκι, οδηγεί τον ήρωά του από το σκοτεινό στο ηλιόλουστο… αποτελώντας με τον τρόπο αυτό το πιο φωτεινό και αισιόδοξο διήγημά του.

Το κείμενο της παράστασης είναι θεατρική προσαρμογή από τη μετάφραση του Άρη Αλεξάνδρου, ενός από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Έλληνες συγγραφείς και μεταφραστή έργων της ρωσικής λογοτεχνίας.

Ερμηνεύει ο ηθοποιός Δημήτρης Βερύκιος
Σκηνοθεσία : Τάκης Χρυσικάκος

Advertising

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Πέμπτη 11 και Παρασκευή 12 Μαιου – Θεατρικός Σταθμός Ηρακλείου, στις 21.15


ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ
Σάββατο 13 Μαίου – Θέατρο Μελίνα Μερκούρη στις 21.15

Διάρκεια παράστασης: 70’

 Γενική Είσοδος – 12 ευρω
Φοιτητικό / ανέργων – 10 ευρω

Advertising

”θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

ΧΑΝΙΑ

Μεγάλοι δρόμοι

,συμπαραγωγή της εταιρείας θεάτρου Terra De Semis και του Θεάτρου του Νέου Κόσμου

''θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

«Τα μεγάλα ταξίδια και οι μεγάλες διαδρομές συμβαίνουν καμιά φορά μέσα σε λίγα τετραγωνικά μέτρα. Το μυαλό διανύει αποστάσεις τρελές την ώρα που τα πόδια μένουν καρφωμένα στο πάτωμα».

Λίγα λόγια για το έργο…

Advertising

 Παράσταση βασισμένη σε διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου. Μια τρελή αναζήτηση στους δρόμους της Αθήνας, ένα δείπνο στα πρόθυρα της αλήθειας, ένα ζευγάρι παπούτσια στο χέρι, ο ήχος από το τουμπερλέκι, ένα τηλέφωνο που χτυπά, ένα αεροπορικό εισιτήριο που γράφει «σ’ αγαπώ», ένας σάκος γεμάτος γράμματα, το σπίτι στην Άνδρο, τα Μπριζολάκια του Τέλη, ο Γιάννης, η Άννα, ο Όμηρος, ο Αριστοτέλης.Αγάπη, απώλεια, σκοπός και πάντα, μπροστά και πίσω απ’ όλα αυτά, ένα όνομα. Σαν ανάγκη σχεδόν. Σχέσεις απόλυτες. Προσπάθειες άκαρπες. Προς αναζήτηση του απόλυτου. Κι αν αυτό υπάρχει. Μια κίνηση, σχεδόν «χειρονομία της επιθυμίας για αθανασία». Γιατί, αλήθεια, και ποιος δεν ονειρεύτηκε να αγαπήσει και να αγαπηθεί απόλυτα;

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Ειρήνη Φαναριώτη, Ομάδα T.d.S. (Terre de Semis)
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης
Κοστούμια: Ομάδα T.d.S.
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Φώτης Σιώτας
Επιμέλεια κίνησης: Αμάλια Μπένετ, Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Γιώργος Ταμπακάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νάντια Μαργαρίτη
Παίζουν οι ηθοποιοί Μυρτώ Γράψα, Άρης Λάσκος, Ειρήνη Φαναριώτη
Διάρκεια: 75′

Εισιτήρια:
Κανονικό: 13 ευρώ. Φοιτητικό/Ανέργων/ανω των 65 ετών: 10 ευρώ

Advertising

Χανιά στις 15 και 16 Μαΐου (στο Βενιζέλειο Ωδείο) και στο Ρέθυμνο στις 17 Μαΐου (στο Σπίτι του Πολιτισμού) στις 21.15

Θεατρικές Προτάσεις, Κρήτη

”θεατρικές εξορμήσεις στην Κρήτη

 

Έχω μια γάτα, αδιάβαστα (πολλά) βιβλία και στα λευκώματα του Δημοτικού σχολίαζα ως όνειρό μου να γίνω συγγραφές και ποιήτρια. Σπουδάζω Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, χορεύω, περπατάω στα στενά και εξερευνώ μουσεία ενώ τα τελευταία χρόνια μοιράζομαι ανάμεσα σε δύο νησιά και μια πόλη, τα οποία ανακαλύπτω όλο και περισσότερο.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Προσχολική ψυχοκινητική ανάπτυξη: Διαφορές φύλου

Το παρόν άρθρο Υπάρχουν διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στην

Το πρώτο ψέμα κερδίζει: μία γυναίκα, πολλές προσωπικότητες

«Συναντάς μία άγνωστη γυναίκα σε ένα πάρτι… Σου μοιάζει.. και