Σεμινάριο στο Από Μηχανής Θέατρο «Συνάντηση θεατρικών μεθόδων» – Αθήνα

Από Μηχανής Θέατρο
Από Μηχανής Θέατρο Πηγή:passiontheater.gr

Το Από Μηχανής Θέατρο διοργανώνει σεμινάριο 60 ωρών με θέμα «συνάντηση θεατρικών μεθόδων» από 24 Ιουνίου έως 17 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, θα διδαχτούν τρεις διαφορετικές μέθοδοι εκπαίδευσης των ηθοποιών, από τρεις σκηνοθέτες του Ελληνικού θεάτρου, που αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις.

Κώστας Φιλίππογλου (Σωματικό δημιουργικό θέατρο)

Γιώργος Παλούμπης   (Ρεαλιστικό θέατρο)

Δημήτρης Μυλωνάς    (Ρώσικη σχολή – Μιχαήλ Τσέχωφ)

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το σεμινάριο αφορά επαγγελματίες ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών και θεατρολόγους και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διδαχτούν 20 ώρες με τον κάθε σκηνοθέτη, για να εντρυφήσουν στη μέθοδό του.

Το θέατρο είναι ένα- και όταν είναι καλό- αναγνωρίζουμε την αλήθεια του, ανεξάρτητα από την αισθητική του προσέγγιση. Όμως χρειάζεται δουλειά μέθοδος και έμπνευση. Ευελπιστούμε, ότι εδώ οι συμμετέχοντες θα  γνωρίσουν συστηματικά και βιωματικά τις διδακτικές μεθόδους.

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος στο apomixanis.theatro@gmail.com μέχρι και την Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019.


Κόστος συμμετοχής
: 300 ευρώ ανά άτομο.

Advertising

 

Περιγραφή Σεμιναρίου

 

Κώστας Φιλίππογλου.

Σωματικό – Δημιουργικό Θέατρο

Στο μάθημα θα αξιοποιηθούν οι τεχνικές του σωματικού – δημιουργικού θεάτρου. Σκοπός του μαθήματος είναι να έρθουν οι συμμετέχοντες σε επαφή με το “Devised Theatre”- Θέατρο της επινόησης, που δίνει έμφαση σ’ ένα συλλογικό τρόπο δουλειάς, στηρίζεται στη διαίσθηση, στον αυθορμητισμό, τον αυτοσχεδιασμό και τον πειραματισμό.

Advertising

Ειδικότερα θα εστιάσουμε στις τεχνικές του Ζακ Λεκόκ, που αξιοποιεί η πιο διάσημη ίσως στο κόσμο ομάδα «σωματικού θεάτρου», η Complicite, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με αυτές, προκειμένου να τις αξιοποιήσουν στις θεατρικές τους δημιουργίες.

Κάθε μέρα του σεμιναρίου θα περιλαμβάνει:

1) σωματικές και θεατρικές ασκήσεις.
2) «εργαλεία» για να παράγονται αυτοσχεδιασμοί εύκολα και αβίαστα.
3) την παρουσίαση της δουλειάς των γκρουπ, των θεατρικών δρώμενων που δημιούργησαν οι συμμετέχοντες μόνοι τους, με τις προτάσεις του εμψυχωτή όπου χρειάζεται. Μετά θα ακολουθεί συζήτηση και ανάλυση των όσων προηγήθηκαν.

Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν μέσα σε ένα κλίμα χαράς και παιγνιδιού, που είναι βασικά στοιχεία του δημιουργικού θεάτρου.

Advertising

Ένα θέατρο, που στηρίζεται στο παιγνίδι, στη διαθεσιμότητα των ατόμων και στην εμπιστοσύνη στην ομάδα. Στοιχεία απαραίτητα για την θεατρική τέχνη.

 

Γιώργος Παλούμπης.

Επί σκηνής αλήθεια

Με κύριο άξονα το ρεαλισμό – χωρίς αυτό να είναι περιοριστικό – ο ηθοποιός πραγματεύεται την επί σκηνής αλήθεια και επικοινωνία, καθώς και το ενδιαφέρον των υποκριτικών του επιλογών. Βασικό εργαλείο του μαθήματος είναι ο αυτοσχεδιασμός με λόγο και δοσμένες συνθήκες, μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέες πτυχές της υποκριτικής τους, απελευθερωμένοι – σε αυτήν τη φάση – από κείμενο.

Advertising

Με μία συμφωνία της ομάδας οι ηθοποιοί δημιουργούν από το μηδέν χαρακτήρες και βάσει συγκεκριμένων συνθηκών «φτιάχνουν» σχέσεις  και χώρους πάνω στη σκηνή. Μέσα από τη δράση και την αντίδραση οι συμμετέχοντες «ζουν» μοναδικές, ενδιαφέρουσες ή και οριακές στιγμές των χαρακτήρων που δουλεύουν.

Η εμπειρία τέτοιων στιγμών είναι πολύτιμη εφόσον είναι στιγμές παρόμοιες, ή και όμοιες, με αυτές που συναντώνται σε κάθε δραματουργία. Οι ηθοποιοί αρχίζουν, επομένως, με αυτή τη μέθοδο να δημιουργούν μια γλώσσα – μέσα από την πράξη – που θα τους βοηθήσει στη διαδικασία της πρόβας και στην αντιμετώπιση του θεατρικού κειμένου.

 

Δημήτρης Μυλωνάς

Ρώσικη μέθοδος – Μιχαήλ Τσέχωφ

Advertising

Στο σεμινάριο θα επιδιώξουμε να ανιχνεύσουμε τις βασικές αρχές της Ρωσικής μεθόδου υποκριτικής έτσι όπως διαμορφώθηκαν από τον Μιχαήλ Τσέχωφ.

Εργαλεία αυτής της μεθόδου όπως ο οργανωμένος αυτοσχεδιασμός, ο εσωτερικός μονόλογος, το όνειρο του ήρωα, η σπουδή πάνω σε πίνακες, ποιήματα, μουσικές που συνδέονται με το χτίσιμο ενός ρόλου αλλά και οι έννοιες συμβάν, εμπόδιο, θέμα, είσοδος σκηνής, θα γίνουν αντικείμενο έμπρακτης μελέτης κι εφαρμογής.

Με τη γνωριμία αλλά και τη χρήση των παραπάνω εργαλείων, στόχος είναι ο ηθοποιός να αντιμετωπίζει την τέχνη του όχι ως αποτέλεσμα μιας αφηρημένης έμπνευσης αλλά να την οργανώνει πάνω σε στέρεες και συγκεκριμένες βάσεις οι οποίες θα τον συντροφεύουν σε κάθε είδους σκηνική πράξη.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…