Σεμινάριο στο Από Μηχανής Θέατρο «Συνάντηση θεατρικών μεθόδων» – Αθήνα

Από Μηχανής Θέατρο
Από Μηχανής Θέατρο Πηγή:passiontheater.gr

Το Από Μηχανής Θέατρο διοργανώνει σεμινάριο 60 ωρών με θέμα «συνάντηση θεατρικών μεθόδων» από 24 Ιουνίου έως 17 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, θα διδαχτούν τρεις διαφορετικές μέθοδοι εκπαίδευσης των ηθοποιών, από τρεις σκηνοθέτες του Ελληνικού θεάτρου, που αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις.

Κώστας Φιλίππογλου (Σωματικό δημιουργικό θέατρο)

Γιώργος Παλούμπης   (Ρεαλιστικό θέατρο)

Δημήτρης Μυλωνάς    (Ρώσικη σχολή – Μιχαήλ Τσέχωφ)

Το σεμινάριο αφορά επαγγελματίες ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών και θεατρολόγους και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διδαχτούν 20 ώρες με τον κάθε σκηνοθέτη, για να εντρυφήσουν στη μέθοδό του.

Το θέατρο είναι ένα- και όταν είναι καλό- αναγνωρίζουμε την αλήθεια του, ανεξάρτητα από την αισθητική του προσέγγιση. Όμως χρειάζεται δουλειά μέθοδος και έμπνευση. Ευελπιστούμε, ότι εδώ οι συμμετέχοντες θα  γνωρίσουν συστηματικά και βιωματικά τις διδακτικές μεθόδους.

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος στο apomixanis.theatro@gmail.com μέχρι και την Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019.


Κόστος συμμετοχής
: 300 ευρώ ανά άτομο.

 

Περιγραφή Σεμιναρίου

 

Κώστας Φιλίππογλου.

Σωματικό – Δημιουργικό Θέατρο

Στο μάθημα θα αξιοποιηθούν οι τεχνικές του σωματικού – δημιουργικού θεάτρου. Σκοπός του μαθήματος είναι να έρθουν οι συμμετέχοντες σε επαφή με το “Devised Theatre”- Θέατρο της επινόησης, που δίνει έμφαση σ’ ένα συλλογικό τρόπο δουλειάς, στηρίζεται στη διαίσθηση, στον αυθορμητισμό, τον αυτοσχεδιασμό και τον πειραματισμό.

Ειδικότερα θα εστιάσουμε στις τεχνικές του Ζακ Λεκόκ, που αξιοποιεί η πιο διάσημη ίσως στο κόσμο ομάδα «σωματικού θεάτρου», η Complicite, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με αυτές, προκειμένου να τις αξιοποιήσουν στις θεατρικές τους δημιουργίες.

Κάθε μέρα του σεμιναρίου θα περιλαμβάνει:

1) σωματικές και θεατρικές ασκήσεις.
2) «εργαλεία» για να παράγονται αυτοσχεδιασμοί εύκολα και αβίαστα.
3) την παρουσίαση της δουλειάς των γκρουπ, των θεατρικών δρώμενων που δημιούργησαν οι συμμετέχοντες μόνοι τους, με τις προτάσεις του εμψυχωτή όπου χρειάζεται. Μετά θα ακολουθεί συζήτηση και ανάλυση των όσων προηγήθηκαν.

Διαβάστε επίσης  Η Αγγέλα για 3η χρονιά στο Altera Pars

Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν μέσα σε ένα κλίμα χαράς και παιγνιδιού, που είναι βασικά στοιχεία του δημιουργικού θεάτρου.

Ένα θέατρο, που στηρίζεται στο παιγνίδι, στη διαθεσιμότητα των ατόμων και στην εμπιστοσύνη στην ομάδα. Στοιχεία απαραίτητα για την θεατρική τέχνη.

 

Γιώργος Παλούμπης.

Επί σκηνής αλήθεια

Με κύριο άξονα το ρεαλισμό – χωρίς αυτό να είναι περιοριστικό – ο ηθοποιός πραγματεύεται την επί σκηνής αλήθεια και επικοινωνία, καθώς και το ενδιαφέρον των υποκριτικών του επιλογών. Βασικό εργαλείο του μαθήματος είναι ο αυτοσχεδιασμός με λόγο και δοσμένες συνθήκες, μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέες πτυχές της υποκριτικής τους, απελευθερωμένοι – σε αυτήν τη φάση – από κείμενο.

Με μία συμφωνία της ομάδας οι ηθοποιοί δημιουργούν από το μηδέν χαρακτήρες και βάσει συγκεκριμένων συνθηκών «φτιάχνουν» σχέσεις  και χώρους πάνω στη σκηνή. Μέσα από τη δράση και την αντίδραση οι συμμετέχοντες «ζουν» μοναδικές, ενδιαφέρουσες ή και οριακές στιγμές των χαρακτήρων που δουλεύουν.

Η εμπειρία τέτοιων στιγμών είναι πολύτιμη εφόσον είναι στιγμές παρόμοιες, ή και όμοιες, με αυτές που συναντώνται σε κάθε δραματουργία. Οι ηθοποιοί αρχίζουν, επομένως, με αυτή τη μέθοδο να δημιουργούν μια γλώσσα – μέσα από την πράξη – που θα τους βοηθήσει στη διαδικασία της πρόβας και στην αντιμετώπιση του θεατρικού κειμένου.

 

Δημήτρης Μυλωνάς

Ρώσικη μέθοδος – Μιχαήλ Τσέχωφ

Στο σεμινάριο θα επιδιώξουμε να ανιχνεύσουμε τις βασικές αρχές της Ρωσικής μεθόδου υποκριτικής έτσι όπως διαμορφώθηκαν από τον Μιχαήλ Τσέχωφ.

Εργαλεία αυτής της μεθόδου όπως ο οργανωμένος αυτοσχεδιασμός, ο εσωτερικός μονόλογος, το όνειρο του ήρωα, η σπουδή πάνω σε πίνακες, ποιήματα, μουσικές που συνδέονται με το χτίσιμο ενός ρόλου αλλά και οι έννοιες συμβάν, εμπόδιο, θέμα, είσοδος σκηνής, θα γίνουν αντικείμενο έμπρακτης μελέτης κι εφαρμογής.

Διαβάστε επίσης   Ο Ξένος, στην Επάνω Σκηνή του «Από Μηχανής Θέατρο»

Με τη γνωριμία αλλά και τη χρήση των παραπάνω εργαλείων, στόχος είναι ο ηθοποιός να αντιμετωπίζει την τέχνη του όχι ως αποτέλεσμα μιας αφηρημένης έμπνευσης αλλά να την οργανώνει πάνω σε στέρεες και συγκεκριμένες βάσεις οι οποίες θα τον συντροφεύουν σε κάθε είδους σκηνική πράξη.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

η χώρα του τσαγιού

Το βιβλίο του τσαγιού του Οκάκουρα Κακούζο και η διάδοση της ασιατικής και ιαπωνικής κουλτούρας

Το 1906, στη Βοστώνη των αρχών του αιώνα, γράφτηκε ένα

Αφιέρωμα στην συγγραφέα Ελένη Ισπόγλου

Την συγγραφέα Ελένη Ισπόγλου την γνωρίσαμε μέσα από το νέο