Ψώνια! Μια από τις αρκετές χαρές στην ζωή μου, είναι τα ψώνια ρούχων, παπουτσιών, αξεσουάρ και καλλυντικών. Ματαιόδοξο! Ναι, ομολογώ! Όμως…
Τα γυναικεία ψώνια έχουν την δική τους ιεροτελεστία. Ξεκινούν με άνετα παπούτσια, καλή διάθεση, χρόνο και ορισμό του budget εξαρχής, έτσι ώστε να μην βρεθούμε στην δυσάρεστη θέση, να παρεκκλίνουμε του προϋπολογισμού μας!
Πολύ ωραία! Ας υποθέσουμε πως τα έχουμε όλα! Διάθεση, χρήματα, χρόνο, τα πάντα. Τι μένει; Να βρούμε εκείνο το κομμάτι, που θα μας αρέσει, θα μας κάνει κλικ, που θα φωνάζει το όνομα μας! Θα σταθώ στα ρούχα, διότι είμαι μια από τις πολλές γυναίκες (;) που δυσκολεύομαι, λόγω του μεσογειακού σωματός μου! Εφόσον λοιπόν, εντοπίσουμε το συμπαθητικό ρούχο στην κρεμάστρα, παίρνουμε και άλλα τέσσερα να δοκιμάσουμε, σε περίπτωση που δεν μας αρέσει το πρώτο που διαλέξαμε! Και όταν μπαίνουμε επιτέλους στο δοκιμαστήριο…
…Απογοήτευση…
Δε μας κάνει τίποτα! Όχι γιατί δεν μας αρέσει, αλλά γιατί δεν μπαίνουμε σε αυτό! Δεν χωράμε, απλά!
Σιγουρεύεσαι ξανά πώς έχεις πάρει το size το σωστό, ναι το έχεις πάρει, «δεν είναι δυνατόν να μην μου κάνει το Large», μονολογείς!… Και όταν αναζητάς μεγαλύτερο, απλά δεν υπάρχει! Στο 90% των καταστημάτων! Και εκεί κάπου η χαρά χάνεται! Απογοητεύεσαι, νιώθεις ότι έχασες χρόνο και τελικά δεν βρήκες αυτό που ήθελες! Και όχι μόνο! Νιώθεις άσχημα για το σώμα σου! Φτάνεις στο συμπέρασμα πώς όταν ένα κατάστημα έχει στο μεγαλύτερο ποσοστό του, μικρά sizes τότε αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο target group. Όταν όμως όλα τα καταστήματα έχουν την παραπάνω στρατηγική, τότε νιώθεις έκπτωτη! Χοντρή, άσχημη…Γυναίκεια ανασφάλεια και παγίδες της βιομηχανίας της μόδας!
Θα μου πείτε, είσαι υπερβολική! Θα σας απαντήσω πως όχι. Αρχικά ξεκινάμε από το γεγονός πως One size και small βρίσκεις πάντα, σε αντίθεση με τα medium που είναι κομμάτια σπαστά. Τα large ένα, έως μηδέν και τα XL σχεδόν ανύπαρκτα! Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως στο ίδιο brand καταστήματος, μπορείς να βρεις sizes μεγαλύτερα μόνο από το online του! Εκεί φυσικά αν θες να πάρεις ένα κομμάτι, θα χρεωθείς μεταφορικά και θα περιμένεις τουλάχιστον δυο με τρεις ημέρες να παραλάβεις όπως συμβαίνει σχεδόν παντού! Μια «τιμωρία» για εκείνη που έχει παραπάνω κιλά και δεν ανήκει στα sizes one-smalls sizes!
Όλα έχουν μια εξήγηση! Δεν φταίμε όλοι εμείς που έχουμε τις καμπύλες μας, τις στρογγυλάδες μας, που είμαστε «καλοπερασάκηδες» και μας αρέσει το καλό φαγητό!
Η βιομηχανία της μόδας δουλεύει στοχευμένα με μικρά sizes γιατί είναι πιο φθηνά, λόγω λιγότερου υφάσματος, και παράγει μαζικά μόνο συγκεκριμένα νούμερα, επίσης για οικονομικούς λόγους. Στα ρούχα όλη η σειρά σημαίνει όλα τα sizes! Οπότε αν θες σαν επιχείρηση να καλύψεις όλα τα sizes, θα πρέπει η σειρά ρούχων να έχει τα τέσσερα βασικά sizes επί την αντίστοιχη ποσότητα. Δηλαδή διαφορετικό πατρόν σε κάθε size, και περισσότερο ύφασμα στα μεγαλύτερα sizes. Αντί αυτού, η βιομηχανία της μόδας λανσάρει και παράγει μόνο τα μικρά νούμερα! Μια οικονομική αδυναμία και η κερδοφορία της βιομηχανίας της μόδας, αλλάζει τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς!
Σκεφτείτε το μια στιγμή! Σκεφτείτε το μέγεθος της ζημιάς που έχει συμβεί! Δεν διαθέτουν χρήματα να παράγουν μαζικά ρούχα καλύπτοντας όλους τους σωματότυπους, και σαν λύση, αντιστρέφουν το πρόβλημα στον καταναλωτή! Σπαταλούν χρήματα σε διαφημίσεις, αλλάζουν τα πρότυπα κατά το συμφέρον τους, αδιαφορώντας για την ψυχολογία των ανθρώπων, γεννώντας άσχημα συναισθήματα, και επηρεάζοντας γενιές ολόκληρες κοριτσιών, αγοριών, γυναικών και αντρών!
Τα πρότυπα της βιομηχανίας της μόδας, δυστυχώς μεταφέρονται και στην πραγματική ζωή.
Όταν τα ρούχα δεν σου ταιριάζουν, είσαι χοντρή. Και οι χοντροί δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα! Βιώνουμε όλοι την αγένεια και την κακοτροπιά του κόσμου μας! Είμαστε διαφορετικοί ή θα διαφοροποιηθούμε κάποια στιγμή της ζωής μας. Η διαφοροποίηση μπορεί να είναι τα κιλά , η εμφάνιση, η συμπεριφορά, οι αντιλήψεις, ο τρόπος που εμείς θέλουμε να υπάρχουμε! Όταν παρεκκλίνεις της πεπατημένης είσαι ο «τάδε» που έκανε «εκείνο». Όταν έχεις και παραπάνω κιλά είσαι ο πρώτος δέκτης της ανώριμης κοινωνίας!
Δειλά και εξαιτίας των κοινωνικών αντιδράσεων, η βιομηχανία της μόδας, κάνει την αρχή στην παραγωγή και διαφήμιση ρούχων μεγαλύτερων μεγεθών. Το hastag #NormalizeNormalBodies κατά του body shaming στα social media, είναι μια από τις αφορμές! Διάσημοι αλλά και απλοί καθημερινοί άνθρωποι, δεν ντρέπονται για τα σώματα τους και τα σημάδια τους, ενθαρρύνοντας και τους υπολοίπους να αποδεχτούν τα σώματα τους, όπως έχουν! Δειλά αλλά σταθερά το πρώτο πλήγμα κατά της μαζικής παραγωγής ρούχων σε sizeς που εξυπηρετούν μόνο την βιομηχανία, επιτεύχθηκε!