The Batman: Θρίαμβος ο Σκοτεινός Ιππότης του Matt Reeves

Πηγή εικόνας: The Odyssey Online

O Batman είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες που έχουν βγει ποτέ από τις σελίδες της DC, με 83 χρόνια ιστορίας στα κόμικ. Ωστόσο, η κινηματογραφική του ιστορία είναι επίσης μεγάλη με αρκετά σκαμπανεβάσματα. Η πρώτη εμφάνιση του υπερήρωα στην μεγάλη οθόνη έγινε το 1966 με καταστροφικά αποτελέσματα, το 1989 όμως ήρθε ο Tim Burton για να δικαιώσει το όραμα των Bob Kane και Bill Finger με το ‘Batman’ που είχε στον πρωταγωνιστικό ρόλο τον Michael Keaton, ο οποίος επέστρεψε για το ‘Batman Returns’ του 1992. Αμέσως μετά ο όλεθρος μας ξαναχτύπησε την πόρτα με τη μορφή του Joel Shumacher. Με τα ‘Batman Forever’ και ‘Batman & Robin’ ο σκηνοθέτης επιχείρησε να συνδυάσει το camp στιλ των 60’s με αυτό του Tim Burton, πράγμα που δεν πήγε καθόλου καλά. Σχεδόν δεκαετία μετά, ο Christopher Nolan, ο δεύτερος σωτήρας της Νυχτερίδας, βάζει μπροστά τη δημιουργία της αριστουργηματικής τριλογίας του με τον Christian Bale ως Σκοτεινό Ιππότη, και με τον Zack Snyder να τον ακολουθεί λίγο αργότερα στρατολογώντας τον Ben Affleck, δίνοντάς μας έναν Batman, βγαλμένο κατευθείαν από το ‘Dark Knight Returns’ του Frank Miller. Φέτος ήρθε η σειρά του Matt Reeves, σκηνοθέτη των ‘Cloverfield’, ‘Dawn of the Planet of the Apes’ και ‘War of the Planet of the Apes’ να δώσει τη δική του ερμηνεία στον χαρακτήρα με τον Robert Pattinson κάτω από την κουκούλα και ένα ταλαντούχο cast που περιλαμβάνει τους Zoe Kravitz, Paul Dano, Jeffrey Wright, Andy Serkis, Colin Farrell και John Turturro.

Gotham City. Ο Bruce Wayne βρίσκεται στο ρόλο του Batman μόλις δύο χρόνια, πολεμώντας κάθε εγκληματική δραστηριότητα σε συνεργασία με την αστυνομία. Τη νύχτα του Halloween, ο δήμαρχος της πόλης δολοφονείται από τον μυστηριώδη Riddler και  ο ντετέκτιβ James Gordon καλεί τον Batman στη σκηνή του εγκλήματος. Στη διάρκεια της έρευνας, ανακαλύπτουν ένα φάκελο που σηματοδοτεί την έναρξη ενός ατέλειωτου ανθρωποκυνηγητού όπου μπλέκονται οι πάντες, με απόλυτο έπαθλο τον Riddler και τη σωτηρία της Gotham.

Διαβάστε επίσης  Fantastic Beasts-The Secrets of Dumbledore: Σπίτι δίχως Γιάννη προκοπή δεν κάνει

To ‘The Batman’ του Matt Reeves είναι ότι περιμέναμε και ακόμα παραπάνω. ‘Se7en’ και ‘Zodiac’ είναι οι ταινίες που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης στο μέγιστο ως σεναριακή και σκηνοθετική επιρροή για να δημιουργήσει τελικά ένα δυνατό, τρελά ατμοσφαρικό νεο-νουάρ θρίλερ που καταφέρνει να σου κρατήσει το ενδιαφέρον ζωντανό σε όλη την τρίωρη διάρκειά του, ενώ επιτυγχάνει στο να γίνει μία από τις καλύτερες Batman ταινίες που έχουμε δει ποτέ, καθώς είναι αντάξια του ‘Dark Knight’ του Nolan σε πλοκή, αλλά το ξεπερνάει σίγουρα στο οπτικό κομμάτι.  Από τα πρώτα κιόλας λεπτά, ο Reeves μας βυθίζει στον βούρκο που λέγεται Gotham City και δείχνει πως ο Σκοτεινός Ιππότης του δεν αστειεύεται. Είναι σκληρός, οργισμένος και δεν χάνει ευκαιρία να ξεσπάσει σε ότι βρει μπροστά του. Παράλληλα είναι ένας τιμωρός που ακόμη πλάθεται, που ακόμη προσπαθεί να καταλάβει τι πρέπει να γίνει ο ίδιος, πως να πράξει ώστε να κάνει τη διαφορά προς όφελος των υπόλοιπων και του βασανισμένου εαυτού του. Από την άλλη μεριά βλέπεις πως ως Bruce Wayne είναι ευάλωτος, με την περσόνα αυτή ελάχιστα να τον ενδιαφέρει, αφού έχει γίνει πια εμμονικός με τον νέο του ρόλο που τον βλέπει τον ως μέσο διαφυγής από την κανονική του ζωή και τους δαίμονες που έχει δημιουργήσει η δολοφονία των γονιών του 20 χρόνια πριν. Επίσης βλέπουμε επιτέλους γιατί ο Batman είναι γνωστός ως ο καλύτερος ντετέκτιβ του κόσμου, μία πλευρά του χαρακτήρα που είχαμε δει ελάχιστα στο παρελθόν.

Πηγή εικόνας:

Ο σκηνοθέτης επίσης αντλεί αρκετά πράγματα για το setup της πλοκής και την εξέλιξη των χαρακτήρων μέσα από τις εικονογραφημένες περιπέτειες του ήρωα και συγκεκριμμένα από το ‘The Long Halloween’ των Jeph Loeb και Tim Sale, κάτι που θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους θαυμαστές του κλασικού storyline.  Το ‘The Batman’ αποτελεί την καλύτερη σκηνοθετική προσπάθεια του Reeves, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή των δυνατοτήτων του, ακόμη περισσότερο εξελιγμένος μετά από τις δύο ταινίες των Πιθήκων, συνδυάζοντας επιτυχημένα το gothic στιλ του Burton με την προσγειωμένη προσέγγιση του Nolan. Με τη βοήθεια του Greig Fraser, του διεθυντή φωτογραφίας του ‘Dune’, το gritty όραμα του σκηνοθέτη γίνεται πραγματικότητα και δημιουργεί αυτόν τον πανέμορφα χαώδη κόσμο με τη σχεδόν λυρική μουντάδα του, τα πορτοκαλί σαν φωτιά ηλιοβασιλέματα που κάνουν την πόλη να καίγεται μέσα στο έγκλημα και τις βροχές που απογειώνουν περισσότερο την ατμόσφαιρα. Ο Michael Giacchino εκφράζει όλα τα παραπάνω μέσα από τις οπερατικές μελωδίες του και συνεχίζει την μουσική παράδοση του Batman παραδίδοντας ακόμα ένα επικό theme. Όσο για τη μεγάλη διάρκεια της ταινίας που αγγίζει της τρεις ώρες, μην αγχώνεστε. Τη νιώθεις, αλλά με την καλή έννοια, ως ένα μεγάλο ταξίδι που στο τέλος σίγουρα ανταμοίβει.

Διαβάστε επίσης  Spiderman No Way Home: Η τριλογία κλείνει με μία ταινία ωδή στον αραχνάκια
Advertising

Advertisements
Ad 14

Όπως o Ben Affeck πριν από αυτόν, o Robert Pattinson αποδείχτηκε εξαιρετική επιλογή μετά το backlash που έφαγε μετά το casting του. Δίνει μία πολύ αξιόλογη ερμηνεία καθώς παρουσιάζει μία εκδοχή του Bruce Wayne/Batman που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι στιγμής. Ο playboy γόης που ξέραμε έχει εξαφανιστεί και έχει μετατραπεί σε έναν σχεδόν μηδενιστή weirdo τύπο που μένει κλεισμένος στον πύργο του, βγαίνοντας μόνο τη νύχτα, σαν τις νυχτερίδες. Το ενδιαφέρον στην προσέγγιση των Pattinson/Reeves είναι ότι για πρώτη φορά βλέπεις έναν Batman στην αρχή του, που ακόμα ελέχεται κατά κάποιο τρόπο από τον Bruce Wayne, ενώ συνήθως ισχύει το αντίθετο, όπου ο Batman έχει καταπιεί τον Bruce δίνοντάς του το ρόλο της περσόνας. Για τη Zoe Kravitz είχα αρχικά κάποιες αμφιβολίες που ευτυχώς έγιναν συντρίμια κατά τη διάρκεια της προβολής. Έχει τη μαγκιά, τη γοητεία, την κατάλληλη κινησιολογία και την εμπειρία της Catwoman και ταιριάζει με τον Robert Pattinson που βρίσκεται στο στάδιο απόκτησης της δικής του.

Ο εγκληματικά υποτιμημένος Paul Dano επιτέλους αναλαμβάνει έναν ρόλο ανάλογο του ταλέντου του και δημιουργεί έναν διεστραμένο κακό, αντάξιο του Joker του Heath Ledger. O Colin Farrell εμπλουτίζει το ρόστερ των κακών με την εντυπωσιακή απεικόνιση του Penguin και ο John Turturro στον ρόλο του Carmine Falcone είναι μία απειλητική ήρεμη δύναμη, ο αδίστακτος γκάνγκστερ που τους έχει όλους του χεριού του. Τέλος οι Andy Serkis και Jeffrey Wright ως Alfred και Gordon αντίστοιχα προσθέτουν βαρύτητα στο φοβερό cast πλαισιώνοντας τέλεια τις δύο πλευρές του πρωταγωνιστή και δείχνουν ότι μπορούν να προσφέρουν περισσότερα στην αναπόφευκτη μελλοντική συνέχεια.

Διαβάστε επίσης  Bridget Jones 4???

Γενικά το ‘The Batman’ του Matt Reeves είναι ένα αψεγάδιαστο αριστούργημα. Επική ατμόσφαιρα και σκηνοθεσία, δυνατό, σφιχτό σενάριο, υπέροχη φωτογραφία, εκπληκτικές ερμηνείες και ποιητική μουσική είναι τα συστατικά που πετυχαίνουν αυτό το αποτέλεσμα που μας κάνει να θέλουμε να δούμε πολλά περισσότερα από τη Gotham City και τον Σκοτεινό Ιππότη του Matt Reeves.

Advertising

Είμαι ο Σπύρος, παιδί των 90s, απόφοιτος του τμήματος Σκηνοθεσίας του Ant1 MediaLab, λάτρης του κινηματογράφου. Πέρα από την σκηνοθεσία ασχολούμαι επίσης και με την συγγραφή των δικών μου ταινιών μικρού μήκους. Επίσης είμαι άρρωστος συλλέκτης ταινιών και κόμικς. Είμαι στο MAXMAG για να γράψω για την έβδομη τέχνη, την τέχνη που αγαπώ περισσότερο αλλά και για άτομα που την αγαπούν όπως και εγώ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

μυστικά για πηχτές σούπες

Μυστικά για πηχτές σούπες

Τα μυστικά για πηχτές σούπες ξεκινούν με μια βασική αρχή,
Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα; Διαφορετικές