Rear Window: Ένα μεγαλοφυές αριστούργημα

Rear Window
Πηγή εικόνας: Bloody Disgusting

Το Rear Window είναι μία ταινία θρίλερ και μυστηρίου του 1954, σε σκηνοθεσία του Alfred Hitchcock και σενάριο του John Michael Hayes. Η ταινία βασίζεται στο διήγημα του Cornell Woolrich του 1942 “It Had to Be Murder” και προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 1954 με εξαιρετικές κριτικές από κριτικούς και κινηματογραφόφιλους. Επίσης, έχει καταλάβει την θέση 42 στο AFI’s 100 Years…100 American Movies και κέρδισε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Υπόθεση

Η υπόθεση του Rear Window ξεκινάει με τον L.Β.Jefferies, έναν πολύ καλό φωτορεπόρτερ, να αναγκάζεται να μείνει σπίτι, λόγω του σοβαρού τραυματισμού του ποδιού του. Η μόνη συντροφιά του κατά την διάρκεια του εγκλεισμού του είναι η νοσοκόμα που τον προσέχει Stella και η συντροφός του. Η ζέστη είναι ανυπόφορη και για να περνάει η ώρα του, παρατηρεί τους γείτονες και τον τρόπο ζωής τους με τα κιάλια που διαθέτει. Όλες οι ζωές των γειτότων του φαίνονται φυσιολογικές, έκτος ενός πωλήτη που μοιάζει με κάποιον που διέπραξε ένα φοβερό έγκλημα.

Ο πρωταγωνιστής μας αναφέρει την περίπτωση του πωλητή σε έναν ντεντέκτιβ, τον Tom, ο οποίος θεωρεί πως όλα αυτά είναι ένα παιχνίδι του μυαλού του λόγω της ανυπόφορης πλήξης. Στη συνέχεια, θα ζητήσει την βοήθεια από την σύντροφο του και την νοσοκόμα του, για να εξιχνιάσουν το πιθανό έγκλημα. Τέλος, οι γυναίκες θα καταστρώσουν ένα σχέδιο για να έρθουν κοντά με τον πωλητή, με αποτέλεσμα να αρχίσει ένα επίκινδυνο παιχνίδι της γάτας και του ποντικιού..

Advertisements
Διαβάστε επίσης  Κωστής Σαββιδάκης:" Καθημερινά μάς δίνεται η ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Θεό"
Ad 14
Rear Window
Πηγή εικόνας: Goldmall

Κριτική

Στο Rear Window το δίδυμο των πρωταγωνιστών παραδίνει μαθήματα υποκριτικής. Ο James Stewart από το καροτσάκι του παρατηρεί όλο τον κόσμο σαν σωστός “ηδονοβλεψίας” , ενώ η φανταχτερή Grace Kelly μαγεύει τους πάντες απλά με την παρουσία της. Σε αυτό το σημείο ο πανέξυπνος  Alfred Hitchcock χρησιμοποιεί μια αντίθεση, που τονώνει την χημεία των πρωταγωνιστών. Με άλλα λόγια, ο φωτορεπόρτερ έχει σαν σκοπό ζωής να παρατηρεί τα πάντα “μέσα από την κλειδαρότρυπα”, ενώ η Lisa σαν όμορφο φωτομοντέλο θέλει πάντα να τραβάει τα βλέμματα του κόσμου.

Η σκηνοθεσία της τανίας είναι φανταστική. Δηλαδή, σε ένα πραγματικά περιορισμένο πεδίο δράσης καταφέρνει το ακατόρθωτο. Αντί να κάνει τον θεατή να βαριέται και να τον κουράζει, διογκώνει την αγωνία στο κατακόρυφο. Επίσης, το αρκετά “ψεύτικο” μπλοκ των διαμερισμάτων, είναι “σήμα κατατεθέν” της θεατρικότητας που δίνει στις ταινίες του ο Alfred Hitchcock. Τέλος, οι καλογραμμένοι διάλογοι, η εθιστική αλληλουχία των γεγονότων και οι σημαντικές αποκαλύψεις, αποδεικνύουν τον λόγο που ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης θεωρείται ο βασιλιάς του σασπένς.

Αξίζει να την δω;

To Rear Window είναι πραγματικά ένα από τα αποφθέγματα του κινηματογράφου. Οι απίστευτες ερμηνείες, το εξαιρετικό σενάριο και η μαεστρική σκηνοθεσία του Alfred Hitchcock, θα αφήσουν όλους τους θεατές ικανοποιημένους απόλυτα. Επιπρόσθετα, αυτή η αριστουργηματική ταινία κουβαλάει μία τεράστια κληρονομιά στην πλάτη της, που επηρέασε πολλές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές προσπάθειες. Μην την χάσετε!

Δείτε το τρέιλερ:

Ταινίες, ταινίες και πάλι ταινίες. Μόνος ή με παρέα. Από κωμωδία μέχρι σπλατεριά. Αγαπημένος ηθοποιός Denzel Washington. Αγαπημένη ταινία Μan on fire. Αγαπημένη ατάκα “What we do in life echoes in eternity.” – Maximus, “Gladiator”.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Κινητά της αρχαιότητας: Τρόποι επικοινωνίας

Σήμερα υπάρχει ένα ευρύτατο φάσμα συσκευών επικοινωνίας, ώστε να μειωθούν

Η κατασκοπεία στα χρόνια του πολέμου

Η κατασκοπεία, η πρακτική της απόκτησης μυστικών πληροφοριών, διαδραματίζει