Μπορεί η κατάσταση του επιβεβλημένου εγκλεισμού να πέρασε και ένα-ένα τα μέτρα να έχουν αρχίσει να αίρονται, όμως αυτό δε σημαίνει ότι επιστρέφοντας θα τα βρούμε όλα όπως πριν. Ήδη το Υπουργείο Πολιτισμού όρισε το άνοιγμα των θερινών κινηματογράφων την 1η Ιουνίου με όριο πληρότητας στο 40%, σύσταση χρήσης αντισηπτικού διαλύματος και μάσκας, ειδικούς κανόνες για τους χώρους υγιεινής και ειδική διαδικασία ρύθμισης της ροής εισόδου – εξόδου του κοινού. Σε αυτό το σημείο προκύπτουν διάφορα ερωτήματα: πόσοι από εμάς θα επιλέξουν να πάνε στα σινεμά παρά τις αντίξοες συνθήκες, πόσες και ποιες νέες ταίνιες και τι επιπτώσεις θα έχει αυτή η κατάσταση για τους ιδιωκτήτες των θερινών κινηματογράφων;

Πριν μερικούς μήνες σίγουρα κανείς δεν είχε φανταστεί πως για να επισκεφθεί κάποιο θερινό σινεμά θα ήταν υποχρεωμένος να φορά μάσκα και να κρατά απόσταση 1,5 μέτρου από το διπλανό του. Ωστόσο, η νέα πανδημία επέφερε αιφνίδιες αλλαγές στην καθημερινότητα του μεγαλύτερου ποσοστού ανθρώπων στον πλανήτη. Αν και όλοι θα θέλαμε να επιστρέψουμε το συντομότερο στους συνηθισμένους μας ρυθμούς, καταλαβαίνουμε ότι αυτό ίσως χρειαστεί περισσότερο χρόνο από όσο περιμέναμε. Ή ίσως η καθημερινότητα μας όπως την ξέραμε να μην είναι ποτέ ξανά η ίδια. Επομένως, είναι λογικό – σε ένα βαθμό τουλάχιστον – μερικοί να μην επιλέγουν να πάνε στα θερινά σινεμά, με την ίδια ευκολία που το επέλεγαν παλαιότερα, λόγω της ιδιαίτερης συγκέντρωσης πλήθους.

Τι θα δούμε στα θερινά σινεμά;
Ένα ακόμη ζήτημα είναι η κυκλοφορία νέων ταινιών. Η πρώτη κίνηση έγινε από την εταιρεία διανομής Weird Wave, η οποία πρόσφατα ανάκοινωσε το πρόγραμμά της για τη θερινή σεζόν. Σε αυτό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων,το “Guest of honour” που έκανε πρεμιέρα στην Βενετία και πρωταγωνιστούν οι Ντέιβιντ Θιούλις, Λιούκ Ουίλσον, στο οποίο ο Τζιμ και η κόρη του Βερόνικα, μια νεαρή δασκάλα μουσικής, επιχειρούν να ξεδιπλώσουν τις πολύπλοκες ιστορίες τους και τα αλληλένδετα μυστικά τους, το “Vivarium” του Λόρκαν Φίνεγκαν, στο οποίο Τζέσε Άισενμπεργκ και Ίμοτζεν Πουτς ερμηνεύουν ένα ζευγάρι που ψάχνει να αγοράσει ένα σπίτι, ακολουθεί έναν μυστηριώδη μεσίτη και παγιδεύεται σε ένα παράξενο προάστιο,και τρεις επανεκδόσεις: “Persona”/1966 του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, “Face to Face”/1976 του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και “Η χρόνια με τα 13 φεγγάρια”/1978 του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Στα θερινά σινεμά θα επιστρέψει και η Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς του Γιάννη Οικονομίδη, μετά τη σύντομη προβολή της στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Μάρτιο.

Οι θερινοί κινηματογράφοι ανέκαθεν λειτουργούν για περιορισμένο διάστημα, γύρω στους 4 μήνες. Φέτος, αυτό το διάστημα θα μειωθεί ακόμα περισσότερο. Λαμβάνοντας υπόψη και με τους περιορισμούς στον αριθμό των θεατών και τα μέτρα υγιεινής που πρέπει να ληφθούν, τα οποία συνεπάγονται επιπλέον κόστος, καταλαβαίνουμε ότι επιβαρύνεται ιδιαίτερα η θέση των επιχειρηματιών. Το μόνο θετικό της υπόθεσης είναι ότι υπάρχουν και κάποιοι που αποζητούν την επαφή με τον κινηματογράφο, τον οποίο θεωρούν ως όχημα που θα τους βοηθήσει να ξεχαστούν- έστω για λίγο- και να ταξιδέψουν. Ας ελπίσουμε ότι έτσι η πρωτόγνωρη δοκιμασία που αντιμετωπίζουν οι θερινοί κινηματογράφοι θα ξεπεραστεί.