”Θα με σκοτώσουν νομίζεις;” Στο «Spencer», η Κρίστεν Στιούαρτ υποδύεται την Νταϊάνα

Το «Spencer» του Pablo Larraín είναι μια ανατριχιαστική αναβίωση των τεταμένων χριστουγεννιάτικων διακοπών στη ζωή της πριγκίπισσας Νταϊάνα. Το όραμα του Larraín είναι γεμάτο από ακολουθίες ονείρων, εσωτερικό και εξωτερικό πόνο, διάλογο με βαριές μεταφορές, και την Kristen Stewart να σκέφτεται συγκινητικά κάτω από διάφορα καπέλα και το iconic bob κούρεμα της Diana. Η ταινία στοχεύει στο να βάλει το κοινό στο πνεύμα της ηρωίδας ενώ παράλληλα θέλει να αποτυπώσει την αίσθηση του χρόνου στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και το σημείο στη βασιλική σχέση, όπου τα πράγματα άρχισαν να διαλύονται.

Το “Spencer” χαιρετά το κοινό του με μια φράση: “Ένας μύθος από μια αληθινή τραγωδία”, δίνοντας τον τόνο ότι αυτό που πρόκειται να δούμε είναι περισσότερο μυθοπλασία παρά πραγματικότητα.

Η πριγκίπισσα Νταϊάνα (Στιούαρτ) καθυστερεί να φτάσει στην εναρκτήρια γιορτή των Χριστουγέννων της οικογένειας. Χάνεται στην περιοχή όπου μεγάλωσε ως μια γείτονας της βασιλικής οικογένειας, ένα σύμβολο του πώς έχει χάσει κομμάτια του εαυτού της με τα χρόνια προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Στους βασιλικούς χώρους, την υποδέχεται ένας πρώην στρατιωτικός αξιωματικός με αυστηρό πρόσωπο (Timothy Spall), ο οποίος είναι τα μάτια και τα αυτιά της οικογένειας. Δεν μπορεί να κάνει τίποτα χωρίς τη γνώση του. Τώρα που ξαναβρέθηκε με τα αγόρια της, William (Jack Nielen) και Harry (Freddie Spry), η Νταϊάνα προσπαθεί να συγκρατήσει ένα γενναίο πρόσωπο ακόμα κι αν γνωρίζει ότι ο σύζυγός της πρίγκιπας Κάρολος (Jack Farthing) έχει σχέση.

Στο «Spencer», το άγχος και η κατάθλιψή της αρχίζουν να την κερδίζουν. Αρχίζει να βλέπει το φάντασμα της Anne Boleyn (Amy Manson), της πρώην συζύγου του Ερρίκου του ΗIII που αποκεφαλίστηκε για να μπορέσει ο σύζυγός της να παντρευτεί την ερωμένη του, ως οιωνός για το τι θα της συμβεί. Η Νταϊάνα βρίσκει έναν σύμμαχο μεταξύ του προσωπικού της στη Μάγκι (Sally Hawkins), αλλά ακόμη και εκείνη απομακρύνεται ακριβώς τη στιγμή που η Νταϊάνα την έχει περισσότερο ανάγκη. Έχοντας χάσει πια την ιδιωτικότητά της έξω και μέσα στο πολυτελές κτήμα, οι τοίχοι μοιάζουν να κλείνουν προς την Νταϊάνα, καθώς χάνει τον έλεγχο της πραγματικότητας μέχρι να μπορέσει να ξεσπάσει και να σωθεί.

Διαβάστε επίσης  «Suburbicon»: Ο Τζορτζ Κλούνεϊ σκηνοθετεί ξανά
Advertising

Advertisements
Ad 14
spencer
Πηγή εικόνας: people.com

Χωρίς αμφιβολία, χρειάστηκε ένας ξένος για να κάνει μια ταινία τόσο ασήμαντη όσο το Spencer, που τολμά να εξετάσει τους βασιλικούς χαρακτήρες, σαν να ήταν δείγματα κάτω από μεγεθυντικό φακό. Το αφήγημα των Larraín και Knight είναι μια τραγωδία για μια κακομαθημένη πριγκίπισσα που επιτιμάται στους υπηρέτες αλλά και το θρίλερ μιας γυναίκας που έχει μόνο 10 λεπτά να μπει στο φόρεμά της πριν σερβιριστεί το χριστουγεννιάτικο δείπνο. Το Spencer παρουσιάζει ολόκληρο το ίδρυμα ως κάτι παραπάνω από ένα ανόητο παιχνίδι ντυσίματος, μια παράσταση – φάρσα, που εξαρτάται για την επιβίωσή της από όλους όσους πάιζουν σε αυτή και υποστηρίζουν την ψευδαίσθηση, το παλιό μπροκάρ. Όποιος δεν το κάνει, εξοστρακίζεται, συνθλίβεται ή απορρίπτεται στο κρύο, με το σκιάχτρο, τους φασιανούς και τους ανατριχιαστικούς άνδρες ασφαλείας. «Θα με σκοτώσουν, νομίζεις;» λέει η Νταϊάνα, μισο-αστειευόμενη, και τέτοιο είναι το επίπεδο μανίας και έντασης που για μια στιγμή, πιστεύουμε ότι θα μπορούσαν.

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Ονομάζομαι Θωμάς Αριστείδης και σπουδάζω στο Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαικών Σπουδών, στο ΠΑΜΑΚ. Αποφάσισα να ασχοληθώ ερασιτεχνικά με την αρθρογραφία και να γραψω για θεματα κινηματογράφου, μουσικής και πολιτισμού.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Κολλημένοι στη ζάλη, χαμένοι...

Κολλημένοι στη ζάλη, χαμένοι…

Κολλημένοι στη ζάλη. Σε μια φούσκα με εμάς να κοιτάμε
Ροδώπις: Η πρώτη εκδοχή της Σταχτοπούτας

Ροδώπις: Η πρώτη εκδοχή της Σταχτοπούτας

Η ιστορία μιας φημισμένης γυναίκας που οι αρχαίοι συγγραφείς προδίδουν