Το Tέλειο Aφεντικό: Υπάρχει και τον ενσαρκώνει ο Javier Bardem

Η ταινία της εβδομάδας

Η ταινία που είδαμε και ξεχωρίσαμε αυτήν την εβδομάδα είναι “Το τέλειο αφεντικό”. Ένα εργοστάσιο παραγωγής ζυγαριών. Μία υποψηφιότητα για το Κρατικό Βραβείο Επειχηρηματικής Αριστείας. Ένα αφεντικό, τον οποίο υποδύεται ο Javier Bardem, κάνει τα πάντα για να δείχνει «τέλειο». Ως στόχος του έχει να κερδίσει ένα βραβείο αναγνώρισης της δουλειάς του. Ταυτόχρονα το βραβείο οα ολοκληρώσει  την συλλογή του στον περίτεχνα καλοφωτισμένο τοίχο των διακρίσεων του. Για να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα λάθους, που θα του κοστίσει το έπαθλο σκύβει πάνω από όλα τα προβλήματα, που προκύπτουν. Με το καμουφλάρισμα του φίλου και αφεντικού, στο δρόμο του συναντά δυσαρεστημένους υπάλληλους, διαμαρτυρίες, ερωτικούς πειρασμούς, απρόσμενες εκπλήξεις. Όλα αυτά υπό το πρίσμα της καπιταλιστικής καταπιεστικής ψυχολογίας και το άγχος της επιβεβαίωσης του από την επιτροπή.

Το τέλειο αφεντικό ( El buen patrón ) - Κριτική | Περιοδικό Move ItΠηγή εικόνας: Moveitmag.gr

Η ουσία

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το “τέλειο” αφεντικό είναι μία ειρωνικά αστεία ταινία, που παίρνει θέση στους κόλπους της κωμωδίας με έντονη την παρουσία του κοινωνικού σχολίου. Ο ρόλος του αφεντικού, που προσπαθεί να “φιξάρει” με τον πιο γρήγορο τρόπο τα πράγματα, που δε τον διευκολύνουν στην κατάκτηση του στόχου του, θέτουν τον ρυθμό μιας καυστικής και ευθύβολης μαύρης σάτιρας.

“Το πρόβλημά σου μπορεί να είναι προσωπικό. Δημιουργεί, όμως, πρόβλημα στην επιχείρηση. Οπότε παύει να είναι προσωπικό”, ακούμε συχνά να λέει το αφεντικό προς του υπαλλήλους του. Μία ακόμα ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του είναι πως όλα πρέπει να είναι στη μέση, όντας και σε εργοστάσιο παραφωγής ζυγαριών. Η ζυγαριά να μην γέρνει, με όποιο τίμημα. Σε μια παρόμοια περίπτωση που η ζυγαριά έγερνε, το “καλό” αφεντικό ισορρόπησε την ζυγαριά, με τη χρήση μιας σφαίρας.

Η κίνηση αυτή, ανάγει την σφαίρα σε σύμβολο, ορίζοντας τη βία και την χρήση της ως μέσο επίτευξης του στόχου. Εφαρμόζει το ρητό “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”, στα προβλήματα που μοιάζουν άλυτα. Την”ευσπλαχνία” του επιβεβαιώνει η σκηνή του εκδιωγμού του δυσαρεστημένου υπαλλήλου. Αναπάντεχα, όμως, πάνω σε αυτή τη συμπλοκή βρίσκει τραγικό θάνατο ο γιός του επιστάτη του. Φτάνουμε, έτσι στην τελευταία σκηνή με την πιο ξεκάθαρη απεικόνιση του καπιταλισμού σε ένα πλάνο, δια χειρός του Fernando León de Aranoa. Από την μία, η τραγική φιγούρα του πατέρα, που θρηνεί τον αδικοχαμένο γιο του στο σπίτι του αφεντικού. Την ίδια ώρα, στο ίδιο δωμάτιο, παρακολουθούμε το αφεντικό, να καμαρώνει για ακόμη ένα βραβείο που κέρδισε τελικά.

Το Τέλειο Αφεντικό (El buen patron) | Σινεμά | LiFOΠηγή εικόνας: Lifo.gr

Advertising

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας, Fernando León de Aranoa, έφτασε με φόρα στα φετινά ισπανικά βραβεία Γκόγια. Φωτίζοντας θέματα όπως η ανεργία, οι κοινωνικές τάξεις, οι ανισότητες και η ψυχολογία της εξουσίας της καπιταλιστικής πραγματικότητας και όλα αυτά αποτυπωμένα με έξυπνους διαλόγους, ιδιαίτερα αυτοσαρκαστικούς και παιχνιδιάρικους, ο σκηνοθέτης κατέριψε ρεκόρ υποψηφιοτήτων στην τρίτη του κινηματογραφική προσπάθεια.

Κριτική ταινίας: Το Τέλειο ΑφεντικόΠηγή εικόνας: Filmy.gr

Η επιλογή του Javier Bardem επιβεβαίωσε την κρίση του σκηνοθέτη σε σημείο, που ορισμένοι μιλούν για ρεσιτάλ. Ενσάρκωσε το “τέλειο” αφεντικό με τις χαρακτηριστικές παύσεις και βλέμμα, κάνοντας ακόμα πιο έντονο το κωμικό στοιχείο της ερμηνείας του.

Πάρτε μια γεύση από την ταινία, εδώ:

Advertising

Γεια, είμαι η Μαρία Ξανθοπούλου και είμαι φωτογράφος. Έχω πτυχίο στα παιδαγωγικά αλλά τελικά με κέρδισε η τέχνη. Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να γράφω και να βγάζω φωτογραφίες, ενώ η σχέση μου με τη μόδα μπορεί να πει κάποιος ότι ήταν καρμική.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

«Dead Man»: Το υπαρξιακό (άντι)γουέστερν

Ο γνωστός χίπστερ του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, Jim Jarmusch, αποφάσισε το 1995 να δοκιμάσει τις…

Κινηματογράφος

Πειρατές της Καραϊβικής: Γιατί η πρώτη ταινία θεωρείται κλασική;

Η ταινία «Πειρατές της Καραϊβικής: Η Κατάρα του Μαύρου Μαργαριταριού», που κυκλοφόρησε το 2003, ήταν…

Κινηματογράφος

Ο Τομ Κρουζ γίνεται 63 ετών και μεγαλώνει “επικίνδυνα”

Με έναυσμα την νέα του ταινία του, που παίζει στους κινηματογράφους – κηρυγμένη (ελπίζω πως…

Κινηματογράφος

5 ρομαντικές κομεντί που πρέπει να προσθέσεις στη λίστα σου

Ένα από τα καλά του κινηματογράφου είναι ότι μπορείς να επιλέξεις να δεις ό,τι είδους…

Κινηματογράφος

«Spielberg in the ’70s–’80s» στα Ιωάννινα!

  «Spielberg in the ’70s–’80s» στον υπαίθριο χώρο του Μουσείου Αργυροτεχνίας στα Ιωάννινα! Το Πολιτιστικό…

Κινηματογράφος

Από το Βιβλίο στην Οθόνη!

Στον ειδυλλιακό κήπο του ΕΛΙΒΙΠ στο Παλαιό Ψυχικό, το Athens Open Air Film Festival υπογράφει…

Κινηματογράφος

«The Descent»: Τι έχει απομείνει να σε τρομάξει όταν έχεις δει την κόλαση;

Το «Descent» του 2005, είναι η δεύτερη ταινία του Άγγλου Neil Marshall (σκηνοθέτης των «Doomsday»,…