Θεματική εβδομάδα. Από την Αντωνία Βαρμάζη

θεματική εβδομάδα
Πηγή εικόνας: https://www.vitalsmarts.com/crucialskills/2015/09/how-to-increase-student-success-through-communication/

[punica-dropcap]Τ[/punica-dropcap]ι είναι η θεματική εβδομάδα και πως εμπλέκεται αυτή στην ζωή των παιδιών; Ας μάθουμε αρχικά τι είναι η θεματική εβδομάδα ως ορισμός. Με τον όρο «θεματική εβδομάδα» εννοούμε την εβδομάδα, όπου οι καθηγητές και μαθητές εστιάζουν σε συγκεκριμένο θεματικό πυρήνα ακολουθώντας πάντα τις οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας. Διατροφή και διεκδίκηση των βασικών και θεμελιωδών δικαιωμάτων της γυναίκας είναι μερικά από τα θέματα που πραγματεύονται και πραγματοποιούνται με την ενεργό συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης και της γνώσης. Διότι η γνώση δεν αποκτάται μόνο με την στείρα μορφή της παράδοσης, αλλά με ποικίλους τρόπους, όπως με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, τη συζήτηση και τα διαδραστικά παιχνίδια.

Κατά τη διάρκεια της θεματικής εβδομάδας δεν πραγματοποιούνται μαθήματα, αλλά καθηγητές και μαθητές παρακολουθούν από κοινού ταινίες και δημιουργούν αυθόρμητη συζήτηση αφορμώμενοι από κάποιο στοιχείο που τους κέντρισε το ενδιαφέρον. Οι σουφραζέτες, για παράδειγμα, μια ταινία με κεντρικό άξονα τη γυναίκα ήταν μια εκδοχή της θεματικής εβδομάδας. Συγκεριμένα, ήταν ένα κίνημα γυναικών, οι οποίες διεκδίκησαν τα αυτονόητα δικαιώματα τους και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, τη μόρφωση, την εργασία. Στα παιδιά γεννήθηκαν απορίες  για τον τρόπο με τον οποίο οι άνδρες δημιούργησαν μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, κατά την όποια ο άνδρας διατάζει και επιβάλλει να εκπληρώνονται οι διαταγές του αδιαφορώντας για το τίμημα και απαξιώνοντας την γυναίκα. Φυσικά και στο τέλος οι γυναίκες τα καταφέρνουν.

Ένα άλλο ζήτημα που απασχόλησε τη θεματική εβδομάδα και κίνησε το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν η διατροφή. Επιλέχτηκε η αρχαιοελληνική διατροφή μιας και έχει αποδειχθεί και επιστημονικά ότι είναι αυτή που βοήθα τον άνθρωπο να ζήσει όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια. Το πρωί οι Αρχαίοι Έλληνες έτρωγαν λίγο και τις περισσότερες φορές άρτο, γάλα, δημητριακά. Το μεσημέρι και πάλι έτρωγαν λίγο, όπως κριθαρένια κουλούρια, φρούτα και λαχανικά. Το βράδυ έτρωγαν όσπρια, κρέας και σαλάτες. Το επιδόρπιο ήταν φρούτα και ιδιαίτερα τα σύκα που δεν επιτρέπονταν η εξαγωγή τους.

Διαβάστε επίσης  Μαθησιακές δυσκολίες: Η βοηθητική στάση των εκπαιδευτικών

Η διαδικασία της μάθησης είναι μια μοναδική εμπειρία στην ζωή των παιδιών και καθόλα καθοριστική. Επομένως, για να μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη και πόλο έλξης για να κερδίσει το ενδιαφέρον των παιδιών πρέπει να είναι πολυδιάστατη. Μια τέτοιου είδους μορφή μάθησης είναι και η θεματική εβδομάδα, κατά την όποια μαθητές και καθηγητές βρίσκονται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο και γίνονται κοινωνοί και πρωταγωνιστές  στο ίδιο γεγονός που παρουσιάζεται μπροστά στα μάτια τους. Μια ταινία, μια αυθόρμητη συζήτηση, διάλογος και επιχειρηματολογία με πρωτότυπες προτάσεις είναι μερικές από τις εκφάνσεις της θεματικής εβδομάδας. Ας την γνωρίσουμε σε βάθος και ας πάρουμε κομμάτια της στο καθημερινό μάθημα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η στήλη #egrapsa φιλοξενεί κείμενα όσων νιώθουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν τις σκέψεις, τις απόψεις και τα συναισθήματά τους μέσω του γραπτού λόγου. Οι αναγνώστες μας σχολιάζουν την επικαιρότητα, διατυπώνουν τους προβληματισμούς τους και εκφράζουν τη δημιουργικότητα τους μέσα από μικρές ιστορίες.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αγίου Βαλεντίνου: 4+1 ξεχωριστές προτάσεις

Η γιορτή των ερωτευμένων ήρθε και μας βρίσκει να αναζητάμε

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη είναι μια περίοδος ανάπτυξης