Ελαιόλαδο: Ο πράσινος χρυσός της Ελλάδας και οι επενδύσεις

elaiolado-ελαιόλαδο
Ελαιόλαδο, μια λέξη υψίστης σημασίας! Το έχουν πει και πράσινο χρυσό στην Ελλάδα και όχι άδικα. H ελιά και το ελαιόλαδο είναι κομμάτι της ζωής μας στην Ελλάδα και αυτό το παρατηρούμε συχνά όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας. Βλέπουμε ελιές από το προάστιο μια πόλης μέχρι την ύπαιθρο.
Είναι το βασικό συστατικό της ελληνικής, αλλά και μεσογειακής διατροφής. Από τα αρχαία χρονιά μέχρι σήμερα είναι στοιχειό της ελληνικής παράδοσης, της αρχαιότητας, της θρησκείας και του πολιτισμού και όχι άδικα, γι’ αυτό και ο Όμηρος το ονόμαζε «υγρό χρυσαφί της διατροφής».

Κύρια σημεία προσοχής για το ελαιόλαδο

  • Όλα τα ελαιόλαδα δεν είναι τα ιδία.
  • Δεν παίζει ρολό η συσκευασία αλλά η ποιότητα του για να γίνει σωστή προώθηση.
  • Πιστοποίηση υγείας για φαινόλες και συστατικά που καθορίζουν την πορεία προς την πώληση και την τιμή του και ειδικά για διεθνείς αγορές.
  • Προτιμάμε ελαιόλαδα που έχουν πικάντικη και πικρή γεύση. Η ελαιοκανθάλη γίνεται αισθητή κυρίως ως πικάντικο κάψιμο στον λαιμό και την κατάποση, όπως και η ελασίνη.
  • Πολλές εταιρίες έχουν κυκλοφορήσει ελαιόλαδα που έχουν πιστοποιητικό υγείας για τους πολυφασικούς, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου της αγοράς και μάλιστα σε υψηλές τιμές.
  • Η επαφή με το μέταλλο επηρεάζει σημαντικά το ελαιόλαδο, γιατί απαγορεύονται η αποθήκευση σε χάλκινα και σιδερένια σκευή.
  • Πρέπει να χρησιμοποιούνται σκευή ανοξείδωτα η πλαστικά που είναι πιστοποιημένα για ροφήματα και να κλείνουν αεροστεγώς.

Πράσινος Χρυσός | Κατηγορίες του ελαιολάδου | Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα

Το ελαιόλαδο έχει κατηγορίες: το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο που μαζεύεται με τα χεριά, το βιολογικό που προέρχεται από την βιολογική καλλιέργεια και το πρώιμο μάζεμα του αγουρέλαιο. Όλες αυτές οι κατηγορίες αποφέρουν μεγάλο κέρδος επένδυσης και σωστού πλασαρίσματος στην αγορά, είτε στην ελληνική είτε στην παγκόσμια. Ως προς την ποιότητα και την ποσότητα είμαστε στην τρίτη θέση παγκοσμίως στο ελαιόλαδο, αλλά ως έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είμαστε στην νούμερο ένα στον κόσμο κάθε χρόνο, γιατί ακλουθούμε την μέθοδο αιώνων τώρα, να μαζεύουμε τις ελιές με το χέρι.
Μπορούμε να αυξήσουμε την παράγωγη της ελιάς, αφού ευδοκιμεί σε όλη την Ελλάδα, νησιωτική ηπειρωτική. Με την σωστή αντιμετώπιση και φροντίδα της ελιάς έχουμε την δυνατότητα να βγάλουμε ένα ελαιόλαδο κορυφαίας ποιότητας που θα μας αποφέρει κέρδη στην επένδυση μας, φτάνει να κάνουμε την σωστή όμως τυποποίηση.

Διαβάστε επίσης  Πασχαλινές κάρτ-ποστάλ: παραδόσεις και καημοί ενός λαού μέσα από τις ευχετήριες κάρτες

Το λάθος της ανεπαρκής εντατικής τυποποίησης στο ελαιόλαδο & οι προσδοκίες για καλύτερα περιθώρια κέρδους

Το λάθος που κάνουμε είναι ότι δεν επενδύουμε τόσο στην τυποποίηση του ελαιόλαδου και έτσι η πώληση χύμα αποφέρει λιγότερα κέρδη σε σχέση με ένα τυποποιημένο ελαιόλαδο. Ενδεικτικά, κάθε χρόνο τυποποιείται περίπου το 30%της εγχώριας παράγωγης, ενώ η μεγαλύτερη ποσότητα διακινείται χύμα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό .
Αν επενδύσουμε στο τυποποιημένο ελαιόλαδο θα φέρουμε μεγάλα κέρδη σε σχέση με την πώληση χύμα προϊόντος. Ένα παράδειγμα είναι ότι στο Ηνωμένο βασίλειο το 2001 χρησιμοποιούσαν το 3% ελαιόλαδο ενώ 2014 έφτασαν στο 31% σε ειδικά πιστοποιημένα τυποποιημένα ελαιόλαδα από όλη την Ελλάδα, αντιστοίχως μεγάλη ζητήση έχει ομοίως και η Γερμάνια .
Θα πρέπει να προσέξουμε ότι η ζήτηση στο εξωτερικό είναι για τυποποιημένο ελαιόλαδο. Η ύπαρξη κατάλληλης πιστοποίησης ποιότητας του μαζί με μια σωστή διαφήμιση, εκ μέρους μας, μπορεί να συμβάλλει προκειμένου να επιτευχθεί μια διερεύνηση της υπάρχουσας αγοράς. Συνεπώς έτσι, θα έχουμε πιο μεγάλη ζήτηση και πιο μεγάλο κέρδος, γιατί το ελαιόλαδο μας είναι το καλύτερο στον κόσμο και αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε και από τα διεθνή βραβεία που αποσπούν διάφορα ελαιόλαδα από διεθνείς διαγωνισμούς παγκοσμίως.

Συμπεράσματα σχετικά με το ελαιόλαδο

Συνοψίζοντας, για να επενδύσουμε στο λεγόμενο και κατά παράδοση «πράσινο χρυσό» θα πρέπει να έχουμε πρωτίστως κάλο προϊόν, αλλά και δευτερευόντως σωστή πιστοποίηση, μαζί και με μια αρίστη συσκευασία. Ακολουθώντας το ανωτερό θα μας αποφέρει κέρδη για ένα προϊόν, που όπως προείπαμε το συναντάμε παντού γύρω μας. Συνεπώς, μια σωστή διαχειρισή του θα λειτουργήσει ως ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για τον καθένα μας, όπως και σε επίπεδο οικονομικό και για την ίδια μας την χώρα.

Διαβάστε επίσης  Η Unilever θέλει να ανεβάσει τις τιμές αλλά... δεν μπορεί
Advertising

Advertisements
Ad 14

Απόφοιτος τουΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ στο τμήμα λογιστικής. Έγινε μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με την ιδιότητα του φοροτεχνικού Β΄ Τάξης. Είναι ειδικευμένος-έμπειρος λογιστής στα βιβλία τρίτης κατηγορίας και στην κατασκευή εξειδικευμένων αναφορών (reports), οικονομικών καταστάσεων και αποτελεσμάτων επιχειρήσεων .

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ιστοσελίδα

Ιστοσελίδα: Φτιάξε τη δική σου

Βήμα-βήμα η κατασκευή μιας ιστοσελίδας Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας HTML
Eggers

Το σινεμά τρόμου του Robert Eggers

Ο Νεοϋορκέζος Robert Houston Eggers, φέτος συμπληρώνει την τέταρτη κατά