Επιχειρηματικό πλάνο: 5 μικρές συμβουλές

Business plan ή επιχειρηματικό πλάνο είναι ένα επίσημο αρχείο στο οποίο η εκάστοτε επιχείρηση ή οργανισμός καταγράφει ένα πλάνο με τους στόχους της, καθώς και τους λόγους για τους οποίους είναι επιτεύξιμοι. Όταν το Business plan δημιουργείται για μία εταιρεία που δραστηριοποιείται χρόνια και επιθυμεί να αλλάξει πρόσωπο προς το κοινό, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνει στόχους , πιθανές έρευνες και όλους τους λόγους που θα αιτιολογούν το γιατί οι αλλαγές που θέλει να κάνει είναι επιτεύξιμες για τα επόμενα 3-5 χρόνια.

Το ετήσιο business plan είθισται να δημιουργείται στην αρχή έτους για ευνόητους λόγους. Έτσι παρακάτω παραθέτουμε κάποια χρήσιμα tips, που ενδεχομένως να σας βοηθήσουν.

1. Ανάλυση S.W.O.T.

Το ακρωνύμιο S.W.O.T. σημαίνει Strengths – Weaknesses -Opportunities -Threats. Η ανάλυση S.W.O.T. είναι ένα εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού, το οποίο χρησιμοποιείται από τις επιχειρήσεις ή τους οργανισμούς όταν πρόκειται να κάνουν ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη τους ή για να δουν πού βρίσκονται σε σχέση με τους στόχους που έχουν θέσει ή θέλουν να θέσουν. Έτσι μέσω της συγκεκριμένης ανάλυσης μελετώνται τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της επιχείρησης, καθώς και οι ευκαιρίες και οι απειλές που παρουσιάζονται. Τα δύο πρώτα (Strengths- Weaknesses)   εστιάζουν στο εσωτερικό περιβάλλον, ενώ τα δύο τελευταία (Opportunities – Threats) στο εξωτερικό περιβάλλον.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Είναι αρκετά σημαντικό να επενδύσετε αρκετό χρόνο στη συγκεκριμένη ανάλυση, έτσι ώστε να δείτε ποιοι παράγοντες θα επηρεάσουν το μέλλον της επιχείρησής σας και να δείτε πως μπορείτε να “πολεμήσετε” τις αδυναμίες της επιχείρησης, να επικεντρωθείτε και να κάνετε μεγιστοποιήσετε τα δυνατά στοιχεία σας, να εκμεταλλευτείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τις απειλές που παρουσιάζονται ή θα παρουσιαστούν. Να θυμάστε ότι πάντα και σε κάθε περίσταση υπάρχουν και τα 4 στοιχεία και ποτέ δε λείπει κάποιο!

Διαβάστε επίσης  Ris Project καφέ για σκύλους στο Παγκράτι!

2. Μάθε καλύτερα το κοινό σου!

Κάθε επιχείρηση ή οργανισμός υπάρχει για ένα σημαντικό λόγο: επειδή κάποιος χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει. Και αυτός ο συγκεκριμένος λόγος είναι που εξασφαλίζει τη μακροβιότητα του οργανισμού ή της επιχείρησης! Αν θέλεις λοιπόν να προσφέρεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον πελάτη σου, καλό θα ήταν να τον γνωρίσεις λίγο καλύτερα. Ίσως λοιπόν θα ήταν χρήσιμο να διεξάγεις ένα customer survey. Στόχος του survey είναι τελειώνοντάς το να ξέρεις ποιο είναι το προφίλ του πελάτη που στοχεύεις.

3. Ρεαλισμός

Όταν κάνετε πλάνο για τη χρονιά είναι πολύ πιθανό να βρείτε τον εαυτό σας πολύ αισιόδοξο. Είναι πιθανόν να θέλετε να πετύχετε κάποιους στόχους, οι οποίοι είναι πολύ υψηλοί. Μετρήστε λοιπόν με προσοχή τους διαθέσιμους πόρους, καθώς και το χρόνο υλοποίησης του πλάνου.  Αν για παράδειγμα το budget σας είναι 100 ευρώ δεν είναι δυνατόν να φτιάξετε πλάνο που να βασίζεται σε budget των 300. Προσέξτε όμως γιατί και το αντίστροφο είναι εξίσου επικίνδυνο, αφού το να έχεις πόρους και να μην τους εκμεταλλευτείς μπορεί να σε κρατήσει αρκετά πίσω.

Advertising

Εξίσου σημαντικός είναι και ο χρόνος, αφού πρέπει να λάβετε υπόψιν τον πραγματικό χρόνο που παίρνει να γίνουν τα Operations καθώς και τα πιο συχνά προβλήματα που προκύπτουν.

4. Μην ξεχάσετε το ανθρώπινο δυναμικό!

O διάσημος συγγραφέας, Motivation speaker & σύμβουλος marketing Simon Sinek είπε το εξής: “Οι πελάτες δε θα αγαπήσουν ποτέ μια εταιρεία, αν πρώτα δεν την αγαπήσουν οι άνθρωποι που δουλεύουν σε αυτήν.” Οπότε είναι σημαντικό να μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε το ανθρώπινο δυναμικό στο πλάνο σας. Και όχι δεν εννοώ μόνο τα θέματα περί μισθών (αυξήσεις, μειώσεις, περικοπές), απολύσεις και προσλήψεις. Βάλτε στο πλάνο πράγματα που θα δώσουν περισσότερα κίνητρα στους εργαζομένους σας και θα τους αναπτύξουν. Άλλωστε όσο έχουν κίνητρο κάνουν ποιοτικότερη δουλειά και όσο αναπτύσσονται αυτοί, αναπτύσσεται και η επιχείρησή σας! Παρακάτω σας σας παραθέτουμε ένα TedX Talk που ενδεχομένως να σας πείσει για την αξία του self motivation:

Διαβάστε επίσης  Τούρκικη κρίση και τι σημαίνει για την Ελλάδα, μεγάλη ιστορία

5. Ανταγωνισμός

Tέλος ασχοληθείτε με τον ανταγωνισμό αλλά όχι σε σημείο που να ακούτε και λαμβάνετε υπόψιν τις φήμες που κυκλοφορούν. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας στην αγορά εργασίας, αλλά μείνετε στα actual facts και αποφύγετε τις υποθέσεις και τις αρνητικές συγκρίσεις.

Advertising

Πηγές:

https://goo.gl/kGjs3i

https://goo.gl/aZMJna

Σπουδάζω Φιλολογία, αλλά κάθε μέρα θέλω να μαθαίνω και κάτι διαφορετικό. Όταν βρίσκω χρόνο διαβάζω λογοτεχνία, ταξιδεύω ή ψάχνω το επόμενο πράγμα με το οποίο θα ασχοληθώ. Πιστός μου σύντροφος σε κάθε ασχολία μου -νέα ή παλιά- ο καφές.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Βαριέμαι

“Βαριέμαι”. Τον κοιτάζω με την άκρη του ματιού και περιμένω

Τα πραγματικά γεγονότα πίσω από τη σειρά φαινόμενο “Squid Game”

Η σειρά Squid Game έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, η οποία