Social media και θεωρίες του marketing

Καινοτόμες λύσεις που ξεμπλοκάρουν μια άκαμπτη οικονομία 

Αν η πραγματικότητα είναι ζήτημα οπτικής γωνίας, τότε ο σύγχρονος κόσμος μπορεί σίγουρα να ιδωθεί υπό το ρεαλιστικό, αλλά και υπό το ψηφιακό πλέον πρίσμα του. Ο ψηφιακός κόσμος και κατ’ επέκταση τα social media κέρδισαν γρήγορα και επάξια-ίσως- μια θέση στην «καρδιά» μας , καθώς όλοι πλέον δεν ελαττώνουμε, αλλά ίσως αυξάνουμε κιόλας τις επισκέψεις μας σ’ αυτόν τον ψηφιακό κόσμο των άπειρων δυνατοτήτων. Ο λόγος για την προσωπική μας προβολή μέσω των social media, αδιαμφισβήτητος. Η επαγγελματική προβολή ωστόσο που προκύπτει μέσα απ’ αυτά, είναι κάτι που τώρα αρχίζει να εξελίσσεται και που γενιές γενεών αρχίζουν να αντιλαμβάνονται πως μια τέτοια τακτική μπορεί σίγουρα να αποφέρει καρπούς. Πώς συνδέονται λοιπόν τα social media με τον σύγχρονο επιχειρηματία και μπορεί πράγματι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα να δημιουργήσει μια κερδοφόρα επιχείρηση;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι καταφατική. Όπως όμως στις περισσότερες δραστηριότητες που μας περιβάλλουν, έτσι και στα social media, δεν έχει νόημα απλά να τα χρησιμοποιείς για να τα χρησιμοποιήσεις και τίποτε πέρα από αυτό.  Εδώ συνδέεται και το παλιό λαϊκό ρητό «Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο!». Ενώ από την  άλλη, η λανθασμένη ή επιπόλαια χρήση των social media μπορεί σίγουρα να αποβεί καταστρεπτική για την πορεία μιας επιχείρησης. Έτσι, μια επιχείρηση ωφελείται από τον κόσμο του διαδικτύου όταν στοχεύει μεθοδικά στην απόκτηση του διαδικτυακού κοινού της, το οποίο πρέπει σαφώς να συμβαδίζει με τον χαρακτήρα και το concept μιας επιχείρησης. Μας ενδιαφέρει περισσότερο με άλλα λόγια, η ποιότητα και όχι η ποσότητα των ανθρώπων που θα ενταχθούν στο αγοραστικό μας κοινό! Ταυτόχρονα, μια επιχείρηση θα πρέπει να επενδύει και σ’ αυτό που ονομάζουμε «σταθερή πελατεία». Σύμφωνα άλλωστε με τον Philippe Kolter, «η καλυτερη διαφήμιση γίνεται από τους ευχαριστημένους πελάτες» και δη, από αυτούς που επιλέγουν να έρχονται ξανά και ξανά.  Σ’ αυτά τα πλαίσια, δημιουργεί και ξεχωριστό brand name, που την ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Επίσης, τα social media παρέχουν τη δυνατότητα εύκολης και οικονομικής διαφήμισης. Και εδώ όμως κάθε ευσυνείδητος επιχειρηματίας πρέπει να ακολουθεί μια λογική στρατηγική, ώστε να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό του. Για παράδειγμα, σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως το instagram, η έμφαση δίνεται στην προβολή του προϊόντος από φωτογραφική σκοπιά, ενώ στο Facebook περισσότερο ενδιαφέρον καταγράφεται στις λεζάντες που εγείρουν το συναίσθημα του καταναλωτή. Στη συνέχεια, στόχος μια επιτυχημένης επιχείρησης είναι να αποκτήσει όσο το δυνατόν περισσότερους διαδικτυακούς ακολούθους. Και αυτό πάλι δεν είναι δύσκολο, καθώς μέσω των social media μια εικόνα μπορεί να κάνει το γύρω του διαδικτύου- και σαφώς το γύρο του κόσμου- σε δευτερόλεπτα. Το μήνυμα βέβαια που θα μεταδώσει και η αγοραστικότητα που θα προσελκύσει εξαρτάται πάλι από τη στρατηγική μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Είναι θεμιτή λοιπόν, η προσαρμογή σωστών τίτλων, η χρήση διαδραστικών κουμπιών (cta buttons) που τοποθετούνται στα κατάλληλα σημεία και το κυριότερο, η γνώση της ανθρώπινης ψυχολογίας που επιτρέπει σε μια επιχείρηση να επικοινωνήσει πιο άμεσα με τους καταναλωτές και τις ανάγκες τους.

Διαβάστε επίσης  PEOPLECERT: Ηγέτης στην πιστοποίηση
Advertising

Advertisements
Ad 14

Τέλος, μια επιχείρηση προωθείται επιτυχημένα και καθίσταται κερδοφόρα όταν κρατά σε ενάργεια το αγοραστικό  κοινό της . Πρόκειται για το γνωστό Innovative management, την επένδυση δηλαδή σε καινοτομίες που αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα και διαχωρίζουν τις πωλήσεις μιας επιχείρησης από αυτές των υπολοίπων. Αυτό δεν επιτυγχάνεται μόνο με τη διαφοροποίηση των προϊόντων από επιχείρηση σε επιχείρηση, αλλά και από τις συνεργασίες που δημιουργεί μια επιχείρηση με άλλες εταιρείες (έστω και διαδικτυακά), τις αναρτήσεις της στα social media, και φυσικά τη σχέση (ανθρωπιά, αμεσότητα, εξυπηρέτηση) που θεμελιώνει σταδιακά με τον πελάτη της. Υπολογίζεται μάλιστα, ότι οι επιχειρήσεις που καινοτομούν διαρκώς έχουν διπλάσια κέρδη από όλες τις υπόλοιπες. Επομένως, αν ο κόσμος των social media και της ψηφιακότητας εν γένει είναι ένας κόσμος καινοτομίας, δεν έχουμε παρά να πάρουμε τους χάρτες παραμάσχαλα (ψηφιακούς ή μη!) και να ξεκινήσουμε για ένα ακόμα ταξίδι ανακάλυψης…!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η μαγεία ως κοινωνικό φαινόμενο

Η μαγεία ως κοινωνικό φαινόμενο έχει συνδεθεί ιστορικά με την

Οι καλύτερες ταινίες του 2024: Τις είδαμε και στις προτείνουμε!

Το 2025 είναι εδώ και πολλά υποχόμενο με προβολές, νέες