Όμορφο σώμα: άπιαστο όνειρο ή ζήτημα αυτοπεποίθησης;

Στην τελευταία δημοσκόπηση ζητήσαμε από τις κυρίες αναγνώστριές μας να μας πουν πώς νιώθουν με το σώμα τους. Παρότι το θέμα δεν έχει φύλο, καθώς υπάρχουν αυστηρά κριτήρια για την ιδανική εμφάνιση και για τους άντρες και για τις γυναίκες. είναι αλήθεια ότι οι γυναίκες από πολύ νεαρή ηλικία βάλλονται περισσότερο από την βιομηχανία της ομορφιάς και της μόδας.  Με αφορμή μάλιστα την δημοτικότητα που έχει στους τηλεθεατές η φετινή σαιζόν του GNTM, το περιοδικό  MAXMAG  διεξήγαγε μία δημοσκόπηση σχετικά με την εικόνα των Ελληνίδων. Είναι ικανοποιημένες από την εμφάνισή τους; Ποια η γνώμη τους για το αδυνάτισμα και ποιος είναι ο ρόλος των μίντια στη διαμόρφωση της γνώμης τους; Σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα.

Σούζι, τρως…και ψεύδεσαι και τρως!


Η πρώτη ερώτηση, που τέθηκε από την δημοσκόπηση, χτύπησε κατευθείαν στην καρδιά του ζητήματος. Πιστεύεις ότι πρέπει να χάσεις κιλά; Γιατί τι άλλο εννοούμε, όταν σκεφτόμαστε το ιδανικό σώμα, πέρα από ένα αδύνατο και σφιχτό κορμί; Η μετριοπαθής πλειοψηφία (65%) των συμμετεχουσών απάντησαν καταφατικά. Είτε πρόκειται για δυο κιλά, προκειμένου να χωρέσουμε στο αγαπημένο μας τζιν είτε για πολλά παραπάνω, οι περισσότερες αναγνώστριες παραδέχτηκαν ότι απέχουν μερικά κιλά από το ιδανικά όμορφο σώμα. Στη δεύτερη θέση και με μεγάλη διαφορά (27%) βρίσκεται η αρνητική απάντηση, γεγονός που μας φέρνει ομολογουμένως μια κάποια ανακούφιση. Σχεδόν το 1/4 των αναγνωστριών κατά πάσα πιθανότητα δε μετράνε θερμίδες και δε νιώθουν τύψεις μετά από κάθε γεύμα.

Διατροφικές διαταραχές: η αυτοπεποίθηση περνά από το στομάχι


Η αρχισυντάκτριά μας μας εξέπληξε με τις γνώσεις της πάνω στις διατροφικές διαταραχές, πράγμα που φάνηκε από την πληθώρα επιλογών στην ερώτηση: “Είχες ποτέ κάποια διατροφική διαταραχή; Αν ναι, ποια;” Με χαρά διαπιστώσαμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αναγνωστριών μας (78%) απάντησε αρνητικά.Η αγάπη προς το όμορφο σώμα για τις περισσότερες δεν έγινε ποτέ εμμονή. Σε πολύ μικρότερο ποσοστό (12%) επιλέχθηκε η απάντηση “επεισοδιακή πολυφαγία”… Λοιπόν, όπως σας είπα και παραπάνω, η αρχισυντάκτριά μας ξέρει πολλά. Προσωπικά μαντεύω ότι είναι ο επιστημονικός όρος του λυχούδα! Τέλος υπήρξαν και κάποιες ψήφοι στις επιλογές “βουλιμία”(3%) και “άλλο”(6%).

Διαβάστε επίσης  Μακεδονικό και διαπραγμάτευση: Tι πιστεύετε;

Πρότυπα και μιντιακή επιρροή για το όμορφο σώμα


Στην εποχή των επαγγελματιών influencers οι γυναίκες δε φαίνεται να επηρεάζονται ιδιαίτερα από τα προβαλλόμενα πρότυπα. Ίσως η πληθώρα των προτύπων και το μότο “anything goes”, έχει προσφέρει διαφορετικές διεξόδους στην αναζήτηση (θετικών) παραδειγμάτων προς μίμηση. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις ετερόκλητες απαντήσεις που δόθηκαν στις δύο τελευταίες ερωτήσεις της δημοσκόπησης. Συγκεκριμένα στην ερώτηση σχετικά με το κατά πόσο επηρεάζουν την άποψη για το σώμα τους τα πρότυπα ομορφιάς, το 22% των αναγνωστριών μας απάντησε “καθόλου” και μόλις το 15% επέλεξε την απάντηση “πολύ”. Οι ενδιάμεσες απαντήσεις που δόθηκαν ήταν πιο μετριοπαθείς, αφήνοντας περιθώριο τόσο στην επίδραση των εξωτερικών προτύπων όσο και στην κριτική σκέψη του κάθε δέκτη αυτών.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Τέλος προσπαθήσαμε να εξακριβώσουμε τι εννοούμε όταν μιλάμε για το ιδανικά όμορφο σώμα. Ποιος είναι για τον καθένα/καθεμιά ο ιδανικός σωματότυπος; Τι είναι αυτό που μας αρέσει να βλέπουμε στο καθρέφτη μας αλλά και στους άλλους; Το πολύ αδύνατο (skinny) σώμα ψηφίστηκε ως το ιδανικό από μόλις το 1% των συμμετεχόντων και ο αθλητικός σωματότυπος από το 12%. Στην αμέσως επόμενη θέση και με μεγάλη διαφορά βρέθηκε η επιλογή “αυτός (ο σωματότυπος) με καμπύλες” με ποσοστό 40%. Ωστόσο τη μεγαλύτερη μερίδα των ψήφων (47%) κέρδισε η απάντηση “όλοι οι παραπάνω, αρκεί να συνοδεύονται από υγεία”.

Διαβάστε επίσης  Beauty προϊόντα με μπανάνα που θα σε εκπλήξουν

Συμπερασματικά ο καθένας και η καθεμία μπορεί να είναι όπως θέλει. Το όμορφο σώμα γίνεται όλο και περισσότερο ζήτημα γούστου. Παραθέτοντας την δήλωση της βετεράνου της μόδας Βίκυς Καγιά: “Ωραία γυναίκα δε σημαίνει απαραίτητα κι ωραίο μοντέλο”, συμπληρώνουμε πως κάθε γυναίκα που νιώθει ωραία, δείχνει και ωραία… Go, girls!

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αγίου Βαλεντίνου: 4+1 ξεχωριστές προτάσεις

Η γιορτή των ερωτευμένων ήρθε και μας βρίσκει να αναζητάμε

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη είναι μια περίοδος ανάπτυξης