
Μια γρήγορη ματιά στο background της Lancia
Η Lancia ιδρύθηκε το 1906 από τον Ιταλό μηχανικό και οδηγό Vincenzo Lancia, ενώ έγινε τμήμα του ομίλου Fiat το 1969. Διαχρονικά, έγινε γνωστή για πολλές καινοτομίες στον τομέα της αυτοκίνησης. Πιο συγκεκριμένα, το 1950 στην Αουρέλια, δημιούργησε τον πρώτο κινητήρα διάταξης V6, έχοντας ήδη προσπαθήσει για κινητήρες V8 και V12. Ήταν η πρώτη εταιρεία που δημιούργησε και προχώρησε στην παραγωγή κινητήρων V6 και V4. Στη συνέχεια, έκανε συνεργασίες όπως με τη SAAB και τη Ferrari (στο κομμάτι των κινητήρων), όπου τέλος, το 2009 ενώθηκε με την Chrysler. Αυτή της η τελευταία κίνηση, φαίνεται να ήταν και η «καταστροφή» της. Όχι τυχαία, αφού το 2012 και 2013 είχε τεράστια πτώση των πωλήσεών της με 100.007 αντίτυπα το 2011 έναντι των 71.223 αντιτύπων το 2013. Έτσι το 2014, ανακοινώθηκε η οριστική απόφαση της Fiat να σταματήσει σταδιακά την παραγωγή της Lancia, αφήνοντας ως «απομεινάρι» της παραγωγής του σήμερα, το Ypsilon.
Με μοναδικό «όπλο» το Ypsilon δείχνει τα δόντια της η Lancia

Έτσι έχοντας ένα και μοναδικό μοντέλο με εγχώρια δραστηριότητα, η Lancia καταφέρνει το απίστευτο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), το πρώτο εξάμηνο του 2019 πέρασε σε πωλήσεις την Alfa Romeo στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο του 2019 έως και τον Ιούνιο του έτους, η Lancia είχε αύξηση των πωλήσεών της, της τάξης του 27,7% (φθάνοντας τις 34.700 μονάδες – 34.767 με την Chrysler). Στο ίδιο διάστημα, η Alfa Romeo, έχοντας ήδη επενδύσει τεράστια κεφάλαια, αλλά και όντας επανδρωμένη με επιπλέον του ενός μοντέλου (όπως τα Giulia, Stelvio, 4C, Mito και Giulietta) υπέστη μείωση των πωλήσεών της, της τάξης του 42%, με αποτέλεσμα να πουλάει μόνο 29.187 μονάδες.
Ποια ήταν όμως η αιτία αυτής της αλλαγής;
Σύμφωνα με φήμες του Fiat Group World και μη έχοντας κάποια επίσημη δήλωση, η αύξηση αυτή των πωλήσεων της Lancia στο πρώτο εξάμηνο του 2019, οφείλεται σε ένα άκρως δελεαστικό πρόγραμμα αγοράς του Ypsilon, που έτρεχε εκείνη την περίοδο. Συμπληρωματικά, έρχεται να ενισχύσει το αποτέλεσμα αυτό, η γνωστή προτίμηση των καταναλωτών στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Τέλος, σύμφωνα πάλι με την ανωτέρω φημολογία, η μείωση των πωλήσεων της Alfa Romeo, οφείλεται στην απότομη πτώση των ταξινομήσεων, αλλά και στο «δυνατό» ανταγωνισμό, κυρίως σε κατηγορίες όπως η Premium Sedan και SUV. Με την προ πολλού ξεπερασμένη Giulietta, η εταιρία βρίσκεται σε μια αρκετά επιβαρυμένη θέση και μπορούμε μόνο να αναμένουμε την προσπάθεια της το 2020 με το Tonale, ένα μοντέλο που αντιπροσωπεύει καλύτερα τις επιθυμίες των αγοραστών. Ωστόσο, η Lancia είναι εδώ για να μείνει και, όπως δείχνουν και οι αριθμοί, ο ανταγωνισμός είναι δυνατός.
Πηγές:
https://el.wikipedia.org/wiki/Lancia