Ferrari
Η ιστορία της.
Με έτος ίδρυσής της το 1947, η Ferrari είναι αναγνωρισμένη παγκοσμίως ως μία από τις καλύτερες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων. Είναι γνωστή από τη συνεχόμενη συμμετοχή της στους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά στην Formula1, όπου γνώρισε και τεράστιες επιτυχίες κυρίως στις δεκαετίες του 1950, 1960, 1970, στα τέλη του 1980 και το διάστημα 1999-2004. Τα μοντέλα αυτοκινήτων που έχει δημιουργήσει, τόσο από κατασκευαστική άποψη όσο και από επίδοση, τα έχουν μετατρέψει ως το απόλυτο σύμβολο ταχύτητας και κοινωνικού στάτους. Επιπλέον, η ομάδα έχει κατακτήσει αρκετές φορές το Πρωτάθλημα κατασκευαστών και αρκετοί οδηγοί της το Πρωτάθλημα Οδηγών.
Με έδρα το Μαρανέλλο της Ιταλίας, η ιστορία της ξεκινάει το 1940 όταν ο Enzo Ferrari κατασκευάζει το μοντέλο «Auto Avio Costruzioni». Ο ίδιος, διατήρησε τον έλεγχο του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας μέχρι τον θάνατό του, το 1988, στην ηλικία των 90 ετών. Παρόλα αυτά, ως έτος ίδρυσης αναγνωρίζεται το 1947 όταν κατασκευάστηκε το πρώτο μοντέλο της Ferrari. Το πρώτο της μοντέλο ήταν η 125S. Σύμφωνα με την Brand Finance είναι η πιο ισχυρή μάρκα στον κόσμο.
Άλλα μοντέλα.
Γνωστά και επιτυχημένα μοντέλα σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας είναι τα 250 GTO (1962 – 1964), 308 GTB/GTS (1975 -1985), μία κορυφαία εκδοχή του 308 γνωστή ως 288 GTO (1984 – 1985), F40 (1987 – 1992, F50 (1995 – 1997), Enzo Ferrari (2002 – 2004) και άλλα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το Μάιο του 2012, η Ferrari 250 GTO του 1962 έγινε το πιο ακριβό αυτοκίνητο στην ιστορία, καθώς πωλήθηκε σε μια ιδιωτική συναλλαγή με $38.100.000 στον Αμερικανό μεγιστάνα των επικοινωνιών Craig McCaw.
Τα πρώτα χρόνια.
Για τον Enzo, η ιδέα παραγωγής αυτοκινήτων δρόμου δεν ήταν κάτι που τον ενδιέφερε όταν ίδρυσε τη Scuderia Ferrari το 1929. Η Ferrari προχώρησε σε αγορά, προετοιμασία και χρήση αγωνιστικών αυτοκινήτων Alfa Romeo για οδηγούς αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το 1933 η Alfa Romeo απέσυρε την αγωνιστική ομάδα της και η Scuderia Ferrari ανέλαβε στη θέση της.
Η Scuderia κατάφερε να αποκτήσει τα αυτοκίνητα των Grand Prix με τις τελευταίες προδιαγραφές της Alfa Romeo. Πήρε και πολλούς διάσημους οδηγούς όπως οι Τάτσιο Νουβολάρι και Ατσίλε Βάρτσι. Το έτος 1938 η Alfa Romeo ξαναμπαίνει δυναμικά στους αγώνες αυτοκινήτου, σχηματίζοντας την Alfa Corse στο Μιλάνο και θέτει ως διευθυντή του νέου αγωνιστικού τμήματος τον Enzo Ferrari. Κατά συνέπεια λόγω της παραπάνω κατάστασης, η Scuderia Ferrari διαλύθηκε.
Σεπτέμβριος 1939. Ο Enzo αποχωρεί από την Alfa Romeo υπό την προϋπόθεση ότι για τουλάχιστον 4 χρόνια δεν θα χρησιμοποιήσει το όνομα Ferrari σε αγώνες ή αγωνιστικά αυτοκίνητα. Λίγες μέρες μετά, στις εγκαταστάσεις της Scuderia Ferrari, ιδρύει την Auto Avio Costruzioni. Φαινομενικά, η νέα εταιρεία παρήγαγε εργαλειομηχανές και εξαρτήματα αεροσκαφών. Όμως, το 1940 κατασκεύασε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, βασισμένο σε πλατφόρμα της Fiat, το Tipo 815, εμπεριέχοντας την ονομασία Ferrari. Αυτό αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας και συμμετείχε στους αγώνες αγώνες Mille Miglia, αλλά είχε μηδαμινό ανταγωνισμό λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. 3 χρόνια μετά, το εργοστάσιο της Ferrari έχει την έδρα του στο Maranello, όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα. Το εργοστάσιο βομβαρδίζεται από τους Συμμάχους και στη συνέχεια ανοικοδομήθηκε.
Έπειτα από μια δύσκολη οικονομική περίοδο, ο Enzo Ferrari προχωράει σε πώληση, δίνοντας στη Fiat το τμήμα αυτοκινήτων δρόμου της εταιρείας το 1969 για να μπορέσει να πετύχει διαρκή οικονομική υποστήριξη για το κοντινό μέλλον αλλά και τους αγώνες. Συγχρόνως η Fiat, εξασφάλισε στην αγωνιστική ομάδα οικονομική χορηγία, από την οποία αντλεί σημαντική τεχνογνωσία.
Το σήμα
Σήμα κατατεθέν της εταιρείας είναι και το έμβλημά της. Μέσα στην κίτρινη ασπίδα κεντρικά ξεπροβάλλει ένα μαύρο άλογο. Παράλληλα στο κάτω μέρος της διαγράφονται τα αρχικά S και F (Scuderia Ferrari), με 3 ρίγες (πράσινη, λευκή και κόκκινη, τα εθνικά χρώματα της Ιταλίας) να εμφανίζονται στην κορυφή.
Πώς προέκυψε;
Αρχικά, η ιδέα του ανορθωμένου αλόγου, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι συνώνυμο του θάρρους, αποτέλεσε το προσωπικό έμβλημα του Φραντσέσκο Μπαράκκα, του άσσου του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Μπαράκκα το είχε ζωγραφίσει στις πλευρές των αεροπλάνων του. Θεωρείται ότι αρχικά το άλογο ήταν κόκκινο λόγω του 2ου συντάγματος “Piemonte Reale Cavalleria” (στο οποίο ανήκε ο Φραντσέσκο Μπαράκκα). Αργότερα, λέγεται πως το μαύρο άλογο χρησιμοποιήθηκε ως ένδειξη πένθους από τους συναδέλφους της μοίρας του μετά το θάνατό του. Πάντως, μέχρι και σήμερα το λογότυπο εμφανίζεται σε όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της ομάδας.
Πηγές:
Ferrari – https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari
Η ιστορία της Ferrari – http://ferraricyp.blogspot.com (Τελευταία ανάκτηση 18/02/2013)