Anime Girlfriend
Η χαρακτηριστική ποπ κουλτούρα των Αnime
Οι Ιάπωνες είναι διάσημοι για την εργασιομανία τους. Για την αγάπη τους για την τεχνολογία. Αλλά και για την αγάπη τους για τα anime, μια κατηγορία γιαπωνέζικων cartoon, πολλών εκ των οποίων είναι τελείως ακατάλληλα για παιδιά. Η συνήθης θεματολογία των anime είναι adult περιεχομένου. Ακόμα και σε σειρές anime που προορίζονται για παιδιά συνήθως θα υπάρχουν κάποιες σκηνές βίας, σεξουαλικών υπονοούμενων αλλά και νοήματα που δεν μπορεί εύκολα να πιάσει ένα παιδί.
Είναι γεγονός ότι στην Ιαπωνία τα πορνό anime είναι πολύ δημοφιλή, μιας και άντρες και γυναίκες ονειρεύονται ότι ο ιδανικός τους σύντροφος θα έχει τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ηρώων των anime. Σε μέρη που συχνάζουν ενήλικοι, όπως για παράδειγμα καζίνο ή μαγαζιά ερωτικού περιεχομένου, είναι πολύ συχνό αντί για πραγματικούς ανθρώπους, να υπάρχουν βίντεο και hologram με γυμνές γυναίκες και άντρες από anime. Η μοναξιά και ο έντονος τρόπος ζωής με τις ατελείωτες ώρες εργασίας, θεωρείται ότι έχει οδηγήσει τους Ιάπωνες εργαζομένους σε μια απίστευτη εξάρτηση με την τεχνολογία και σε μια παραμόρφωση των μεταξύ τους σχέσεων.
Η μετάφραση της ιδιαίτερης αγάπης για τα anime
Στα παραπάνω χαρακτηριστικά βασίστηκε και μια εταιρία στην Ιαπωνία, η οποία ισχυρίζεται ότι έρχεται να δώσει τέλος στη μοναξιά του εργαζόμενου, χαρίζοντας του την ιδανική εικονική σύζυγο σε μορφή ολογράμματος. Η ιαπωνική εταιρία Vichu έχει επιδοθεί στην δημιουργία ενός project που ονομάζεται Gatebox. Το προϊόν Gatebox αποτελεί και τη νέα μορφή του internet of things και συνδυάζει το google home, την έξυπνη συσκευή Alexa της Amazon και μορφές anime από την σελίδα Vocaloid σε μορφή ολογράμματος, προκειμένου να παράξει αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα.
Azuma Hickari
Πρώτος χαρακτήρας του Gatebox, του οποίου πρόσφατα κυκλοφόρησε η διαφήμιση, είναι η Azuma Hickari. Τοποθετημένη πάνω σε μια συσκευή, όχι μεγαλύτερη από μια καφετιέρα και με τις διαστάσεις της να μη ξεπερνάει σε μέγεθος μια σελίδα Α4, η Azuma υπόσχεται να κρατήσει συντροφιά στον μοναχικό νεαρό επιχειρηματία και να του χαρίσει την εμπειρία του να ζει με τον αγαπημένο του ήρωα. Η Vichu ωστόσο έχει ανακοινώσει πως σχεδιάζει να δημιουργήσει μια ποικιλία χαρακτήρων πέρα από την Azuma.
Πως λειτουργεί
Πώς λειτουργεί το Gatebox? Στην ουσία πρόκειται για ένα σωλήνα ο οποίος προβάλει σαν ολόγραμμα τον χαρακτήρα που θα επιλέξει ο αγοραστής του. Ο χρήστης επικοινωνεί με τις εφαρμογές του Gatebox μέσω της anime περσόνας. Η περσόνα παίζει στην ουσία το ρόλο του διαμεσολαβητή στα μάτια του χρήστη. Μέσω φωνητικής αναγνώρισης το Gatebox μπορεί να εκτελεί τις εντολές του χρήστη και να επικοινωνεί μαζί του. Η Azuma μέσα από το Gatebox φαίνεται να ανταποκρίνεται στο χρήστη σε κάθε του πρόταση. Χρησιμοποιεί τη φωνή της Γιαπωνέζας ηθοποιού Yuka Hiyamizu.
Μια ιδανική σύντροφος
Για να δώσει μια πιο ρεαλιστική πινελιά η εταιρία έχει προγραμματίσει τη συσκευή να στέλνει μηνύματα στο χρήστη κατά τη διάρκεια της μέρας. Στα μηνύματα τον ρωτάει πως περνάει τη μέρα του. Του γράφει ότι αγωνιά να επιστρέψει σπίτι, ότι του εύχεται καλή μέρα κλπ. Είναι επίσης προγραμματισμένο να υποδέχεται το χρήστη μέσα σε ένα κλίμα ζεστασιάς κάνοντας απλές ενέργειες. Ενέργειες όπως το να ανοίγει τη θέρμανση πριν γυρίσει σπίτι και να ανοίγει τα φώτα ώστε να μη γυρίσει σε ένα κρύο, άδειο, σκοτεινό χώρο.
Για να δώσει στον μοναχικό επιχειρηματία μια ακόμα πιο έντονη αίσθηση ζεστασιάς και ανθρώπινης παρουσίας, ο anime ήρωας του Gatebox είναι προγραμματισμένος να εκτελεί και ανθρώπινες λειτουργίες την ώρα που της εκτελεί και ο χρήστης του, όπως το να πλένει τα δόντια του, να τρώει, να κοιμάται και να βλέπει τηλεόραση μαζί του.
Στη σελίδα του Gatebox η εταιρία ισχυρίζεται ότι: “Azuma Hikari is a comforting Anime female character that is great to those living alone…She will always do all she can just for the owner.”
Το νέο είδος life-style
Το Gatebox λοιπόν φαίνεται να υποστηρίζει ένα νέο είδος anime lifestyle, μια νέα μορφή του internet of things. Σύμφωνα με κάποιους αυτή η νέα μορφή είναι πιο ανθρώπινη. Υποστηρίζει ότι μπορεί να λύσει ως ένα σημείο το αίσθημα της μοναξιάς πολλών ανθρώπων με ένα τέτοιο τρόπο ζωής που δεν τους αφήνει χρόνο ανάπτυξης της κοινωνικής πλευράς τους. Φαίνεται πως τέτοιου είδους πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στην Ιαπωνία, μιας και πρόκειται να κυκλοφορήσει και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η διαφήμιση έχει ήδη μεταφραστεί και έχει κυκλοφορήσει και στα αγγλικά. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν αυτή την οπτική και δηλώνουν ότι θα αγόραζαν το προϊόν παρά το μεγάλο του κόστος. (2600 δολάρια περίπου)
Η άλλη πλευρά
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά που υποστηρίζει έντονα ότι ένα τέτοιου είδους anime lifestyle δε θα πρέπει να προωθείται. Οι υποστηρικτές αυτής της πλευράς εκφράζουν την άποψη ότι τέτοιου είδους προϊόντα δημιουργούν στον άνθρωπο την ψευδαίσθηση ότι τον γλιτώνουν από τη μοναξιά του. Έτσι τον καθησυχάζουν και δεν αναγκάζεται να αναζητήσει την πραγματική ανθρώπινη συντροφιά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυστοπικές κοινωνίες. Κοινωνίες με ανθρώπους χωρίς ουσιαστικές σχέσεις και χωρίς προσωπικότητα. Ανθρώπους που θα άγονται και θα φέρονται από τους κατασκευαστές ψευδαισθήσεων ποιοτικής ζωής.
Στο τέλος της διαφήμισης του Gatebox, βλέπουμε τον πρωταγωνιστή να λέει στην Azuma:
“You know, somebody’s home for me…feels great…Thought so on my way home…”