5 μυστικά για την υγεία των ματιών

5 μυστικά για την υγεία των ματιών
Πηγή εικόνας: shape.gr

Ποια είναι τα  5 μυστικά για την υγεία των ματιών; Τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής. Εκτός αυτού όμως, είναι και το πιο απαραίτητο αισθητήριο όργανο μας. Μπορεί οι περισσότεροι άνθρωποι να μην έχουν πράσινα ή γαλανά μάτια, όλοι όμως ανεξαιρέτως θα πρέπει να έχουμε υγιή.

Αυτό σημαίνει ότι, καλό είναι να ακολουθήσουμε κάποια μυστικά για να προστατέψουμε την υγεία των ματιών μας. Έτσι, θα αποφύγουμε σοβαρά προβλήματα όπως ο καταρράκτης.

5 μυστικά για υγιή μάτια

Γυαλιά ηλίου

Πρώτα από όλα, τα γυαλιά ηλίου προστατεύουν στον 100% τα μάτια από τις υπεριώδη ακτινοβολίες.

Επίσης, με την εντατική χρήση γυαλιών ηλίου έχουμε 70% πιθανότητα να αποφύγουμε τον καταρράκτη.

Advertisements
Ad 14

Ακόμη, προλαμβάνουν τις ρυτίδες στην γύρω περιοχή των ματιών, καθώς προλαμβάνουν και από τον καρκίνο του δέρματος.

Κόψε το κάπνισμα

Επιπρόσθετα, το κάπνισμα παίζει βασικό ρόλο στην υγεία των ματιών. Όπως είναι γνωστό, ο καπνός διαταράσσει την ωχρά κηλίδα.

Η ωχρά κηλίδα είναι το κεντρικό τμήμα του αμφιβληστροειδή, το οποίο βρίσκεται πίσω από τα μάτια.

Άρα, είναι η αιτία για την οποία λαμβάνει ερεθίσματα ο εγκέφαλος, που τα μετατρέπει σε εικόνα.

Σύμφωνα με τις έρευνες έχει αποδειχθεί ότι, όλο και περισσότεροι άνθρωποι τείνουμε να πάσχουμε από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Τα αποτελέσματα των ερευνών έχουν αποδείξει ότι, οι περισσότεροι άνθρωποι που εμφάνισαν αυτή την πάθηση είναι καπνιστές ή πρώην καπνιστές.

Επίσης, οι ίδιοι άνθρωποι τείνουν να εμφανίζουν πρόωρο καταρράκτη.

Σωστή διατροφή

Επιπρόσθετα, η σωστή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των ματιών.

Διαβάστε επίσης  Ουλίτιδα: Συμπτώματα, Πρόληψη και Θεραπεία από τον γιατρό
Ψάρια

Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι, τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλουν στην βέλτιστη κατάσταση τις όρασης μας. Τέτοιες τροφές είναι τα ψάρια όπως ο σολομός, η πέστροφα, το σκουμπρί, η ρέγκα.

Καρότα

Επιπλέον, ιδανικές τροφές για αποτελεσματικότερη όραση είναι αυτές που περιέχουν Β-καροτένιο και βιταμίνη Α όπως τα καρότα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η βιταμίνη Α ενισχύει αισθητά την όραση, καθώς είναι υπεύθυνη για το φως που διεισδύει στον αμφιβληστροειδή.

Ξηροί καρποί

Εν συνεχεία, οι ξηροί καρποί είναι πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε. Πιο συγκεκριμένα, η βιταμίνη Ε προστατεύει την όρασή από τις βλάβες που έχουν να με την ηλικία.

Άρα, ξηροί καρποί όπως τα φιστίκια, τα Κάσιους, τα καρύδια και οι φακές, αποτελούν πλούσια πηγή των στοιχείων αυτών. Οπότε, είναι ιδανικά για την βέλτιστη κατάσταση της όρασης μας.

Εσπεριδοειδή

Όσον αφορά στα εσπεριδοειδή, εκτός από βιταμίνη Ε είναι και πλούσια σε βιταμίνη  C. Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Οπτομετρική Εταιρία, η βιταμίνη C συμβάλλει στην αντιμετώπιση των βλαβών της όρασης από την ηλικία.

Εσπεριδοειδή όπως τα λεμόνια, πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ είναι πλούσια πηγή βιταμίνης C.

Φυλλώδη λαχανικά

Πέραν όμως από τα εσπεριδοειδή και τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά είναι πλούσια πηγή βιταμίνης C.

Οπότε, καλό θα είναι να εντάξουμε στο καθημερινό μας διατροφολογία σπανάκι και λαχανίδες.

Βόειο κρέας

Το βόειο κρέας είναι πηγή ψευδαργύρου. Αν και τα μάτια περιέχουν ψευδάργυρο, αυτός δεν είναι αρκετός για να προστατέψει αποτελεσματικά τον αμφιβληστροειδή από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Άρα, η λήψη του από άλλες πηγές είναι άκρως απαραίτητη για την καλή υγεία των ματιών.

Διαβάστε επίσης  Candida albicans: ο μύκητας των γυναικών

Επίσης, προστατεύει από την απώλεια της όρασης λόγω ηλικίας. Εκτός από το βόειο κρέας, το κοτόπουλο και γενικότερα τα πουλερικά είναι εξίσου καλή πηγή ψευδαργύρου.

Νερό

Συμπληρωματικά, το νερό αποτελεί μία σπουδαία πηγή καλής υγείας για τα μάτια. Βοηθάει στην ενυδάτωση τους και ενισχύει κατά πολύ την όραση, εφόσον αποτρέπει την ξηροφθαλμία.

Συχνός οφθαλμολογικός έλεγχος

Πέραν, της σωστής διατροφής και της αποφυγής κάποιων κακών συνηθειών, προκειμένου να προστατέψουμε την υγεία των ματιών, θα πρέπει να υποβαλλόμαστε και σε συχνό Οφθαλμολογικό έλεγχό.

Ο συχνός οφθαλμολογικός έλεγχος θα μας βοηθήσει, να προλάβουμε τυχόν προβλήματα μπορεί να προκύψουν στα μάτια μας. Έτσι, θα είμαστε πάντοτε προστατευμένοι και σίγουροι ότι δεν πρόκειται να έχουμε βλάβη στην όραση μας.

Από την άλλη, εάν προκύψει κάποια βλάβη θα είμαστε σε θέση να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά προκειμένου, να φέρουμε την όραση μας στα καλύτερα επιθυμητά αποτελέσματα ή ακόμη και να προλάβουμε τυχόν πλήρη απώλεια της όρασης μας.

Διαβήτης

Ο διαβήτης μπορεί να αποτελέσει ακόμη μία αιτία προβλήματα στην όραση, με κυριότερη την τύφλωση.

Είναι σημαντικό τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη να ελέγχουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα τα επίπεδα του σακχάρου τους.

Επιπλέον, θα πρέπει να λαμβάνουν τα φάρμακα που τους συνιστούν οι γιατροί, ακριβώς με την δοσολογία που τους έχει δοθεί.

Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό, ότι δεν πρέπει να παραλείπουν τον έλεγχο των υδατανθράκων που λαμβάνουν, καθώς και τις τροφές οι οποίες περιέχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Έτσι λοιπόν, μόλις αντιληφθούν ότι κάτι συμβαίνει, προκειμένου να μην χάσουν εντελώς την όρασή τους, θα πρέπει να υποβάλλονται σε έναν πλήρη οφθαλμολογικό έλεγχο.

Διαβάστε επίσης  Οστεοαρθρίτιδα στη τρίτη ηλικία
Κόπωση ματιών

Κλείνοντας, η κόπωση των ματιών είναι ακόμη ένας λόγος,  ο οποίος μας δείχνει ότι μπορεί να υπάρχουν προβλήματα στην όραση μας. Ο ελλιπής ύπνος και οι κακές συνήθειες όπως το αλκοόλ, μπορεί να ευθύνονται για αυτό.

Συνεπώς θα πρέπει να διατηρούμε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής όχι μόνο διατροφικά αλλά σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να έχουμε καλή υγεία των ματιών και κατά συνέπεια καλή όραση.

Κανόνες 20-6-20

Τέλος, αν εργαζόμαστε πολλές ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή, τότε χρειάζεται να κάνουμε συχνά διαλείμματα, ακολουθώντας τον κανόνα 20-6-20.

Ο συγκεκριμένος κανόνας έχει ως στόχο την αποφυγή εξάντλησης και την πρόληψη από τυχόν προβλήματα όρασης. Έτσι λοιπόν, κάθε 20 λεπτά θα πρέπει να κάνουμε ένα διάλειμμα από την δουλειά.

Εν συνεχεία, θα πρέπει να αποβάλουμε τα μάτια από τον υπολογιστή και να στρέψουμε το βλέμμα σε 6 μέτρα απόσταση για 20 δευτερόλεπτα.

Εάν μετά από αυτή την διαδικασία η κόπωση συνεχιστεί, τότε θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να πάσχουμε από ξηροφθαλμία, αστιγματισμό, πρεσβυωπία ή άλλες παθήσεις των ματιών.

Πήγες

Όραση: Top tips για να έχετε υγιή μάτια ~ Health Report ~ 14.10.2022 ~ Health Report ~ Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: health report.gr (Τελευταία τροποποίηση: 3.10.2023)

6 + 1 συμβουλές για την υγεία των ματιών σας ~ Generali ~ Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: generali.gr (Τελευταία τροποποίηση: 3.10.2023)

10 κορυφαίες τροφές για υγιή μάτια ~ ανάλυση ~ Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: analysi.gr (Τελευταία τροποποίηση: 3.10.2023)

«Σαν τα μάτια σου»: μυστικά για βλέμμα γερακίσιο ~ 20.4.2010 ~ Women Only ~ Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: womenonly.gr (Τελευταία τροποποίηση: 3.10.2023

Είμαι η Ξανθή, μητέρα δύο παιδιών και τελειόφοιτη του πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan University, στο τμήμα της Ψυχολογίας και έχω ενα μεταπτυχιακο στο Marketing. Στο παρελθόν ασχολήθηκα ενεργά με τον χώρο της μόδας, πλέον όμως δραστηριοποιούμαι γύρω από τον χώρο της επικοινωνίας και αρθρογραφίας. Έχω εργαστεί στην τηλεόραση και εταιρίες διαφήμισης. Είναι μεγάλη μου τιμή που αποτελώ μέλος του περιοδικού και σας προσκαλώ όλους να γίνουμε μια όμορφη παρέα που θα ενημερώνεται κάθε εβδομάδα για ότι αφορά στην σωματική ή ψυχική μας υγεία μέσα από τη στήλη «Σώμα και υγεία» . Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη και ομορφότερη...

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

LGBTQ+

Προσωπικότητες που συνέβαλαν στην ιστορία της LGBTQ+ κοινότητας

Η LGBTQ+ κοινότητα έχει μια πλούσια ιστορία διεκδίκησης κοινωνικών αλλά

Outfits εμπνευσμένα από τις αγαπημένες μας ταινίες.

Μόδα και Κινηματόγραφος. Δύο από τις μεγαλύτερες τέχνες και πήγες