Enslaved: “Δεν έχουμε όρια στη μουσική που παίζουμε ή στο από πού θα αντλήσουμε έμπνευση”

Θυμάμαι τον εαυτό μου να ακούει metal από την εφηβεία μου ξεκινώντας από το κλασικό heavy/thrash metal. Στην πορεία άρχισα να προσανατολίζομαι περισσότερο προς το symphonic και το power. Δεν ήμουν οπαδός του distortion ή των “βρώμικων” φωνητικών. Ωστόσο, κάποια Πέμπτη, προετοιμάζοντας την εκπομπή της Παρασκευής, έπεσα πάνω στους Enslaved. Υπό άλλες συνθήκες θα προσπερνούσα το κομμάτι τους αλλά έψαχνα οπωσδήποτε ξενόγλωσσο (όχι αγγλικό) metal κομμάτι. Έτσι, τους έδωσα μια ευκαιρία. Ήταν από τις καλύτερες επιλογές που έχω κάνει. Ξεκινώντας από Vikingligr Veldi, άκουσα σιγά σιγά την πληθώρα της δισκογραφίας τους. Ήταν λογικό να τρελαθώ όταν έπεσε στο τραπέζι το όνομα των Enslaved.

Οι Enslaved, λοιπόν, έρχονται επιτέλους στην Ελλάδα για πρώτη φορά στα 28 χρόνια τους για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παρασκευή 11 του Μάη στο Fuzz Club και Σαββατο 11 του μήνα στο Principal της Θεσσαλονίκης οι fans τους θα έχουν την ευκαιρία να τους ακούσουν. Ωστόσο, πέρα από αυτήν την τιμή, ο Grutle Kjellson (ιδρυτικό μέλος των Enslaved) δέχτηκε να μιλήσει στο MAXMAG για το ελληνικό κοινό και την ελληνική μουσική. Φυσικά, μιλήσαμε για την φιλοσοφία τους και τις ιδέες τους πίσω από τη μουσική τους. Μας αποκάλυψε, επίσης, και τι μας ετοιμάζουν στο μέλλον.

Επιμέλεια συνέντευξης: Ζαννίνα Μαργαρίτη

Advertising

Advertisements
Ad 14
Enslaved / Grutle
Πηγή: Pinterest

Κάνατε συναυλίες με τους Enslaved στην Ευρώπη νομίζω δύο ή τρεις φορές παλιότερα. Ποια είναι η καλύτερη ανάμνηση που έχετε από το ευρωπαϊκό κοινό;

Πραγματικά είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποιο, έγιναν πολλές συναυλίες τα τελευταία χρόνια. Κάθε χώρα έχει το δικό της vibe. Υπάρχουν διαφορές αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το κοινό είναι λιγότερο ενθουσιώδες και τέτοια. Απλά είναι διαφορετικό το vibe στην Γαλλία, στη Γερμανία, στη Μεγάλη Βρετανία. Είναι δύσκολο να διαλέξω αγαπημένο κοινό. Ίσως το πιο αξιοσημείωτο γεγονός τα τελευταία χρόνια είναι ότι παίξαμε στο DesertFest του Βελγίου. Πραγματικά ήταν απίθανα. Ήταν στη μέση της τουρνέ μας και παίξαμε με άλλες μπάντες και με φίλους που είχαμε καιρό να τους δούμε. Μάλλον, αυτό είναι το σημείο που ξεχωρίζω από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε Ευρώπη.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεστε την Ελλάδα, τι έχετε να περιμένετε από το ελληνικό κοινό;

Ήμουν στην Ελλάδα παλιά για διακοπές αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που παίζουμε με τους Enslaved στην Ελλάδα. Ναι. Πραγματικά δεν ξέρω τι να περιμένω, για να είμαι ειλικρινής. Επειδή δεν ξαναπαίξαμε στην Ελλάδα ποτέ πριν. Είμαστε τρομερά ενθουσιασμένοι. Θέλω να πω, οι Enslaved απουσίαζαν εδώ και 30 χρόνια απ την Ελλάδα και όλοι είμαστε εκστασιασμένοι. Είχε γίνει μια προσπάθεια για συναυλία παλιότερα, αλλά όλα τα σχέδια ναυάγησαν.  Επομένως, ελπίζουμε να γίνει αυτή τη φορά. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που παίζουμε εκεί. Και ελπίζουμε ότι οι άνθρωποι να είναι τόσο ενθουσιασμένοι όσο κι εμείς. Ας ελπίσουμε για το καλύτερο και σε ένα ενθουσιώδες κοινό. Μπορώ να υποσχεθώ ότι θα είναι ένα πολύ ενθουσιώδες συγκρότημα, τουλάχιστον. Πρέπει να περιμένουμε για να δούμε.

Θα μας δώσετε hints για τη setlist; Εννοώ ξέρω κάποια κλασικά κομμάτια των Enslaved που παίζετε στις συναυλίες σας αλλά θα κάνετε την έκπληξη με κάποιο τρόπο;

Πιστεύω πως ναι. Θα παιχτεί νέο υλικό. Θα είναι και μερικά κλασικά κομμάτια μας. Θέλω να πω, υπάρχουν πολλά άλμπουμ για να διαλέξουμε από αυτά. Προφανώς, δεν θα υπάρχει πολύ υλικό από κάθε άλμπουμ γιατί θα παίζαμε δυο μέρες αλλά θα περιλαμβάνει μεγάλο εύρος.  Προσπαθούμε να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα από μέχρι τώρα σταδιοδρομία μας. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα βρουν τη setlist αρκετά ενδιαφέρουσα και δυναμική. Είμαστε πραγματικά ικανοποιημένοι από τα τραγούδια που έχουμε επιλέξει για αυτές τις δύο συναυλίες. Νομίζω ότι θα το απολαύσετε.

Advertising

Παρατήρησα ότι η τωρινή σας setlist αποτελείτε κυρίως από τραγούδια συγκεκριμένων άλμπουμ. Γιατί όχι από το πρώτο σας ή από άλλα, για παράδειγμα από Mardraum;

Όταν επιλέγουμε τη setlist προσπαθούμε να παίξουμε όλα εκείνα τα παλιά τραγούδια που είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση από τον κόσμο.  Για κάποιο λόγο δεν υπήρχαν τόσα πολλά αιτήματα για να παίξουμε τραγούδια από το Bloodhem ή το Madraum ή το Monumension. Πάντα φαίνεται να υπάρχει απαίτηση  για παλιά τραγούδια που βγήκαν πριν από 15 χρόνια κ έπειτα… Όπως είπα, υπάρχουν πολλά άλμπουμ για να διαλέξουμε, αλλά δεν θα παίζαμε ένα κομμάτι από κάθε άλμπουμ, γιατί, ξέρεις, θα ήταν ανοησία. Δεν θα  να μας ενδιέφερε τόσο. Προσπαθούμε να συνθέσουμε την  setlist κατά έναν τρόπο ώστε οι άνθρωποι συμμετέχουν σε όλη τη συναυλία, να το πω έτσι.

Διαβάστε επίσης  Ηρακλής Παπαδάκης: Ουδέν Κακόν....

Προσωπικά, τείνω  να είμαι οπαδός της τελευταίας μας κυκλοφορίας, φυσικά, επειδή προσπαθούμε να παίζουμε σύγχρονη μουσική που ηχεί ωραία και αναπόφευκτα κάθε τελευταία κυκλοφορία είναι που μας αρέσει να παίζουμε τη δική μας σύγχρονη μουσική και η τελευταία είναι πάντα η πιο βελτιωμένη και αγαπημένη μας. Είναι αυτό που κάνουμε τώρα ως μπάντα. Δεν έχει νόημα, όταν μια μπάντα κυκλοφορεί τη νέα της δουλειά, να μένει κολλημένη στα παλιά. Είναι χαζομάρα.  Για παράδειγμα, τοποθετώ μουσικά το Ruun πάνω από το Vertebrau. Όμως, δεν το έκανα αυτό κατά την κυκλοφορία του Vertebrae. Μάλιστα, το Ruun μου αρέσει πολύ, όπως μου αρέσει πολύ και το πρώτο άλμπουμ, και το riitiir. Αυτά τα άλμπουμ που ανέφερα πραγματικά είχαν μια ιδιαίτερη θέση για μένα και υπήρξε σίγουρα ένα ωραίο vibeαπό τον κόσμο όταν κυκλοφόρησαν αυτά τα άλμπουμ.

Και μιας και μιλάμε για άλμπουμ, γιατί το Vikingligr Veldi είναι στα ισλανδικά και όχι στα νορβηγικά;

Ξεκινήσαμε ως Enslaved με ένα άλμπουμ εν μέρει στα παλιά νορβηγικά και εν μέρει στην ισλανδική. Ο λόγος ήταν ότι προσπαθούσαμε να κάνουμε τα πραγματα όσο το δυνατόν πιο αυθεντικά, ξέρεις, με την Νορβηγική Μυθολογία και τέτοια.  Αλλά μετά από λίγο καιρό συνειδητοποιήσαμε ότι χρειάζεται πολλή προσπάθεια, πολλή δουλειά στην πραγματικότητα, για να μάθουμε μια παλιά γλώσσα που εκλείπει.  Μόνο λίγες λέξεις έχουν απομείνει στη νορβηγική διάλεκτο. Αυτές ήταν γλώσσες που δεν τις μιλούσαμε και άπταιστα. Έτσι, μετά από λίγο, κάναμε άλμπουμ στη νορβηγική και, εξελισσόμενοι, στα αγγλικά. Αυτό ήταν στο Monumension και έπειτα. Ήταν το πρώτο μας αγγλικό άλμπουμ. Και έχουμε παραμείνει σε αυτό επειδή ήταν ευκολότερο για όλους. Για εμάς και για το κοινό. Άλλωστε, δεν υπάρχουν αλλαγές στο ύφος απλώς είναι θέμα άνεσης.

 

Advertising

Vertebrae ήταν το αγαπημένο που πριν βγει το In Times και το Ε. Πραγματεύεται το πόσο εύθραυστος είναι ο άνθρωπος. Κατά τη γνώμη σας, που έγκειται η αδυναμία της ανθρωπότητας, ποιο είναι το τρωτό της σημείο;

Είναι πιθανόν ότι οι άνθρωποι δεν έχουν τα κότσια να αντιμετωπίσουν πράγματα.  Αυτό είναι και το concept πίσω από το Vertebrae. Η ανθρωπότητα είναι υπερβολικά υλιστική, οι άνθρωποι δεν παλεύουν αρκετά για το μέσα τους, πνευματικά και ψυχολογικά. Βασικά, οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους. Πηγαίνουν όπως πάει η μάζα.  Κάνουν αυτό που τους λένε να κάνουν αντί να κάνουν μερικά βήματα πίσω και να δουν τα πράγματα από άλλη σκοπιά. Να ξανασκεφτούν τα πράγματα και να προσπαθήσουν να γνωρίσουν τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους αντί να ενεργούν σαν ένα κοπάδι πρόβατα. Νομίζω ότι αυτή είναι η κύρια αδυναμία μας. Χάσαμε τη σύνδεση με τον εαυτό μας και με τη φύση.

Αρκετά τραγούδια σας πηγάζουν από την νορβηγική μυθολογία. Από αυτούς τους θεούς υπάρχει κάποιος που να προτιμάτε;

Νομίζω δεν υπάρχει συγκεκριμένος Θεός ή ένα συγκεκριμένο πλάσμα. Πρόκειται για ένα ευρύ σύνθετο σύστημα, όπου όλοι οι Θεοί αντιπροσωπεύουν κάτι για τον εαυτό σου και για τη φύση, τόσο για τον μικρόκοσμο όσο και για τον μακρόκοσμο. Έχουμε τους AESIR που διατάζουν και ελέγχουν και τους Γίγαντες που αντιπροσωπεύουν τα όνειρα εσωτερικό χάος, τη δημιουργικότητά. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα θεών, όπως και στην ελληνική μυθολογία.

Όλοι ξέρουμε τις σκοτεινές στιγμές του παρελθόντος της black metal μουσικής σκηνής με τις εξτρεμιστικές ενέργειες και το κάψιμο των εκκλησιών. Τα ίδια κάνει και ο ISIS σήμερα. Πιστεύετε ότι η θρησκεία είναι το όπιο του λαού, όπως είπε και ο Μαρξ, ή υπάρχει κάποιος εκεί πάνω, όπως τραγουδάνε οι Lynyrd Skynyrd στο τραγούδι Simple Man;

Νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο μονοθεϊσμός. Επειδή οι μονοθεϊστικές θρησκείες έχουν και έναν πιο πολιτικό χαρακτήρα. Στον μονοθεϊσμό ορκίζεσαι να υπακούς μόνο σε έναν Θεό που κυβερνά τους πάντες και αυτό σημαίνει πρόβλημα. Οι μονοθεϊστικές θρησκείες ανταγωνίζονται η μία την άλλη για το ποιος εν τέλει κυβερνά τους πάντες, ποιος Θεός είναι ο Μοναδικός. Και δεν φαίνεται να αλλάζει η κατάσταση σύντομα.  Πιστεύω λοιπόν ότι είμαστε αντί-μονοθεϊστές. Νομίζω ότι οι παλιές θρησκείες όπως αυτές στη Μυθολογία μοιράζονται πολλές ομοιότητες και όλες εστιάζουν στο περισσότερο στον ίδιο τον άνθρωπο ατομικά. Οι μονοθεϊστικές θρησκείες πραγματικά την ανθρωπότητα. Αυτό είναι το μεγαλύτερο ζήτημα και ο μεγαλύτερος εχθρός των ανθρώπων.

Διαβάστε επίσης  Παναγοπούλου Μαρία:"Ο έρωτας είναι αλήθεια"

Advertising

Πέρα από τους Enslaved, ποιες είναι για σας οι κορυφαίες 5 μπάντες που συστήνουν την black metal στο κοινό;

Όταν ξεκινήσαμε με τους Enslaved, ακούγαμε ακραία μουσική. Έτσι, μας διαμόρφωσαν κάποιες μπάντες και αυτές θα αναφέρω. Είναι οι Butcher, φυσικά, Celtic Frost, Sodom, Mayhem και Darkthrone. Και μερικές oldschool death metal μπάντες που μας άρεσαν όπως Carcass και Autopsy. Τέτοια πράγματα. Νομίζω είπα αρκετές, έτσι;

Και μιας και μιλάμε για άλλες μπάντες: Ποια είναι η γνώμη σας για τους Έλληνες Rotting Christ; Έχετε ακούσει τη δουλειά τους;

Ναι, φυσικά. Συνήθιζα να ανταλλάσσω γράμματα με τον μπασίστα σχεδόν πριν από 13 χρόνια. Και μου είχε στείλει και ένα EP τους, το Passage to Arcturo. Αυτό παραμένει ακόμα σπουδαίο άλμπουμ. Το άκουσα ξανά πριν από μερικές μέρες και είναι ακόμα τόσο καλό όπως πριν από 20 χρόνια. Για να είμαι ειλικρινής, ίσως όχι το πιο τεχνικό τους άλμπουμ ή η καλύτερη παραγωγή τους, αλλά το vibe αυτού του άλμπουμ σου τινάζει τα μυαλά, όλο αυτό το σκοτεινό και ανατριχιαστικό vibe. Αυτό το κάνει ένα εξαιρετικό άλμπουμ. Οι Rotting Christ είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είστε υπερήφανοι όλοι οι Έλληνες.

Επιστρέφουμε στους Enslaved τώρα. Είστε μια μπάντα που πειραματίζεται με τη μουσική της, προσθέτοντας τελευταία κάποια πιο progressive στοιχεία. Με τι άλλο θα πειραματιζόστασταν στη μουσική; Έχετε σκεφτεί να προσθέσετε στοιχεία από άλλα είδη, φερ’ ειπείν Tronder ή Djent ή Doom;  

Ναι βέβαια! Θέλω να πω, νομίζω ότι υπάρχουν μόνο δύο τύποι μουσικής: η καλή και η χάλια. Δεν έχουμε όρια σε αυτό που παίζουμε ή όρια στο από πού θα αντλήσουμε έμπνευση. Μπορούμε να αντλήσουμε έμπνευση από το οπουδήποτε, από τη Yass έως τη metal, τη ροκ μουσική, την πειραματική μουσική. Δεν έχει σημασία. Αν υπάρχει ένα ωραίο κλίμα, αν νιώθεις τη μουσική σου, δεν έχει σημασία πως θα την κατονομάσεις. Αρκεί να σε εμπνέει.

Πέραν από αυτή την τουρνέ, ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον. Ίσως κάποιο DVD, μιας και το τελευταίο ήταν το 2005; 

Advertising

Τα DVD είχαν πραγματικά νόημα πριν μερικά χρόνια. Τώρα το Internet είναι γεμάτο με live κλιπ και τα DVD είναι αρκετά ακριβό προϊόν στην παραγωγή του. Και είναι δύσκολο να πουλήσεις και τα αντίγραφα. Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε όλο και λιγότερα μουσικά DVD. Σχεδόν, δεν αξίζει να πάρεις το οικονομικό ρίσκο. Σκοδεύεις πολλά χρήματα και δεν παίρνεις τίποτα πίσω. Είναι λυπηρό γιατί αγαπώ τα μουσικά βίντεο. Ιδανικά πρέπει να είναι ένα εργαλείο προώθησης. Αλλά προφανώς δεν είναι πια. Έτσι, λοιπόν, δουλεύουμε πάνω στο επόμενο άλμπουμ. Θα κυκλοφορήσει ή  φέτος ή το επόμενο έτος και θα συμμετάσχουμε σε πολλά φεστιβάλ. Δύο συναυλίες στη Νορβηγία, μια στη Φινλανδία, στην Αυστρία … Αλλά εν γένει θα επικεντρωθούμε στο άλμπουμ και θα υπάρξουν περισσότερες live εμφανίσεις μας του χρόνου.

 

Ευχαριστούμε πολύ τους Enslaved για το φωτογραφικό υλικό.

 

Οι 3 Shades of Black παρουσιάζουν

Enslaved

ζωντανά στην Αθήνα

Για πρώτη φορά μετά από 28 χρόνια

Με ένα best-of setlist, με τραγούδια από όλη την δισκογραφία τους

Very special guest: Lucifer’s Child

Παρασκευή 10 Μαϊου 2019

Fuzz Live Music Club (Πειραιώς 209 & Πατρ. Ιωακείμ 1, Ταύρος, Αθήνα) Πόρτες 20:00

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: • Περιορισμένη προπώληση: 22€ • Προπώληση: 25€ • Ταμείο: 28€

Advertising

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: • Metal Era (Εμ. Μπενάκη 22, Αθήνα, τηλ.: 210 3304133, www.metalera.gr) • Bowel of Noise (Θεμιστοκλέους 25, Αθήνα, τηλ.: 2103846783, www.bowelofnoise.com) • Rhythm Records (Εμ. Μπενάκη 74, Αθήνα, τηλ.: 210 3841550, www.rhythmrecords.gr) • Le Disque Noir (Θεμιστοκλέους 29, Αθήνα, τηλ.: 211 214 3554) • Syd Records (Πρωτογένους 13, Ψυρρή, τηλ.: 210 3218373, www.sydrecords.com) • Τηλεφωνικά στο 11876 • Reload Stores • Seven Spots • Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης • Viva Kiosks (Συνταγμα & Τεχνόπολις) • WIND • Yolenis Greek Gastronomy Center (Σόλωνος 9, Αθήνα, τηλ.: 2122223623 – www.yolenis.com) • Ηλεκτρονική προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/music/fuzz/enslaved-live-in-athens

Η Krisis Production παρουσιάζει

Enslaved

ζωντανά στην Θεσσαλονίκη

Για πρώτη φορά μετά από 28 χρόνια

Με ένα best-of setlist, με τραγούδια από όλη την δισκογραφία τους

Σάββατο 11 Μαϊου

Principal Club Theater (26ης Οκτωβρίου 15, Θεσσαλονίκη) Πόρτες 20:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: • Περιορισμένη προπώληση: 22€ • Προπώληση: 25€ • Ταμείο: 28€

Διαβάστε επίσης  Στέλλα Κονιτοπούλου: Η φωνή των νησιών μας στο MaxMag

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: • Ticket House / Musicland (Μητροπόλεως 102, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310264880) • Empire Store (Κωνσταντίνου Παλαιολόγου 10, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2313090287) • Alone Records (Γ. Θεοχάρη 2, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 266772, www.alone.gr) • Διώροφον Cafe-Bar (Μεταμορφώσεως, Καλαμαριά. τηλ.: 2310453998) • Ηλεκτρονική προπώληση: http://krisisproductions.eventbrite.com

Advertising

 

Λίγα λόγια για τους Enslaved

Η ιστορία της heavy μουσικής είναι γεμάτη μπάντες που δεν είχαν ούτε την αντοχή, ούτε την δημιουργικότητα για να παραμείνουν πιστές στον στόχο και την διαδρομή τους. Σε μία διαδρομή που κρατάει πάνω από 25 χρόνια, οι Enslaved έχουν αποδείξει πως συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο σημαντικούς αλλά και αυθεντικούς καλλιτέχνες της σύγχρονης εποχής του ήχου.

Σχηματισμένοι στο Bergen της Νορβηγίας, το 1991, οι Enslaved ακολούθησαν τον δικό τους μοναδικό και ξεχωριστό δρόμο από την αρχή της ύπαρξής τους. Ανατέλλοντας από την παραδοσιακή black metal σκηνή των early 90’s, ο κιθαρίστας Ivar Bjornson και ο τραγουδιστής / μπασίστας Grutle Kjellson, ξεκίνησαν να εξερευνούν μία μοναδικά εκκεντρική προσέγγιση στο πως μπορείς να γράψεις και να παίξεις τον ακραίο ήχο. Περιπετειώδεις και προοδευτικοί, την ίδια στιγμή που πολλοί εκ των συνδαιτυμόνων τους παρέμειναν συντηρητικοί και τυποποιημένοι, οι Enslaved επέκτειναν την φήμη τους ραγδαία, με όχημα εξαιρετικά, επικά albums όπως το ντεμπούτο “Vikingligr Veldi” αλλά και ο απερίγραπτα ποιοτικός διάδοχός του “Frost” (αμφότερα κυκλοφόρησαν το 1994). Μέχρι τα τέλη των 90’s, οι Enslaved είχαν μεταμορφωθεί σε ένα ιδιοφυές και ανατρεπτικό μουσικό τέρας, πάντα διατηρώντας την σύνδεση με τις ακραίες ρίζες της, αλλά άφοβα προχωρώντας μπροστά, διανύοντας νέα μονοπάτια, που τους επέτρεψαν να εξερευνήσουν τις πιο τρελές ιδέες τους.

Αποκαλούμενοι από κοινό και μουσικό τύπο, “ένα αδίστακτα δυναμικό live act” οι Enslaved πραγματοποίησαν την είσοδό τους στον 21ο αιώνα, δείχνοντας τα δόντια τους με το “Below the Lights” του 2003, αλλά και τον ανατρεπτικό διάδοχό του, το αριστουργηματικό “Isa” του 2004, για το οποίο μάλιστα κέρδισαν και ένα Νορβηγικό Grammy. Κερδίζοντας διαρκώς όλο και περισσότερο τον θαυμασμό της prog rock / metal κοινότητας, και ταυτόχρονα μην χάνοντας τον σημαντικό πυρήνα metal οπαδών του, το σχήμα από το Bergen έμοιαζε να έχει χτυπήσει μια πλούσια φλέβα έμπνευσης και δημιουργικότητας, με albums όπως το γεμάτο post-rock επιρροές “Vertebrae” του 2008 και το εκλεπτυσμένα ευκολοχώνευτο “Axioma Ethica Odini” που ήρθε δύο χρόνια μετά, ανακατασκευάζοντας το μουσικό σύμπαν των Enslaved όσο ποτέ άλλοτε.

Advertising

Το 2015 οι Enslaved κυκλοφόρησαν το 13ο studio album τους, υπό τον τίτλο “In Times”. Ένα ορμητικό ταξίδι υπνωτικής prog έντασης και σκοτεινής εμφατικότητας, έδωσε έναν αέρα ολοκλήρωσης που οδήγησε με σίγουρα και σταθερά βήματα στους εορτασμούς του 2016, που αποτέλεσε και την 25η επέτειο των Enslaved, που σηματοδοτήθηκε από μερικές σπουδαίες ζωντανές εμφανίσεις που εξερεύνησαν κάθε σκιερή και κρυμμένη γωνία της -πλέον αχανούς- δισκογραφίας του σχήματος. Δύο χρόνια αργότερα ήρθε η μεγάλη στιγμής της κυκλοφορίας του “E”, ενός album που πλέον γνώρισε συμπαντική αποδοχή, αποτελώντας μία ηχηρή και ατρόμητη δήλωση, από αυτή την, ίσως πιο εφευρετική
μπάντα της μοντέρνας metal ιστορίας, αλλά και ένα ανατριχιαστικό παράπλευρο βήμα που επικαλούμενο το πνεύμα του ένδοξου παρελθόντος τους, τελικά το απελευθέρωσε εν μέσω ενός τυφώνα ομιχλώδους φαντασίας. Το πέμπτο Νορβηγικό Grammy Award προστέθηκε στο πλέον γεμάτο επιτεύγματα βιογραφικό των Enslaved.

Από την κυκλοφορία του “E” και μετά, οι Enslaved αφοσιώθηκαν στο να διαδώσουν την μουσική τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου. Για άλλη μια φορά κυρίευσαν την Ευρώπη και την Βόρειο Αμερική στα τέλη του 2017 και τις αρχές του 2018, ενώ εμφανίστηκαν σε μεγάλο αριθμό καλοκαιρινών φεστιβάλ – οροσήμων του ήχου, την ίδια χρονιά, ανάμεσα στα οποία τα CopenHell, Wacken Open Air, Hellfest, Beyond The Gates και Psycho Las Vegas. Ακολουθούν η Αυστραλία και η Ιαπωνία, και λίγο αργότερα, την άνοιξη του 2019, και πάλι η Ευρώπη, διαδρομή η οποία τους φέρνει -για πρώτη φορά στην 28ετή ιστορία τους- στην Ελλάδα την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Μαϊου σε δύο συναυλίες που αναμένεται να γράψουν ιστορία.

LINKS: • Enslaved: www.enslaved.no | www.facebook.com/enslaved

Ονομάζομαι Ζαννίνα και είμαι φοιτήτρια φαρμακευτικής, ραδιοφωνική παραγωγός, αθλήτρια, ταξιδιάρα ψυχή, αρθρογράφος και... πολυμίξερ. Το motto μου είναι "Manners maketh man" και ατού μου η φαντασία και η αγάπη στο ξεχωριστό. Λατρεύω τα χρώματα του Eduardo Cobra, την μαγεία της Mary Poppins και την αγνότητα του Winnie the Pooh

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σημασιολογική ευχέρεια στη διάγνωση ψυχιατρικών διαταραχών

Ήξερες ότι η σημασιολογική ευχέρεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διάγνωση
“Oh, Canada” , Rusell Banks

“Oh, Canada” του Rusell Banks: Ζωή και θάνατος σε ζωντανή μετάδοση

Λίγο πριν την έλευση του 2025, κυκλοφόρησε στα ελληνικά από