Ένα πιλοτικό έργο στη Ναμίμπια για να αναπτύξει ατμομηχανή υδρογόνου-ντίζελ επιλέχθηκε για να λάβει χρηματοδότηση από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας. Μια κοινοπραξία των Hyphen Technical, CMB TECH, Namibian National Railways TransNamib, του Πανεπιστημίου της Ναμίμπια και της Traxtion θα αναπτύξει την πρώτη ατμομηχανή υδρογόνου-ντίζελ διπλού καυσίμου της Αφρικής, με μια μοναδική μέθοδο αποθήκευσης υδρογόνου.
Με το όνομα HyRail Namibia, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 18 μήνες. Η κοινοπραξία θα διευθύνεται από την Hyphen Technical, μια εταιρεία με έδρα την Αφρική, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη της τεχνολογίας για την εφαρμογή υδρογόνου ως καυσίμου σε οχήματα. Δύο παραδοσιακές ντίζελ-ηλεκτρικές ατμομηχανές θα μετατραπούν ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν υδρογόνο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιώντας τεχνολογία υδρογόνου που αναπτύχθηκε εδώ και δύο δεκαετίες από την CMB TECH. Επίσης, θα αναπτυχθεί ένα όχημα αποθήκευσης καυσίμου υδρογόνου για τις ατμομηχανές.
«Το σετ δύο ατμομηχανών διπλού καυσίμου με ένα βαγόνι αποθήκευσης υδρογόνου ανάμεσά τους θα είναι το πρώτο στον κόσμο και έχει μεγάλες δυνατότητες να προσφέρει logistics χαμηλού κόστους, που θα φέρει νέες ευκαιρίες για τη χώρα», δήλωσε ο Roy Campe, CTO. της CMB TECH.
Η ατμομηχανή θα τροφοδοτείται με πράσινο υδρογόνο της Ναμίμπια που παρέχεται από την Cleanergy Solutions Namibia, η οποία αναπτύσσει μια εγκατάσταση παραγωγής πράσινου υδρογόνου κοντά στον Κόλπο Walvis. Οι πρωτότυπες μηχανές θα κατασκευαστούν και θα προσαρμοστούν στο Traxtion Rail Hub στο Rosslyn της Νότιας Αφρικής και στη συνέχεια θα μεταφερθούν στο Walvis Bay για λειτουργία από την TransNamib. Η συντήρηση των ατμομηχανών θα πραγματοποιηθεί στη Ναμίμπια από την Traxtion, η οποία θα παρέχει επίσης εκπαίδευση στο τεχνικό προσωπικό της TransNamib. Μέσω αυτού του έργου, η TransNamib θα είναι ο πρώτος κρατικός σιδηρόδρομος στην Αφρική που θα λειτουργεί με υδρογονοκίνητες ατμομηχανές.
Χρηματοδότηση από τη Γερμανία
Συνολικά, τα έργα υδρογονομηχανών θα κοστίσουν 7,6 εκατομμύρια ευρώ. Δεν έχει ανακοινωθεί πόση χρηματοδότηση θα λάβει το έργο. Συνολικά, τέσσερα πιλοτικά έργα χρηματοδοτούνται εν μέρει από ένα μερίδιο των 30 εκατομμυρίων ευρώ της επιχορήγησης που διατίθενται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας (BMBF).
Το γερμανικό υπουργείο χρηματοδοτεί τον εντοπισμό κατάλληλων τοποθεσιών για την παραγωγή και χρήση περιπτώσεων πράσινου υδρογόνου στην Αφρική ως μέρος του «Δυνητικού Άτλαντα του Πράσινου Υδρογόνου στην Αφρική». Οι πρώτοι υπολογισμοί δείχνουν ότι η Ναμίμπια έχει τις βέλτιστες συνθήκες για την παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας και συνεπώς και για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Η Ναμίμπια σκοπεύει να εξάγει πράσινο υδρογόνο πριν από το 2025.
Οι τέσσερις νικητές των πιλοτικών έργων πράσινου υδρογόνου της Ναμίμπια ανακοινώθηκαν από τον Προεδρικό Οικονομικό Σύμβουλο και Επίτροπο για το Πράσινο Υδρογόνο, Τζέιμς Μνιούπε στη Διάσκεψη του Πράσινου Υδρογόνου της Ναμίμπια στο Windhoek.
Πηγή: https://events.railtech.com/