Το Instagram μπήκε στη ζωή μας τέλη του 2010, αποκτώντας αρκετά γρήγορα τη δική του δυναμική στην αγορά. Η εφαρμογή είχε ως στόχο την ανταλλαγή φωτογραφιών και βίντεο ανάμεσα σε φίλους. Η Meta (πρώην Facebook) σε λιγότερο από δύο χρόνια, είχε εξαγοράσει την εταιρεία έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε μετρητά και μετοχές. Έτσι, ξεκίνησε και η αύξηση των χρηστών στην εφαρμογή και χωρίς να το καταλάβουμε οικειοποιηθήκαμε αρκετά γρήγορα με τους όρους “influencer”, “story”, “instagrammer”. Έπειτα από 12 χρόνια δραστηριότητας, η εφαρμογή μετράει περίπου 1.458 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως σύμφωνα με τη Wikipedia.
Όπως είναι λογικό, έχοντας τόσους ενεργούς χρήστες, το Instagram έχει κεντρίσει εδώ και καιρό το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων μιας και οι καλύτεροι marketers στον κόσμο ανταγωνίζονται για τη δημιουργία της καλύτερης στρατηγικής στην εφαρμογή. Το Instagram Business βοήθησε αμέτρητες επιχειρήσεις στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας, των πωλήσεων καθώς και στην ανάπτυξη τους. Το κλειδί στην καλύτερη και πιο ενεργή παρουσία που πρέπει να ακολουθήσει, είτε κάποιος που κάνει προσωπική χρήση, είτε κάποιος που θέλει να προωθήσει την επιχείρησή του, είναι να κατανοήσει πως λειτουργεί ο αλγόριθμος.
Τα βήματα είναι απλά, ωστόσο καλό θα είναι κάποιος να τα αξιοποιήσει με μεθοδικό τρόπο ώστε να επωφεληθεί από τα προτερήματα που προσφέρει το Instagram. Οι ιθύνοντες της εφαρμογής αποκάλυψαν πως υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι με τον όποιο δουλεύει ο αλγόριθμος. Αυτό όπως είναι επόμενο σχετίζεται με τη χρήση που κάνει ο καθένας. Ας δούμε κάποιες περιπτώσεις:
Τι πρέπει να κάνεις για να εμφανίζεσαι στην αναζήτηση;
- Το username και τ’όνομα χρήστη πρέπει να έχουν τα σωστά keywords ώστε να εμφανίζεται κανείς αντίστοιχα σε πιθανές αναζητήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το bio του προφίλ καθώς και για την αναφορά της τοποθεσίας.
- Τα hashtags είναι καλό να χρησιμοποιούνται στο caption του εκάστοτε post και όχι στα σχόλια της φωτογραφίας
- Η συχνότητα στην οποία ανεβάζει κανείς φυσικά και μπορεί να επηρεάσει κατά πόσο εμφανίζεται στο προφίλ ή στο feed των υπολοίπων
Feed/Stories: πως επιλέγει ο αλγόριθμος το περιεχόμενο που βλέπουμε;
- Τα like/comments/shares/saves που κάνουμε βοηθούν τον αλγόριθμο να μας προωθεί αντίστοιχο υλικό
- Οι αναζητήσεις που κάνουμε στο Search bar
- Οι ακόλουθοι μας και τα like που κάνουν οι ίδιοι, μπορούν αντίστοιχα να επηρεάσουν τα post που βλέπουμε στο feed μας.
Η εφαρμογή φυσικά δεν παύει να κάνει τις αναβαθμίσεις της μιας και ο ανταγωνισμός είναι αρκετά δυνατός και το Instagram θέλει να κρατήσει την ισχυρή του παρουσία.
Πηγές άρθρου:
https://business.instagram.com/?locale=el_GR
https://blog.hootsuite.com/instagram-algorithm/
https://about.instagram.com/blog/announcements/shedding-more-light-on-how-instagram-works